Armut Dibine Düşmüş

Kasım 12, 2018



" Dert anası, merhaba. Benim derdim biraz çetrefilli bilmiyorum yardımcı olabilir misiniz ama yine de bir şansımı denemek istedim. Efendim ben yazılım mühendisi olarak başarılı bir firmada çalışıyorum Kendimi tanıtmam gerekirse kelimenin tam anlamıyla bir teknoloji aşığıyım. Teknoloji yeniliklerini takip ederim. Elon Musk okumayı severim. Evde her yer onun projelerini anlatan kitaplarla dergilerle dolu. 
  Bir oğlum var 15 yaşında. O da yaşıtları ilkokulda masal kitapları okurken, benim teknoloji dergilerimi karıştırır, bilgisayarımı kurcalardı. Gel zaman git zaman baktım bizim oğlan benim yolumu takip edip, bir teknoloji kurdu oldu çıktı. Aynı zamanda sosyal medyayı da seviyor, bir Twitter hesabı açtı. Kısa zamanda 1 milyon takipçi edindi kendine. Ama öğretmeninden geçenlerde şikayet geldi. Dersi dinlemiyor, okula telefon götürüp, Twitter'da takılıyormuş derste. Ben de bu çocuk sosyal medyadan kimlerle görüşüyor ne yapıyor acaba diye onun telefonunu hack'ledim. Hack'lemek derken yanlış anlamayın beyaz hacker'lık bu. Tamamen çocuğumu koruma amaçlı. Baktım bizim oğlan Twitter'da zibidilerle goygoy yapıyor. Kızdım, bastım fırçayı tabi. Basmaz olaydım hayatım kaydı dert anası... Meğer bizim oğlan benden daha iyi bir hacker olmuş çıkmış ya! Sen misin benim telefonumu hack'leyen diye, benim şirket laptopunu hack'lemiş! Orada şirkete ait gizli bilgiler var. Bir yerlere sızmaması gereken, yeni projeler hakkında... İşte bizim velet, o bilgileri o 1 milyon takipçili sayfada paylaşmakla tehdit ediyor beni şimdi! Geçen hafta sırf bu yüzden son model telefon aldırdı bana. Şimdi de yeni tablet istiyor. Ve bir de bizim hanımın hiçbir şeyden haberi yok! Eğer ona bir kez daha pahalı bir şey alırsam, evi terk edeceğini söyledi! Çaresiz kaldım ne yapayım ben! Nolur derdime bir çare!" 

  Merhaba sevgili dertli dostum. Haklısın bu, kesinlikle şu ana kadar dert anasına yollanan en çetrefilli dert! Bu nedir yahu ortalık karışmış, ev içinde baba oğul siber savaş açmışsınız birbirinize! Keşke Elon Musk'a bir tweet atıp sorsaydın diyeceğim de bence bu durumun karmaşıklığı karşısında sonuç aşağıdaki bir yüz ifadesi olurdu ne dersin?😊




  Şimdi, lütfen ellerinizdeki o siber suç unsuru klavyeleri falan bir kenara bırakın da bir soluklanın! Biz de olayı baştan alalım, Sen oğlunun telefonunu hack'ledin. Ama bir baktın ki boynuz kulağı geçmiş, o da senin laptopu hack'lemiş. Hem de şirket laptopu! Amanın! Bir de seni oradaki gizli bilgileri yaymakla tehdit ediyor öyle mi? O zaman bu durumda önce hayretimizi ifade etmek için bir Ege usulü "Abooov" çekip, ardından da sözü Vasfiye Teyze'ye bırakalım. Gerçekten de dertli dostum "Ne çektin be!" 😊




   Evet gördüğüm kadarıyla çok çekiyorsun şu anda ama bunların hepsini galiba sen başlattın. Hacker'lığın öyle beyazı, siyahı, nar çiçeği, fuşyası falan olmaz!. Bir başkasının cihazına ki, bu oğlun da olsa, kendisinden izinsiz biçimde sızmak "hacker'lıktır" Ve Hacker'lık doğru bir şey değildir! Hatta yasalar huzurunda bu ağır bir suçtur. Senin oğlun daha bunları idrak edemiyor ve yaptığını şaka zannediyor ama, ya dediğini yapıp, o 1 milyon takipçili sayfada şirket bilgilerini yayınlasa ve şirket hakkınızda suç duyurusunda bulunsa! O zaman teknoloji kariyeri hayallerine veda edip, beklenmedik biçimde mapus damlarına düştüğünüzde, hani şu meşhur türküde söylendiği gibi mapushane çeşmesinin yandan mı yoksa nereden aktığını gözlerinle görürsün! 😊



  
   Bu tabii ki işin şakası. 15 yaşında bir çocuğun bu suçlar yüzünden hayatının mahvolduğunu düşünmek dahi korkunç. Bu sebeple, bu duruma artık bir "dur" demenin vakti gelmiş de geçiyor bile. Oğlunla konuşup, bu işi düzeltmekten başka çaren yok dostum! Ancak bir şeylerin düzelmesini istiyorsan, önce kendi yaptığının hatalı olduğunu kabul etmeli ve oğlundan onun telefonunu hack'lediğin için özür dilemelisin. Yoksa bu işin sonu yok. Yani yarın öbür gün senin oğlan karşına geçip de tıpkı aşağıdaki görseldeki Cisco Ramon edasıyla, sana en iyi hacker'ın kim olduğunu sorarsa hiç şaşırmam!😊





   Bak sana ne diyeceğim, siz en iyisi bu işi düzeltmek için baba oğul erkek erkeğe bir hafta sonu dışarı çıkın. Şimdi maça falan gidin derdim ama sanırım sizi sarmaz öyle ortamlar. Bu nedenle bak bakalım, bu yakınlarda bir teknoloji fuarı falan var mı? Hatta mekan olarak yakınlarda olmasına hiç gerek yok. Eğer sen oğlunun istediklerini almaya bu hızla devam edersen, masrafın çok daha fazla olacak bu yüzden paraya kıy, hafta sonu şehir dışına çıkmanız gerekse bile baba oğul birlikte çıkın gidin o teknoloji fuarına. Teknoloji fuarı yok mu? Ne bileyim, o zaman Silikon Vadisine kadar yolunuz var bence😊  
  Yani kastettiğim şey, oğlunun ilgisini çekecek teknolojiyle ilgili bir ortam bul. Ve orada oğluna insanların teknoloji ile neler yapabildiğini göster. Yani teknolojinin yararlı taraflarını, insanlığın fayda sağlaması için ne büyük bir araç olduğunu anlat. Eminim oğlun bundan etkilenecektir. 



   Şöyle baba oğul dostane bir havada sohbet edin bakalım. İkinizin de bu yaptıklarınızın ne denli yanlış olduğunu, bunun aslında büyük bir suç olduğunu, başınızın ne büyük belalara girebileceğini ve hayatlarınızın nasıl mahvolacağını oğluna açık bir dille anlat. Babaların da hata yapabileceğini, amacının onu korumak olduğunu ama o anda doğru düşünemeyerek bu kararı verdiğini eklemeyi unutma sana zahmet! Oğlunun, göreceği yararlı teknolojilerin sergilendiği ortamdan ve konuşmalarından etkileneceğini tahmin ediyorum. 

  Ayrıca, bundan böyle teknolojiye dair bilgilerinizi oğlunla birlikte yeni bir şeyler üretmek için kullanabilirsiniz mesela. Sen ona bilgilerini, tabii yalnızca yararlı olanlarını, aktarıp birlikte yeni yazılımlar üretebilir, bunları geliştirerek bir şeyler paylaşabilirsiniz. Bu arada oğlunla gurur duy, çünkü gerçekten çok zeki. Onun bu zekasını doğru yerlere yönlendirmek de tamamen senin elinde. 


   Hanımla olan sorununa gelince, bence onunla da açık açık konuşmayı dene. Evet baştan o da yaptıklarına kızacaktır ama en azından oğluna durduk yerde birkaç bin liralık bir telefon almanın mantıklı bir açıklaması olmalı değil mi? Bir şeyleri gizlemek, sorunları daha çok büyütür bunu unutma!


  Sevgili dertli dostum, benim sana tavsiyelerim şimdilik bu kadar. Yaşadıkların için büyük geçmiş olsun. Bir daha tekrarlanmaması dileği ile. Bitirirken sana bir de şu hayran olduğun Elon Musk'ın uzay arabasının görselini yayınlayayım da keyfin yerine gelsin. Zira bu işi dediğim yollarla çözmezsen, Elon'a gönüllü denek olmayı teklif edip, bu araçlardan birine binip, yeni bir gezegen keşfetmekten başka çaren yok. 😁




  
  Sevgili dostlar, bugün de ilginç bir konuya değindik. Konu hakkındaki görüşlerinizi yorumlardan bizlerle paylaşmayı ve bizi takip etmeyi unutmayın. 

  Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Google+Instagram

Benzer İçerikler

20 yorum

  1. çok kaliteli yazılarınız var başarılarınızın devamını dilerim : )

    YanıtlaSil
  2. Hahahah yine çok eğlenceli bir konu iyi ki varsın dert anası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gerçekten şu ana kadar gelen en ilginç soruydu. Kelimenin tam anlamıyla bir trajikomedi. Neyse ki drama dönüşmeden müdahale edebildik. :) Teşekkür ederim beğenmene sevindim. İyi ki sen de varsın :)

      Sil
  3. Fazla teknolojinin zararları. Allah yardımcısı olsun.

    YanıtlaSil
  4. Hahahah süper ya ana oğul hacker ha çok ilginçmiş cidden de :D Anasına bak oğlunu al diye değiştiriyorum o atasözünü :DDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anne değil yalnız baba. Hatta bu yüzden hanımı ile arasının bozulduğundan da bahsetmiş :)

      Sil
  5. Ah be dert anası ne güzel çözümlüyorsun dertleri :) eskiden Güzin abla vardı (hala var mı bilmiyorum ama) şimdi dert anası var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzin Abla rahmetli olmuş diye duydum. Galiba yerine kızı bakıyormuş bu işlere. Biz onların eline su dökebilir miyiz bilmem ama güzel yorumlarınız için teşekkür ederim Ayşe Hanım.

      Sil
  6. Dert anası yeni farkettim yazılarını,
    lapin gibi atladım hemen takipçi butonuna.
    kaçırmam bundan sonra hiç bir yayınını..

    YanıtlaSil
  7. Bir an başıma gelme ihtimalini düşündüm , ödüm koptu. Ben de elektronik mühendisiyim ve otomasyon projeleri üzerinde çalışıyorum. Özellikle endüstri 4.0 çalışmalarım gizli ve değerli. Oğlum 15 yaşında tam bir bilgisayar ve teknoloji kurdu. Çok şükür ki telefonunu hacklemedim :)) Beni biraz bu rahatlattı. Yok ya bizim oğlan hacklemez beni zaten, eminim :)))

    YanıtlaSil
  8. ah ne zor yaaa baba oğulun diyalogunu düzeltmeleri lazım ama zor iş çok baba için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız ne zeki bir çocukmuş 15 yaşında henüz, babanın laptopunu hacklemiş bir de 1 milyon takipçili sayfada yaymakla tehdit edip telefon aldırıyor kendisine :) Babanın elinde düzeltmek. Bence bu zeki çocuklar doğru yönlendirilirse, çok başarılı bir yaşamları olur.

      Sil
  9. Baba- oğul fena hacklemişler birbirlerini :) Bence başta baba da hata oğlu da olsa kızı da olsa herkesin kendine göre özeli var sonuçta.İzin almadan yapmamalıydı. Baba ne yapıp edip kendi affettirmeli bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umut ediyorum affettirmiştir. Yoksa işi bitik gibi görünüyor buradan :)

      Sil
  10. Tebrikler Gülhan Hanım, tavsiyelerinizi çok yerinde buluyorum. Gerçekten de sizin yazıları okudukça başka yerlerde zaman harcamak bana anlamsız geliyor. İyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim Fatih bey.

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe