Depresyon Havası

Kasım 27, 2018


 "Merhaba dert anası. Ben şu sıralar neden bilmiyorum berbat hissediyorum kendimi ya yerimden kalkmak istemiyorum akşama kadar bıraksalar uyurum. Havalarında etkisi var içimi kasvet basıyor soğuk yağmur hep uyuyasım var. Evdekiler rahat vermiyorki uyuyayım çocuklar bir yandan okula gider eşim akşama gelecek yemek yok evi topla.. Kendime ayıracak zamanım yok. Sürekli bi ağlama havasındayım aynaya bakınca çok çirkin göründüğümü farkediyorum saçım başım darmadağın üstümü bile değişmek istemiyorum. Aslında eşim dedi iyi görünmüyorsun depresyondasın sen bi doktora gidelim istersen dedi ama ben gitmek istemiyorum şimdi doktor ilaç verir onlarda uyutursa beni çocuklarla ilgilenemem diye. Bana bir fikir versen olurmu ne yapayım bu lanet halden kurtulayım ben.."

   Merhaba sevgili dertli dostum. Yoksa depresif dostum mu desem?😊 Evet, buradan sen bayağı bir depresyonda görünüyorsun. Dediğin gibi hayatın yükünün üzerine bir de kasvetli havalar gelince, birçok kişi bu mevsimlerde seninle aynı durumu yaşayabiliyor. Peki sana şöyle bir Paris manzarası göndersem, biraz iyi hisseder misin kendini? Yağmurlu ama bence gayet hoş görünüyor. Ne dersin?😊





   Şimdi dostum gelelim depresyonu nasıl aşabileceğine. Öncelikle bu tür ciddi konularda hep yaptığım gibi sana, işin bir uzmanına görünmeni tavsiye ediyorum. Ayrıca eşin de aynı şeyi söylemiş zaten. Gitmek istemeyişinin sebebi yalnızca verilecek ilaçlar ise, bu kaygından doktora bahsetmelisin. Belki verilecek ilaçlar seni uyutmayıp, yalnızca enerji verecek, daha iyi hissettirecek ilaçlardır. Ya da doktor durumuna bakarak, sana ilaç vermeyi uygun görmeyecek, terapi ile bu işi çözebileceğini düşünecektir. Bu nedenle kesinlikle yarından tezi yok bir doktora görünmelisin. 

   Mesajında demişsin ki "bıraksalar tüm gün uyurum ama evdekiler rahat vermiyor, uyuyamıyorum"... Bana bu durum aslında biraz senin yararına gibi geldi. Çünkü insanlar bu tür durumlarda kötü ruh haline ne kadar fazla teslim olurlarsa, durum o kadar daha kötüye gidiyor. Her ne kadar sana zor da gelse ev işlerini yapmaya çalışmak ve çocuklarla zaman geçirmek, bunlar seni aslında depresyona tamamen teslim etmiyor. Ve kendini zorlamak durumunda kalıyorsun. Düşünsene tüm gün yataktan çıkmadığını, uyuduğunu bir şeyleri kafana takıp takıp ağladığını... Bu çok daha kötü olurdu bence. Bu yapmayı hiç istemediğin işler aslında seni fazlasıyla meşgul ediyor ve sürekli depresyonu düşünmek sorunda kalmıyorsun. Ama bir uzmana göründükten sonra, eğer uzman sana ilaç kullanman, dinlenmen gerektiğini söylerse, eşinle bu konuyu konuşup, bir süreliğine yakın bir akrabanızdan yardım isteyebilirsiniz. Ayrıca bu konuda yalnız değilsin bak, depresyonda bir anneden bir caps paylaşayım senin için. 😊 




  
   Sevgili dertli dostum, mesajında aynaya baktığında kendini çirkin hissettiğini söylemişsin. Hayır sen aslında çirkin değilsin, yalnızca şu sıralar hissettiğin ruh halin yüzünden biraz bakımsız kaldın hepsi bu. Hem bilir misin bu depresyon denen meret, eline geçirmeye çalıştığı insanların kendisine teslim olması için hep yalan söyler! Çirkinsin, kötüsün, değersizsin, hayatta hiçbir şey başaramadın, bu yaşadıklarını hak ediyorsun, mutluluğu hak etmiyorsun... diye uzayıp giden vesveseler telkin eder sana. Ama tüm bunlar tabii ki gerçek değil! Öyleyse bu yalancı illete elimizin tersiyle kocamaann bir Osmanlı tokatı yapıştıralım da, azıcık haddini bilsin yahu! Olmaz mı?😉 

  Sana bu durumdan çıkabilmeni kolaylaştırmak için bazı önerilerde bulunayım şimdi. Öncelikle o yalancı illet sana ne derse desin, ona "hadi ordan!" demeyi ve ona inanmamayı seçmelisin. Ayrıca bu aşamada mümkün olabildiğince bir şeylerle meşgul olmaya çalış. Bu meşguliyetten kastım, ev işleri değil. Ev işlerini bu ara yapabildiğin kadar yap ve kendine daha fazla zaman ayırmaya çalış. Hava kötü de olsa dışarı çık, yürümeye çalış, hatta çocukları okuldan almaya sen git. Onları aldıktan sonra birlikte dışarıda bir şeyler yiyin. Ama tabii bu ara yeme işini abartma, sonra depresyon kilolarını vermek kolay olmuyor canımcığım. Yani şu caps'te gördüğün depresif Burhan gibi fazla çikolata falan yeme sakın. 😊




  
   Bu kötü ruh halinde yenilikler iyidir. Saçlarının durumunu beğenmiyorsan, kuaföre git, yeni bir saç modeli kestir ve hatta yeni bir renge boyat. Ama boyatacağın renk, sonradan hoşnut kalmayacağın iddialı bir şey olmasın. Çünkü kendimden bilirim, biz hatunlar bu dönemlerde bayaaa bir radikal kararlar alabiliyoruz. Burada biz bizeyiz canıım yabancı yok, o yüzden itiraf ediyorum. Bir kaç yıl önceydi. Ayarı kaçmış bir depresyon gününde saçımı önce civciv sarısı sonra portakal rengi yapmıştım da, bir de iyi halt etmiş gibi Facebook'lara fotoğrafımı atmıştım. 😊 Sonra diğer dert anamız Aso'cum o fotoğrafı görüp, şoka girip,  like butonuna bile basamadan soluğu yanımda almış, saçımı "normal" bir bakır rengine dönüştürmeyi başarmıştı.😊😊😊 



  
  
  Yani diyeceğim o ki, depresyon hallerinde bir kadından korkulur canımcığım. Sen, sen ol benim gibi radikal değişimler yapma. Biraz daha aklı başında, sana o anda kendini iyi hissettirecek, küçük değişimleri yapabilirsin.

  Bir de sana şunu söyleyeyim, yağmurlu kapalı havalar o kadar da kötü değildir aslında. Biliyor musun bu tür havalar benim yazma ilhamımı açığa çıkarır. Bir şeyler yazmayı denedin mi hiç? Öyle profesyonel olmasına gerek yok. Hiç kimse senden bir sanat eseri üretmeni beklemiyor. Önemli olan duygularını anlatman ve içini dökmen aslında. Bir günlük tutmayı dene. Seni depresyona iten nedenleri yaz mesela. Hatta terapiste gittiğin zaman sana bu uygulamanın daha profesyonel bir yöntemini öğretebilir. Unutma, yazmak, insanın içindeki sıkıntıları yok eden bir yöntemdir çoğu zaman.


  Yeri gelmişken, şunu da ekleyeyim: Uzmanlar, bu tür kötü ruh hallerinde kalın, uzun ve tüylü giysilerin insanların kendilerini güvende ve daha iyi hissettirdiğini söylüyor. Bu düşünceden yola çıkılarak "depresyon hırkası" denilen bir giysi ortaya çıkarıldı. Aşağıdaki görsele bak, nasıl? Şirin değil mi?😊






   Böyle bir hırka edinip, günlük işlerini tamamladıktan sonra hırkanı giyerek, evde en sevdiğin köşeye çekilip, sevdiğin dizileri izleyebilir, kitap okuyabilir, kahveni veya çayını içerken yağmurlu havayı izleyebilirsin. Her mevsimin güzel bir yanı vardır. İçimizdeki kötü ruh halini havalara yormadan, yaşamın her anının keyfini çıkarmak, tamamen bizim elimizdedir. Ve unutma, bu depresyondan kurtulmak da tamamen senin elinde. Eğer gerçekten istersen başarılı olmaman için hiçbir neden yok! 

 Sevgili dertli dostum, sana "geçmiş olsun" dileklerimi ileterek bu postumu tamamlıyorum. Umarım kısa zamanda kendini daha iyi hissetmeye başlarsın. Bu arada sevgili okuyucularımız da konu hakkındaki görüşlerini bizlere yorumlardan iletebilirler. Şimdilik hoşçakalın ve kendinize çok iyi bakın. Ayrıca takipte kalmayı ve bizi sosyal medyadan da takip etmeyi ihmal etmeyin.


   Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Google+Instagram

Benzer İçerikler

34 yorum

  1. Bunlar ne kadar güzel tavsiyeler 👏🏻👏🏻👏🏻Kendimi bir an bir psikoloğun karşısında hissettim İnan’ın.
    Sizi çok severek okuyorum ama bu telkinleriniz karşısında hayranlığım daha da arttı .
    Bir ara depresyona girmeyi be size yazmayı bile düşünüyorum 🤔
    Depresyondaki arkadaşıma da bir tavsiye benden gelsin izniniz olursa efendim
    Aslında siz yazmışsınız ama yinelemek istiyorum sadece
    Yaz arkadasım içinde seni sıkan ne varsa otur yaz sonra da sesli sesli oku bak o zaman daha iyi anlayacaksın ve sonunda kendini kahkahalar atarken bulacaksın
    Bizzat denenmiştir 😉
    Sevgiler saygılar

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım beğenmene çok sevindim . Depresyona girmene gerek yok, istediğin her an yazabilirsin bana. Evet yazmak gerçekten çok etkili oluyor. Ve dediğin gibi o an sana çok büyük gelen bir mesele, yazdığın zaman aslında o kadar da önemli değilmiş dedirtebiliyor insana sonra da gülüyorsun geçip gidiyor. Teşekkür ederim güzel yorumun için. :)

    YanıtlaSil
  3. bende depresyon adına tek başarabildiğim kısmı yatağa girip taki çişim gelene kadar çıkmamak ve ondan sonra da tekrar depresyon girişini tutturamıyorum :)
    hadi bu pis şakamı bi kenara bırakalım da herkes gibi bende depresif olduğum anlar da saçımla başımla çok oynuyorum hatta benim saçlar bitince gidip gulocumun saçlarına sarıyorum ve hop bi bakıyorum yeni saç yeni bir aso wuuu çok güzelim lan!! diye heryere herkese yazıp gülmeye başlıyorum :)
    ellerine yüreğine sağlık diğer dertli yanım gulom tavsiyeler güzel olmuş ama kendime de pay kesmeden ve ufak bir tavsiye vermeden edemicem

    kendinize 1 tanecik dahi olsa deli bir arkadaş bulun enerjisi yüksek olan inanın ki o enerji bulaşıcı uzun süre asık suratla kalamıyor kimse... yani benim gibi :))) (dedim ya kendime pay kesicem) :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve her zaman dediğimiz gibi iyi ki bir Aso var :) Zaten Aso depresyondaysam, ulaşılamıyorsam falan watsapp, messenger neresi denk gelirse artık, "sen niye açmıyorsun o telefonu" ile başlayıp sayıp döktüğünde depresyon falan kalmıyor. Emin olun, garantili, denenmiş yöntem :)

      Sil
    2. hahahah ağzıma aklıma ne geliyorsa salıveriyorum ortaya karışık :))
      yalnız bir aso sadece depresyona değil ev tadilatlarına da iyi geliyor onuda belirteyim :D :D musluk değiştiren doğal gaz bağlayan aso yapmışlar :D :D

      Sil
    3. Hahahaha çok tatlısınız maşallah hep daim olsun dostluğunuz tavsiyeler yine çok yerinde tenk yu may sis :)

      Sil
  4. ben de bu aralar ayni moddayim surekli aglamak ve asla yataktan cikmak istemiyorum surekli depresyon stayla muzik takiliyorum tavsiyelerini uygulayacagim tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygulayın, fayda görürseniz bize tekrar yazmayı unutmayın. En kısa zamanda kötü ruh halinden kurtulmanız dileği ile. Sevgiler... :)

      Sil
  5. Öyle güzel anlatmışsın ki insanın depresyona giresi geliyor 😀🤚🌷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amaann sakın girme depresyona sonra kurtulmak kolay olmuyor :) Beğenmene çok sevindim. :)

      Sil
  6. Yağmurlu havaları bende severim, hatta daha iyi hissederim dinlerim kendimi. Daha sessizdir hemde, bir tek yağmur sesi vardır insan sesinden oldukça uzak. Depresyon ilaçlarının hepside uyutmuyor bünyeden bünyeye fark eder,yanlış biliyor depresif dostumuz. Çıkmak isteyen çıkar gerçi depresyondan her türlü, bazen banada olur adet dönemlerimde genelde aynaya bakınca öyle gelir hiç iyi hissetmem kendimi hormonlardan işte.Mutluluk hormonunu tavan yapmak zor. İlaçlara gerek yok aslında dengeli sağlıklı beslenip sporu hayatına sokunca o serotonin direk yükseliyor. Monotonluktan sıkılmış birazda anladığım kadarıyla,ama ne mutlu ki eşi ilgili bir iş bu durumunu gözlemlemiş doktora gidelim demiş.Kimi eşler çok ilgisiz o ilgisizlik kadını daha bi depresif havaya sokuyor. Beraber bir doktor yolu yapsalar güzel olur tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın. Sağlıklı beslenmek, spor yapmak her şeyin anahtarı aslında. Evet eşinin anlayışlı olması çok güzel. Maalesef birçok kadın bu konuda şanslı değil. Teşekkür ederim canımcım yorumun için :)

      Sil
  7. Aslında yağmurlu havalarda pencere önünde oturup sıcak çikolata veya kahve eşliğinde yakılan bir sigara (Sigara içmek öldürür. Tavsiye değildir.) ve girilen o derin manalı düşünceler beni farklı boyutlara taşıyor hele arkadan usul usul çalan o türkü (bizim pencereler yele karşıdır, muhabbet dediğin karşı karşıdır...) değmeyin keyfime...:) Dertli dostum adının hakkını veren bir yazı olmuş elinize, yüreğinize sağlık, insanın depresyona girip size yazası gelir.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sigara öldürür ve asla tavsiye etmeyiz ama dert anaları olarak biz de maalesef içiyoruz. Kolay mı bir dert anası olup, dert dinlemek :) Azalttım diye kendimi kandırıp duruyorum. Bırakmak gerek kısa zamanda. :) Siz bize her zaman yazabilirsiniz. Depresyona girmenize hiç lüzum yok. Teşekkür ederim beğenmenize çok mutlu oldum. Sevgiyle kalın. :)

      Sil
  8. süper tavsiyeler vermişsiniz valla ourken bile insan depresyondan çıkabilir..bayıldım açıkçası...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı bulduysanız ne mutlu bana. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. :)

      Sil
  9. Depresyon hırkası güzel bir fikir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet değil mi yaa çok güzel bir şey. Bu arada Hoş geldiniz aramıza. Sizi de blog takip etkinliği listemize ekleyeyim hemen :)

      Sil
  10. benim depresyona girmem için havaya gerek yok ki , yürüyen bir depresyon abidesi olarak ortalıkta dolaşıyorum ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amaan yapma öyle yazık sana. Gel sana en kısa zamanda farklı tavsiyelerde bulunalım. Dert anası bugünler için var zaten değil mi ama :)

      Sil
  11. merhaba bende blog takip etkinliğinden geliyorum bu güzel blogunuzu takip ediyorum sizide beklerim :)
    https://tubisle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Hemen ben de takibe aldım sizi. Her geçen gün daha genişleyen bir aile oluyoruz böylelikle. :)

      Sil
  12. bu yazıdan sonra deresyona girdiğim dönemlerde üzülmeyeceğim sanırım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de üzülmeyin. Hem sizde süper çay tarifleri var. Onları yapıp içince depresyon falan kalmaz. Her derde deva o çaylar. :)

      Sil
  13. Merhaba blog takip etkinliginden geldim, takipteyim. Uc blog linkim de profilimde ben ücüyle de takip ettim geri dönüs yaparsaniz sevinirim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süpersiniz hemen geliyorum takibe ve üç bloğunuzu da link listeme ekliyorum. Çok teşekkür ederiz. Aramıza hoş geldiniz.

      Sil
  14. Çok faydalı bir yazı olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Faydalı bulmuş olmanız sevindirdi beni :)

      Sil
  15. ahh o depresyon dönemleri çok zor çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen çok zorlayabiliyor evet. Ama güçlü hissetmesen bile dirençli ve güçlü durmaya çalışmak her zaman işe yarıyor. :)

      Sil
  16. bir tane depresyon hırkası alsıııın :)

    YanıtlaSil
  17. Sanırım bir daha depresyona girip çılgınlar gibi uyumayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuma lütfen. Uyumak daha kötü ediyor insanı. Bunlar denenmiş tavsiyelerdir. Güven dert anasına :)

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe