Şimdi Söz Kayınvalidede

Aralık 15, 2018



  "Herkese merhaba. Bugün tesadüfen burada kayınvalideler hakkında gelen soru ve sizin cevabınızı ve kayınvalidelerle geçinemeyen gelinler için yazdığınız hikayeyi okudum. İnanın çok beğendim. Tebrik ederim sizi. Benim gelinede okutmak lazım bu yazılarınızı. Ben bir kayınvalideyim. Oğlumu 6 ay önce evlendirdim. Benim tek çocuğum oğlum başka evladım yok. Eşimle beraber ona güzel bir gelecek hazırlamak için didindik okuttuk çabaladık. Oğlum inşaat mühendisi çıktı. iyide bir yerde çalışıyor şimdi geliri iyi geçen sene evlendirmek istedim onu ama benim bulduğum kızları beğenmedi bu evlendiği kızı kendi buldu. ilk gördüğümde kızı içime sinmedi ama oğlum kırılsın istemedim evlendiler. Kız nasıl savruk tutumsuz eve kendine üstüne başına aldıklarının haddi hesabı yok müsrif tamam oğlumun maaşı iyi ama biraz tutumlu olun kızım diyorum dinlemiyor. Biz analarımızdan böyle görmedik yemek yaparken bile sebzelerin kabuklarını derin kessek anamız kızardı günah israf diye. geçen bi gittim sebzeleri soymuş yemek yapıcak ona belli etmeden çöpü bi açtım sebzelerin yarısı çöpte kızım günah dedim böyle soyulmaz bunlar amaann nolucak diyo nolucağı varmı benim oğlum çalışsın didinsin sen nolucak de. yaptığı yemekde yenmiyo zaten tutturmuş fırında körili kremalı tuhaf asortik yemekler oğlum bi sıcak ev yemeğine çorbaya hasret kaldı durmadan makarna yapıyo neymiş onlar özel soslu italyan makarnasıymış dışarda tabağını 50 liraya satıyorlarmış sonra elinden hiç iş gelmiyor temizlik desen yok ütüyü bile beceremiyor benim oğlum işe çift çizgili pantolonla gidiyo gömleklerinin yakaları kol ağızları temizlenmiyo bile o kadar para verip deterjan alıyo ama bilmiyorki nasıl yıkanır çamaşır söyleyincede dil pabuç kadar. bunca olana karşı oğlumda mutlu gibi görünüyor hayret ediyorum. şimdi oğlumun aklına girmiş yılbaşında parise tura gidelim diye benim oğlumda saf gidelim demiş ya yeni gelinsin sen senin neyine paris yarın öbürgün çocuğun olur biraz birikim yap değilmi. bunu duyunca dayanamadım dedim kızım annenin evindede her sene parise gidiyordun ondan sebep yılbaşında evde kalamazsın değilmi dedim. kıyamet koptu bu kez oğlumda kızdı bana ben onların iyiliğini istiyorum halbuki. bende bilirim eşimi alıp öyle gezip tozmayı yurtdışına gitmeyi ama bunları geride bırakıp gidemiyorumki uykum kaçıyor geceleri, açmı tokmu, bi derdi var söylemeyiyormu diye. Bir tavsiyede bana verin madem oğlum konuşmuyor benimle neyapaym düzelsin oğlumla aramız." 


   Merhaba sevgili kayınvalidemiz. Öncelikle daha önce yayınladığımız gelin ve kayınvalide ilişkilerine değinen paylaşımlarımızı beğendiğiniz için çok mutlu olduğumuzu size belirtmek isteriz. Biz bu tür çekişmelerde genellikle her iki tarafta da dengeyi sağlayacak çözüm önerileri sunuyoruz. Ancak sizin mesajınızı okuduğumda bu dengenin bir hayli bozulmuş olduğunu fark ettim. Bakalım sizin için neler söyleyebiliriz. 





   Sevgili dertli dostum, nereden başlayacağıma gerçekten emin değilim. Yani ortalık o kadar karışmış ki, derin kesilen sebze kabukları, iyi temizlenmeyen gömlekler, çift çizgili pantolonlar, evin temiz olmaması, gelin hanımın müsrifliği derken Paris işi de olaya vurucu darbe olmuş sanki. Ama siz de galiba kavgada sarf edilmeyecek sözleri sarf etmişsiniz gibi geldi bana. Denir mi yahu "Kızım annenin evinde her sene Paris'e gidiyordun sanki..." diye... Bana sorarsanız, bu söz hiç olmamış. Oğlunuz da size kızmakta sanki biraz haklı... Şimdi sözü dolandırmadan bu sorunların hepsine tek tek değineceğim

  Mesajınızda şu dikkatimi çekti ki, siz yalnızca oğlunuzla aranızı düzeltmek niyetindesiniz galiba. Amma velakin aslında hem oğlunuz hem de gelininizle aranızı düzeltmeniz şart. Aksi halde bu kısır döngü hep devam eder. Oğlunuz size kıyamaz, bir süre sonra barışır ve gelininizle de aranızda bu çekişme sürer gider. Yarın öbür gün çocukları olur. Bu kez siz çocuk bakımını eleştirirsiniz. Torununuzun iyi yetiştirilmediğinizi söyleyebilirsiniz vs. Bu nedenler o kadar uzayıp gider ki, koca bir ömrün nasıl da tartışmalarla geçtiğini anlamazsınız bile... 




   Anladığım kadarıyla oğlunuzun evliliğini zaten çok da onaylamamışsınız. Sanki sizin tanıştırdığınız bir kızla evlenseydi oğlunuz, daha iyi hissederdiniz gibi geldi. Ancak bu noktada size şunu söylemek isterim: Hayat, yol ayrımlarından yani seçimlerden ibarettir. Ve herkesin kendi seçimlerini kendi yapması, bunların sorumluluklarını üstlenmesi, sonuçlarını iyi  ya da kötü kendi gözleriyle görmesi gerekir. Bu evliliği yaparak, oğlunuz da bir seçim yaptı. Kendi yaşamı için önemli bir adım attı. Şimdi de bu yaptığı seçimin sorumluluğunu üstlenip, sonuçlarını değerlendirmesi gerekiyor. Zaten oğlunuzun herhangi bir şikayetinin olmadığını, mutlu göründüğünü de söylemişsiniz. O zaman daha niçin kendinizi üzüyorsunuz?

   Sevgili dertli dostum, bilirim anneler nazarında evlatlar hiç büyümez. Her zaman onlar için en iyisini isteyip aynen çocukluğunda yaptığınız gibi korumaya kollamaya çalışırsınız. Ama diğer yandan da artık oğlunuzun büyüdüğünü, kendi kararlarını verdiğini, kendi yaşamını bu kararlarla düzenleyebileceğini kabullenmelisiniz. Dolayısıyla geceleri boşuna uykunuz kaçmasın. Oğlunuz eğer açsa, kalkıp yemeğini yer. Evdeki yemeği gerçekten beğenmemişse, yine aç kalmaz, dışarıdan bir şeyler söyler. Veya eşinin yemeklerini sevmiyorsa, bunu ona güzel bir üslupla söylemesini de bilir. Gerçekten pantolon ütülerinden rahatsızsa veya gömleklerinin yeterince temiz olmadığını düşünüyorsa, bunu da eşiyle konuşabilir diye düşünüyorum. Bu yüzden lütfen uykularınız kaçacak kadar üzmeyin kendinizi. Zira sizin içiniz içinizi yerken; oğlunuz ve gelininiz huzurlu yuvalarında, gayet mutludurlar buna eminim.

   Siz bir anne olarak, çocuğunuz için elinizden gelen her şeyi yaptınız. Eminim çok iyi bir anne oldunuz. Yemediniz, yedirdiniz. Giymediniz, giydirdiniz. Onun iyi bir eğitim alması, hayatta ayaklarının üzerinde durabilmesi, iyi bir mesleğe sahip olması adına okuttunuz ve yapılması gerekenlerin hepsini yaptınız. Ve oğlunuz artık yuvadan uçtu. Kendi yuvasını kurdu. Böylelikle artık sizin ona karşı olan sorumluluklarınız bitti. Şimdi sorumluluk alma sırası oğlunuzda. Bırakın, evinin yuvasının sorumluluğunu üstlensin. Eşiyle bir sorunu olursa da bunu kendi çözsün. 

  Şimdi şu sebze doğrama meselesine değinmeden edemeyeceğim. Evet eskiler tutumluydu, sebzelerin kabukları derin soyulmaz, her şey değerlendirilir, israftan kaçınılırdı. Ama siz gidip de gelinin evindeki çöp kutusunu ona fark ettirmeden, sırf kontrol amaçlı açıp, o sebze kabuklarının kalınlığını gördüğünüzde buna tepki veriyorsanız, bu çok doğru bir davranış değil. Bunun yerine zamanı geldikçe ona tatlı dille nasıl tutumlu olunacağını veya yemek konusunda, temizlik konusunda gördüğünüz eksiklerini söyleyebilirsiniz. Eğer siz bunu iğneleyici bir tavırla yaparsanız, gelininiz hiçbir zaman sizin söylediklerinizi yapmaz ve sizinle inatlaşmak için hep zıttını yapar. Lütfen aranızdaki ilişkiyi bir güç savaşına çevirmeyin.




   Bir de Paris konusunu ele alalım. Yeni evlendiler diyorsunuz. Henüz çocukları da yok. Peki sorarım size sevgili kayınvalidemiz, bu gençler şimdi gezmeyecekler de ne zaman gezecekler? Elinizi vicdanınıza koyun da söyleyin şimdi, sizin kızınız olsaydı, onu evlendirseydiniz, yılbaşına eşiyle beraber Paris'te girmesinden mutluluk duymaz mıydınız? Peki aynı mutluluğu neden oğlunuz ve gelininiz için de duymuyorsunuz? Hiç birimiz hayatımız boyunca her yılbaşını Paris'te geçirmedik. Ama bir yılbaşını olsun böyle özel bir yerde geçirmek hoş olmaz mıydı? Zaten yarın öbür gün çocukları olduğunda, bu tatillerin hepsi çocuğa endeksli şekilde hazırlanacak. Şimdi bence tam zamanı. Hem oğlunuz bu Paris turunu karşılayamayacak maddi durumda olsa, zaten gidelim demez öyle değil mi? Ayrıca endişelenmeyin, önce biraz evliliklerinin keyfini sürsünler, birikim de yapmaya başlarlar. Bu yüzden bu konunun dışında kalmaya çalışın bence.

  Gelelim oğlunuz ve gelininizle aranızı nasıl düzelteceğinize. Öncelikle oğlunuzu ve gelininizi arayıp, onlardan ayrı ayrı özür dilemelisiniz. Özür dilemenin yaşı, büyüğü küçüğü olmaz. Hatalı olan herkes özür dilemeli. Siz de hata yaptığınız, agresif tutum sergileyip onları kırdığınız için lütfen onlardan özür dileyin. Sonra da şöyle güzel bir anne sofrası hazırlayın. Davet edin onları. Kabuklarını ince kestiğiniz sebzelerden hazırladığınız yemekleri, oğlunuzun sevdiği çorbaları ikram edin oğlunuz ve gelininize. Ama tabii bu yemek sırasında yine iğnelemeye kalkmayın olur mu? Yoksa tüm bu zahmet boşa gider ona göre😊 Hatta yalnızca oğlunuzun değil, gelininizin sevdiği yemekleri de yapın o akşam ve hep birlikte ağız tadıyla güzel bir yemek yiyin, barışın olmaz mı?


  Son olarak size tavsiyem, demişsiniz ya "eşimi alıp ben de bilirim gezmeye gitmeyi" diye! Eee ne duruyorsunuz o zaman?Onlar Paris'e gidiyorsa, siz de yılbaşında Roma'ya gidin eşinizle. Hatta orada İtalyan makarnalarının orijinalini yeme fırsatı elde edebilirsiniz. Bakın bakalım sizin gelin ne kadar başarılı İtalyan makarnaları konusunda. Hatta siz de öğrenin birkaç tarif oralara kadar gitmişken. 😊 Uzun sözün kısası, yaşamı gereksiz tartışmalarla doldurmak yerine yaşamın tadını çıkarın. Size şimdiden iyi bir yıl diliyorum. Sevgiyle kalın. Okurlarımız da size yorumlardan düşüncelerini belirtsinler. Takipte kalmayı unutmayın. 
 
  Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Google+Instagram

Benzer İçerikler

33 yorum

  1. Süper bir yorumlama olmuş ������������
    Söylediklerinin hepsinin altına imzamı atarım.
    Sevgili annemiz siz en basından beri gelin kızımızı kendiniz seçmediğiniz icin kabullenemiyorsunuz.
    Sebzeleri inçe soysa jilet gibi ütü yapsa bol sulu anne yemekleri hazırlasa Paris yerine yılbaşı akşamı sizinle de olsa siz onu kabullenmedikten sonra nafile ��
    Evladınızın seçimine saygı duyup kabullenmelisiniz
    Unutmayın sizde bir gelinsiniz ������

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcığım en üstte fotoğrafını koyduğum Jane Fonda Jennifer Lopez'in oynadığı bir filmden görüntü. Sen şimdi dedin ya siz de bir gelinsiniz diye, filmin sonunda Jane Fonda'nın da kayınvalidesi ortaya çıkınca pek bir komedi oluyordu ortalık aklıma onu getirdin :) Evet bu işler tatlılıkla, güzellikle çözülmeli Hayatta o kadar saçma şeylere hır gür çıkarıyoruz ki, bu da onlardan biri işte. Kabullenseki sevsek birbirimizi her şey yolunda olacak. Teşekkür ederim arkadaşım yorumun için sağol :)

      Sil
  2. Tavsiyeler çok güzel teşekkür ederim. Fakat kayın valideye ben de bir tavsiyede bulunmak isterim: Lütfen bırakın yıllanmış davranış kalıplarını, çocuklarınız doğruyu yanlışı yaşamın içinde öğrensinler. Herkesi kendi haline bırakabilecek sabrı gösterin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle herkes her şeyi kendisi yaşayarak öğrenmeli. Aileler, çocukları ayaklarının üzerinde durmaya başladıktan sonra artık onların kendi sorumluluklarını almalarına izin vermeli. Teşekkürler yorumunuz için Fatih Bey.

      Sil
  3. Kayınvalidemiz artık oğlunun evinin de bir yuva olduğunu ve o evle ilgili herşeye karışma hakkının olmadığını ben de hatırlatmak isterim.
    Çok güzel yorumlamışsınız sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım artık en azından uykuları kaçmaz kayınvalidemizin ve oğlunun kendine ait bir yaşamı olduğunu kabul eder. Beğenmenize çok sevindim. Teşekkürler yorumladığınız için.

      Sil
  4. Sevgili Dert Anası, bu konuya yaklaşımınız tüm gelinlerin hislerine tercüman niteliğinde. Tüm kaynanalar yazdıklarınızdan bir pay çıkarmalı...

    Kayınvalidem bir kaç ay önce geriye kırık kalpler bırakıp göçüp gitti. Kendisindin konu açıldığında, her defasında farkediyoruz ki, ondan bize kalan tek bir mutlu anı dahi yok... Ne acı... Demem o ki, herkes yaşattıklarıyla anılır ve giden gider, yaptıklarının telafisi mümkün olmayan bir şekilde hem de... Bu sebeple, Sayın Kaynana gelenekçi yapınızdan kurtulmanızı, gençlerin geçmişe değil, sizin bu güne ayak uydurmanızı tavsiye ederim. Ya da en azından biraz hoşgörülü olmaya çalışın. İnanın bu şekilde hayat hem sizin için hem de diğerleri için çok daha kolay olacaktır. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef yaşam çok kısa ve önemli olan ardımızda bizi iyiliklerimizle, mutlu anılarımızla hatırlayan insanlar bırakmak. Kayınvalidenize rahmet dilerim. Burada paylaşılanlar ve sizlerin yorumları da aynı olayları yaşayan herkese ışık olur umarım. Paylaşımımızı beğenmiş olmanıza çok sevindim. Teşekkürler değerli yorumunuz için.

      Sil
  5. kayınvalide bariz hatalı. kusura bakmasın ama hak etmiş. bebek olduktan sonra hiç gezilmiyor. gezilecek bir yerler varsa bebek olmadan gitmeliler. hem gençlikte gezmeyecekler de ne zaman gezecekler, ne birikimi yahu? bebek kısmetiyle gelir. o zaman olur birikim. olmazsa bile Allah verir nasibini. ay çok sinirlendim. böyle karışan kayınvalidelere illet oluyorum. size ne yahu? gitsinler.
    inşallah okuyordur bu yazıyı, karışmaktan vazgeçer. hayır benim de var başımda öyle biri, insanı deli ediyor. zaman çabucak geçiyor ve gezilecek bir sürü yer var. yaşlılığımızı mı bekleyelim şu 2 günlük dünya da. inşallah giderler Paris'e, ohhh sefaları olsun. hatta istesinler borç para vereyim.

    ve dert dostu, harika ılımlı cevaplar yazıyorsun. hastayım sana. ben nasıl da parladım öyle :( ben de yazacağım derdimi en kısa zamanda sana:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten Büşra'cım nasıl da parladın sen öyle canım benim sinirlenme yaa :) İstersen hemen sana da bazı tavsiyelerde bulunabiliriz. :) Sanırım benzer olayları yaşıyor olmanın etkileri bunlar. Ama çok haklısın. İnsanlar kendi yaşamlarının kararlarını kendisi vermeli. İyiyi kötüyü doğruyu yanlışı kendileri görerek anlamalı. Bizim annelerimiz çoğu zaman buna izin vermiyorlar. Ve çocuklarının yaşamlarına her an müdahil olmayı istiyorlar. Belki içlerindeki koruma iç güdülerinden ötürü ve ortaya böyle olaylar çıkıyor maalesef. Bu arada dert anası hakkındaki yorumların için çoook teşekkür ederim. Çok mutlu oldum bunları duyduğum için. :)

      Sil
  6. Her şeyi gayet güzel söylemişsiniz. Bence, kendisi için bir uğraş bulsun. Yoksa yine gider gelinle didişir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel söylediniz. Uğraş bulabilir kendisine. Takı tasarımı, ahşap boyama, musiki derneği çalışmaları gibi... Kendi ilgi alanına göre. Bence hem kendisi daha huzurlu hisseder hem de sorun daha fazla büyümemiş olur. Teşekkürler güzel önerilerin için. :)

      Sil
  7. bir benim kaynana derdim yok varya nasıl mutlu oluyorum :)) hoş benim kayınvalide yerine annem arada kaynanalık yapıyor ama yıllardır onunla didişip duruyoruz alışkınım ona hem geri tepki de veriyorum oda benim çıkışlarıma alışkın gülüp geçiyor yada küsünce ASOM yerine ASLI HANIMMM der hahaha

    benim kaynanam annem ama eğlenceli hatundur vesselam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmez miyim Aso'cum :) Özellikle sosyal medya yorumlarına hayranım kendisinin :) Yılbaşında gelseydi süper olacaktı ama gelemiyor maalesef :)

      Sil
    2. gelseydi biz hazırlık yaparken yine bana kaynanalık yapardı :) yok kadının 2 tane gelini var ağzını açıp ıh demiyor bana gelince içinde biriktirdiği bütün kaynanalığı kusuyor hahaha ay çok seviyorum ya onun o hallerini hele o haram... yorumunu :)) senin favorin :)

      Sil
  8. Erkek anneleri şu gerçeği ne kadar erken idrak ederlerse o kadar az üzülürler: Nikah memuru nikahı kıydığı saniye çifte şöyle seslenir:" Artık aile birliği kurulmuştur." Bunun anlamı o kadın ve erkeğin ikisinin artık "ayrı bir aile" kurmuş olmalarıdır.

    Bir diğer söyleyişle kayın valideler kendilerine fikir danışılmadığı sürece "tatlı dille bile olsa" başka bir kadının ev düzenine, kocasıyla ilişkisine, çift olarak ne yapıp yapmayacaklarına HİÇBİR SURETLE müdahale edemez. Kendisine fikir danışılmadan "Şunu şöyle yapsan" sözü bile haddini aşmasıdır; müdahaledir.

    Kendisinin oğlu kıymetliyse, gelin de ailesinin kıymetli kızı. Yaşam tarzları artık değişti. Kadınlar artık giyimlerinden, bakımlarından, seyahatlerinden taviz vermiyor. Evli kadınların da "elinden iş gelmesi" diye bir mecburiyetleri yok. Eski nesiller kendi yapamadıkları şeyleri genç çiftler de yapmasın istiyor ve hadlerini bu örnekte olduğu gibi aşabiliyorlar. Ayrıca yeni nesil erkekler de habire temizlik ve ev işi yapıp "saçını süpürge eden " kadınları değil neşeli, bakımlı, aktif ve sosyal kadınları makbul buluyor.

    Sözün özü kayınvalideler davet edildiklerinde gelip efendice aile büyüğü olarak konukluk edip torunlarına sevecenlik gösterirler ve evin hanımının düzenine, onların aile hayatına müdahale etme cüretini sergilemezlerse saygı görür ve desteklenirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söylemişsiniz. Yaşanan tüm çatışmaların temelinde bu söyledikleriniz yatıyor zaten. Zaman artık değişti ve anlayış kayınvalidelerin zamanındaki gibi değil. Bu nedenle bu değişimi kabul etmek zorundalar. Çok teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  9. güzel yorumlamışsını umarım tutum değişir ve hem oğlu ile hem de gelini ile arasını düzeltir huzur en gerekli mevzu ailede hayır oğlunun yuvasını etkileyecek bir tutum bu hep yeni evli olmayacaklar ki bu çocuklar 5 yıl sonra bakışları da değişecek eşler birbirini suçlasın bağırsın çağırsın mı dış sebebpler yüzündne umarım düzelir ağız tadları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım dediğiniz gibi düzelir araları. Elbette onlar da zaman ilerledikçe deneyim kazanacaklar yaşamda. Olayları bu nedenle biraz akışına bırakmak ve müdahil olmamak gerekli. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  10. E şimdi bu kayınvalide de kendi anlattıklarınca haklı ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eee tabii ama herkes kendince haklı değil midir zaten. :)

      Sil
  11. sevgili kayınvalidemiz tamam dedikleriniz yapmaya çalıştıklarınız doğru ama anladığım kadaraıyla bu gençler daha yeni evliler henüz çocuk da yok lütfen bir miktar sadece gözlemci olarak kalın yanlışları görseniz bile lütfen asla ama asla dillendirmeyin...zamanla emin olun herşey yoluna girecektir...onlar da hayatın çok kolay olmadığını herşeyin her zaman maalesef güllük gülüstanlık olmadığını görüp zamanla ayaklarını yorganlarına göre uzatmayı öğreneceklerdir...hiç merak etmeyin....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de hiç merak etmesin. Her şey zamanla çok daha güzel olacak diye düşünüyorum. Hem çoluk çocuk yokken azıcık gezsinler, sonra öğrenirler birikim yapmayı değil mi ama :) Çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz için. :)

      Sil
    2. ben teşekkür ederim...sevgilerimle...

      Sil
  12. hadiiii kayınvalideee dinle dert anasınııı, gez eşinleee :) gelin de öğrenir zamanla yaa çok yeni dahaaa, bikaç yıl geçsiiin deneyimlenir o daa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Deep'çim kesinlikle dinlesin beni. :) Ne gerek var kavgaya gürültüye yaşamı yaşanmaz kılmaya. Herkes gezsin tozsun eğlensin birbiriyle iyi geçinsin yahu :)

      Sil
  13. A.a şu kadına bak ya nasıl sinirlendim, sanane noluyo be kadın diyesim geldi ama ! Önemli olan çocukların mutlulugu istemek! isteyen istediği yere gider harcar parasını ay hayret birşey !! Müsriflik konusunda bir kere hadi 2 kere uyarırsın yeter sürekli bunu içine dert etmesi çook saçma gereksiz. Benim babannemde annemi kıskanırmış gecelik almış sırf annem giyiyor diye ,ah ahh neler var neler iyiki aynı evde yaşamıyorlar kız fıttırırmış, Allahtan saygılı davranıyor da sabrediyor.. Huylu huyundan vazgeçmez ama umarım kendine gelir...

    YanıtlaSil
  14. Kokoşcuumm senin babaanneden de ne hikayeler çıkar desene. Bence bir gün anlat onları da okuyalım keyifle. Evet bir iki kez söylersin ama çok müdahale etmek yanlış tabii. Zaten bütün gelin kaynana çatışmaları da bu müdahale yüzünden oluyor ya. Umarım bu kez huylu huyundan geçer de rahat ederler artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek keyiflenebilecek şeyler yaşatmamış anneme:/ Öldü gitti kadın 90 yaşında hemde baya yaşadı iyidir hojtur ama annemle aynı evde 15 sene yaşayınca etmediğini bırakmamış anneme. İnşallah yoksa ben boğacak o kadını :D

      Sil
  15. Gelin kayinvalide isleri zor 😊Buarada sonraki yazi secenegi olmadigi icin yazilari takip etmek zor zluyor. Son yazimda bu konudan bahsettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geldim okudum yazınızı. Ben teknik konularla pek ilgilenmiyorum ama diğer dert anamız Aso'cuğum bu işleri biliyor. Kendisine ileteceğim bu bilgiyi. Zaten görür de buradan. Teşekkürler bilgi için. Evet gelin kayınvalide işi zor. :)

      Sil
  16. Bu konularda pek bir bilgim ve fikrim yok , güzel bir yazı olmuş tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha gençsin evlendiğin zaman fikir sahibi olursun sen de bu konular hakkında üzülme :) Yorumladığın için teşekkürler :)

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe