Kozmetik Çılgınlarına Tavsiyeler

Şubat 26, 2019




 "Sevgili dert anası merhaba. Ben bu ara bazı takıntılara sahip oldum. Sağlık ve güzellik konularına aşırı ilgim var. Sürekli kozmetik ve bakım ürünlerini inceliyorum. Sağlıklı beslenmek için ve zayıflamak için olan ürünleri satın alıyorum. Ve farkettimki bu artık bir takıntı oldu benim için. Eskiden bu kadar makyaj yapmazdım ve malzeme almazdım. Fakat bu malzemeleri aldıkça alasım geliyor artık. Yüzümde veya vücudumda ufak bir kusur olsa bunu takıp büyütüyorum ve o kusuru giderecek ürünler almak istiyorum hemen. Geçenlerde sivilce çıktı yüzümde mesela o gün işe bile gitmek istemedim. Hemen sivilceleri gizleyen ürünleri araştırmaya başladım ve satın aldım. Ne yapmalıyım bu takıntılar ilerlesin istemiyorum. Lütfen bana da bir çare."




  Merhaba sevgili dertli dostum. Öncelikle Allah başka dert vermesin demek istiyorum. Çünkü türlü türlü dertlerin içinde senin derdin yüzünde çıkan 2 sivilce ise, derdinin boyutları çok ağır olmasa gerek. 😊 Ama dediğin gibi eğer bu takıntılara bir çözüm bulamazsan, ileride bir çeşit obsesfif kompülsif  bozukluk sahibi olacağın kesin gibi görünüyor. Şimdi bakalım dert anası olarak senin için neler yapabiliriz, neler söyleyebiliriz. 




  Mesajında "sağlık ve güzellik konularına meraklıyım." demişsin. Evet "sağlık eşittir güzellik" demek. Bu, üzerinde çok da kafa yormaya gerek olmayan basit bir formül. Peki sen ne yapıyorsun bu formülü yerine getirmek için? Sağlıklı beslenme ve zayıflama ürünleri satın alıyorsun! Peki nedir bu ürünler? 
Belirtmemişsin ama ben tahmin edeyim. Efendim lif içeren, bilmem ne bitkisinin köklerinden yapılan, otlu püsürlü karışımlar değil mi? Peki ne malum bu karışımların içinde ne olduğu? Gözünle gördün mü üretilirken? Canım görmeye ne hacet! O marka bir kere çook bilindik güvenilir marka değil mi? Peki o marka, ürünlerinin aylarca raflarda bozulmadan kalmasını nasıl sağlıyor? Tabii ki koruyucu katkı maddeleriyle. Amaaa yookkk, üstünde yazıyor hiçbir katkı maddesi içermiyormuş ürün! 
Yalancıyı buradan taa o markanın fabrikasının önüne kadar kovalasınlar mı o zaman! 😆 Sevgili dertli dostum, eğer bir ürün paketlenmiş ve belli bir raf ömrü üzerinden satışa sunulmuş ise, sen ondan tamamen bir doğallık bekleme. Bu da sana dert anası tavsiyesi olsun. Bu tabii benim şahsi tavsiyem değil, beslenme ve sağlık alanında profesörlük unvanına sahip olan kimselerin bizzat desteklediği bir tez. 

  Yani sana demek istediğim, sen sağlık güzellik adına bu ürünleri sürekli satın alıyorsun ama çağımızdaki insanların çoğunu kandırdıkları gibi seni de kandırıyorlar. Hele ki o makyaj malzemeleri, bakım kremleri neler çıktı yarrabbim! Sanki onları süren Nil Nehrinde yıkanıp çıkan Kleopatra gibi ölümsüz güzelliğe kavuşacak! Veya Tanrıça Afrodit olacak! Amanıınn! Yok göz altına ayrı, göz üstüne ayrı, elmacık kemiklerine ayrı, dudak çevresine ayrı! Bu nedir yahu! Bunları kullanan kimseler de senin benim gibi "normal" bir görünüme sahip. Eee ne faydası oluyor bu kadar malzmemenin! Sadece kısa süreli bir rahatlık ve güzellik hissi yaratıyorlar hepsi bu! Sen o ürünü kullanmayı bıraktığında cildinde aynı sorunlar yine oluşuyor değil mi?Bunlar, firmaların birbiriyle rekabet için satışa sunduğu ürünler dostum. Aslında bakarsan, hiçbiri çok farklı, çok özel değil. İlla ki içlerinde faydalı olanlar vardır. Ama her şeyin azı, kararında olanı güzeldir dostum. Makyaj yapacaksan kararında. Krem süreceksen, kararında. Her şeyin fazlası zarar. Bunu unutma. 




 Şimdi madem ki sen sağlık ve güzellik üzerinde takıntılısın, gelelim bu konuda neler yapabileceğine. Öncelikle dertli dostum, güzellik istiyorsan, sağlıklı yaşamalısın. Yani uzmanların tavsiye ettiği gibi çok su içmelisin. Spor yapmalısın. Yeterli ve düzenli uyumalısın. Ve tabii en önemlisi sağlıklı beslenmelisin. Bu konuda sana dert anası tavsiyeleri,
-Şekeri kesinlikle yaşamından çıkar. Ama tamamen çıkar! Şekersiz kahve içip, yanında da koca bir porsiyon browniyi götürme mesela.😆
-Paketlenmiş her türlü ıvır zıvırlardan kaçın. Bu zamanda iyisini doğalını nereden bulayım, bahanelerini öne sürme. Arayan istediği her şeyi bulur dostum. 😆
-Abur cubur yeme! Meraklanma, akşamları abur cubursuz da dizi izlenebilir. Tecrübe konuşuyor burada. 😆
-Organik meyve ve sebzeleri tercih et.
-Doğal probiyotik alımına özen göster. Bunun için evde yoğurt ve kefir mayala. 
-Yemeklerinde organik tereyağı ve zeytinyağı kullan. 
-Kahve meraklısıysan, hazır kahve değil filtre kahve veya Türk kahvesi iç.
-Çay tutkunuysan, siyah çayı azalt yeşil çay ve zencefil, zerdeçal gibi bitki çayları içmeye başla.  
 Tabi ben bunları iç, yap, et diyorum ama herhangi bir bitkiye falan bir alerjin olabilir. Bu durumu göz önünde bulundur. Sonra dert anası tavsiye etti deme bana! 😆 Bu konuyu doktoruna da danışabilirsin tabii. 




 Sevgili dertli dostum, sen bu söylediklerimi yapmaya başla. Kısa zaman sonra cildinin hiç olmadığı kadar sağlıklı ve pürüzsüz olduğunu göreceksin. Hani o bir ton para sayarak saçlarında kullandığın ürünler var ya, bunlara hiç ihtiyaç olmayacak. Çünkü vücudun gereken doğal vitamin ve mineralleri aldığı, sağlıklı olduğu için saçların kendiliğinden ahenkle dans etmeye başlayacak. Tabii dengeli beslenirsen, kilo sorunun da olmayacak. Karaciğerin sağlıklı çalıştığı için, yüzünde sivilceler çıkmayacak. Ve onları gizlemek için para tuzağı ürünleri araştırmana gerek kalmayacak. 
Ancak bu demek değil, günümüzde üretilen her şey kötü! Elbette işe yarayan ve güzel ürünler de vardır. Bunları kullanırken de dengeli olmaya çalışman gerekiyor. Bir kozmetik mağazası açacak kadar malzemeye ihtiyacın yok. Bunu unutma. 
 Şu sıralar aklın sürekli bu konuyla meşgul ise, sana aklını dağıtacak aktivitelerde bulunmanı öneririm. Aynanın karşısında fazla zaman geçirme, arkadaşlarınla dışarı çık, alışveriş merkezlerinden şu sıralar uzak durmaya çalış. Doğada zaman geçirmen, faydalı olabilir. Bir de şunu unutma, her insan özeldir. Tektir, biriciktir. Sen de böylesin. Ve yüzünde çıkan o iki hain sivilce, bu gerçeği yok edecek kadar güçlü değil dostum. 😊

  Tabi ben yine ille de yüzüme saçıma falan bakım yapacağım, diyorsan, yap tabii. Cildi dışarıdan da desteklemek ve beslemek lazım. Öyleyse doğal ürünler ne güne duruyor. Hani eskilerin "kocakarı tarifi" diye verdiği tarifler, en doğalı en sağlamı. 
 Sen, sen ol, içeriğinde ne olduğunu bilmediğin ürünlere bu kadar güvenme ve paranı da onlara harcama dostum. Sana çok sağlıklı ve güzel bir yaşam diliyorum. Sevgiyle kal. 

Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Google+Instagram

Benzer İçerikler

35 yorum

  1. İki sivilce için işe gitmemek mi? İlginç geldi bu konu bana ve altında nedense başka şeyler yattığını düşündürdü🤔
    Sağlıklı beslen spor yap azıcık boyan yerine gelsin havan 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da düşündürdü Seyhan'cım. :) Dediğin gibi sağlığına dikkat etsin, abartmadan bakımını yapsın daha güzel olduğunu hissedecek zaten

      Sil
  2. hakkiten iki sivilce için işe niye gitmemiş bunu pek anlayamadım ama ben daha güzelini yapıyorum hiç makyaj ürünleri kullanmıyorum 😊😀rahatım 😊evet bende biraz abur cubur dan uzak dursam iyi olur yani 😊😀 dilerim arkadaş bu takıntılar dan en kısa zamanda kurtulur.... sevgiler canım benim 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisini yapıyorsun valla. Doğal olmak en güzeli. Ama abur cuburdan gerçekten de uzak kalmaya çalış. Umarım bu arkadaş da kurtulabilir takıntılardan. Teşekkürler yorumun için.

      Sil
  3. iki sivilce çıkınca işe gitmeme olayı,sadece genç kızların değil genç erkeklerin de sıkıntısı..birbirlerine çirkin gözükme korkusu bu,o yüzden gitmek istemiyorlar..ne diyolardı buna ergenlik halleri işte..çok iyi tavisyelerde bulunmuşsunuz,gençler böyle şeylere takmasınlar..🙂 elinize sağlık efenim..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet günümüzde artık mükemmel görünmek çok önemli bir kavram gibi kabul ediliyor. Ve bu çocukluktan itibaren insan bilinç altına işleniyor. Bu olanların hepsinin temelinde bu var zaten. Özellikle gençler daha fazla takıyorlar dediğiniz gibi. Teşekkürler yorumunuz ve önerileriniz için.

      Sil
  4. Her konuda olduğu gibi bu konuda da aşırıya kaçmak doğru değil bence. Tavsiyeleriniz çok yerinde özellikle doğal ve sağlıklı beslenme konusunda verdiğiniz tavsiyeler her insanın baş tacı yapması gereken şeyler. Çok teşekkürler bu faydalı bilgilendirme için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Fatih Bey, doğal beslenme ve sağlıklı yaşam güzel ve genç kalmanın sırrı zaten. Diğer sürülen şeyler yalnızca kısa süreli etki sağlıyor. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  5. çok doğru tespitler, obsesif kompulsife doğru bir meyil var. beyin egzersizleri daha uygun olur ya da bilinçlenmek. farkındalıklar. bakış açıları ama yadırganamaz. her birey kendi basamağının sıkıntısını çeker ve bu o bireyin başa çıkılmaz zorluğudur. dünyasında hiç ağaç kalmamış marangozla ortalama olarak aynı acı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir benzetme yapmışsın. Dünyasında ağaç kalmayan marangoz... Çok doğru. Teşekkürler bu bilgilendirici yorumun için. :)

      Sil
  6. sivilce için işe gitmemeyi düşünebileceği bir işi varsa bence önce işi değiştirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa bak ne güzel söyledim. Haklısın. Önce işi değiştirsin. :)

      Sil
  7. tavsiyeleriniz harika ..bunları aktarma tarzınız ise öyle çok güldürüyor ki beni...süpersiniz..sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi güldürebildiysem ne mutlu bana. Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevgiyle kalın. :)

      Sil
  8. şu koca dünyada derdin iki sivilce olsun be annemm :)
    benim kızlarıma da okutmam gerekiyor zira herşeye takıntı haldeler bu aralar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yaşlarda takıntılı olryor gençler Taner Bey. Çok normal böyle davranmaları. Daha sonra geçecek ve ne kadar basit konulara takıldıklarını kendileri de anlayacaklar. Ama okusunlar tabii dert anasının tavsiyelerini. Belki beğenirler. :) Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  9. Merhaba, Değerli Blog Arkadaşım; İnsana Davet sitesinde "Blog Keşif Etkinliği ve Önemli Duyuru" başlıklı yazımızda size de yer verdik. Hemde önemli bir duyuru içeriyor... Bakmak isterseniz beklerim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  10. Yahu bu bayanların kozmetik hastalığı nedir. Kusura bakmasınlar ama o yüzlerine sürdükleri şey silinince içinden başkası çıkıyor :) güzel tavsiyelerdi teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama Erhan Bey ya, nasıl bir abartıdır gidiyor. Bunun böyle olması için de firmalar yüzlerce binlerce ürün piyasaya sürüyor. Firmalar ürün satıp zenginleştikçe, bizim garibanlar da güzel olduklarını zannedip para saçıyor bu ürünlere. Bir iki tane ürün alıp herkes kullanır da abartmanın gereği nedir anlamıyorum. Bu konuda hemfikirim sizinle. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  11. Gerçekten yediğimiz şeylere cildimiz tepki veriyor. Ne kadar doğal ve sağlıklı beslenirsek cildimiz de o kadar sağlıklı görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, hani bir söz var ya, "Ne yersen o'sun." çok doğru bir söz. Sağlıklı beslenmek en güzeli. Teşekkürler yorumladığınız için.

      Sil
  12. Öncelikle Allah başka dert vermesin demek istiyorum. Çünkü türlü türlü dertlerin içinde senin derdin yüzünde çıkan 2 sivilce ise, derdinin boyutları çok ağır olmasa gerek.
    SEVİN GARİ İÇİNDE BULUNDUGUNUZ ŞARTLARDA MUTLU OLMAYA BAKIN BUGÜN BİR DAHA GELMEYECEK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız, basit şeylere üzülerek ömürler geçip gidiyor. Ve geçen günler geri gelmeyecek. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  13. senin dediklerini yaparsak hepimiz fıstık gibi oluruuuz :) güzellik zekadaaaa ha haaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiisi de güzellik zekada Deep'çim. Bu arada sen benim kedili bloğa heçç gelmiyon. Orda edebiyatçı dedikodusuyla bir de mitoloji hikayesi şeyettim ben. :)

      Sil
  14. Dertli dostun özgüven eksikliği dediğiniz gibi zamanla obsesifliğe doğru evrilebilir, aman dikkat!
    Yaşam tarzında yapacağı değişiklikler sorunlarını bir nebze hafifletebilir ama günlük hayatını aksatacak denli ciddi bir takıntı varsa ortada, sıkıntı büyük... Yalnız tavsiyeleriniz harika, hepimize fayda sağlayacak tavsiyeler bunlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama öyle değil mi, sağlık her şeyin başı. İnsanın cildi iyi değilse, su içmemeye veya karaciğerinin sağlıklı olmamasına bağlı. Saçları dökülüyorsa, bazı hormon sorunları olabilir veya bazı vitaminler ya da gerekli maddeler eksiktir vücutta. Selüliti varsa, bu tamamen kötü beslenmeden ileri gelen bir şey. Yani insanlar onu süreyim bunu süreyim derken aslında boşuna uğraşıyor. O sürülenler kesildiğinde eskisinden beter oluyor cilt. Valla uygulayın, ben uyguluyorum bunların hepsini cildimde saçımda hiçbir sorunum yok. Tavsiye ederim.

      Sil
  15. yazıyı okuyunca çinde yaşanan bir olay geldi aklıma adam evlenmiş sabah kalkmış eşinin makyajı yok ve bambaşka biri bu kadın beni kandırdı diye boşandı kadından :) teşekkür dertanası güzel tavsiyeler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa tabii öyle durumlar da var. Hatta öyle videolar var kadın makyajını siliyor, bayağı normal, sıradan bir kadın çıkıyor altından. Çok eğlenceli bu insanlar yaa valla. Ne var sanki oldukları gibi görünseler. Beğenen beğenir, beğenmeyen kaçar gider çok da tın yani :)

      Sil
  16. Gerçekten de Allah başka dert vermesin. Kozmetik severiz ama bu takıntı boyutu hem cilde hem ekonomiye zarar...

    YanıtlaSil
  17. En güzel tavsiyeleri vermissiniz saglikli bir hayat bicimi en güzeli 😊

    YanıtlaSil
  18. O kadar haklısınız ki ... Bu şekilde kandırılıyor insanlar." Bu maskeyi kullandığında ışıl ışıl olacak cildin amaa bu tonikle beraber kullanmazsan tam etkiyi göremeyebilirsin. Tabi sonrada gece olarak bunu gündüz de bu kremi kullanman lazım." diye diye kendi rızalarıyla dolandırılıyor insanlar. Halbuki tüm imkanları doğa ana bize sunuyor.Faydalanmak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa değil mi ama. Gündüz krem ayrı, gece kremi ayrı, peelingi ayrı,serumu ayrı, halbuki çok basit malzemelerle katkı maddesi olmadan bunların hepsi doğal imkanlarla yapılabiliyor. En önemlisi de sağlıklı yaşamak zaten. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe