Öğrencilik Yalanları

Şubat 18, 2019


"Selam dert anası. geçenlerde sizi tesadüfen keşfettim. şu derin düşünceli arkadaşın yazısına denk geldim. arada bende öyle derin düşüncelere dalarım. bu sebebten ilgimi çekdi yazı. gelmişken bende bi dert anlatayım dedim. şimdi ben üniversite okuyorum besyo bölümünde. beden eğitimi ve spor akademisi yani ama babam inşaat mühendisliği okuduğumu zannediyo. çocukluğumdan beri okulu hiç sevmedim liseyi bitirdiysem arkadaşların verdiği kopyalar sağolsun yani o kadar alakasızdım dersle. babam hep mühendis olmamı istedi ve üniversite tercihinde bana ne kadar mühendislik bölümü varsa yazdırdı ama bilmiyoki bende bunları kazanacak kafa yok. bende ona çaktırmadan ilk tercih besyo yazdım diğerlerine puan yetmeyince ilk tercih besyo olunca onu kazandım. şehir dışındayım Allahtan yoksa çokdan yalan ortaya çıkardı. babam bilse besyoyu göndermez bi sene daha çalış derdi ama 1 değil 5 sene çalışsam kazanamam o bölümleri. ben spor hocası olmak istiyorum çocukluğumdan beri spora meraklıyım şimdi babama yük olmayım diye part time iş buldum hem okula gidip hem çalışıyorum. ama bu yalan beni çok rahatsız etti geçen annemi arayıp telde söyledim. annem karadeniz kadını diyeyim sen anla ne yaman biri olduğunu ben bunu söyleyince başladı uyyyyy poh yiyenun uşağu ha sen neettun ha punu pen bubana nasil diyeceum adama inmeler inecektur genç yaşımda dul kalacağum senun yuzinden deyip gerisini küfürlere bağladı. bitirirken ha buraya sakın celmeyesun seni ceberteceğum buban ise furur senu inşallah kendilüğundan ceberesin ha gelemeyesun buralara. dedi. o günden sonra 2 hafta geçti hiç aramadı bende aramaya korkuyorum. ne yapayım ben şimdi ya. bi çaresi varmı bunun. sence beni evlatlıktan reddedmişlermidir aramızı nasıl düzeltebilirim" 





   Merhaba sevgili dertli dostum. Yoksa annenden ötürü alışkınsındır sen, uyyy kot kafali uşağum desem daha mı uygun düşer.😊 Şimdi mesajında ciddi bir sorun var ama o kadar eğlenceli anlatmışsın ki, gülmekten kendimi alamadım. Annenle aranı düzelttiğinde dert anasından kendisine bir selamımı iletir misin lütfen. 😆 Yalnız yaklaşım çok ilginç, şimdi baban konuyu öğrenecek, mazallah inme inecek ve belki inmeyle kalmayıp kalbi falan dayanmayacak, annen bu yüzden dul kalacak 😆 Konuyu buraya bağlaması beni benden aldı dertli dostum. 😆 Çok eğlenceli bir annen varmış cidden. Başlarken şunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Ben böyle şeylerin yalnızca filmlerde olduğunu zannederdim. Gerçek yaşamda ilk kez böyle bir şey duyuyorum. Bugün sayende bunu da görmüş olduk. Çok sağ ol cidden😊




  Annen Karadeniz kadınıysa dostum, sen bir süre kesinlikle ortalarda görünme. Kaççç, gitt, saklan! Zira Karadenizli hanımlar fırtına gibidir. Çok yürekli, güçlü hanımefendilerdir kendileri.  Takdir ettiğim hanımlardır. Ama sinirlendiklerinde gözleri hiçbir şeyi görmez. Üstelik dürüstlük kavramı kendileri için çok önemlidir. Bu kavramı bozan kendi evlatları dahi olsa, gözlerinin yaşına bakmazlar. Benim de bizzat tanıdığım birkaç Karadenizli hanım vardı oradan biliyorum yani. 😊 Hani o "ceberteceğum" sözü  biraz abartılı olsa da emin ol annen seni eline geçirirse, ölmekten beter edecek. Bu kesin bir şey. 😊 Bu nedenle şimdi hiiiçç bir şey yapma sen en iyisi. Bırak bakalım biraz durulsun ortalık. Bu esnada konu hakkında neler yapabilirsin bir bakalım. 

  Şimdi tabii aileler evlatlarının iyi yerlere gelmelerini istiyorlar. Tüm ailelerin isteği bu yönde. Bu nedenle evlatları için bir yaşam senaryosu yazıveriyorlar. Ama ailelerin anlamadığı bir şey var. Kendi yazdıkları senaryonun, evlatları için ne kadar uygun olacağını veya olmayacağını göremiyorlar. Baban mühendis olmanı istemiş. Ama baksana senin anlattıklarına. Çocukluğundan beri okulu, dersleri sevmediğinden bahsediyorsun. Baban yıllarca bunu görememiş ve tabii annen de görmemiş. Buna rağmen, mühendislik bölümü okumanda ısrar etmişler. Aslında bu olanların tüm sorumluluğu sana ait değil. Onların da bu durumun yaşanmasında payı büyük. Eğer seni özgür bıraksalardı, kendini ifade etmene şans sunsalardı, sen de Besyo bölümü okumak istediğini söylerdin. Bölümü kazanadığın halde, yalan söylemek zorunda kalmazdın. O yüzden dertli dostum kendini çok fazla suçlu hissetme. Yarın öbür gün mesleğinde başarılı bir spor hocası olduğunda eminim ailen seninle gurur duyacak.




 Evlatlıktan reddetme konusuna gelince, o iş o kadar kolay değil. Anneler sinirlendiğinde çocuklarına terlik fırlatırken neler söylüyorlar. "Seni doğuracağıma taş doğuraydım, gidişin olsun dönüşün olmasın, eli kolu tahtalara gelesice!" Wuhuuuu bunlara binlercesini eklemek mümkün. Hatta anne bedduaları üzerine doktora tezi çalışması bile yapılır dostum. 😆 Ama bunlar içten gelerek söylenmiyor tabii. Senin annenin söyledikleri de bunlardan farklı değil. Şimdi onlar bir süre olayın şokunu atlatmaya çalışacaklar. Bunun için kendilerine zaman tanı lütfen. Göreceksin bir süre sonra annen seni kendiliğinden arayacak. Tabii aradığında merak ettiğini belli etmemek için çeşitli bahaneler uyduracaktır. Ama sen yinede de o zamanı bekle ve sabırlı ol. Anne yüreği öyle kolay kolay evladından vazgeçmez. 

 Tabii bu sessizliğin, onlarla asla bu konuyu konuşmayacağın anlamına gelmiyor. Vakti geldiğinde onlara bu durumu açıklaman gerekecek. Bu yalanı neden söylemek zorunda kaldığını, etkili cümleler kurarak, onlara açıklamalısın. O zaman geldiğinde öncelikle anne ve babana, sana o güne kadar verdikleri tüm emekler için teşekkür et dostum. Onların iyi anne ve baba olduklarını, seni kimseye muhtaç etmeden büyüttüklerini söyle. Ve tabii seni iyi yerde görmek istemelerinin de hakları olduğunu ekle sözlerine. 




  Fakat bu isteklerinin yalnızca onların bildikleri yoldan olmadığını da hatırlat. Gittiğin yolun yanlış olmadığını, ömrünü sevmediğin ve hiç anlamadığın bir meslek üzerinde çalışarak geçiremeyeceğini belirt. Mühendislik kavramının sana ne kadar uzak olduğunu anlat mesela. Ortalık biraz durulduktan sonra yapacağın bu konuşma eminim etkili olacaktır. 

  Sevgili dertli dostum mesajından anladığım kadarıyla kendi ayaklarının üzerinde durmanın yolunu da öğrenmişsin. Bu çok önemli bir şey aslında. Ufak da olsa kendine bir iş bulup, babana yük olmamayı seçmişsin. Yapacağın konuşmaya bunu da ekleyebilirsin. Zaten baban ve annen kendilerinin sana yardımcı olmadıkları bu evrede nasıl ayakta kaldığını göreceklerdir. Bu da olumlu bir izlenim olacaktır diye düşünüyorum. Şimdi anladığım kadarıyla zaten eve dönemiyorsun. Bir süre sonra annen dayanamayıp, seni arayacaktır. Ve seni eve çağıracaktır. Giderken onlara bazı hediyeler almayı unutma. Bu, ortamı yumuşatır diye düşünüyorum. Babanın ve annenin neler sevdiğini bilirsin. Onlarla konuşma yapmak için evine dönerken, o sevdikleri şeyleri kendilerine götürebilirsin. Böylelikle gözlerine daha sevimli ve cici görünme ihtimalin var. 😊

  Sevgili dertli dostum, dert anasının sana tavsiyeleri bu yönde. Emin ol bunları atlatacaksın. Ve geriye dönüp baktığında bunlar senin için gülüp geçtiğin anılardan ibaret olacak. Hatta bir süre sonra annen ve baban bile bu olaya gülüyor olacak. Bu nedenle kendini çok üzme. Tavsiyelerimi dinle. Ve annenlerle barıştığın zaman dert anasına birlikte bir fotoğrafınızı göndermeyi unutma. Özellikle anneni fotoğraftan da olsa tanımayı çok isterim. 😊   Şimdilik hoşçakal dostum. Kendine çok iyi bak. Okuyucularımız da sana yorumlardan tavsiyelerini iletebilir. Takipte kalın dostlar. 


  Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Google+Instagram

Benzer İçerikler

50 yorum

  1. Bir sorun daha profosyonel analiz tekniği ile çözülmüş.
    Dertlidostumda çözülmeyecek sorun yok.

    YanıtlaSil
  2. Güzin abladan alacaksın bu işi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Yusuf Bey. Güzin Abla'nın hakkını yabana atamayız ama o yıllarca gazetede yazmıştı. Galiba ardından kızı devam etmişti. Hala yapıyor mu bilmem. Ama toplumun böyle platformlara ihtiyacı var gerçekten sanırım. :)

      Sil
  3. Dert dediğin eğlenerek çözülür, gülerek derman bulunur. Bunu Dert Anasından daha iyi yapan varsa buyursun gelsin.

    Hakkaten Karadenizli Anne'ye çok güldüm. De kızımızın derdine de çok üzüldüm. Benim de kızım bu sene üniversite sınavına girecek. Okurken kuzum geldi aklıma. Bana yapılsa nasıl olur diye düşündüm. Kızmam, kızamam ki ben kınalı kuzuma. O yapmışsa, muhakkak iyisini yapmış derdim. Babasının kızı bi bildiği vardır der kapatırdım konuyu. Üzmezdim yavrukuşumu ya.
    Üzüldüm çok o kızımıza. Ya babası çok kızarsa ...bak şimdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taner Bey, Karadenizli anne beni de çok güldürdü. Ortada ciddi bir vaka var ama ben güle güle yazdım konuyu:) Bu arada cinsiyet belirtmemiş ama sorunun sahibi kız değil erkekti. Siz kızınız olduğundan, konuya direk kız çocuk cephesinden bakmışsınız sanırım :) Baba olmak kolay değil elbette. Ama ne güzel söylüyorsunuz kınalı kuzuma kıyamam o yapmışsa muhakkak iyisini yapmış demek, bence örnek bir baba davranışı.:) Buradaki babamız da sizin gibi düşünseydi, çocuğa seçme şansı sunsaydı, bu gencimizin bugün böyle bir derdi olmayacaktı. Bence biraz zaman geçsin, alışacaktır baba bu fikre. Çocukları üniversite ve meslek seçiminde özgür bırakmak gerektiğini düşünüyorum. Teşekkür ederim değerli yorumunuz için. :)

      Sil
  4. Ailelere yalan söylemek hiç hoş bir davranış değil ancak bu olayı farklı bir açıdan değerlendirmek de gerekir. Aile içi iletişim sağlıksız olursa böyle durumlarda meydana gelebiliyor. Tavsiyeler için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aile içi iletişim sağlıksız olduğu için bu durum gerçekleşmiş zaten Fatih Bey. Ben de yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  5. Ben üniveristeyi kazandığım yıl sınıfımdan bir çocukda kazanmıştı oldukça garip gelmişti bana çünkü pek derslerle alakası olmayan bir çocuktu Anadolu üniveristesi işletme bölümünü kazandığı için annesi onunla gurur duyuyordu o sıralar kazanmak çok zordu bir bölümü yani biz koca okulda beş kişi güzel bir bölüme girebilmiştik.
    Neyse okullar açıldı falan sonra ikinci sınıfa geçtiğimde olaylar koptu meğer bizim çocuk açıköğretimi kazanmış ama normal bölüm deiye ailesine yalan atmış kendine ev tutturmuş bir sürü para harcatmış okuldan aldılar ve açıköğretimide bitiremedi birde herkese rezil oldular.
    Şimdi bu arkadaş en azından bir fakülteye yerleşmiş güzelce anlatsın herkese çok geç olmadan ama babası için çok ağır olacak adamcağız herkese hava atıyorken fena gelecek gerçekler ama alışır en güzeli olaylar daha büyümeden herkese doğruları söylemesi sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizde ne eğlenceli hikayeler varmış böyle. Ben bu tür şeyleri yalnızca filmlerde olur zannediyordum. Ama gerçekmiş meğer. Çok kötü bir yalan tabii ki. Ama çocuğu o yalana iten de ailesinin tutumu olmuş biraz. Dediğiniz gibi en azından bir yere yerleşmiş ve isteyerek seçtiği bir bölüm çocuğun. Tabii baba için kolay değil ama alışacaktır buna diye düşünüyorum.Teşekkür ederim yorumunuz için ve bu keyifli hikaye için. :)

      Sil
  6. Yine harika bir anlatım ve sorunun içinde yer alan bir mutluluk ipucunda mutluluga huzura kuşlar gibi uçmak "Dert dediğin eğlenerek çözülür, gülerek derman bulunur"
    Hayatta ölümden başka her şeye çare bulunur mutluluk ve huzur ayrıntılarda gizli teşekkür ederim anlatım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim olumlu yorumlarınız için. Beğenmiş olmanıza ok sevindim. :)

      Sil
  7. Gayet ilginç bir hikaye :)

    YanıtlaSil
  8. Dert anasından en kısa zamanda fotoğraflı bu ne paylaşımı da bekliyoruz duyurulur :) ... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O fotoğraflı paylaşımları Aso ablan yapıyor. Daha yeni yaptı sayılır birazcık bekliycen yeni foto için. :)

      Sil
  9. Uyyy uşağım tam yerine geldin bak ne güzel yorumlamış sevgili dert anası 🌸
    Yalan üzerine kurulu hayat yaşanmaz
    Ya kadıncağıza inme indiyse Of

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa değil mi hem güldük hem ciddi bir konuydu bu olay. Kesinlikle yalanla hayat geçmez ama aile de biraz anlayışlı olsun çocuğa karşı. Onlar baskı yapmasaydı, çocuğa seçim hakkı tanısaydı bu yalan hiç söylenmezdi. Ama benim de aklıma geldi kadıncağız iyidir umarım. :)

      Sil
  10. Yalana iten şey iletişimsizlik. Doğru ve samimi yaklaşımlar sorunları çözecektir. Teşekkürler bu tatlı ve eğlenceli diyaloglar için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yalana iten şey iletişimsizlik. Aileler çocuklarını meslek ve üniversite seçimi konusunda özgür bıraksa, bunlar yaşanmazdı. Tatlı ve eğlenceli bulmanıza sevindim. Ben de yorumunuz için teşekkür ederim. :)

      Sil
  11. yalancının mumu yassıya kadar yanmamış,hemencecik çıkmış..🙂 bence sizin dediklerinizi yapsın,mantıklı çözümler bence,inşallah düzelir diyelim..emeğinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çocukcağız rahatsız olmuş da itiraf etmiş yalanı. İyi ki de böyle yapmış. Baba başka yollardan öğrenseydi, daha fena olurdu. Teşekkür ederim yorumunuz için. Umarım düzelir diyelim. :)

      Sil
  12. Bende filmlerde olur sanıyordum yaa böyle şeyler 😬

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ben de öyle sanıyordum ama değilmiş. Aslında hayatın kendisi en Oscarlık film değil mi ama :)

      Sil
  13. Gülhan Hanım artık anne-babalar şunu anlamalı: Çocuk bir bireydir ve onun da hayalleri olur. Üniversite tercihlerinde ona rehber olsunlar ancak zorla istemedikleri bölümleri yazdırmasınlar. Çocuklar hayallerinin peşinde koşsun. Dertli dostumuza gelince keşke yalan söylemeyip ailesine hayallerini anlatsaydı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız İbrahim Bey. Tercih zamanlarını bilirsiniz. Okullarda veliler de gider tercih yapmaya ve tercih danışmanının önünde kavgalar edilir falan. :) Bir tanıdık bizzat yaşamıştı bunları. :) Çocuklar kendi yaşam senaryosunu kendi yazmalı ve kendi oynamalı bence. Böyle olursa, yalana gerek kalmaz. Teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil
  14. Ebeveynler ile çocuklar arasındaki iletişimsizliğin bir sonucu bu maalesef.. Günümüzde her konuda çocuklarla doğru iletişim kurmaya çalışılmalı.. İsteklerini anlamaya çalışmalı yetişkinler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu olay kesinlikle iletişimsizlik sonucu ortaya çıkmış. Aileler baskı yapmamalı çocuklara. Halbuki ne güzel, çocuk spor hocası olmak istemiş. Keşke izin verseymiş aile bugün bu yalan söylenmeyecekti. Çok teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil
  15. çocuklarının istediği değil kendi istediklerini gerçekleştirmeye çalışan ailelere kızıyorum ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çocukların kendi yaşamları için kendi planlarını yapmalarına izin verilmeli. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  16. of ya amaniin zamanı gelince nasıl açıklayacak ki ay ne zor durum yanii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valal çok zor Deep'çim. Gerçi haklı tarafları da var ama bu kadar büyük bir yalana aslında hiç gerek yoktu.

      Sil
  17. Ufak tefek yalanlar tamam da bu da biraz fazla olmuş sanki :D Ailelerin de biraz çocukları serbest bırakmasıl ıazm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yalan biraz fazla olmuş dediğin gibi. Umarım bu işi tatlıya bağlamayı başarır arkadaş.

      Sil
  18. Hayaller ve hayatlar..Yalan masum da olsa yalan işte,dolanıyor bir yerde ayağa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız Yeşim Hanım. Yalanın bu açıdan bakıldığı zaman pek masumiyeti kalmıyor maalesef...

      Sil
  19. biz annelerin kızgınlığı en fazla 15-20 dakika sürebiliyor sonrasını sevgi ve şefkat kaplıyor yüreğimizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama anne yüreği böyle bir şey. Eminim bu annemiz de aynı duyguları yaşamıştır.

      Sil
  20. yatay geçiş yapmış demek ki :) Evet belli bir süre sıkıntı çıkarırlar ama olmuşla ölmüşe çare yok ayrıca ben bu yazıya yorum diye aklımda kalmış sonra araştırınca facebooktan yaptığım ortaya çıktı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Facebook'tan yorumlar sayılmıyor Engin Bey :) Neyse bu akşam yeni post yayınlayacağız artık onda ilk yorumu siz yaparsınız bunu telafi için. :)

      Sil
    2. ben assolist olmak istiyorum belki en son çıkmak olmuyor mu ki öle

      Sil
    3. Hee yaa oluyor tabii ki olmaz mı. O zaman sen assolist ol, en son yorumu sen yap ve noktayı koy olaya. Anlaştık :)

      Sil
  21. Ah bu cocuklar !!! ama her şeyi de çocuk ta aramayacaksın çocukların yalan söylemesin kaynağı yine veliler . Onlara istemediği bir mesleği yapmaları için zorlayamayız sevdikleri işle uğraşmalılar. Sevmediğin bir şeyi yapamaz ki bu diretmedir. Onları seçimleri konusunda zorlamamalıyız nasıl mutlu olacaklarsa onu yapsınlar siz sadece ipin ucunu kaçırmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka öyle. Çocukların yaşamlarına fazla müdahale etmemek gerek. Hata bile yapsalar, o hatayı yaşayarak öğrenmeleri daha doğru. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  22. Sen ne ettuunn. Evlat atsan atılmaz satsan satılmaz. Babanın tuttuğu takımda futbolcu ol belki red etmekten vazgeçer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyyy ne etmuş cidden değil mi Erhan Bey ya, çok ilginç bir posttu bu. Siz de çok ilginç bir öneri sunmuşsunuz. Evet babasının tuttuğu takıma futbolcu olup, her maçta birkaç gol atarsa affeder bence de :)

      Sil
  23. Cocuklar istedigi yeri okusun ne var baski yapacak gercekten üzülüyorum böyle seyseyleri okuyunca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de çok üzülüyorum böyle şeyleri duyduğumda. Söylenen yalanların sebebi aslında aileler.

      Sil
  24. Pixselle.com'dan adrsinden takip ve izlemeye aldım. Yazılarınızı beğenerek okuyoruz(www.pixselle.com adrsinden bizi takibe alırsaız çok memnun kalırız ve yazılara dilediğinizce yorum yapabilirsiniz.)
    Başarılar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler takibiniz için. Hemen dönüş sağladım ben de. Sitenizde ilgimi çeken konular var. Bundan böyle sık sık ziyaret ederim. Hoş geldiniz aramıza.

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe