Bazı Dertler Uzmanlık Gerektirir

Şubat 21, 2019

"mrb. dert anası benim de bir derdim var hem dert hem sır.
kimselere anlatmadım anlatamadım. sayfanızı takip ediyorum ve 2 şeye dikkat ettim 1.si her soruya büyük bir ciddiyet ve gerçekten de elinizden geldiğince yardım etmeye çalışıyorsunuz ve bir çok soruna da çözüm buluyorsunuz bence. 2. şey ise soruları anonim şekilde paylaşıyor olmanız ve benim sorunumu da benimle yada yaşadıklarımla alay etmeden çözümlemeye çalışacağınıza güvenerek yazıyorum aslında yazıyorum derken soruya gelmemek için bir şekilde kendimi oyalıyorum ama anlatmazsam artık kendi başıma bir çözüm bulacağımı sanmıyorum ve kendimi sizin ellerinize bırakıyorum.
ben 30 yaşında bir kadınım bu yaşıma kadar elbette flörtlerim oldu ama her bir yerde tıkandı ve terk edildim sorunum terk edilmek değil terk etmelerini de anlıyorum aslında benden kaynaklanan bir durum.
şu an bir sevgilim var ve yakında evlilik teklifi edeceğini öğrendim garibim bana sürpriz yapmak istiyor ama yakın arkadaşlarım şaşırınca aniden teklifine o şaşkınlıkla hayırrr dememden korktuğu için bu durumu bana çıtlattılar.
şimdi sorunuma gelirsek bu zamana kadar neden terk edildiğimi anlıyorum demiştim çünkü yakınlıktan çok kaçtım her yakınlaşmaya çalıştığımızda ateşe değmiş gibi kaçıyorum bir erkeğin bana fazla yaklaşması anında gözümde küçükken yaşadığım taciz canlanıyor tam net hatırlamıyor olsam da o eve o kişinin yanına nasıl sürüklendim nasıl oldu tam hatırlamıyorum ama benim o çocuk bedenime nasıl dokunduğunu ve beni bıraksın diye nasıl yalvararak ağladığımı o anı net hatırlıyorum... ve her yakınlaşmamızda o görüntü canlanıyor kafamda ve kaçıyorum uzaklaşıyorum.
şu anki sevgilimle de pek birşey yaşadık diyemem 5 aydır beraberiz ve daha yeni yeni bana sarılmasına izin veriyorum ama fazla sıkı sarınca boğulacakmışım gibi korkuyorum panikliyorum evlilik teklifine kesinlikle evet diyeceğim ama şu an sıkı sarılması bile bende bu çocukluk anılarımı canlandırırken daha ilerisi için ne yapacağım? cinsellik aşaması gelince oturup dokunma bana diye haykırarak yalvarıp onu korkutmak istemiyorum. bu anıları nasıl silerim nefret ediyorum bana yapılan ve bu şekilde iz bırakılmasından. tekrar o canı için yalvaran çocuk olmak istemiyorum bana bir yol gösterin lütfen."





  Merhaba sevgili dertli dostum. Öncelikle dert anası hakkındaki düşüncelerin için teşekkür ederim sana. Evet okuyucularımızdan gelen her soru, kesinlikle anonim olarak kalıyor. Çünkü okuyucularımızın gizliliği bizim için her şeyden önemli. Ve elbette bize gönderilen her mesaj, bizim için çok değerli. Sorunlar ağır da olsa, basit de olsa elimizden geldiği kadar bazı tavsiyelerde bulunmaya çalışıyoruz. Çünkü sorunlar paylaşıldıkça hafifler. Ve her derdin bir çaresi mutlaka vardır

  Ama bazı dertler vardır ki, gerçek bir uzmanlığa ihtiyaç duyar. İşte senin anlattığın dert de bu tür uzmanlık gerektiren konulardan bir tanesi. Bu nedenle dert anası sana acilen bir psikiyatristten yardım almanı öneriyor. Düzenli olarak gideceğin terapilerle, bu durumdan kurtulman mümkün. Ama yardım almadan bunu başarman mümkün değil dertli dostum




  Yaşadıkların için gerçekten çok üzgünüm. Keşke her derdin çözümü dert anasının ellerinde olabilseydi. Keşke sana söylenecek birkaç sihirli sözcüğüm olsaydı da, bu travmadan kurtulabilseydin... Ama bizler herhangi bir uzmanlık alanı olmayan, yalnızca genel kabul gören, görüş ve tavsiyelerden yola çıkarak dert sorularını cevaplayan bireyleriz. Bu bahsettiğin konu ise, gerçekten çok ağır bir travma. Dolayısıyla, yarından tezi yok mutlaka bir uzmana başvurmalısın. Uzmanın tavsiyeleri ve telkinleriyle bundan kurtulabilir, seni gerçekten seven bir insanla, mutlu bir yuva kurabilirsin. 
 Bu arada evlenmeyi düşündüğün kimseye de bu durumu mutlaka anlat. Zor olacağını biliyorum. Ama sen yine de anlat. Eminim sana evlenme teklifi etmeyi düşünecek kadar ciddi ise, bu ağır travmada da senin yanında olmayı isteyecektir. Onun da yardımlarıyla bunu daha kolay atlatabilirsin. 

  Son olarak şunu da eklemeden geçemeyeceğim. Çocukluğunda sana bunu yaşatan şahıs, eğer hala yakınlarda bir yerlerde ise, onun bu yaptığının cezasını yasal olarak çekmesi için bazı şeyler yapabilirsin. Bunun için de dert anaları olarak, bir avukatla konuşmanı öneriyoruz sana. Konu hakkında yasal hakların varsa, bunu öğren. O şahsın cezasını kanunlar nazarında çekmesi, adaletin yerini bulması, seni rahatlacaktır. O zaman çocuktun, korktun ama şimdi korkmanı, utanmanı gerektirecek hiçbir şey yok dertli dostum. Unutma, bu yaşananlar senin suçun değildi. Korkma, yakında yaşamında seni çok seven bir eşin olacak ve sen bunları atlatıp mutlu bir hayata kavuşacaksın. Şimdilik hoşçakal ve gelişmelerden bizi haberdar etmeyi unutma. Sevgiyle kal...   

  Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Google+Instagram

Benzer İçerikler

47 yorum

  1. Gerçekten artık bu kadınlara yapılan tacizler, pis zihniyetler yüzünden sinirlerimiz alt üst oluyor... Özellikle bizler kadın olarak hiç bir şekilde taviz vermemeliyiz. Kızlar okumalı, kendine güvenmeli ve kendini korumalı, bu zihniyetler vah tüh ederek geçmiyor. Dert anası, inanın son günlerde daha da kızgınım çünkü eğitim almış bir arkadaşım sırf artık ortam kötü diye kızım olursa üniversiteye göndermeyi düşünmüyorum dedi. İşveren diplomaya bakmıyor dedi. Başımdan kaynar sular döküldü sanki, yıllardır tanıdığım o aydın görüşlü kız gitmiş. Kötülükten korumak için eğitimden alıkoymayı düşünmüş. Şu bir gerçek ki, kötülük her yerde var yoldan çıkana her yer müsait bunlar irade kişilik meselesi, bu zihniyet sadece kadınların eğitimsiz ve geride kalıp taciz, tecavüz edilmesine kapı açar topumda bunu bile bahane edecek zihniyet var. Konuştuğu lafı kızını korumak için söylediğini düşünürken kendini de kızını da geriye atıp ileride toplumun bunlara cesaret etmesine sebep olacağını düşünmüyor. Eğitimin en kötü toplumsal hayatta nasıl davranacağını yaşayarak öğretir. Kusura bakmayın çok konuyla ilgili değil ama kadın ve taciz deyince aklıma işte bu gerici zihniyet geliyor...
    Siz arkadaşa en doğru yolu göstermişsiniz zaten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın arkadaşım. Bu tür olayları okumak bile insanı çileden çıkarırken, yaşanmasının yaratacağı travma elbette çok zor. Senin anlattığın hikaye de tuhafmış doğrusu. İşveren diplomaya bakmayıp da neye bakıyormuş ve böyle bir ortamda kızı üniversiteye göndermemek onu korumak mı demekmiş. Bu yapılanlara çanak tutmaktan başka bir şey değil bu durum. İnan artık ben de bıktım tüm bu olanlardan...

      Sil
  2. Profosyonel yardım en iyisi elbette.
    İnşallah bundan sonrası dahi iyi güzel bir yaşam olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım öyle olur Sibel Hanım. Teşekkürler iyi dilekleriniz için.

      Sil
  3. Bence de bu konuda uzman yardımına baş vurmak en iyisi tebrikler tavsiyeler için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorumunuz için teşekkür ederim Fatih Bey.

      Sil
  4. çok zor bir durum. İnşallah uzman yardımı alırlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten zor bir durum Lerzan Hanım. Umarım atlatabilirler yardım alarak...

      Sil
  5. Bazı konularda uzman yardımı şart... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle Bazı konular profesyonellik gerektiriyor çünkü. Teşekkürler.

      Sil
  6. taciz yaşamayan kadın-kız çocuk kaldı mı acaba ? Uzman desteği ile atlatabilirsin. Çok şükür ki herkes ahlaksız kötü değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette herkes kötü değil. Ve umarın bu dostumuz da terapilerle atlatacak bu yaşadıklarını. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  7. En doğru olanı bir uzmandan destek alması.
    Sanırım aile bilmiyor gizlenmiş bir taciz olmasaydı bugüne kadar yardım almış olurdu ve bu derece sorun yaşamazdı diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet galiba bilmiyor aile. Ama ailesi bilip de susan ve saklayanlar da var maalesef günümüzde. Olan insanların yaşamlarına oluyor. Bu konu uzmandan yardım almadan çözülemez.Umut ederim atlatabilir bunu...

      Sil
  8. evt işin uzmanından yardım alsın pence de,evlenirse belki mutlu olur,her şeyi unutabilir..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karşısına çıkan kimse iyi biri sanırım. Mesajdan bu anlaşılıyor. Kendisini seven ve değer veren biriyle evlenirse ve uzman yardımı alırsa düzeleceğini umut ediyorum.

      Sil
  9. ah kıyamam ben size mutlaka psikolojik destek almalısınız ki o hayvanın yaptığı hayvanlık daha fazla hayatınız etkilemelisin kendinizi güçlü hisstemye başladığınızda lütfen o hayvanın yasal olarak ceza çekmesi için bu davalarda deneyimli bir avukat tutun...ya da o hayvanı bana verin diyeceğim ama neyse...bundan sonra çok ama çok ama çok mutlu olun inşallah....sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan çok sinirleniyor böyle durumlarda gerçekten. Ne tür bir yaratık bunu yapabilir ki... Aklın mantığın almadığı bir konu... Yazık...

      Sil
  10. hayvan da dememek lazım hayvanlar böyle adilikler yapmazlar...iblis falan daha uygun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayvan dememek lazım tabii. Hiçbir hayvan bile yavrularına tecavüz etmez. Evet iblis daha doğru oldu.

      Sil
  11. Ahhh çok zor ve büyük bir travma. uzman desteği mutlaka almalı. her geçen gün artan çocuk taciz ve tecavüzleri yüzünden toplumumuz ne hale geliyor. kötülük almış başını gidiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanların yaşamları cehenneme dönüşüyor sapıklar yüzünden. Uzman yardımıyla umarım düzelir her şey...

      Sil
  12. Kadınlara taciz bir psikolojik rahatsızlıktır. Toplumdan soyutlayıp tedavi edilmesi gerekir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız. Bu sapıkları toplumun içinde dolaştırmamak gerek...

      Sil
  13. Son zamanda bu taciz olayı çok artış gösterdi eskiden de bu kadar yoğundu da bilmiyormuyduk. Zor durum ne yazacağımı bilmiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla açıkçası biz de bir tavsiyede bulunamadık Yusuf Bey. Bazı konular gerçekten işin uzmanına gitmeli.

      Sil
  14. Maalesef kadınlar böyle iğrenç taciz olaylarına maruz kalmaya devam ediyor. Temennim bu tip çirkinliklerin yaşanmaması ve daha büyük cezalar getirilmesidir. Bu cevabınız dert dinlemenin çok ötesinde önemli de bir destek olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Erhan Bey, bu tip olaylar için çok daha ağır cezalar uygulanmalı. Bunu yapan kişiler hastaysa, toplum içerisinde kalmasına izin verilmeden tedavi edilmeli. Yoksa hiçbir suçu olmayan insanlar, bu şekilde acı çekmeye devam edecek... Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  15. bir uzmandan yardım alarak sorunlarını kısa zamanda atlatmasını diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler güzel dilekleriniz için. Çok zor bir durum. Dediğiniz gibi kısa zamanda atlatmasını diliyoruz.

      Sil
  16. Çok üzücü bir durum Allah yardımcısı olsun kendi kendine çözüm bulamıyorsa da bir psikologa görünsün en azından rahatlamış olur.Eğer evlendiğinde sıkıntı yaşayacağını da düşünüyorsa evlenmeden muhakkak sevgilisine durumu anlatması gerekli yoksa ileride daha çok sıkıntı yaşayabilir. saygılar.

    YanıtlaSil
  17. Bazi problemlerin cözümü gercekten de uzmanlardan yardim almak.

    YanıtlaSil
  18. ilaç ve anlatımlar işi çözmez . bir sorunu kabul etmek benimsemektir . karşı cinsine sunarsa bu anlattıklarını , anlayışıyla birlikte yaklaşımlarını aşamalandırıp zamanla bu sorunu giderebilirler . belki .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlaçlarla olmaz zaten. Dediğin gibi kabullenmek anlamına gelir. İlaç hissettiklerini bastırmaktan öteye gidemez. Bence de nişanlısına anlatmalı bunu. Birlikte çözebilirler. Teşekkürler yorumun için.

      Sil
  19. of ya yazık ona yaa, aşıp da mutlu olsun işallah yaa.

    YanıtlaSil
  20. bu senin suçun değil, sen kendine zorla yaptırmadın bunu. sana zorla dokunan biri yüzünden kendi hayatını çıkmaza sokma. sen de zevkle birine dokunacaksın, korkmadan. dert anasının dediği gibi uzman eşliğinde bu duygudan sıyrıl. senin gibi bu olayları yaşayan her kadın benim için değerli. kendini yıpratma ve göğsünü gere gere kurtul bu duygudan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahu hanım, teşekkür ederim yorumunuz ve okurumuza tavsiyeleriniz için. Umut ederim arkadaşımız bunu aşabilir ve mutlu bir yaşamı olur.

      Sil
  21. Çocuk tacizi nasıl ağır izler bırakmış.. Çok üzüldüm.

    YanıtlaSil
  22. Bunu yapanları toplumda teşhir edeceksin ki ibret olsun. İnşallah daha güzel bir yaşamı olur. Uzman desteği almalı tabii ki de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu yapanlar için öyle orijinal senaryolarım var ki, anlatsam onları değil beni tedaviye yollarlar. Böyle bir acayiplik var dünyada işte. Bundan ötürü masum insanlar acı çekiyor ve sapıkların kurbanı oluyor. Umarım bu arkadaşımız iyi olur bundan sonra. Teşekkürler yorumun için.

      Sil
  23. Çok acı bir deneyim ve ağır bir tablo. 30 yaşında gencecik evlilik aşamasında bir kadın nelerin heyecanında olacakken, kendisine karşı işlenen bir suçun travmasıyla boğuşuyor. Çok üzüldüm okurunuzun mesajına. Psikolojik sağlığımız her şeyden önemli. Uzman desteği olmadan kendi kendine çözülebilecek bir olay değil gerçekten. Toplumumuz da tacize/tecavüze uğrayan kadınları itham ettiği ve yargı sistemimiz de zaten tamamen çöktüğü için okurunuzun kaygılarını anlayabiliyorum. Terapi ve eş desteği ile huzurlu bir yaşama kavuşmasını diliyorum bu genç kadının.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok üzüldüm Aslı Hanım. Hem okurken hem de cevap verirken çok tedirgin oldum. Dediğiniz gibi evlilik heyecanında olması gerekirken, nelerle uğraşmak zorunda kalmış. Umarım düzelir. Ve umarım bunu yapanlar da daha ağır cezalar görür. Çok teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  24. Travmatik olaylarda uzman yardımı şart. İçine atmadan bilen birine açılmak gerekir. Sadece dost ve yakınlara anlatmak rahatlasa da çözüm olmaz.

    YanıtlaSil
  25. her derdin bir çaresi mutlaka vardır.
    Çok şükür şu hayatta ölümden başka herşeye çare var. yazınızda önemli birçok konuya yer vermişsiniz emeğinize sağlık

    YanıtlaSil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe