Zihnimde Hala Yazılmamış Cümleler Var

Şubat 04, 2019


 "Yazmaya çok istekliyim. Zihnimde hala yazılmamış cümleler var ama yazamıyorum. İlham perisi bir türlü gelmiyor. Sizce ne yapmalıyım?"

   Merhaba sevgili dostlar. Biliyorsunuz, normalde soru soran okuyucularımızın kimliklerini gizli tutar, klasik bir "merhaba sevgili dertli dostum" girişinden sonra, dertli dostlarımızın sorunlarına naçizane tavsiyelerde bulunuruz. Ama bu kez öyle olmayacak. Çünkü bu aslında bir etkinlik. 
  
 Bilmeyenler için hemen anlatalım. Son derece yaratıcı fikirlere sahip olan bir dostumuz var. Ve sizler de zaten kendisini yakından tanıyorsunuz. Sevgili blogger arkadaşımız Erhan Çakırlar geçtiğimiz günlerde keyifli bir etkinlik başlattı. Efendim bu etkinliğe göre, isteyen blogger arkadaşlarımız "zihnimde hala yazılmamış cümleler var" başlığını taşıyan birer yazı kaleme alacak.
  Bu sayede hem "zihnimde hala yazılmamış cümleler var" başlığı ile farklı içerikler oluşturacağız. Hem de Google üzerinde bu ifadeyi arattığımız zaman, bloglarımızın sıralaması ve görüntülenmesi bundan olumlu etkilenecek. Yani bu, aslında keyifli bir blogger dayanışması. Şu ana kadar birçok arkadaşımız zihnimde hala yazılmamış cümleler var ifadesiyle birbirinden farklı ve çok başarılı konseptler oluşturdular. 

  Fakat malumunuz bizim konsept belli. Biz burada ya dertlere cevap veririz, ya edebiyatçıların bilinmeyen yönlerini anlatırız veya dizi tavsiye ederiz. Bir de mitolojik hikayeleri kendi üslubumuzla yorumlarız. Hal böyle olunca zihnimde hala yazılmamış cümleler var etkinliğini bize nasıl uyarlarız? konusunu bayağı bir düşündük Aso'cuğumla. Biz bunu düşünürken, çözüm sevgili Aylak Editör den geldi. Yukarıda gördüğünüz soruyu bize yönelterek, konuyu dert anası konseptine uyarladı. 
  Buradan İbrahim Bey'e ve bu etkinliği başlayan Erhan Bey'e teşekkürlerimizi sunalım. Ve zihnimde hala yazılmamış cümleler var, yazamıyorum, ilham perisi gelmiyor diyen tüm dostlarımız için dert anası olarak bazı tavsiyeler sunalım. 




  Gerçekten de sevgili dostlar az mı çektik bu ilham perilerinden. Halbuki benim zihnimde hala yazılmamış cümlelerim var arkadaşım, yazacağım onları gelsen, şöyle bir sihirli değneğini sallasan da dökülüverse kelimeler! Olmaz değil mi!

  Rivayete göre bu ilham perileri Parnas dağında yaşarmış. Yunancada "Parnassos" olarak geçen bu dağ, "zihnimde hala yazılmamış cümlelerim var" diyen şairlerin kutsal kabul ettiği bir dağmış. Bu periler, Parnas dağından, içinde sanatçılık ruhu olan herkesi izler, ihtiyacı olanlara gidip, ilhamlarını verirmiş. 

  Ama bunların arasında kıskanç olanları da varmış tabii. Bazıları insanların yeteneklerini çekemez, inadına gidip onlara ilham vermezmiş. Görüyor musunuz şu meymenetsiz hainleri siz! 😊 Biz oturalım bekleyelim gelsinler diye, onlar da kıskançlıklarından gelmesin! Yani dostlar, işimiz ilham perilerine kaldıysa, yandık demektir! Öyleyse zihminde hala yazılmamış cümlelerim var diyenler ilham perisini beklemeden, kendi kendilerinin ilham perisi olmayı başarmalı. 

  Bilindiği üzere yazmak, bir yetenektir. Ve herkesin harcı değildir. Bu yeteneğe sahip olanlar için yaşamda gözlemledikleri her şey, bir yazma sebebi olabilir. Çünkü bu yeteneği taşıyanlar, dünyayı farklı gözlerle, yani herkesin gördüğünden biraz daha detaylı bir bakış açısıyla gözlemler. Dolayısıyla onların zihinlerinde sürekli yazılacak cümleleri vardır. Aslına bakarsanız ilham, zaten yazan kimselerin kendi ruhunda mevcuttur. Biraz konsantre olup, toparlanmak, zihnimde hala yazılmamış cümlelerim var diyenlerin ilacıdır.  
 Yazmak için mümkünse zihnin dinlenmiş olduğu sabah saatlerini seçmek, yararlı olabilir. Veya el ayak çekilip de sessizliğin hakim olduğu gece saatleri de, ilham perilerinizin gelmesine yardımcı olacaktır. 

  Ama yook, ben öyle her ortamda yazamam diye star kaprisleri de yapabilirsiniz tabii. 😊 Bu durumda Virginia Woolf'ın dediği gibi kendinize ait özel bir yazma odası hazırlayabilirsiniz. Hoş Virginia Woolf, bunu erkek egemen dünyaya nispet olsun diye, kadınlar için söylemiş. Ama olsun. Yazma işinin kadını erkeği olmaz. Ve şöyle şık, tam da keyfinize göre dekore edilmiş bir oda, yazma ilhamınızı canlandırabilir belki. Bu sayede zihnimde hala yazılmamış cümlelerim var diyenler, tam da aradıkları ortama kavuşabilir. 




  Dert anası der ki, hiç beklemeyin dostlar, bir şeyler aklınıza geldiği anda oturun ve yazın. O anda çok estetik cümleler kuramayabilirsiniz, istediğiniz gibi bir anlatım sergilemeyebilirsiniz. Ama siz çekinmeyin yine de yazın.  Estetik bulmadığınız cümleleri sonradan değiştirmek çok kolaydır. Siz bir başlayın, gerisi çorap söküğü gibi gelir. Hani iyi veya kötü o ilk cümle döküldü mü ellerinizden, gerisinin gelmesi çok kolay olacak. 

  Efendim zihnimde hala yazılmamış cümlelerim var diyenler için dert anası tavsiyeleri şimdilik bu kadar. Siz siz olun, yazmayı ertelemeyin. Unutmayın, söz uçar yazı kalır. Zihninizde yazılmamış cümle kalmaması dileği ile... 

Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Google+Instagram

Benzer İçerikler

50 yorum

  1. Zihnimde hala yazılmamış cümleler var 👏🏻👏🏻👏🏻Çok güzel olmuş tam size yakışır bir anlatım sevgili Dertanaları 🌸🌸

    YanıtlaSil
  2. Canım bu. Tür mimlemlere katılamıyorum.Face ,pinterest ve twtr da ciddi takipçim var konsptim olan yemek beklentisi içindeler beni bu konuda maruz görün elimden geldiğince sıra ile hepinize diş link veriyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estafurulah Sibel Hanım, sizim konseptiniz tamamen yemek üzerine kurulduğu için bu tür etkinliklere uyarlamak zor olur. Ama Facebook'unuz varsa, bizim gruplara katılın. Oralarda takip ve yorum etkinlikleri de yapılıyor. Onlar faydalı olabilir sizin için.

      Sil
  3. Zihnimde hala yazılmamış cümleler var başlıklı yazınızı çok beğendim ve bana ilham verdi. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de etkinliğe katılın Fatih Bey. Eğlenceli oluyor bu etkinlikler.

      Sil
  4. Zihnimde hala yazılmamış cümleler var etkinliğine katılıp formatınıza uyarlayıp yazmak konusunda tereddütleri olanlara ilham verdiğiniz için çok saolun. Benim için söylediklerinize ayrıca teşekkür ederim. Blog yazarları ve okuyucuların sizden öğreneceği, danışacağı çok şey var. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de size teşekkür ederiz Erhan Bey. Sayenizde nasıl da renklendi, şenlendi buralar. Evet İbrahim Bey'in de desteği ile uyarladık bizim formata. Güzel de oldu. Bence daha çok kişi katılsın bu etkinliğe:)

      Sil
  5. Güzel bir yazı olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Zihinde yazilmamis cümleler biterse kötü. Cümleler varoldukca sorun yok 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız. O cümlelerin varlığı bazen yaşama bağlar insanı. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  7. Zihnimde hala yazılmamış cümleler var yazınızı okudum fena olmamış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin yazınızı okudum beyefendi. O da fena olmamıştı hıhhh :):) Kapışırmışız şimdi yazı yüzünden ahahah eğlenceye bakk :)

      Sil
    2. 😂😂😂 zihnimde hala yazılmamış cümleler var yerine elimde hala atılmamış yumruklar seziyorum gibi 😂😂

      Sil
    3. Seyhan hanım lütfen körük kullanmayalım :) hem o bana kızmaz çünkü şaka yapıyorum ben :) sanırım :)

      Sil
    4. Ahahhaah yok artık gençler:) biz bu etkinliğe sevgi barış ve dostluk için katıldık. Dostluk kazanacak! Ayhh politikacı gibi konuştum yaa belediye seçimine aday mı olsaydım keşke :)

      Sil
    5. Yok yahu neden kızayım takılıyoruz burada hep birlikte. :)

      Sil
    6. Körükçü mü? 😂😂😂siz yazın ben körükçü olayım bu da güzel 👍🏻
      Şaka bir yana herkesin yazısı kendine özel be çok da güzel oldu. Tebrikler arkadaşlar . Sıradaki yazılara bakalım 💞💞

      Sil
    7. bak bir yorum yazdım peşine 6-7 tane hem trafikte çekmiş oldum neyse artık sende benim bloğa 2 kez gidersin ödeşiriz :)

      Sil
    8. Tamam hemen gelirim ne demek. Kampanya yaptım. 2 değil 3 olsun :)

      Sil
  8. Güzel bir yazı olmuş teşekkürler. 1.sırada olmanız dileğiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim. Önemli olan etkinliğe katılmak. Bu sayede güzel dostluklar da ediniyoruz. :)

      Sil
  9. Harika bir yazı sunumu olmuş farklı bir konsepte uygulanmış bir makale. Bloggerler dayanışması sayesinde bu başlıkta harika yazılar okumuş olduk . Paylaşımınız için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Evet bu dayanışma sayesinde birçok keyifli paylaşım okumuş olduk. Önemli olan da bu zaten. :)

      Sil
  10. Güzel bir yazı olmuş. Zihninize sağlık. .

    YanıtlaSil
  11. Soruma cevap verdiğiniz için teşekkür ederim sevgili dert anaları. Zihnimde yazılmamış cümleleri artık daha rahat yazabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet size özel bir oda hazırlayın İbrahim Bey. Çok havalı olur yazar odası düşünsene :). Benim evde yer olsa yapacağım ama maalesef yok :)

      Sil
  12. tabii ki pen yazyom,arastıryom ama bazen ilham perim gelmiyo işte..ilham perilerinin Parnas dağında yaşadıklarını da bilmiyodum,öğrendiğim iyi oldu, hemen oraya gidim biraz ilham alıyım bari onlardan..😀 elinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlham alın ve hemen sizde bu etkinliğe katılın derim. Bekleriz. :)

      Sil
  13. Zihninizde epey yazılmamış cümleler varmış, uzun, detaylı ve harika bir yazı olmuş. Konsept olayından ziyade içeriğine odaklandım ve yazmayla ilgili tespitlerinizi sevdim. Tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim beğenmenize sevindim. Bu etkinlik ile konuyu farklı açılardan ele alma fırsatı bulduk. Ortaya çok eğlenceli yazılar çıkıyor. :)

      Sil
  14. Gelmeyen ilham perilerine inat yazılmış resmen.Bu yazıda en güzel değindiğiniz yer bakış açısı olmuş.Bu nokta benim hep savunduğum noktadır.Önemli olan onun ne olduğu değil ona bakış açılarınız ile ne kattığınız. Ama bilgisayarım çöktü çökecek bu arada... Bu kadar derdin üzerine birde zihninizde yazmadığınız cümlelerde girince işin içine ... Kısaca elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes kendisinin ilham perisidir. Ve tabii bakış açısı çok önemli. Teşekkür ederim yorumunuz için. Siz katıldınız mı etkinliğe bilmiyorum ama bence katılın. Sizin cümlelerinizi de öğrenelim. :)

      Sil
  15. gecee ve yalnızlıktaa sessizlikteee :)

    YanıtlaSil
  16. zihnimde hala yazılmamış cümleler var benimde ama benimkiler gelmiyor yazamıyorum bir türlü :)

    YanıtlaSil
  17. iyi ki varsın dert anası :)

    bu arada blogumda çekiliş var beklerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sizler de iyi varsınız. Bir ara gelir destek olurum tabii. Çekilişlere ben katılmıyorum ama buradan okuyucularımız hemen sana gelsinler bence. :) Koşun millet çekiliş var :)

      Sil
  18. Bu etkinliğe katılmadım fakat güzel bir başlık, bence de güzel olmuş zaman zaman okuyorum arkadaşların yazılarını :) Mitolojik hikayelerinize bayılıyorum onu da ekleyeyim. Bir de yazınız da Virginia Woolf'a değinmeniz ayrıca güzel kendisini severiz malumm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katıl bence, bu başlıkta bir yazı yazıp, zihnimde yazılmamış cümleler var ifadesini vurgulayacaksın yazıda bold olarak. Çok kolay. Herkesten değişik konular çıktı. Senin yazını da okumak isterim tabii :)

      Sil
    2. Virginia Woolf'u ben de severim. İlham perisi deyince aklıma hemen kendine ait bir oda geldi Ve tabii Virginia Woolf :)

      Sil
  19. Oldukça "Epik bir yazı olmuş Gülhan hanım, biraz mitolojik, biraz destansı.. ve yine biraz felsefik biraz bilimsel..
    çok farklı tatlar bıraktı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ephendy, sizin yazınız da gayet hoş olmuştu. Bir etkinliğe daha böylelikle katılmış olduk hep birlikte :)

      Sil
  20. Zihnimizde o kadar düşünce varki bazen insan dile getirmeye hatta düşünmeye bile korkuyor zihnimde yazılmamış cümleler hep olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence olmasın yazın onları. Yazmak, stresten kurtulmanın en güzel yoludur.

      Sil
  21. Gençken çok yazardım artık yaşlandım mi ne yazamıyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa niye yaşlanmış olasın amaaa lütfen deme öyle şeyler :) İnsan en güzel eserlerini olgunluk çağında verirmiş hem. Bak yazarların yaşamlarına, en iyi eserleri belli bir yaştan sonra çıkıyor. :)

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe