Zorla Güzellik Olmaz

Ocak 07, 2019



"Merhaba dert anası. Benim 8 yaşında kızım var iyi yetişsin istiyorum haliyle. çok yönlü olsun yetenekleri olsun iyi eğitimler alsın istiyorum. Komşuların çocukları haftasonu kurslara gidiyor müzik kursu resim kursu bale gibi kurslar bende kızımı bunlara göndermek istiyorum ama istemiyo geçen gün onu resim kursuna yazdırdım cumartesi sabahı evde kıyamet koptu ağlayıp kendini yerden yere attı gitmemek için üstelik eşimde ona destek çıktı istemiyosa ne gönderiyorsun yeni icatlar çıkarma başıma diye beni azarladı. Eşim aşçı kızımın tek ilgisi babasıyla mutfakta kek pasta yapmak bide eli yatkın aynı babası. o kadar sinirleniyorumki buna. özel bir yeteneği olsun istiyorum yemeği pastayı herkes yapar eşimden yüz buluyor ben çok isterdim zamanında beni böyle kurslara yollasınlar birşeyler öğreneyim ne bilim bi müzik aleti çalayım falan ama bizim zamanımızda imkanlar kısıtlydı şimdiki çocukların bütün imkanları var ama istek yok ben onu zorla o kursa gönderme taraftarıyım. yarın bi gün bana teşekkür eder belki. ne dersiniz buna"

  Merhaba sevgili dertli dostum. Anlaşılan evde biraz gerginlik oluşmuş ve tatsız bir tartışma yaşanmış. Elbette anneler çocukları için en iyisini isterler. Çocukların çok yönlü olması güzeldir. Bir müzik aleti çalması, sanatın herhangi bir alanına yatkınlığı onun gelişimine fayda edecektir. Ancak bu yatkınlık çocukta zaten varsa, onu göndereceğin kurslardan fayda sağlayabilir. Eğer istemiyorsa, zorla güzellik olmaz dertli dostum. 





  Ebeveynlerin en büyük hatası nedir bilir misin? Kendi çocukluklarında gerçekleştiremediklerini, çocuklarının yaşamlarında hayata geçirmeye çalışmaktır. Kendin söylemişsin, keşke beni de çocukken bu kurslara gönderen olsaydı diye. Ama imkanlar el vermemiş ve gidememişsin. Bu senin içinde bir uhde olarak kalmış. Şimdi de bunu kızının yaşamında gerçekleştirmek,seni mutlu edecek gibi geliyor sana. Peki kızının resim kursuna gitmek isteyeceğini ve bundan keyif alacağını nereden çıkardın? Nitekim kıyametleri kopartmış ve kursa gitmek istememiş. Konuya eşin de dahil olunca, olay çığırından çıkmış. 

  Sevgili dertli dostum, şunu unutma; her insan farklı ilgi alanlarına ve yeteneklere sahiptir. Herkesin müziğe, resme, dansa karşı bir yeteneğinin ve ilgisinin olması beklenemez. Üstelik kızının henüz 8 yaşında olduğundan bahsetmişsin. Bu, çok erken bir dönem. Bu dönemlerde senin yapman gereken şey, onun yeteneklerini ve ilgi alanlarını keşfetmeye çalışmak olmalı. Aksi halde bazı şeyleri ona dayatarak bir sonuç elde etmen mümkün değil.

  Babasıyla pasta yapmaktan mutlu olduğunu söylemişsin. Aslında bu, öyle senin küçümsediğin gibi bir şey değil. Senin söylediğinin tam aksine, herkes yemek ve pasta yapmayı beceremez. Bunun için öncelikle konuya bir yatkınlık ve ilgi gerekir. Kızının da buna elinin yatkın olduğunu söylemişsin zaten. Şimdilik bırak bakalım kızın babasıyla hafta sonları pasta yapmaya devam etsin. Belki ileride bu alanda bir eğitim alır ve ünlü bir şef bile olabilir. Gastronomi alanı günümüzün en geçerli mesleklerinden biri. Bu alanda çalışan kimseler, hiç de öyle küçümsenecek işler yapmıyorlar, bilgin olsun. Tabii bu konuyla ilgilenmesinde babasının mesleği olması, evde bu işlerin sürekli yapılması da var. Eğer bu ilgisi ilerleyen zamanlarda da devam ederse, kızın kendisine bir yol çizmiş olabilir. Bence hiç sinirlenmene gerek yok, bu da gayet özel bir yetenek gibi geldi bana. 




  Mesajında komşuların çocuklarının gittiği kursları anlatmışsın. Bunun üzerinde de durmak istiyorum. Ebeveynlerin yaptığı en kötü hatalardan biri de çocuklarını, başkalarının çocuklarıyla karşılaştırmaktır. Komşunun kızı veya oğlu hafta sonları kursa gidiyor diye, seninki de gitmek zorunda değil dertli dostum. Tüm çocuklar özeldir. Ve hepsi aynı yeteneklere sahip olacak diye bir kural yoktur. Bir de şunu düşün, bu çocukların yaşamları zaten bir süre sonra sınavlara odaklı olarak yaşanmaya başlayacak. Liselere giriş sınavları, üniversiteye giriş sınavları derken zaten oldukça yoğun bir öğrencilik hayatları olacak. Bari şu zamanlarda biraz rahat edip çocukluklarını yaşasalar olmaz mı? Hafta sonları anne ve babalarıyla keyifli zaman geçirseler, oyunlar oynasalar güzel olmaz mı onlar için?

  Seni elbette anlıyorum. Ama kızını o istemeden göndereceğin bir resim kursu, ona yaşamı boyunca resim sanatından nefret ettirecektir. Benim fikrimi sorarsan, kesinlikle onu zorla kursa gönderme. Bu işler inatla değil, sevgiyle olur. Aksi halde hem kızınla hem de eşinle daha büyük tartışmalar içine girmen kaçınılmaz olabilir. 

 Sevgili dertli dostum, benim sana önerilerim şimdilik bu kadar. Okuyucularımız da sana yorumlardan kendi tavsiyelerini sunabilirler. Şimdilik hoşçakalın ve kendinize iyi bakın. 

  Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Google+Instagram

Benzer İçerikler

63 yorum

  1. Ne zaman yeni bir dert gelecek diye bekler olduk :)
    Sizin tavsiyelerinizi dinlemesi iyi olacaktır ben olsam bırakın youtuber olsun derdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dert çok da her gün paylaşsam intihar moduna geçebilir herkes o derece yani :) Böyle azar azar paylaşıp dengelemeye çalışıyorum. Evet youtuber olsun bak güzel fikirmiş. :)

      Sil
  2. Zorla güzellik olmaz.Her insan da bir değil.Beş parmağın beşi bir değil...
    Neyseki bir dert daha dertlidostum sayesinde çözülmüş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Herkesin her şeye yeteneği ve ilgisi olmaz. Annemiz bunu anlamalı önce. :) Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  3. Bırak kız kendi karar versin biz kimse için yaşamıyoruz. Yetenekli bir babası var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet galiba armut dibine düşecek bana da öyle geldi bu mesajdan :)

      Sil
    2. Anne biraz babayı kıskanıyor. Çevreside kadını etkiliyor mu?

      Sil
    3. Muhtemelen etkiliyordur. Komşuların çocuklarından bahsediyor çünkü.

      Sil
  4. Bende çocukların serbest bırakılması taraftarıyım. Evet tabii ki onların ebeveynlerinin yönetimine ihtiyaçları var tüm kararlarini veremezler fakat neyi sevip sevmeyeceğini de bırakalım onlar karar versinler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve çocuklar kendi kararlarını verirlerse o zaman daha mutlu olur. Seçtikleri ilgi alanlarında da daha başarılı olabilirler. Yorumunuz için teşekkürler. :)

      Sil
  5. 8 yasında bile olsa onunda bir birey olduğunu unutuyor sanırım annesi.
    Zorla güzellik olmaz diye boşuna dememişler.
    Bırakın sevdiği şeyi yapsın.
    Kek pasta yapsın ne çıkar.
    Özellikle de çevre ile kıyaslama yapmak çocuk icin tam bir travma diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef unutmuş sanırım ama bu olayla hatırlamıştır bunu annemiz. Bence geleceğin master şefi yetişiyor şimdiden.:) Yetenekleri ve ilgi alanlarını küçümsememek gerekli. :)

      Sil
    2. Ben ne çok isterdim Master şef olmayı 💞💞

      Sil
    3. Değil mi ama gerçekten çok havalı olurdu :)

      Sil
  6. eveet olmaz tabiii zorla ki, ne güzel işte babasıyla bişi de paylaşıyooo, belki zamanı gelince gider yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de Deep'çim. Çocuk babasıyla pasta yapmaktan mutluysa bıraksın annesi, pasta yapsınlar. Bu da bir ilgi alanı ve hatta yetenek bence. Umarım tatlıya bağlanır bu olay. Belki dediğin gibi daha sonra başka ilgi alanları gelişebilir çocuğun. :)

      Sil
  7. Tebrikler Gülhan Hanım, her zaman olduğu gibi yine çok iyi saptama yapmışınız. Ebeveynlerin en önemli hatalarından birisi de kendilerini çocukları üzerinden gerçekleştirmeye çalışmaları yani kendi yapamadıklarını çocuklarına yaptırmaya çalışmalarıdır. Bu yaklaşım çocukları hiç olmadık yerde üzmelerine sebep olmaktadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle Fatih Bey, burada anne kendi gerçekleştiremediği şeyleri çocuğunda görmek istiyor. Bu durum genelde böyledir. Ama olumlu sonuçlar vermez. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  8. Pasta yapmak çok güzel bir yetenek.
    Keşke ben de güzel pastalar yapabilseydim. Herkesin özel bir yeteneğinin olduğunu düşünüyorum ama önemli olan keşfedebilmek sizin de dediğniz gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Herkesin sahip olduğu yetenekler aslında var. Ama maalesef bunlar keşfedilmeden yok olup gidiyor. Çok teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  9. Çocukla konuşarak seçenekler sunarak bir şeylerin ilgisini çekmesini bekleyerek ve daha çok neyle uğraşmak istiyorsa onlarla ilgili aktiviteler yapmak gerekli zorladığınız zaman ondan çok fayda göremezsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki zorlamanın hiçbir faydası yok. Resim kursunu istemiyorsa, başka kurslarda şansını deneyebilir. Bir tanesini illa ki sevecektir.

      Sil
    2. Aynen öyle teşekkürler.

      Sil
  10. Ebeveynler olarak kendi hayallerimizi çocuklarımızda yaşamak istiyoruz, oysaki onların hayalleri kendilerine özel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette onların ayrı bir dünyası, yaşama ayrı bir bakış açısı var.Kendi açılarından dünyayı görmelerine izin vermek gerekiyor. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  11. çocuk cocuk iken cocukluğunu yaşamalı küçük yaşta derslerde kurslarda boguyoruz elbetteki ilerisi için en iyi yerlere gelmesini isteyerek yapıyoruz bunları ama fazla da boğmamak gerek çocukları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa değil mi ama. Zaten çocuklar günümüzde koşup oynayamadan koca koca beton binaların arasına sıkıştı kaldı. Bir de ömürleri kurslarda geçerse, çocukluk adına yaşanabilecek ne kalacak... En azından istediği, sevdiği alanlara yönlendirilmeli çocuklar diye düşünüyorum.

      Sil
  12. Hangi konuda yeteneği varsa oraya kanalize olması güzel. Bence, spor yapsın. O kadar pasta böreğe kilo almak işten değil. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet konuya hiç bu açıdan yaklaşmamıştım ben. Doğru pastalar kilo aldıracak. :) Bu arada ben sizin bloğunuzu ziyaret ediyorum. Yeni paylaşımlar yapmıyorsunuz. Halbuki çaylarla, kahveyle ilgili ne güzel şeyler öğrenmiştim sizden. Paylaşımlarınızı bekliyorum bilginize :)

      Sil
  13. Tavsiyeleriniz her zaman ki gibi çok güzel. Herkesin resim, müzik yeteneğine sahip olması gerekir diye bir şey yok. Bende resim yapmayı seviyorum kursa gitmeden kendi kendime öğrendim. Ama pasta, börek gibi unlu mamüllere karşı aceyip, ne kadar uğraşsamda bir yeteneksizliğim var :) genel olarak mutfak işlerini sevmiyorum mesela bayan olmama rağmen. İçimden çok fazla gelmiyor ama mecburen aç kalmamak için işte giriyoruz mutfağa :) Bende bu dertten muzdaribim ama olsun dertler böyle olsun :) O güzel pastaları yapanlara çok imreniyorum neyse.... :) O yüzden bence kendi kararını vermiş gibi görünüyor şimdiden. Babasının mesleğine ilgi duyması içinden gelen bir şey demekki Belki ilerde daha da şekillenecek istekleri. İlgi duyduğu alanlara göre kurslara gitmek isteyecek. Bizim kendi istediğimiz şeyleri öğrensinlerle olmuyor. Her insan bir birey ve çocuk deyip geçmemek gerekiyor. Kendi yaşamına yön veriyorlar. Aile çocuğunun yeteneklerini, ilgi duyduğu aktivitelerini gözlemleyip çocuğunu ona göre yönlendirebilir. Öğrenme olayı ömür boyu süren bir süreç zaten. 🌹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ben çok severim mutfak işlerini. Yemek yapmayı, değişik şeyler öğrenmeyi çok severim. Ama pastaya gelince o konuda maalesef yetenekli değilim. Hatta bir ara butik pasta yapımına merak sarmıştım. Videolarını izliyordum. Kursuna gideyim dedim ama kaldı öyle. Evet gerçekten bir yetenek bu, sizin de dediğiniz gibi. Aileler çocuklarını kendi ilgi alanlarına göre değil, çocukların ilgi alanlarına göre yönlendirmeli. Çok teşekkürler bu güzel yorumunuz için. :)

      Sil
  14. beni de annem kucukken zorla bir suru seye gonderdi o zamanlar ne kadar bagirip cagirsamda ve bir sure biraktiktan sonra hic birini yapmamak istesemde simdi donup anneme bin kere tesekkur ediyorum. temelimi super hazirladi ve donup dolasip kucukken yaptigim hobilerle ugrasiyorum. Bence ne kadar kizip bagirsada gonderin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç bir açıdan yaklaştınız konuya. Demek olumlu etkiler de olabiliyor bazen. Öyleyse bunu da değerlendirsin annemiz. Tabii ben yinede de zorlamasından yana değilim. Belki çocuğa o kursları sevdirecek bir yöntem üretebilir kendine göre. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  15. Sitenizi yeni fark ettim takibe alıyorum farklı bir tarzı var beğendim. Benim siteye de beklerim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  16. zorlama yetenek garip geliyor. Çevremde de var böyle tipler

    YanıtlaSil
  17. Bir kişinin neye yeteneğe varsa ona yönlendirip kendini geliştirmesi en doğrusu. Ah keşke bir bıraksak etrafımızda olup biteni kendi hayatımızıa adapte olsak daha mutlu ve başarılı oluruz eminim ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Kendi yaşamlarımız için başkalarının neler yaptığını örnek almayı bırakmamız gerekiyor. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için.

      Sil
  18. Sıkı yönetime ben karşıyım. Çocukların özgürce istediklerini yapmalari gerekiyor. Kendi secimlerini dile getirip ebeveynlerin buna destek olması gerekiyor. İşte o zaman belki içinde saklı olan yetenek ortaya çıkabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar kendi seçimlerini yaparlarsa öz güvenlerini de kazanmış olurlar. Ve yetenekler bu doğrultuda çok daha etkili şekilde keşfedilebiliyor. Teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için.

      Sil
  19. aynı sorun bizim evde de var...eşime okutacağım bu yazınızı..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı bulmanıza çok sevindim. Teşekkürler.

      Sil
  20. Evet aileler bu hatayı yapıyorlar.. Çocuğa zorla istemediği bir şeyi sırf kendimiz istiyoruz diye yaptırmanın çocuğa asla bir fayda olmayacaktır. Çocuğa örnekler sunmak, fikirler sunmak doğrudur elbette. Ufkunu genişletmek gerek. Ama zorlama yok..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka çocukların kendi ilgi alanlarını kendilerinin belirlemesine izin verilmeli. Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  21. hiç merak etmeyin ve bence zorlamayın zamanla büyüdükçe arkadaşlarından imrenip kendi gitmek isteyecektir..12 yaşında bir kız annesinden küçük bir tavsiye....bayılıyorum dertlere verdiğiniz komik komik ama yararlı doğru tavsiyelere..çok şekersiniz..çok..sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim sizden bunları duymak çok keyifli gerçekten de. :) Eminim bu durumu atlatacaklardır. Çocukların büyümesinde her evre farklı sorunları getiriyor. Ama bunları atlattıktan sonra geriye keyifli anılar kalıyor. Eminim ileride bunu da gülümseyerek hatırlayacaklar. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için. :)

      Sil
  22. Çocukların proje haline getirilmesi bence büyük sorunlara yol açıyor. İlk olarak çocuğumun şu yeteneği olsun diye bir siparişin olamayacağına inanıyorum. Eğer çocukta bir resim kabiliyeti veya hevesi olsaydı okulda tespit edilir ve aileye bu yönde görüş verilirdi. Bir annenin evladını iyi yetiştirmek istemesini anlıyorum ama resim konusuna kime sorup karar vemiş? Çocukta böyle bir heves yoksa bir çöp adam yapmak bile eziyet olacaktır. Ayrıca mesela benim mutfağa hiç ilgim hevesim olmadı. Başarılı olduğum bir alan değil. Tarifler evet çok var ama el becerisi, mutfağa yatkınlık çok ayrı bir olay ve hafife alınacak bir şey değil. Çevreye övünmek için minikleri bir şeylere zorlamak...Bilmiyorum, hiç sıcak bakamıyorum buna. Çocuklar ebeveynlerin kendi olamadıkları şeyleri olmak zorunda değil. O minik omuzlar için çok büyük yükler bunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söylediniz Aslı Hanım. Çocuklar birer proje değildir. Ve ne istediklerine de ancak kendileri karar vermelidir. Bu annemiz olayın böyle daha iyi olacağını düşünmüş olabilir. Fakat bundan sonra daha farklı davranacaktır diye düşünüyorum. Teşekkürler değerli yorumlarınızı bizlerle paylaştığınız için

      Sil
  23. Dert Anası; dertli dostumuzun sorunlarını çok güzel yorumlamışsınız. bir çocuğa herhangi bir şeyi dikte ederek yaptırmaya çalışmak en büyük yanlışımız. Çocuklar özgür kaldıkça her alandan bir şeyler gördükçe kendini zevk aldığı alana zaten istem dışı yönlendiriyor.
    E tabi Anne ve Baba öyle oturup çocuğun ilgi alanı belli olana kadar beklemeyecek.

    Mesela bir Anne bir gün eline kağıt kalem alarak çocuğu ile resim çizmek istesin. Baksın merak uyandırıyor mu? Bunu 2-3 kere deneyin, baktınız olmadı çocuğunuzu resim çizmek için daha fazla zorlamayın.

    Resim çizme denemelerinden sonra farklı bir alana yönelin ta ki zevk aldığı bir şeyler bulana kadar.

    Dertli Annemiz pasta yapmaktan hoşlandığını ifade etmiş. Herkesin birden çok ilgi alanı vardır, sadece pasta yaparken mutlu olmuyordur kızımız. Önemli olan çocuğun isteği doğrultusunda yetenekleri ortaya çıkarmaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel önerilerde bulundunuz böyle. Kesinlikle yetenekleri keşfetmek bir süreçtir. Bu süreçte çocuğa ne kadar farklı alternatifler sunulursa kendisini keşfetmesi o denli kolay olacaktır. Dediğiniz gibi resim olmuyorsa başka ilgi alanları olabilir çocuğun. Ayrıca yukarıda da belirttim, pasta yapmak da fena bir yetenek sayılmaz. Genelde armut dibine düşer derler. Bu kızımız gelecekte babasının yolundan ilerleyebilir belki. Çok teşekkür ederim. Gerçekten çok detaylı ve keyifli bir yorum yapmışsınız. Sevgiyle kalın. :)

      Sil
  24. Elbette zorla güzellik olmaz; dayatmalar var olan diğer yeteneklerin de körelmesine yol açabilir. Ancak, bir çocuğun gerçekte neye yeteneği olduğunu, neyi seveceğini anlamanın yolu ona alternatifler sunmak ve bazen karşı çıksa da bir şeyleri denemesi için hafif zorlamak gerektiğini düşünüyorum.

    Bir kaç sene önce oğlumun internet başında fazla vakit harcadığını fark ettiğimizde buna acilen müdahale etmemiz gerektiğine karar verdik eşimle. Çünkü, bu durum tamamen ekrana odaklı, sosyal ortamlardan uzak hale getirmeye başlamıştı onu. Nihayetinde drama kursunda karar kıldık ve bunu oğlumuzla paylaştık. Tahmin edin ne oldu? Tabii ki, bir çok çocuğun ilk vereceği tepkiyi verdi; aşırı hırçın ve reddetmeye kilitlenmişti... Ama önce denemesi ve kendine bir şans tanıması gerektiğini biliyorduk...

    Tüm karşı çıkmalarına rağmen, ebeveyn otoritemizi kullanıp onu drama kursuna gönderdik. İlk gün kaçmaya kalktı, ikinci gün bize küsmüştü ve istemeye istemeye yine de gitti. Sonraki günlerde heyecanla ve keyifle olan biteni, çıkardıkları oyunları vs. anlatmaya başlamıştı bile... ve bu şekilde aslında tiyatroyu, sahnede olmayı ne kadar çok sevdiğini anlamış oldu. Ayrıca sahne performansının çok iyi olduğunu ve bu konuda oldukça yetenekli olduğunu da hep birlikte anlamış olduk.

    Drama kursu bir süreliğine kapandığında, bu kez basketbol kursunu denemek istedik (boyu uzun ve bu spora uygun bir fiziğe sahip). Tabii, yine aynı tepkilerle karşılaştık ama tavrımızdan taviz vermeyip bu kursa yolladık. Kısa bir süre sonra hem spora hem de tiyatroya devam etmek istediğini, ikisinden de vazgeçmek istemediğini söyledi...

    Biraz uzattım sanırım konuyu ama anlatmak istediğim, çocuğunuzun isteklerini elbette göz ardı etmeyin fakat var olan diğer yeteneklerini de keşfetmesi için fırsatlar yaratın, alternatifler sunun. Her çocuk yeni bir şeye başlama konusunda isteksiz ve çekingen olabilir. Bu çocuklar, o ilk adımı atmak için bazen hafifçe itilmeye ihtiyaç duyarlar. Biraz itmekten (zorlamaktan) inanın zarar gelmez...

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoo estafurullah iyi ki bu kadar detaylı açıkladınız konuyu. Bu konuya daha farklı bir yaklaşım olmuş. Yukarıda bir okuyucumuz da sizin gibi düşünüyordu. Demek ki bazen ebeveyn otoritesini kullanarak etkili sonuçlar alınabiliyor. Bu hikayeniz de dertli dostumuza farklı bir alternatif olabilir. Dediğiniz gibi belki kursa gittiğinde sevebilir. Bir iki kez gitmesinde zarar yok. Çok teşekkür ederim bu güzel ve detaylı yorumunuz için. Sevgiler. :)

      Sil
  25. Bu sayfaya daha önce bakmamak bir kayıpmış çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  26. Zorla değil severek yapması çok daha iyi, onun ilgisiyle sentezleyebilirseniz çok daha faydalı olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zorlayarak olursa, çocuk hayatı boyunca resim sanatından nefret edebilir. Hatta izleyici olarak da ilgilenmek istemez. Çok teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  27. Anne ve babalar ne yazık ki kendi yapamadıklarını çocukları yapsın istiyor. Oysa herkesin yetenek ve ilgisi farklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki herkesin ilgisi ve yeteneği farklı. Bunu gördükleri zaman daha farklı davranabilirler çocuklarına. Yorumunuz için teşekkürler. :)

      Sil
  28. Aaah ah yemegi pastayi herkes yapamaz, ben yapamam mesela 😄 ascilik da cok güzel bir meslek ayrica

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette yapamaz ben de yapamam. Yemeğe elim yatkındır ama pasta yapmak bir sanattır. Ve çok becerdiğim söylenemez tabii :) Pastacılık hiç küçümsenecek bir şey değildir. :)

      Sil
  29. Olmadı ve bu saaten sonrada olmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki olur yahu:) Çocuğun ilgi alanlarını bulmak lazım. Bu alanda olmamış, başka alanlarda kendisini geliştirebilir belki. :)

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe