Emzirme Koçu Mu! O Nedir Yahu?

Ocak 09, 2019


"Dert anası selam. Benim eşim yeni doğum yaptı. Minik bir kızımız oldu. Herşey yoluna girdi hayatımız daha güzel olacak derken eşimin doğum sonrası girdiği bir depresyon hayatımızı mahvetti. Çok alıngan oldu sürekli ağılıyor herşeyi yanlış anlıyor bide bebek çok huzursuz geceleri sürekli ağlıyor doktor bunun yeni doğan bebeklerde normal olduğunu söyledi herhalde dış dünyaya uyum sağlama süreciymiş. Bebek ağladıkça sabahlara kadar uykusuz kalıyoruz. ben sabah işe gidiyorum buna rağmen eşime yardımcı olmam gerekiyor elbette sadece o sorumlu değil bebekten dönüşümlü olarak uyuyoruz eşim bunlara rağmen yaptığım her şeye kusur buluyor. birde bebeği emzirirken sorun yaşıyor sütü yeterli değil bebek emmek istemiyor zaten. Şimdi tutturdu emzirme koçu tutalım diye geçenlerde haber olmuş Tarkan eşine emzirme koçu tutmuş. bunu okumuş bizde tutalım diyor. Benim etim ne budum ne ben nasıl para yetiştiririm emzirme koçuna. Zaten bebek doğdu masraflarımız arttı diye ek iş yapma yolları arıyorum eşim anlamıyorki beni emzirme koçu ne? yeni yeni tuhaflıklar icad oldu ya analarımız da bizi koçla emzirdi ya! Ve bu konuda gayet ciddi baktım pc nin geçmişinde gerçekten bu hizmeti veren kimseleri aramış napıcam ben eşimle bir orta yol bulmamız lazım bi tavsiye verirsen sevinirim."

  Merhaba sevgili dertli dostum. Öncelikle bebeğin için hayırlı olsun dileklerimle başlayayım. Dilerim sağlıklı, mutlu, uzun ve çok keyifli bir ömrü olsun minik kızının ve anneli babalı büyüsün. Mesajını okurken başlarda her şey normal göründü gözüme. Çünkü yeni doğan bebeklerin huzursuz olması, annelerin geçirdiği lohusalık depresyonu olağan şeylerdir. Bunları hemen her aile yaşar. Ancak sonuna doğru şu emzirme koçu meselesi konunun bam teli olmuş!  Demek Tarkan eşine emzirme koçu tutmuş. Eşin bunu okuyunca kendisi de emzirme koçu tutmak istiyor!  Vah dertli dostum vah! Yine medyanın olumsuz bir etkisini yaşıyoruz anlaşılan.

  Sen öyle deyince, araştırdım haberleri. Tarkan hakkındaki haberi de buldum. Gerçekten eşine emzirme koçu tutmuş. İyi güzel,bu onun tercihi. Bakar mısın adamdaki karizmaya! Yakışıklılık desen onda, zenginlik desen onda, yetenek desen onda... Eee şimdi bu adam değil eşine emzirme koçu, bebeğe alt temizleme koçu tutsa, buna kim ne diyebilir ki değil mi?😆😆😆  Keyif onun, para onun, eş onun, çocuk onun... Ama bizler öyle değiliz ki! Eşinin acilen aradaki bu farkı anlaması gerekiyor. 




  Eşin tabii diyebilir, benim Tarkan'ın eşinden neyim eksik? diye. Bu durumda ona birkaç milyon eksiğinizin olduğunu hatırlatmanda hiç sakınca yok bence dertli dostum

  Sevgili dertli dostum, mesajından sonra bu emzirme koçu nedir konusunu da bir araştırdım. Ki sana daha doğru bilgiler verebileyim. Efendim bu koçlar bebeğin emzirilmesi hakkında bilgiler veriyorlarmış annelere. Yani bebeği emzirirken nasıl tutulacağı, kaç saat aralıklarla emzirileceği, anne sütünün sağılması, saklanması ve anne sütünü arttıran besinler hakkında bilgiler veriyorlarmış. Tabii bu bilgiler çok gerekli bir anne için. Ama gel gelelim bu bilgileri zaten doktorlar da vermiyorlar mı annelere? İlle de emzirme koçu diye diretmenin alemi ne yani? Eşin konuyu bu noktada biraz abartmış sanırım.  

  Bir de yeri gelmişken söylemeden edemeyeceğim. Günümüzde bu koçluk meselesi bence çok ilginç boyutlara geldi. Her şeyin koçu var baksanıza. Canı sıkılan şu koçuyum, bu koçuyum diye ortaya çıkıyor. Ne yani, şimdi ben de burada insanlara bir iki tavsiye veriyorum diye kendime dert koçu mu diyeyim. 😊 Aslına fena fikir değilmiş. Bunu bir ara Aso'cuğumla görüşelim. 😊😊




  İşin şakası bir yana, koçluk hizmeti verenler içinde gerçekten yararlı bilgiler sunan, eğitimli kimseler de var. Onların hakkını yabana atamayız. Ancak durum öyle bir boyuta ulaştı ki, sanki yaşamın her evresinde ayrı bir koça ihtiyacımız var gibi düşünmeye başladık. Bunda da tabii ünlülerin yaşamları, televizyon dizileri ve medyanın olumsuz etkileri karşımıza çıkıyor. Ben sana bir tavsiyede bulunayım, eşin şu an ciddi bir depresyon geçiriyor. Bu, onun elinde olan bir şey değil. Vücudundaki hormonların değişiminden kaynaklanıyor bu. Koçu falan bilmem ama bu aşamada bir aile terapistine gitmenizin faydası olabilir diye düşünüyorum. Terapiste gittikten sonra, bir şeylerin değiştiğini fark edeceksiniz. Terapist eşine bu durumla baş etmenin yollarından bahsedecektir. Sana da ona nasıl davranman gerektiği hakkında bilgiler sunacaktır. 

  Tüm bu konuları eşinle konuşarak halledebilirsin. Bu durumun seni kadar üzdüğünü, elinden geldiğince ona destek olmaya çalıştığını ve süreci birlikte atlatabileceğinizi konuş kendisiyle. Fakat konuşurken şu hormonların alt üst olma meselesini de unutmazsan iyi edersin. Çünkü lohusalık sendromu geçiren bir kadından korkulması gerek diye düşünüyorum. Kolay değil yeni doğum yapmak, uykusuz kalmak, bebeğin sürekli ağlaması, buna karşılık elinden bir şey gelmemesi... Üstelik hamileliğin kendisi zaten zorlu bir süreç. Bu tamamlandığı anda biraz rahat edemeden lohusalık dönemine geçmek, kadınları sarsıyor elbette. Bu yüzden her şeyi yanlış anlayabiliyorlar. Konuşmanda doğru sözcükleri seçip, nabza göre şerbet vermeni tavsiye ederim sana.
  
  Bu arada seni tebrik etmeden geçemeyeceğim. Ben ne eşler bilirim ki, vay efendim ben çalışıyorum sabah erken kalkıyorum deyip de bebeğin gece ağlamalarında eşini yalnız bırakan. Bebeğin sorumluluğu tamamen eşine ait gibi davranan... Bu konuda zaten üzerine düşeni yapıyorsun. Eşinin seni takdir etmemesine kızma. Dediğim gibi bu bir süreç. Bunu atlattığında o da senin çabanı takdir etmeye başlayacaktır. 

  Bu günleri atlattığınızda, bu yaşadıklarınızı gülerek anımsayacaksınız. Buna eminim. Minik kızınızın büyümesinin her evresine tanıklık etmek, birlikte ilk adımlarını atmak, ilk kez baba ve anne demesine şahitlik etmek, sizi ziyadesiyle mutlu edecek dertli dostum. Bitirirken, madem bu derdimizde Tarkan ve eşi dedik, megastarımızın klibinde eşiyle oynadığı "Beni Çok Sev" şarkısını size hediye ediyorum. Birbirinizi çok sevmeniz, iyi günde kötü günde hep birlikte olmanız dileklerimle. 



   Bu arada okuyucularımız arasında,  bebek sahibi olmuş, deneyimli ebeveynlerimiz var. Onlar da fikirlerini ve önerilerini yorumlardan bize iletsinler. Şimdilik hoşçakalın dostlar. 

  Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Google+Instagram

Benzer İçerikler

64 yorum

  1. İnsanların yalnızlaşmaya başladığı gelecekte Yalnızlık Bakanlıklarının düşünüldüğü zamanlarda insanlar çeşitli koçlara gerek duyar oldu. Geleneksel yöntemlerle bu işin üstesinden gelinebilir bence bu dönemleri yaşamış tecrübeli kimseler olmalı insanın çevresinde. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de tecrübeli insanlardan yardım almak en doğrusu. Koç adı altında birilerine gereksiz yere para ödemenin hiç lüzumu yok. Zaten doktorlar da bu tür konularda annelere gereken bilgileri veriyorlar.

      Sil
  2. Daha neler göreceğiz kim bilir, zaman değişiyor, istekler farklılaşıyor... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi çok merak ediyorum ben de daha neler göreceğiz acaba diye... Daha ne tuhaflıklar çıkacak diye ürküyorum hatta.

      Sil
  3. Güzel bir soruna el atmışsınız.Hakikaten çok ciddi sorunlarımız ortaya çıkmaya başladı.....
    Elbette sorunlar ortaya çıkacak ama biraz da hassasiyetlere dikkat etmeliyiz diye düşünüyorum..Gerçi hassaslık diye de bişey kalmıyo gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zaman ilerledikçe insanların sorunları da farklı boyutlar kazanıyor. Ama anneler bebeklerini yüzyıllardır emziriyor hem de koçsuz. :) Abartmamak gerek diye düşünüyorum. :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Güzel oldu ama değil mi dert koçu! Havalı durdu sanki :):):)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Emzirme koçu bebeğin nasıl emzirileceğini, kaç saatte bir bebeğin besleneceğini, anne sütünün kalitesinin nasıl arttırılacağını öğreten zatı muhteremmiş. Ben de bugün yeni öğrendim bu okurumuz sayesinde. :)

      Sil
  6. Alt açma koçu 😂😂😂diye tutturacaklar şimdi sayende dertanası
    Yeni bir mesleğe imza attın bu arada patentini hemen al güzel kazanırsın bizde böyle buldumcuklar varken 🙈
    Ah dertli arkadaşım sabır diyorum bebişini sağlıkla güle güle büyüt inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hee valla değil mi ama ne süper olur düşünsene, koçlukta gelinen son nokta alt açma koçluğu :):):) Bizimki de çok havalı oldu valla "dertkoçu" vuhuuu süper bee :)

      Sil
  7. Bu koçlar iyi koçlarınız daha ne koçlar göreceksiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi valla haklısın. Teyakkuzda bekliyoruz. Gardımızı aldık hazırız. Gelin koçlar üstümüze üstümüze:)

      Sil
  8. İyi ki varsın dert anası ne dertler varmış ;) dertli dostumuzun eşi keşke internette emzirme koçu araştıracağına emzirme koçundan beklediği şeyleri araştırsaymış daha az maliyetle daha fazla bilgi edinirdi. Benimde 1 buçuk yaşında bir kızım var. Elimin altında internet takıldığım her şeyde internetten araştırıyorum ve çok şükür emzirme koçunada alt açma koçuna da :) ihtiyacım olmadı. Zaten seninde dediğin gibi doktorlar gerekli bilgiyi veriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa Ayşe Hanım, olmazzz hemen size koç tutalım. :) Hatta bende kediler var onlara kum temizleme koçu falan da tutmayı düşünüyorum. Malum pek bir yorucu oluyor. :)

      Sil
    2. O zaman ben bir de uyku koçu istiyorum çok ihtiyacım var :)

      Sil
  9. Sevgili Dert Anası, dert dert olalı böyle komik bir dert görmedi sanırım. Emzirme Koçu nedir yahu:( Millet olarak cehalet sınır çizgimiz genişledikçe daha neler göreceğiz bilemedim. Bu arada ben Taner KOÇ olarak nasıl bir koçluk yapsam düşünmekteyim. Doğal koç ya bildiğin. Hangi kartviziti bastırsam yer bu güruh :)
    Üzülüyorum geldiğimiz şu günlere. Ve tekrar tekrar söylüyorum "bunlar daha iyi günlerimiz.
    Sağlıcakla Kal, Kıymetli Anacım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak ama kendiniz söylediniz doğal koç diye. Bir iki bitkisel ot püsür tarifi, sağlıklı yaşayın, çok su için, evrene gülümseyin, pozitif enerji yayın, meditasyon yapın bitti. Gelsin paralar. :) İşin komik yanı yıllardan bu yana bildiğimiz ve burun kıvırdığımız nane limon gibi karışımları koçlar söyleyince millet Marsta su bulmuş muamelesi yapıyor. Yeni mesleğiniz hayırlı olsun Taner Bey. Bizimki de iyi oldu. Dert Koçu:) Süperiz yaa :)

      Sil
    2. Bende klavye koçu olayım bari yada resim koçu başka ne koçu olabilirim acaba sevgili dert koçu :)

      Sil
  10. çok güldüm gene çok:))) alt değiştirme koçu :))) hiç üzülmeyin bunların hepsi de geçicek biz de aynı şeyleri yaşadık kısa sürede atlattık...yalnız şu bir gerçekki doymayan çocuk asla uyumaz ve kilo almaz ve gelişme geriliği başlar...dr la bağlantı içinde olmak şarttır bu durumda..doyan çocuk da latı da temizse gazı da yoksa odanın sıcaklığı ve kıyafeti ve yatacağı rahatsa misler gibi uyur uyur uyur...büyür büyür büyür...acıkınca uyanır sadece...bir süre sonra gülücükler atmaya başlar..işte o zaman ne depresyon kalır ne de birşey...33 yaşında anne olup lohusalık depresyonu ve az süt sorununu yaşayan bir anneden tavsiyeler...güle güle büyüsün tatlı bebecik...herkese sevgilerrimi gönderdim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel tavsiyeler vermişsiniz. Annemiz deneyimlerinizi dikkate alsın bence. Babaya da sabırlar diliyorum bu süreçte. Dediğiniz gibi geçiyor bu dönemler, sonrasında keyifli zamanları kalıyor bebeklerin. Beğenmenize sevindim. Gülmenizi sağlayabildiysem ne mutlu bana. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  11. emzirme koçu mu gerçekten artık toplumumuz ne yapacağını şaşırdı ya bizim analarımız bizleri nasıl büyüttü. tamam kadının psikolojik sorunu olabilir ve desteğe ihtiyacı vardır ama bu kadarda abartmamak lazım bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya hiç sorma daha neler çıkaracaklar başımıza diye endişeliyim. Bu gidiş pek hoş görünmüyor buradan. Yüzyıllardır anneler bebek emzirir tabii koçla oluyordu bu işler değil mi :) :)

      Sil
  12. Dünya'ya erken gelmişiz :) Bir çocuk daha yapsam kocam bana da emzirme koçu yerine yardımcı alır mı ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem ki valla siz en iyisi bir şansınızı deneyim derim. :)

      Sil
  13. Bu ünlülere gerçekten kızıyorum yaa. Sürekli icat çıkarıyorlar. Ninelerimizin, annelerimizin metotlarını uygulasınlar. Eski köye yeni adet getirmesinler. İcat ve masraf çıkarmasınlar :) Neyse aklıma "Seksenler" dizisi geldi şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama İbrahim Bey, eski köye yeni adet getireceklerse bile, bunu gizliden yapsınlar ki, böyle duyulup aile facialarına neden olmasınlar. Seksenler dizisini izlemedim. Bilemeyeceğim o yüzden. :)

      Sil
  14. gulocum sen dert koçu olmaya kalkarsan inan bana ilk kurbanda seni keserler benden söylemesi :)) biz dert anası olarak kalmaya devam edelim koçluk bizim neyimize :)))
    bu arada madem herşeyin koçu var bende piçoma havlama yerine konuşma koçu istiyorum bilginize!! :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heh tamam piçoya da koç tutuyoruz artık yaşasıınn. :) Ben de kedilere kum temizleme koçu tutacağım yazdım yukarıya yorumlardan birine :)

      Sil
  15. ha haaa çok iyiydi bu not da cevaplar da :) iyi eğlendim valla :) dur yaşlı akrabalara annatayım bunuuu ha haaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla anlatsana Deep'çim. Yaşlılara bu durumlar daha da tuhaf gelir. Ama bir o kadar da eğlenirler. Eğlendirebildiysem seni ne mutlu bana :)

      Sil
  16. lohusalık dolayısıyladır tüm bunlar. eskiden aile büyükleri yardımcı olurdu bu gibi konularda ama şimdi yeni nesil gençler farklı yollar buluyorlar dertlerine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin cins yanı, o koçlar da eskilerin söylediği şeylerin biraz modernize edilmiş cümlelerle söylüyorlar. Ama bizimkiler koç söyledi diye ciddiye alıyor. Halbuki babaanne, kızım sütü arttırmak için şunu ye bunu iç dese amannn eski kafalısın sen derler. :)

      Sil
  17. Bugün kurs mesajı aldım "Yaşam koçluğu " kursu 4 hafta ücreti de 4000 tl ..Aklıma senin yazın geldi Gulhancim....

    YanıtlaSil
  18. Sevgili kocum, bana yazdığınız yoruma bir yanıt verdim müsait olunca bakabilir misiniz..
    Kahve koçum kahvemi getirmiş ben onu içeyim bu arada soğumasın:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa geliyorum hemen. Benim kedilerin kum temizleme koçu geç kaldı naapıcaz şimdi bilmem ki :)

      Sil
  19. Maşallah her şeyin bir koçu olmuş :) Ama düzgün insan olmanın koçu kim bilen var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte en önemli konuya değinmiş oldunuz. Bunu maalesef bilen yok şimdilik. :)

      Sil
  20. Kadın bedeni zaten doğal yapısı itibarıyla hamilelik, doğum, emzirme ve yeniden toparlanmaya programlıdır. Anadolu kadını tarlada doğum yapıyor bebeği sırtına vurup çıpalamaya devam ediyor. Ne doğum sonrası depresyonu var ne de emzirme koçu! Abartmamak gerekiyor doğal biyolojik süreçleri.
    Açıkcası yargılayıcı davranmak da istemem ama bir kadın engelli v.b. olmadığı sürece zaten anılan süreçleri içgüdüsel olarak ve dış destek almadan yapabilir. Uygarlık Tarihi'nin başından bu yana kadınlar doğuruyor bir fiziksel anomali vb olmadığı hallerde hiçbir dış destek gerektirmiyor kadın vücudu. Bu tür unvanların ve görevlerin işsizlerin yeni meşguliyeti olduğunu düşünüyorum. Doğum fotoğrafçısı 1, emzirme koçu 2.
    Gelelim Tarkan'ın eşi meselesine. Bu konu sade vatandaşın günlük yaşamından çok farklı. Bir kere Megastar normal klasik bir beyefendi değil. Sade vatandaşın gidip kendine ünlülerin marjinal seçimlerini baz alması sadece sorun yaratır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama ya tarlada doğum yapan kadınlar hiç depresyon geçirme hakkında sahip değil. Ne cefakardır Anadolu kadını. Maalesef abartmayı önemli bir şey zannediyor günümüz insanları ama bahsettiğiniz gibi örnekler de çok hala. Bir de doğum fotoğrafçıları var o da ayrı bir dert. Ünlüler yapıyor biz de yapalım derdinde herkes. Bu çok komik oluyor. Çok teşekkür ederim bu detaylı değerlendirmeniz için Aslı hanım. Sevgiyle kalın. :)

      Sil
  21. Bir yaşıma daha girdim. Ortalık koçtan geçilmiyor. Yaşam koçu, oyuncu koçu, o koçu, bu koçu. Sonuna "koçu" kelimesini ekleyince daha havalı oluyor her şey galiba 😊🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla havalı oluyor sanki. Yeni moda böyle şekercim :) O yüzden ben de artık dert koçuyum :):):)

      Sil
  22. emzirme koçu..🤔abd de, emzirmeyi annelere öğreten koç demekmiş..abd,nin modası gibi gözküküyo ama bizde de "süt annesi" terimi var..bence abd,liler bizden kopya etmiş olmalılar..😀

    YanıtlaSil
  23. Zenginin parası züğürdün çenesini yorar misali..İnsanlar 25 kuruşluk poşetin hesabını yaparken....yazık :(

    YanıtlaSil
  24. hayatımızda koçluğun olmadığı dönemlerde nasıl yaşamışız akıl alacak gibi değil.. sorun yarat onun için çözüm ara başka bir şey değil..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu sorunların bazıları zaten vardı. Anneler bebeklerini yüzyıllardır emzirir. Sorunlar da hep aynı sorunlardır. Çözümleri de bellidir. Yani anne sütünü arttıran yiyecekler aynıdır. Bebeğin kaç saatte bir emzirilmesi gerektiği gibi konular aynıdır. Koçlar farklı bir şey söylemiyorlar. Ve arkadaşların da dediği gibi doktorlar konu hakkında zaten bilgi veriyor. Bu, olayın biraz abartılmış hali. Hepsi bu.

      Sil
  25. yazınin başlığını okuyunca bir şaşırdım 😀dedim bir yas daha yaşlandık 😀her nanenin Koçunu duydum da bu emzirme koçunu ayri güldüm 😁... öncelikle beyefendiyi gönülden tebrik ediyorum eşine olan sakinliği ve sabrı çok iyi gerçekten .. eşi inşallah en kısa zamanda solalik dönemi biterde beyefendi ve eşi de rahat bir nefes alır ... 😊ah bu tarkan ve eşi ne diyelim bakalım daha neler göreceğiz 😊 emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ever beyefendinin sabrı ve anlayışı takdire şayan. Ben de şaşırdım duyunca. Araştırdım. Konu bundan ibaretmiş. Umarım atlatırlar meseleyi. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  26. Gerçekten hayat o kadar hızlı geçiyor ki değişen ve gelişen şeyler bizi fazlasıyla şaşırtıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım daha neler göreceğiz, duyacağız. Merakla bekliyorum.

      Sil
  27. Insanlarin sorunlarini okurken güldügüm icin cok üzgünüm ama senin anlatimin da harika 🤣🤣. Vah vah üc cocuk sogurdum bir koc tutamadim 😄😄😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok kendinizi hiç suçlu hissetmeyin Derya Hanım. Emin olun yazarken ben de güldüm. Bazen oluyor böyle tuhaf dertler. :) Çok eksik olmuş o zaman. Şimdi çocuklar büyümüştür hemen onlara ıvır zıvır koçları tutalım lütfen ama olmaz :):):)

      Sil
  28. Cevabınız çok yerinde olmuş. İcatlar bitmez, önemli olan bizim için uygun mu sorusunu sormak lazım. Ne dertler var :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o uygunluğu bazen es geçiyorlar ve ortaya böyle durumlar çıkıyor. Gerçekten çok tuhaf dertler var şu dünyada :)

      Sil
  29. Günümüzde bu koçluk meselesinin bu yere gelmesi şaşırtıcı... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya gerçekten öyle. Sanki koçlar yokken yaşamıyordu millet. :)

      Sil
  30. Biz normal insanlar arasında emzirme koçu olarak görümceler,anneler,kayınvalideler,ablalar kullanılıyor.Rahmetli görümcem günde üç kere bize gelir kızımın altını değiştirirdi çünkü ben o derece beceriksizdim kendi kardeşinin çocuğu olduğu içinde para vermeyede gerek yok işte bir çay,kahve yeterli olurdu.Bence bu beyde ayarlasın aileden birini ne gerek var para vermeye büyüklerimiz her şeyi bizden iyi biliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız gerçekten de. Eskiden böyle yürürdü bu işler. Şimdilerde bir gösteriş merakıdır gidiyor. Sonumuz hayır ola :)

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe