Terzi Söküğünü Dikemez!

Ocak 12, 2019




"Dert anası merhaba. Ben de bir derdimi seninle paylaşmak istiyorum. Sizi takip ediyorum ve önerilerinizden kendi üzerime düşen payı alıyorum. Benim derdim de aslında küçüklükten beri üzerime yapışmış bir şey, engel olmak istesemde bu virüs beni bırakmıyor. Kendimi sürekli insanlara fikir verirken buluyorum. Hani bir grup içinde olursunuz ve size dönüp "sen ne düşünüyorsun?" derler ya. O kişi benim işte. Fikir vermeyi, o fikri yapmaktan daha çok seviyorum. Bir ekonomist ya da büyük bir girişimci değilim, benim payıma medikalci olmak düştü. Lakin iş buysa fikir de bu derim. Elimde olmadan o işin artıları ve eksileri üzerinde kafa yorarım. Bireysel, tek ortaklı, kollektif yüzlerce şirket kurup kapattım kafamda. Birçok tanıdığımı KOBİ olmaya da ikna ettim. Ve uzun yılların sonunda en azından şimdilik bu fikirlerin bana bir faydası olmadığını fark ettim. Hani derler ya, "bana faydası olmayan kilisenin papazını neyleyim". Ben de tam o noktadayım. Bu virüsü içimden atmak istiyorum. Yardım edin!"

  Merhaba sevgili dertli dostum. Anladığım kadarıyla bulunduğun çevrede herkes seni seviyor, sayıyor. Birçok konu hakkında bilgi sahibi birisin. Ve haliyle herkes sana bir şeyleri danışmadan edemiyor. Sen de fikirlerini çevrenle paylaşarak onlara bir şekilde yardımcı olmaya çalışıyorsun. Ama gel gelelim bunları kendine uygulamaya gelince, işler değişiyor. Tavsiye ettiğin fikirleri kendi yaşamına uyarlama konusunda bir sıkıntı yaşıyorsun. Hani derler ya, terzi söküğünü dikemez! Seninki de biraz böyle olmuş sanki. 



  Sevgili dertli dostum, sanırım arkadaşların ve çevren sana genellikle iş yönünden fikirlerini danışıyorlar. Bu konu çok dikkatli olunması gereken bir şey aslında. İnce eleyip sık dokumak lazım. Yapılan en ufak bir hata, bütün birikimlerin ve emeklerin yok olması anlamına gelir ki, bunları sen benden çok daha iyi biliyorsundur zaten. Fikirlerini kendi yaşamına uygulayamaman aslında senin bu konuda bilgilerinin hayli fazla olmasından kaynaklanıyor. Hele ki ekonomik şartların çok olumlu yönde seyretmediği şu zamanlarda bir iş yeri açmak, hiç basit bir durum değil. Bence sen bunu göze alamıyorsun ve bu nedenle fikirlerini gerçek yaşama uygulayamıyorsun. 

 Takdir edersin ki gerçek yaşamda bir iş yeri açmak, düşüncelerinde kurduğun ve kapattığın şirketlere benzemez. İş fikirleri çok iyi, çok başarılı hatta mükemmel olabilir. Fakat bu fikirlerin işlemesi için dengeli piyasa koşullarına da ihtiyaç vardır. Bir de tahmin ettiğim kadarıyla, detaycı bir yapın var. Bir şeyi en ince ayrıntılarına kadar planlayan bir niteliğe sahipsin sanırım. Bu durum, çeşitli hesaplamalar yapmana ve bunların sonucunda da girişimlerinden vazgeçmene neden oluyor. Belki de şu piyasa koşullarında en doğrusunu yapıyorsundur dertli dostum. Yani bence sen, şu an olması gerekeni uyguluyorsun. 

  Mesajında bu durumun, uzun yıllardır bu şekilde sürdüğünden bahsetmişsin. Belki daha önce eline hiç planladığın gibi şartlar geçmemiştir. Piyasa koşullarının hep bozuk olduğu dönemlerde bazı planlar yapmışsındır. Tabii konunun bu kadar detayını bilemem. Ama ilerleyen zamanlarda şartların daha iyi olduğu bir dönemde yapacağın bir girişim bence seni gayet iyi yerlere getirecek. Yazdıklarından bunun havasını hissettim. 



 Sevgili dertli dostum, girişim planlarını yaşama geçirmen için galiba ihtiyacın olan bir diğer şey daha var. Bu da birazcık daha fazla cesaret. Sen şimdi konunun detaylarını bildiğin için çok ince hesaplar yapıyorsun. Bu hesaplar, bazen karşına olumsuz ihtimalleri de getiriyordur mutlaka. İşte bu durumlar, senin çoğu zaman geri çekilmenin nedeni olabilir. Bilirsin, tüm girişimler belli bir riski beraberinde getirir. Eğer cesaretli olmazsan, hiçbir zaman fikirlerini yaşama geçiremeyebilirsin. Tabii yine tüm planlamalarını yap, uygun zamanı kollamaya devam et. Bu esnada hangi iş fikirlerinin daha karlı olduğu gibi konuları araştır. Ama eline bunları yaşama geçirecek bir fırsat ulaştığında, bence bunu es geçme. Göreceksin, her şey istediğin gibi tıkır tıkır ilerleyecek. 

 Mesajının bir diğer konusu da, çocukluğundan bu yana çevrende adeta "bilir kişi" olarak muamele görmen. Bence bu aslında çok kötü bir şey değil. Sen bunu "virüs" olarak nitelendirsen de insanların sana güvenmeleri, bazı konularda fikirlerini sormaları bence gurur verici bir şey. Hele ki bu zamanda insanın insana güveni kalmamışken, herkesin sana fikirlerinde güvenmesi bence gayet olumlu bir şey. Bir de girişim fikirleri konusunda bilgili olman bunda etkili tabii. Ama galiba bundan biraz yorulmaya başladığını fark ettim. Belki insanları yanlış yönlendirmekten de korkuyor olabilirsin. Hele ki fikirlerini kendin için uygulayamazken, bunların diğer insanlara da zarar vereceğini düşünüyorsundur belki de. 

 Fakat kendin söylemişsin, "birçok tanıdığımı KOBİ olmaya ikna ettim" diye. Demek ki insanlara faydalı da olabiliyorsun. Bu nedenle sen yine fikirlerini paylaşmaktan korkma. Herkesin bu yaşamda bir rolü vardır. Sana düşen rol de insanlara bazı fikirleri sunmak galiba. Fakat üzerinde aşırı bir baskı kurulduğunu düşündüğün anlar olursa, bunu da çevrendekilerle paylaşmaktan çekinme. O anda kendilerine doğru fikirler sunamayacağını, sordukları konu hakkında herhangi bir bilgin yoksa bunu ifade etmeyi sakın ihmal etme dertli dostum. Bu sayede daha az yorulacağını düşünüyorum.

   Cevabımı sonlandırırken aklıma bir fikir geldi. Günümüzde kariyer danışmanlığı, girişim uzmanlığı gibi meslekler var. Bunları bir araştırsan, acaba kendine böyle bir çalışma alanı kursan mı diyorum. Madem fikirlerin var, ve fikir vermeyi uygulamaktan daha çok seviyorsun; bunları insanlara sunarken aynı zamanda kazanca da dönüştürebilirsin belki. Bence bu söylediğimi bir araştır dertli dostum. Şimdilik hoşçakal ve kendine çok iyi bak. Okuyucularımız da sana yorumlardan düşüncelerini iletebilirler. Dert anasını takip etmeyi unutmayın. 

  Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Google+Instagram

Benzer İçerikler

36 yorum

  1. Bu olay bende de var 🙈
    Herkes sorar ne yapayım nasıl yapayım diye bende anlatırım o öyle değil bak böyle yaparsan daha iyi vs diye akıl veririm yardımcı olurum . Ama kendime gelince 🙈🙈🙈🙈🙈 kimselere soramam ki? Bir kere yapışmış üstüme bu yafta 😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendine gelince birilerine soramıyorsun çünkü senden bir tane daha yok arkadaşım. :) Dedim ya kimi insanların yaşamdaki rolü fikir vermektir. Bence havalı bir durum bu. :)

      Sil
    2. Yeni TEMA’nız 🧿hayırlı olsun kuzum 🌼bol yorumlu bloglar 💞🧿

      Sil
    3. Teşekkür ederin cancazım. :) Hepimize bol yorumlu ve takipçili bloglar dilerim ben de :)

      Sil
  2. İşin zor bu saatten sonra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi dersiniz. Bence karamsar olmayalım. Her şeyin bir çözümü ve doğru bir zamanı vardır diye düşünüyorum. :)

      Sil
  3. danışanınızın fikir vermeyi bir kazanca dönüştürmesi belki kendisi için daha faydalı olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ben de öyle düşündüm. Yorumunuz için teşekkürler. :)

      Sil
  4. Bir dert daha profesyonelce çözülmüş...
    Harika motivasyon yazısı için dertlidostum tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil
  5. Gerçekten de arkadaşımızın anlattığı şeyler az çok her insanda vardır . Ancak belki de böyle insanlara da ihtiyaç vardır. Kendi yapamasa da hiç olmazsa motivasyon yapsın insanlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka böyle akıl danışılan kimselere çok ihtiyaç var. Mutlaka motivasyon kaynağı oluyordur kendisi.

      Sil
  6. Çözüm yönteminiz ve yaklaşımınız gerçekten bir anne şefkati ile yaklaşma buna derim işte, fikirlerine ve kalemine sağlık...Selam ve Dua ile...

    Ayrıca bir sorum var; size dertlerini yazıp gönderenler nasıl daha doğrusu nereden(mail adresi olarak) gönderiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için. Bize soru yöneltmek isteyenler iletişim kutusunu kullanıyorlar. Sayfanın en altında iletişim kutusu var.

      Sil
  7. Gün geçmiyor ki yeni bir dertli olmasın hayatta. Konulara cümle cümle atlamadan her açıdan değerlendirerek yaklaşmanız güzel. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için ben teşekkür ederim. Beğenmiş olmanıza sevindim.

      Sil
  8. Güzel değerlendirmelerde bulunmuşsunuz yine dert anası, umarım çözüme kavuşur bu durumda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım çözüme kavuşmuşmuştur diye düşünüyorum ben de. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  9. Genel kendi yapmak istediklerini kendi hayallerini yapamadıklarını başkalarına yaptırarak mutlu oluyor aslında tam mutluluk da değil acaba ben yapsaymışım olacak mıymış gibisinden insanları denek olarak kullanmaya çalışıyor ama o bunun tam farkın da değil kendini biraz frenlemesi gerekiyor sonra üzülebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bir bakış açısını sunmuşsunuz. Teşekkürler.

      Sil
  10. Bir işletmeci olarak bir çok fikri hayata gerçekleştirmedim ve elimdeki kaynakları tam olarak değerlendiremediğimi fark ettim şuan yaptığım işten değil de farklı sektörlerde hep iş planları kuruyordum sonra bundan tabi ki vazgeçmedim ama şuan yaptığım iş bu planlar için bir basamak olabilir düşüncesi ile diğer fikirleri yapmış olduğum işe entegre edip kendime hedefler koyarak yaptığım işi geliştirmeye başladım ve her gün daha ileri gittiğimi fark ettim. Eğer arkadaşımızın bir girişim planı varsa önce elindeki kaynaklara bakmasını ve önce kaynaklarını değerlendirmesini tavsiye ederim. Önce bildiğin işi geliştirmeli ve ondan sonra diğer fikirlere odaklanmalısın. Yoksa fikirler, fikirden öteye gidemiyor. Değerli yorumunuz ve paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size yorumunuz için teşekkür ederim. Detaylı açıklamalarda bulundunuz. Umarım arkadaşımıza yardımcı olabilir bu fikirler. Kesinlikle insan önce kendi iyi bildiği işi geliştirmeli. Bu şekilde daha güvenli olabilir.

      Sil
  11. Yine ablamın ellerinden harika bir makale olmuş,teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim kardeşim. Ben de yorumun için sana teşekkür ederim.:)

      Sil
  12. harika bir soru ve harika cevap... çok zevkli dertlidostum yazıları okumak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenileriniz ve güzel yorumlarınız için teşekkür ederim. Sizlerden bu tepkileri almak çok güzel. :)

      Sil
  13. bu soruna ancak bu kadar guzel cevap verilebilirdii ellerine saglikkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Beğenmene sevindim. :)

      Sil
  14. Güvenilir insan olduğu düşüncesi oluştu bende.. Güvenilir insan olmak da kolay değildir.. Ama bunun kendi omuzlarına çok fazla yük bindirmesi de yorar tabi insanı..
    Fikirlerinizle yol gösterici olmuşsunuz.. Tebrik ederim..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle güvenilir biri olduğu anlaşılıyor yazdıklarından. Beğenmenize çok sevindim. Yorumunuz için teşekkür ederim. :)

      Sil
  15. Sayfa tasarımı mı değişmiş acaba,sanki gözüme farklı geldi.Çok güzel olmuş öyleyse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet değiştirdik sayfa tasarımını. Ama daha eksikler var. Onlar da tamamlanınca daha güzel olacak. Teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil
  16. ay ne ilginç dert yaaa :) işyeri açsın, fikir verilir diyee :) fikircii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de en ideal iş. Kariyer danışmanı girişim uzmanı falan diyorlar ona şimdilerde.:) Biz de dertçilik diye bir sektör açmayı düşünüyoruz yakında. Süper tutar bence :) :)

      Sil
  17. fikirler üretmek kolay bişey değil,bence de iyi bi danışman olabilir..danışmanlık büroalrı gibi danışmanlık meslekleri vardı,geleceğin meslekleri arasında "danışmanlık girişimi" aslında,yeni fikirler üretmek kolay deil..dert anası olarak iyi fikir vermişsiniz bence..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle iyi fikirler üretmek ayrı bir yetenektir. Bu arkadaşımız iyi bir danışman olabilir. Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe