Sürrealist Sosisler ve Kocişlerin İsyanı

Kasım 16, 2018


 "Merhaba dert anası geçen gün sizi tesadüfen keşfettim. İnsanların derdine derman olan bir dert anası var diye sevinerek geldim. Benim derdim eşimle. Yeni evlendim. Ona güzel şeyler hazırlamak ve güzel sunumlar yapmak istiyorum. Annemin ördüğü bardak altları hatta çaydanlığa, bardaklara sarılan kurdeleli danteller falan var. Onları kullanmak istiyorum sonuçta yeni evliyim annem ben kullanayım diye ördü onları. Eşim sinirleniyor bunları gördükçe Bide geçen pazar kahvaltıda üşenmedim uğraştım 2 saat peynirleri kalp şeklinde yaptım, domatesler salatalıkla çiçek şekli yaptım. Hatta kurdeleyle ekmekleri süsledim. Birde internetten görmüştüm sosisleri parmak gibi hazırlamışlar onu yaptım. Yaranamadım adama dert anası ya. Bu ne biçim sofra diye sinirlendi bağırdı sabah sabah vurdu kapıyı bastı gitti. tüm gün ağladım ya olmazki bu kadar. ne yapsam ona beğendirebilirim bilmiyorum. Bana bi şey önerirmisin lütfen."


 Merhaba sevgili dertli gelinimiz. Evet, insanların dertlerini dinleyen bir dert anası var. Ama bazen olmaz olaydı, keşke ıssız bir adaya yerleşeydim de, orada bilimum canlının doğal yaşamını anlatan kitap falan mı yazsaydım dediğim olmuyor değil hani! 😈  Hani bazen öyle sorular geliyor ki, inanılmaz!  Sanırım böyle gidersek bir psikoterapiye ihtiyacım olacak yakında. Ya gece rüyama girse o sosisler, mazallah! 😅

  Sen şimdi ciddi misin canımcım? Hadi kalpli peyniri, çiçekli börtülü böcekli domates, salatalıkları, çeşitli tekstil ürünlerine sarılmış çaydanlıkları geçtim! Yani ciddi ciddi adama cinayet filmi karelerini hatırlatan parmak şeklinde sosis yaptın, sonra da kızdı mı kocan? Peki şu aşağıdaki görsele benziyor muydu sosisler?





   Haydi itiraf et, tam olarak buna benzemese de yaklaşmıştın değil mi? Bu nedir anacığım? Tövbe bismillah, cadılar bayramı mı kutluyoruz napıyoruz? Oldu olacak Freddy  Kreuger suratlı bir kabak da oysaydın!  İçine mum koyar romantik! biçimde, dantel yatağında kurdeleli mısır patlağı yer, el ele tutuşup televizyondaki gelinler programını izlerdiniz kocanla! Ama dikkat edin de kurdeleleri yutmayın sakın!😊 

  Canımcığım kusura bakma ama kocan eğer şu ünlü dizi karakteri seri katil Dexter falan değilse, bu sosisleri beğenmemesi hatta sinirlenmesi çok normal! Hatta ben de sinirlendim şimdi bak! Bundan sonra sayende yaşamımda sosise yer yok! 😊

  Sevgili çiçeği burnunda gelinimiz, evliliğinin ilk günlerinin keyfini çıkarmak varken, senin neyine danteller, kurdelelerle yok abidik gubidik sunumlarla uğraşmak! Kocanın dantelli bardaktan çay içmekten hoşlanacağını düşündüren nedir sana?Adamcağızın tek isteği, önüne doğru düzgün bir yemek konulmasıdır belki de... Hiç bunu konuştun mu kendisiyle? Ki zaten konuşmana gerek kalmamış, adamcağız açık açık ifade etmiş istemediğini! Sen bir de bunun üstüne o korkunç sosisleri hazırlayınca, sabır taşmış demek ki... Oldu olacak, bir gün hamile olduğunu öğrenirsen, sosisleri bu şekilde yap da hamilelik haberini öyle ver kocana tam olsun! Bu arada şaka bir yana bunu gerçekten yapan olmuş, sosyal medyada bir dönem iyi konuşuldu bu kare. 😊




   Bak şimdi dertli dostum, sana kurdele ve dantelin kullanım amaçlarını açıklamakla başlayabilirim işe. Kurdele nedir? Hani hatırlıyor musun? İlkokula giden kızların saçına takarlardı, bazen tokalarda kullanılır, bazı abiye kıyafetleri süslemek için kullanılır, değil mi? Peki bu bilgiden hareketle, yiyecek ve içecek maddelerinin saçla, tokayla, abiye kıyafetlerle herhangi bir bağlantısı var mı? Yok değil mi? O zaman niye yiyecek maddelerinde kurdele kullanıyoruz? Var mı mantıklı açıklaması? Tabii ki yok! Öyleyse, sunum adı altında yiyecek ve içeceklerde kurdele kullanmıyoruz bundan böyle tamam mı? Bu konuda anlaştıysak, dantel meselesine geçelim...

  Gelelim dantellere. Evet dantel el emeği, göz nuru, Anneler üşenmiyor, kızları için bu dantelleri örüyor. Peki bunların hepsini gerekli, gereksiz her an, her yerde kullanıp evi yaşam alanı olmaktan çok müzeye dönüştürmek normal mi? Şimdi ben bilirim olacakları, adamcağıza dantelli bardaktan çayı verirken, bir gözün dantele çay bulaşıyor mu diye sürekli kontroldedir. Eğer o dantele bir damla çay gelse, "Vayyy sen benim annemin ördüğü danteli nasıl kirletirsin?" diye cıngar çıkarmayacağının bir garantisi var mı? Yok tabii. Hem dantelli çay bardağı nedir bana bunu bir açıklar mısın? Çay bardağı dediğinin bir karizması vardır. İnce belli, içine tavşan kanı çayı doldurduğunda dışarıdan bakarsın da için açılır. Ee sen o danteli bardağa sarınca ve dantel kirlenince ne oluyor? İki yudumluk çay keyfi, Ayşe Teyze'nin çamaşır suyu reklamlarının malzemesi haline dönüşüyor! Yapma lütfen! Dantelsiz de çay içilebilir, hem çok daha keyifli olur. Dene, göreceksin! 😁

  Şimdi, sana doğru sunum nasıl yapılır konusundan bahsedeceğim. Evet, sunum yapmak bir sanattır. Ve bu sanatı gerçekten öğrenmek istiyorsan, bununla ilgili bir kursa gidebilirsin. Ustalık seviyesinde aşçılık ve yemek kursları var. Bu kurslarda yiyecek maddelerinin nasıl şekillendirileceği, bunlarla nasıl orijinal tasarımlar ve sunumlar yapılabileceği profesyonel aşçılar tarafından öğretiliyor. Yani "profesyonel" dedim bak! Bunun gibi değil😊




 Şu babet şeklindeki zavallı patlıcanı görüyor musun? Patlıcanlığından utanmış garibim, keşke henüz ekinken kırağı çalsaydı da çürüyüp dökülseydim, görmeseydim bu günü der gibi... Şimdi bir de aşağıdaki profesyonel şeflerin sunumlarına bak. 




  Var mı herhangi bir yerde dantel, kurdele, boncuk falan? Veya sebzeler evrim geçirip, kalbe, çiçeğe dönüşüyor mu burada? Dönüşmüyor değil mi? Ama tabak gayet lezzetli görünüyor buna karşılık. 




  Şimdi son olarak sana bir de profesyonel bir sofra sunumu paylaşayım.




 Bakınız her şey gayet yerli yerinde, peçetelikler, hazırlanmış, yalnızca sanırım kadının oturacağı yere jest olması açısından bir tane gül bırakılmış. Ve son derece şık. İşte sana romantik bir akşam yemeği için ideal bir sofra modeli.

  Bu fotoğraflar sana örnek olsun, Ve lütfen bundan böyle fazla sürrealist çalışmalarda bulunma dertli dostum. Kendine iyi bak hoşçakal. 
  
  Sevgili dostlar, gördüğünüz gibi gün geçtikçe daha da ilginçleşiyor buralar. Çarpıcı bir konu işledik yine. Varsa eklemek istediğiniz şeyler, sizi yorumlara alalım. Bizi, ana sayfa üzerindeki takip butonundan ve tabii sosyal medya hesaplarımızdan takip etmeyi unutmayın. 

  Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Google+Instagram

Benzer İçerikler

29 yorum

  1. Yaaa inanmıyorum 😱 bu sunumlar gerçekten var mi? Ben sok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben de şok! Düşünsene sofraya tabakta böyle bir şey geliyor...:)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Acayip etkileyici, sosisin tırnaklarına bayıldım. Öldürücü darbe :)

      Sil
  3. Açıklamana hayranım dert anası yaaah :DD Eğer sosisler öyleyse haklı olabilir, midesi bulanmıştır vs birde sabah sabah ınsanlar sınırli oluyorlar, bence bagırıp çağırıp sınırlenmesınde eşininde etkisi vardır diye düşündüm.Eşim sinirleniyor yazmış zaten, adam sevmiyor belliki entel dantel. Sevmediğini bile bile yapmak bile bile ladese sürüklemiş onları, hemde en önemli öğün olan kahvaltıda.:/ Belki bir sözünden dolayı alındı kadın , laf atışması oldu tamam yapmayacağım diyemedi eşine konu uzadı.Sosis hariç diğer şeyler hoş jest sonuçta o kadarda gidecek kadar sinirlenecek bir neden olmasa gerek. Misafirlerine hazırlasın dantelleri değerlendirecek başka alan bulabilir hani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet eltilere komşulara falan yapsın bence dantelli sunumları :) Galiba adamın canına tak demiş, basmış gitmiş. Ama konuşularak halledilmeyecek mesele yoktur. Umut ediyorum daha sonra düzelmiştir durumları :)

      Sil
  4. Bence de olay pek normal değil. Ama yine de basıp gideceklik bir durum yok. Sonuçta yeni evliler birbirlerinin huyunu suyunu bilmiyorlar. Bence beyefendi hoşlanmadıysa eşine bunu güzelce söylemeliydi. Kapıyı vurup çıkmakta neymiş .!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceden zaten hoşlanmadığını söylemiş. Üzerine bu sosisleri görünce bardak taşmış sanırım. :) Ama dediğiniz gibi biraz abartılı bir tepki vermiş. Bağırıp çağırmadan da anlaşabilir insanlar. Umarım sonradan halletmişlerdir konuyu. :)

      Sil
    2. bi fikrim daha var ama oda eş için geçerli. gelinimizin yemeklerini protesto etmek süslemesiz yemek gelene kadar gidip dışarıda yada annesinin evinde karnını doyursun eninde sonunda dertli arkadaşımız vazgeçer bu süsleme sevdasından diye düşünüyorum :) bu arada bende size katılıyorum basıp gitmek ne demek yahu öyle birşey mi olur?

      Sil
    3. Hah, evet güzel çözüm Aso'dan geldi. Yalnız işe bir de kaynana karışırsa, iyi mi olur bilmem tabii :):)

      Sil
    4. aaa kaynana diyerek de adını çıkartmayalım kadının. kadın bu yaşına kadar yedirmiş giydirmiş büyütmüş elin kızı abudik gubidik şeyleri evladının üzerinde denesin diye mi? açıkçası bu konuda kaynana tarafını tutarım :)

      Sil
  5. kurdele için benim tocadan bir öneri var yazsam mı bilemedim ama yazıcam banane :)
    bardağa böreğe çatala bıçağa değil de eşine sürpriz yada güzel sunum yapmak istiyorsan kurdeleyi kendine bağlayıp hediye olarak sunabilirsin :))) (erkek zihniyeti işte kurdeleyi böyle hayal ediyor) :D :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oleeyy, iki dert anası var burada hali hazırda şimdi bir de dert babamız oldu millet! Hemen Aso'nun kocasını buraya bekliyoruz. Dert babası olarak çözümler sunsun erkek gözüyle. Hatta Varolgiller diye paylaşım yapın siz bence :)

      Sil
    2. Hatta şöyle yapalım postların sonunda "dert babasının görüşü" diye bir bölüm açalım. :) Oylamaya sunuyorum ne diyorsunuz millet dert babası gelsin mi bloğa :):)

      Sil
    3. varolgiller olarak bişeyler yapabiliriz ama tocam bloğa girip pek bi görüş yazabileceğini sanmıyorum en güzeli ben gelen soruları ona okur ufaktan düşüncelerini alır senin verdiğin dermanın altında ufaktan iliştiririz imza dert babası diyerek :D :D :D

      Sil
    4. Evet oylamaya sunuyoruz millet! ne dersiniz :)

      Sil
  6. Bence fikir olarak güzel dexter bayılırdı dediğin gibi Hanibal Lecter tabağı silp süpürürdü ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dexter'ın jeneriğinde ketçaplı sosis sahnesi vardı zaten. Aklıma direk o geldi. Evet Hanibal daha çok beğenirdi bu tabağı :) Bir de Game Of Thrones'da bir psikopat vardı, adını unuttum şimdi, insanları köpeklerine yediren. O da beğenebilirdi bunu :)

      Sil
  7. ay adam odunmuş yaniiii :) nasıl evlenmiş ki bunlar yani görücü usulü olsa gerek :)

    YanıtlaSil
  8. sunumlar gerçekten yaratıcı hikaye ile birlikte tamamlanmış :)

    YanıtlaSil
  9. Sunumları görünce kendimi gülmekten alamadım doğrusu. Sosyal medyada dantelli, çiçekli böcekli şeyler görüyordum da parmakları görmemiştim. Çok hoş bir yazı olmuş, bunların gerçekten var olduğunu düşünmek ne kadar korkutucu olsa da :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu, sunumların geldiği son nokta bence :) Teşekkür ederim. Beğenmene sevindim. :)

      Sil
  10. Gerçekten bu sunum olaylarını abartmalari yok mu abuk subuk.. adamların da kızması çok normal bence:) evet sunum güzel olsun ama abartılmasin lütfenn..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel bir sunum olursa, elbette kabul edilir. Ancak bunlar gerçekten sinir bozucu yahu:)

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe