Hayaller Hayatlar

Aralık 05, 2018



"Dert anası benimde bi derdim var. Ya benim hayatımda hiçbirşey yoluna gitmiyor. Birçok şey hayal ediyorum bunları gerçekleştirmek istiyorum ama para yok imkan yok. Üç kuruşa birilerinin alakasız işinde çalışmaktan bıktım. Ben sinema televizyon okudum. Üniversitede okurken ne hayallerim vardı. Ünlü bi yönetmen olacaktım. Filmler çekecektim. Hatta senaryo yazmışlığım var. Şimdi arada bir aklıma geliyor güzel fikirler yazayım diyorum ama içimden gelmiyor ayrıca nerdeee imkan mezun olunca kendi alanımda doğru düzgün iş bulamadım çalıştığım işler emek sömürüsüydü resmen yeni mezunsun diye eziyorlardı insanı. ben de girdim saçma sapan sıkıcı bir işe çalışıp duruyorum  oturduğum ev kira giriş kat 1+1 bi ton kira veriyorum ev dökülüyor iyi bir eve çıkayım desem az para değil. Kız arkadaş desen ondanda şansım yok. İki sene önce evlenmeye niyetlendim. Kızın ailesi sinema televizyon mezunu olduğumu duyunca zaten yeterince kıyamet koptu işsiz tayfasına verilecek kızım yok dediler. Bakarmısın algıya sanat eşittir işsizlik. Kızın bana destek çıkmasını çok isterdim tabi ama çıkmadı ailesi kıyameti koparınca oda su koyvermeye başladı. Dedim bitirelim bu işi en iyisi. Ve bitti. Ne yapayımda bi düze çıkayım ben. Ne tavsiye edersin."

   Merhaba sevgili dertli dostum. Kimi zaman evdeki hesap çarşıya uymaz. Hepimiz üniversite yıllarımızda kimbilir neler neler hayal ettik. Ama bunların tümünü yaşama geçirmek oldukça zor. Bu konuda idealist olmak, bazen işe yaramıyor. Dediğin gibi maddi imkanlar da çok önemli. 

   Ama seninki sanki biraz kolaya kaçmak olmuş. Yani üniversiteden mezun olur olmaz, hemen " getirisi iyi bir iş bulamadım" diye alakasız bir işe başlaman, bence hayatında yolunda gitmeyen bu zincirleme olayların başlangıcı olmuş. Ama hiçbir şey için geç kalmış sayılmazsın dostum. Şimdi dert anası olarak sana bazı tavsiyelerim olacak. Ama onun öncesinde sana ilham kaynağı olsun diye buraya bir Peter Jackson fotoğrafı bırakıyorum. Kolay değil, dünyanın en çok izlenen filmlerinden biri olan Yüzüklerin Efendisi serisini çekmek. Bak nasıl da karizmatik bakıyor abimiz 😊





    Şimdi gelelim hayatındaki tersliklere. Bu tersliklerin sorumlusu tamamen maddi olanaksızlıklar, imkansızlıklar değil. Kendin söylemişsin, "senaryo yazabiliyorum aklıma güzel fikirler geliyor ama içimden gelmiyor" diye. Senin elinde böyle bir yeteneğin varken, bunu kullanmaktan çekiniyorsan, bu dert anası sana daha ne diyebilir ki? Madem aklına iyi fikirler geliyor, bunları niye hayata geçirmiyorsun? Aklındakileri yazmak da parayla değil ya! 

   Sen bir yaz bakalım, sonra ufaktan bu işle ilgilenen kimselerle görüş. Hatta üniversite yıllarındaki çevrenle tekrar iletişim kur, varsa bu alanda çalışan arkadaşların onlarla bir görüşme ayarla ve senaryondan bahset. Bakalım ne diyecekler? Eğer gerçekten dikkat çeken, başarılı bir şey üretmişsen, eminim o hak ettiği yeri bulur dostum.  Sakın umudunu kaybetme. İşte sana ispatı,  kim derdi lise yıllarındaki bu sıradan çocuk, gün gelecek kızların uğrunda ölüp bittiği, dizilerini izleyeceğim diye aile bireyleriyle kumanda savaşı yapacağı, koskoca Burak Özçivit olacak diye 😊😊






   İşinden memnun olmadığını, az kazandığını sana ihtiyacın olan yaşam standartlarını sağlamadığını söylemişsin. O zaman şimdilik bir süre daha bu işte çalışmaya devam ederken, diğer yandan da kendi alanında açılan iş ilanlarını takip et, derim. Bu ilanlara yavaş yavaş CV'ni göndermeye başla bakalım. Ayrıca CV deyip geçme, bu iş çok önemli. 

   Öncelikle kendine güzel bir CV hazırla. Bunda yalnızca mezun olduğun okul, iş deneyimlerin olmasın. Bunun yanında CV'ni inceleyecek olan kimselerin seni yakından tanımaları, seni güvenilir bulmaları için neleri belirtmen gerekiyorsa belirt. İlgi alanların, sinema senin için ne ifade ediyor vs... Yani bazı profesyonel CV örneklerini incele ve buna göre hazırla. Mutlaka bunda bir fotoğrafın da olsun. Fotoğraflı CV'ler her zaman daha çok işe yarıyor. Çünkü bir kişi hakkındaki ilk izlenim, onu gördüğün zaman oluşuyor. Bu nedenle iyi bir fotoğrafını CV'ye eklemeyi unutma. Tecrübe konuşuyor burada. 😊


   Bu esnada tabii işinde çalışmaya devam et. Maddiyat çok önemli çünkü. Ancak kendi alanında başvurduğun iş ilanlarından olumlu bir cevap geldiğinde, artık bu sevmediğin işi yapmaya devam etmek zorunda değilsin. Ayrıca senaryonu yazmaya da devam et. Böylelikle sektörün tam da içindeyken, hayallerini daha hızlı gerçekleştirebilirsin. Bak Cristopher Nolan'a, o da annesinden doğarken yönetmen doğmadı ya! İlk filmi Following'de kendi yaşamından ilham aldı. Belki sana da bir fikir verir ne dersin?






    Sevgili dertli dostum, kız arkadaşınla ve ailesiyle yaşadığın talihsizlik de gerçekten üzücü olmuş Ama ilişkiyi bitirmekle en doğrusunu yapmışsınız. Her ikiniz için de böylesi daha iyi olmuş. Kızın ailesinin bakış açısı, aslında toplumun bu konudaki genel yargılarını yansıtıyor. Bu yargıları değiştirecek ve şekillendirecek olanlar da, bu işin eğitimini alan, sizler gibi yetenekli kimselerdir. Eğer sanatla uğraşana "işsiz" diyorlar diye, kendini geri çekip, istemediğin bir işte az bir maaşla ömrünü tüketirsen, bu bakış açısı hep aynı kalacak. Ama sen tüm zorluklara rağmen alanında ilerleyip, bir gün başarılı işler yaparsan, hem sunduğun eserlerle hem de konuya bakış açısının farklılaşmasıyla önemli bir fayda sağlamış olacaksın. 

   Haydi bakalım dertli dostum, görelim seni. Bu söylediklerimi düşün ve uygulamaya koy. Göreceksin, hayallerine yavaş yavaş ulaşacaksın. Bu arada okuyucularımız da yorumlarda sana tavsiyelerde bulunabilirler. Şimdilik hoşçakalın ve takipte kalmayı unutmayın. 


 Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Google+Instagram

Benzer İçerikler

29 yorum

  1. Bana söyleyecek bir şey bırakmamışsın sevgili Dertanası 👏🏻👏🏻
    Bak güzel sanatçı kardeşim benim sen sen ol hayallerinden asla vazgeçme 👍🏻
    Şans seninle olsun
    Sevgiler
    💞💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Herkes hayallerinin peşinden koşsun ve başkalarının ne dediğini çok da önemsemesin bence. Hayat, sevmediğin işlerle uğraşmakla geçmez yoksa... :)

      Sil
  2. Yeni keşif ettim.Blogunuzu sevdim.Bloglarımdan takip ettim.(tariflimutfak-sibelinyemekleri).Başarılar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de hemen sizi takibe aldım. Ama Sibelin Yemekleri bloğunuzda e mail aboneliği veya takip butonu göremedim. Yerini söylerseniz oradan da hemen takibe alırım sizi. Hoş geldiniz aramıza :)

      Sil
    2. Takibiniz burada görünmüyor bu arada. Bizim takip butonu en yukarıda. Siz sosyal medyadan takibe almışsınız sanırım.

      Sil
  3. ah bizim ülkenin halleri yaa. işsizlik parasızlık sevgisizlik napsınlar insanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok zor Deep'çim. Ama her şeye rağmen hayallerinden vazgeçmesin kimse bence. Zorluklara rağmen hayallerin peşinde koşmanın pozitif etkisine çok inanıyorum. :)

      Sil
  4. gercekten bizim ulkenin sartlari sanata ilgisi olan sayili insanimizi da yok ediyo, bence hala ilgin varsa sakin birakma sanata ilgisi yetenegi olan herkes ozeldir. Maddiyat icinde melek yatirimcilar var, sponsorlar var 'sevdigin isi yap' kitabini yayimladim. Onun icinde senin benim gibi isin icinden cikamayanlara bir cok yardimdan soz edilmis tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okumuştum o paylaşımını. İnsan kesinlikle sevdiği işi yapmalı. Kimin ne dediği hiç önemli değil. Önemli olan iyi hissetmek, yetenekli olduğun alanda bir şeyler üretmek. Teşekkürler yorumun için. :)

      Sil
  5. Oldukça motive edici ve yol gösterici bir yazı olmuş tebrikler. Gerçekten bize diyecek bir şey bırakmamışsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim İbrahim Bey. Beğenmenize çok sevindim. :)

      Sil
  6. Hayaller hayatlar ne güzel söylemişsin. ama bugününe şükretmeli insan. nede olsa bir başkasının hayatını yaşamak isteyen bir çok insan ve topluluklar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki içinde bulunduğumuz şartların çok daha kötülerini yaşayanlar da olduğunu unutmamak lazım. Ama tabii bu şartları daha da güzelleştirmek bizim elimizde. Teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil
  7. Denemekten vazgeçme. Sonucunda ne olur bilinmez ama kesinlikle bulunmak istemediğin durumdan çıkarsın diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru denemeden bilemez insan. Ayrıca iyi niyetle ve inanarak yapılan her girişimin başarıya ulaşacağına inanıyorum ben. Teşekkürler güzel fikirlerini paylaştığın için. :)

      Sil
  8. hiçbirşey için geç değil çocuk sorumluluğunuz yokken bir çocuğun standartlarını korumak zorunluluğunuz yokken hemen hayyallerinizin peşinden koşmaya başlayın ...sakın da peşini bırakmayın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çocuk olduğu zaman işler değişiyor. İnsanın yaşamı artık çocuğun yaşam standartlarını daha iyi seviyeye getirmeye hedeflenince, kendi amaçlarından feragat etmek durumunda kalıyor. Bu arkadaşımızın böyle bir sorunu yok. Dolayısıyla hedeflerinin peşinde koşabilir. Teşekkürler yorumunuzla destek olduğunuz için. :)

      Sil
  9. Ne güzel demissin sen önce bir yaz diye. Çaresizlik hissi ne garip insanın elini kolunu baglıyor yeteneklerini bile örseliyor. Cok guzel yazmıssın dostum seni dinerse sayet eminim basaracaktır iyi ki varsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz yaşamışızdır bu durumları. Çaresiz hissettiğimizde elimiz kolumuz bağlanır. Yapabileceğimiz şeyleri bile yapmak istemeyiz. Bu arkadaşımızın durumu da aynen böyle olmuş. Sen de iyi ki varsın arkadaşım. :) Çok teşekkür ederim yorumlarınla bize destek olduğun için. :)

      Sil
  10. Herşey birdenbire olmuyor maalesef.Bazen fazlaca çaba gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın. Çabalamak ve sabırlı olmak lazım. Sabrın sonu selamettir derler. Denemekten ve çabalamaktan vazgeçmemeli insan. Teşekkürler güzel yorumun için. :)

      Sil
  11. Kıyamam ama ya :/ Ne güzel demiş destek olmuşsun dostum ! :* yaşı kaç bilmiyorum ama kesinlikle hayallerin peşinden her daim koşmalı. Kız arkadaş konusu çok acı hadi ailesini sallama ama kızın destek çıkması gerekirdi, yapamamış belli ki kısmet. Daha iyileri çıkar inşallah karşısına...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umut ediyorum daha iyileri çıkar karşısına. Bence kesinlikle çok başarılı olacak. Önemli olan tek bir adımı atmaya gayret etmek Gerisi zaten kendiliğinde gelir. Teşekkür ederim dostum. Beğenmene sevindim. :) Bu arada sen son paylaşıma bak Aso'dan. Bu kez Aso dert anlattı. Siz derman olacaksınız ona göre :)

      Sil
  12. Hayatın akışını bulması için zaman gerekir. Taşlar yerine oturacaktır. Çalışırken iş arama rahatlığını yaşa. İstediklerinle örtüşen firmaların ilanlarını incele, gaplerini belirle, eğitimlerini tamamla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her şey birden olmuyor. Çabalamak, uğraşmak lazım. Tüm fırsatların gözden geçirip değerlendirmesi gerek arkadaşımızın. Ve tabii pes etmemek çok önemli. Teşekkürler bu güzel tavsiyeleriniz için.

      Sil
  13. Hayal dünyası ve gerçekler bazen uyuşmayabiliyor ama yine de hayallerin peşinden gitmekte ve bu konuda ısrarcı olmakta fayda vardır diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan hayallerini gerçekleştirmek için bir adım atarsa gerisi gelir zaten. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  14. Üniversite mezunu pırıl pırıl gençlerin en büyük sorunu bu ..Büyük umutlarla,hayallerle mezun olup gerçek hayata merhaba demek :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef gerçek hayat hayallerdeki gibi olmuyor. Fakat her şeye rağmen hayalleri gerçeğe dönüştürmekten, çabalamaktan vazgeçmesin gençlerimiz. Teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe