Kariyer Planları Kış ve Kitaplar

Aralık 02, 2018


"Bir dert anası var, dertleri dinleyip tavsiyelerde bulunuyor dediler, ben de bir geleyim de danışayım dedim. Önce kendimi tanıtayım. Ben moda tasarımı bölümü okudum. Uzunca bir süre bazı firmalarda çalıştım. Tasarımlarım beğenilir. Hatta bütün gardırobumu kendim tasarladım desem yeridir. Seviyorum böyle şeyleri. Ancak son çalıştığım firmayla olumsuzluklar yaşadım. Daha fazla dayanamayıp istifa ettim. Bunu yaptım ama beni bir süre geçindirecek ve hatta ufak bir butik kuracak bir birikimim var. Kendi işimi kurmak istiyorum. Başarılı olacağımı biliyorum ama korkuyorum. O yüzden acele etmek istemiyorum. Şimdi zaten kar kış, bu kışı evde geçirip dizi izleyip kitap okumayı planlıyorum. Senden iki ricam var. Birincisi sence bu işte başarılı olmak için neler yapmam lazım, birde gördüğüm kadarıyla edebiyat paylaşımları yapıyorsunuz. Ben diyorum ki fırsat varken bu boş vaktimde uzun zamandır okumak isteyip, okuyamadığım dünya klasiklerini okuyayım. Bana birkaç tane klasik eser tavsiye edermisin, okuduğum beğendiğin varsa. Şimdiden teşekkürler hoşçakal"

  Merhaba dostum. Diğer postlarımdan farklı olarak sana "dertli dostum" değil de yalnızca "dostum" diye hitap etmeyi tercih ettim. Çünkü gördüğüm kadarıyla sen, ne istediğini bilen, planlarını sağlam temeller üzerine oturtan, gayet temkinli bir arkadaşımızsın. Yani pek dertli görünmedin gözüme.😊 Bilakis, güzel bir gelecek seni bekliyor sanki. Bunun için sana yeni kuracağın işinde şimdiden başarılar dileyerek konuya başlamak istiyorum. Şu görseldeki gibi sevimli, keyifli, şirin bir butiğin olur umarım. 😊




   Ama şunu söyleyeyim hemen, ben yeni bir iş yeri açılırken neler yapılmalı, nelere dikkat edilir? konularında uzman biri değilim. Yalnızca bir garip dert anasıyım. Öyle kariyer uzmanlığım falan da yok tabii 😊 Dertleri dinler, aklın ve mantığın kabul edilebileceği ufak çözümler sunmaya çalışırım. Sana da aynısını yapacağım şimdi. 😊 Yani yarın öbür gün, iş yerini açarsın bir şeyler ters gider, vayyy dert anasını dinledim, kara dertlere düştüm diye dövünme. Şimdiden söylüyorum 😊😊😉

  Sevgili dostum, hani bir söz vardır. "İnanmak, başarmanın yarısıdır" derler. Ben bu söze son derece güvenirim. Ve senin mesajında da gördüğüm kadarıyla, sende bu inanç var. Sadece ihtiyacın olan şey, bu inancını mantıklı adımlarla birleştirmek. Ve biraz da cesaret tabii. Zaten bu cesaretin büyük bir kısmını çalıştığın iş yerinden ayrılırken göstermişsin. Üstelik bence bunu uzun zamandır planlıyordun ki, birikim de yapmayı başarmışsın. Valla bravo. Seni tebrik etmek istiyorum bu konuda. 😊

  Şimdi gelelim neler yapman gerektiğine. Anladığım kadarıyla moda tasarımı konusuna yeterince hakimsin. Tasarladığın ürünlerini doğru biçimde pazarlamayı da başarırsan, hiç kimse senin önünde duramaz gibi geliyor. Bunun için galiba öncelikle kendi tasarımını yaptığın giysilerin "hedef kitlesini" belirlemen gerekiyor. Ve bu hedef kitlenin, en çok hangi bölgelerdeki butiklerden, alışveriş merkezlerinden alışveriş yaptığı için de ufak bir araştırma yap bence. Böylelikle yeni açacağın iş yerini hedef kitlenin tam kalbine sunmuş olabilirsin. 

   Ayrıca günümüzde yapılan çalışmaları internetten de duyurmak oldukça önemli. Başarılı bir web sitenin olması, sunduğun çalışmaları daha geniş kitlelere iletmene yardımcı olur. Bence yeni bir iş kurma fikrin varsa, şimdiden yavaş yavaş iyi bir web sitesi nasıl kurulur, neler yapmak lazım konularını da bir araştırmaya başla istersen.

  Ama tabii bir de açacağın iş yerinin masrafları var. Bunları da tüm ince ayrıntılarıyla hesapla ki, evdeki hesap çarşıya uysun. Bu hesaplamayı yaparken, her şeyi en olumsuz ihtimalleri ile göz önünde bulundurarak düşün. Dünyanın bin bir türlü hali, ekonominin de türlü türlü yüzleri olduğunu unutma. Efendim enflasyondur, zamlardır, arz talep dengesidir, ekonomik krizlerdir, bunları da hesaba kat. Çünkü neyin ne olacağını önceden kestirmek zor. Böyle bir olumsuzluk yaşarsan şayet, bunlara karşı da temkinli olarak bu işe başla. Ve bu işlerden iyi anlayan tanıdıklarına da konuyu danışmayı, fikirlerini almayı unutma... 




   Mesajında şunu fark ettim; başaracağına olan inancın yanında bir de korku faktörü seni etkiliyor. İnsan bilinçaltı, olumlu fikirlerle donatıldığında, hep olumlu şartları etrafına çeker. Kendine "korkuyorum" demek yerine "ben güçlüyüm" demeye çalış. Elbette seni korkutan nedenleri ince ele sık doku. Ama bunları aşabileceğini kendine söylemeyi ihmal etme. Böylelikle çok daha olumlu ve pozitif kararlar alabilirsin diye düşünüyorum.

   Ayrıca, senin de dediğin gibi, şimdi kar kış. Piyasa durgun, ekonomik sıkıntılar malum. Bu konularda acele etmeye hiç lüzum yok. Bir yandan yeni kariyerini planlarken, bir yandan da sıcak evinde bu kışın keyfini çıkarmaya çalış. Dünya klasiklerini okumak iyi fikir ve senin için bu boşluk, güzel bir fırsat. Ancak klasikler dışında şu sıralar Steve Jobs gibi ünlülerin başarı hikayelerini içeren kitapları da okumanı tavsiye ederim sana. Bunlar belki sana iyi bir ilham kaynağı olabilir. Hemen gelelim klasik eser tavsiyelerine:

1. Suç ve Ceza- Dostoyevski
2.Sefiller- Victor Hugo
3.Büyük Umutlar- Charles Dickens
4.Ana- Maksim Gorki
5-Babalar ve Oğullar- Ivan Turgenyev

    Bunlar dünya klasiklerinde ilk aklıma gelen ve en çok etkilendiğim eserler. Ancak daha farklı kitap tavsiyeleri de almak istersen, sana kitaplarla ilgili mükemmel paylaşımlar yapan blogger arkadaşlarımızın sayfalarını da önermek istiyorum.  

Kitaplara Kaçanlar

Ninova Kitaplık  

Sade Ve Derin
   
  Bu arkadaşlarımızın sayfalarında okunan, incelenen ve gerçekten emek verilerek yazılan, birçok kitap önerisi var. Onların yazılarını keyifle okuyabilirsin ve bu sayede hem klasiklerden hem de yeni eserlerden seçilen başarılı kitapları listene ekleyebilirsin. Hatta Deep'çiğimizin bloğu Sade ve Derin'de yalnızca kitaplar yok, diziler de var. Hani izlediğin diziler tükendiğinde, dizi tavsiyesine ihtiyacın olursa, şiddetle öneriyorum. Ben de kitap veya dizi ihtiyacı olduğunda bu arkadaşlarımızın bloglarından yardım alıyorum zaten. 😉

  Şimdilik hoşçakal dostum. Kendine çok iyi bak. Butiği açarsan haberimiz olsun. Dert anaları olarak geliriz de, bize indirim yaparsın artık değil mi 😉

  Arkadaşlar, eklemek istediğiniz düşünceleri, tavsiyelerinizi, her zamanki gibi yorumlarda paylaşmayı ve bizi takip etmeyi unutmayın. 😊

 Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Google+Instagram

Benzer İçerikler

31 yorum

  1. :) gelcam yine. dert analarına yılbaşı indirimi yapcakmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel Deep'çim her zaman bekleriz. Evet yapar tabii ilham verdik o kadar :)

      Sil
  2. Bu güzel ve cesur dostumuza yeni is kariyerinde başarılar diliyorum.
    Umarım hersey gönlünce olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umut ediyorum öyle olur. Yazarken keyiflendiğim bir konuydu. Darısı isteyen herkesin başına :)

      Sil
  3. Bu arada indirim olursa Benin’de çağırın bayanlar 💞💞

    YanıtlaSil
  4. Yine döktürmüssün dostum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. Sen bu aralar yoğunsun sanırım. Sayende olmayan makyaj ve cilt bakımı kültürüm bayaa bir gelişti. Özletme kendini fazla :)

      Sil
  5. Merhaba, herşey gönlünüzce olsun inşallah 💕 Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz. Umarız istediği her şeye ulaşır okuyucumuz.

      Sil
  6. İsteklerinizin gerçekleştiği keyifli günler dilerim
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
  7. Kitaplara Kaçanlar hakkında yazdıklarınız şimdi çok daha büyük bir sorumluluk yükledi bana. Takdir ve tavsiyeniz için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim :) Elinize sağlık güzel bir yazı olmuş. Arada ben de mi dertlerimi yazsam size acaba? :)
    Yeni iş kuracak arkadaşımıza başarılar, benim de geçmişte başıma böyle birşey gelmişti, sonuç iyi de oldu.Bazen gerçektende inanıp cesaret etmek gerekiyor sadece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz cesaret her şeyin başı. Bu arada istediğiniz zaman derdinizi anlatabilirsiniz bize. Rica ederim ne demek :)

      Sil
  9. Girişimcilik fikri çok önemlidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle çok önemli. Eğer sağlam temeller üzerine atılırsa, ortaya çok başarılı projeler çıkabiliyor. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  10. yeni dünyada iş fikri ve sosyal medyanın gücünü hafife alma... şimdiden başarılar ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bunu da ekleyelim tabii. Valla hiç iş yeri açmadan sosyal medyadan satış ve pazarlama yapan birçok kimse var günümüzde. Teşekkürler bunu hatırlattığınız için :)

      Sil
  11. Hayaller gerçek olsun diyeyim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Herkesin hayallerinin gerçekleşmesi dileği ile. :)

      Sil
  12. Suç ve ceza benim favorim :) bu arada en çok istediğim şeydi tasarımcı olmak nasip olmadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suç ve Ceza yazılmış ve yazılacak olan en kült eserdir. Tasarımcılık güzel bir meslek. İsterseniz ufak da olsa bir şeyler öğrenebilirsiniz bu işle ilgili bence. En azından kendiniz için keyifli kıyafetler tasarlayabilirsiniz. :)

      Sil
  13. Ne tatlı yaa, butik açacakmış mikimmel bir fikir. Benimde hep hayalım aslında bir tükkan açmak kendi işimin patronu olmak. Özel sektörde sürünüyoruz resmen :/canım sıkkın benimde,dinleniyorum 2-3 gündür kısacası iş arıyorum desem yeridir. Piyasa kötü insanlar gaddar, zor bu parasal işsel konular...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok zor yaa. Umarım her şey gönlüne göre olur. Bence sen de cesaret et, biraz birikim yap ve hayallerini gerçekleştir. Süper olur. :)

      Sil
    2. Ah dostum birikim yapacak kadar çalışmadım daha ama düşünüyorum hayaller işte ... (:

      Sil
  14. hiç düşünmeden hemen başlasııın, sonraaa düşünsüün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama bir şekilde başlayınca gerisi mutlaka gelir. Bir yerden başlamak gerek. :)

      Sil
  15. Faydalı ve samimi bir içerik olmuş, tebrik ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Faydalı bulduysanız ne mutlu bana :)

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe