Dost Kazığı

Ocak 05, 2019



"Benim başımda çok büyük bir dert var. Çocukluk arkadaşım tarafından dolandırıldım. Aynı mahallede büyüdük. Kırk yıldır yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmedi. Ben liseden sonra babamın terzi dükkanında çalışmaya başladım. Ondan mesleği öğrendim. O ise, sürekli iş değiştirdi. Bir baltaya sap olamadı. Evlendi, eşi dayanamadı terketti. Bir ara kumara sardı. Bir annesi var onun emekli maaşını bile kumarda harcadı. Etrafında hiç kimsesi kalmadı. Ben tüm bunlara rağmen onun yanında oldum. Geçenlerde artık hayatını değiştirmek istediğini söyledi. Bir iş açmak istiyorum dedi. Hediyelik eşya dükkanı. Bende dükkanımın karşısındaki boş dükkanı ona tutalım dedim. Bunun için yeterli parası yoktu. Benim 10.000 TL bir birikimim vardı. Onu hiç düşünmeden verdim. Ama dükkana mal almak için falan yetersizdi tabi. Geri kalanı için esnaf arkadaşlara gidip tanıştırdım onu. Yardım istedim. Arkadaşlar sağolsun kırmadı borç verdi. Benim 10.000 TL dahil toplamda 50.000 TL parası oldu. Ertesi gün dükkanı tutmak için bunu arıyorum telefonu kapalı. Faceden bakayım dedim. Face profilini kapamış. Diğer arkadaşlara baktırdım onlardada kapalı görünüyor. En son evine gideyim dedim. Annesi iş buldu çalışmaya Ukraynaya gitti dedi. Beynimden vurulmuşa döndüm. Gerçekten gittiğine inanmıyorum. Kesin buralardadır o. Üstüne birde esnaf arkadaşlar biz seni tanırız deyip verdikleri parayı benden istediler. Haklılar sonuçta ben aracı olduğum için verdiler. Eşimin hiçbirşeyden haberi yok. Öğrense asıl kıyamet o zaman kopacak. Hadi benim para gitti gerisini nasıl öderim ben çoluğumun çocuğumun rıskı. Ben ne yapayım dersiniz.Kanuni bir yolu varmıdır bunun."

  Merhaba sevgili dertli dostum. Yine atalarımızın bir sözüyle başlamak istiyorum. "Merhametten maraz doğar." Merhametli olmak iyidir, hoştur tabii. Ama hak edene merhamet etmek lazım. Seninki biraz bile bile lades olmuş. Kumar alışkanlığı olan, kırk yıldır bir baltaya sap olamayan birinin şimdi birden bire değişeceğine gerçekten nasıl inandın? Görünen köy zaten ortadaymış. Sen iyi niyetinin kurbanı olmuşsun. 

  Şimdi gerçekten Ukrayna'ya gitmediğini nereden biliyorsun peki? Gitmediğine inanmak daha kolay öyle değil mi? Bence o parayla Ukrayna'da gününü gün ediyordur şimdi. Özellikle oraların kumarhane cenneti olduğunu düşünürsek, bir de güzelliği dillere destan hatunları,  kusura bakma dertli dostum ama sana o paranın üzerine bir bardak soğuk su içmek düşecek galiba. Sana şimdi bir bardak su ikram edelim, kendine bir gel. Sonra da bu durumun umutsuzluğuna rağmen yine de bir çıkış noktası aramaya çalışalım. 




 
 Öncelikle bu konu hakkındaki yasal haklarını araştırmak adına bir avukata danış. Avukat sana en doğru bilgileri verecektir. Fakat yasalar nazarında biliyorsun senet, sözleşme türünden belgeler kanıt niteliğini taşır. Sizin elinizde bunlardan yok. Bu, olumsuz bir durum. Ama buna rağmen o paranın, söz konusu şahsa borç olarak verildiğini doğrulayan şahitler var. Belki bu, bir umut ışığı olabilir. 

 Avukatın yönlendirmesi eğer olumlu olursa, savcılığa gidip, bu şahıs hakkında dolandırıcılıktan ötürü suç duyurusunda bulunabilirsiniz. Bu durumda şahıs hakkında arama emri çıkarılabilir. Savcılığın yapacağı araştırmada, şahsın gerçekten yurt dışına çıkıp çıkmadığı da ispatlanacaktır. Dua et, gerçekten dediğin gibi buralarda bir yerde olsun. Eğer yurt dışına çıktıysa, yapacak hiçbir şey kalmaz. İşte o zaman sana bir de detoks suyu ikram etmem gerekebilir. Naneli, limonlu falan, için ferahlar dertli dostum




  Şimdi bana "Eh be dert anası, benimle maytap geçecek zaman mı buldun" deme dostum. Olayın vahametini farkındayım. Sadece ortam biraz yumuşasın istiyorum. 😊 Bak sana ne diyeceğim. Sakın bu arkadaşla telefonda yaptığın konuşmaları ve mesajlaşmaları silme. Bunlar, mahkemede bir kanıt olarak kabul edilebilir. Ki, bu arkadaş zaten Facebook profilini boşuna kapatmadı. Belli ki ardında kanıt bırakmak istemiyor. Sms mesajları, Whatsapp konuşmaları arasında bu para işi ile ilgili bir şeyler söylemişse, bu senin lehine olacaktır. Savcılığa yapacağın suç duyurusunda bunları da kanıt olarak sunabilirsin. Hatta savcılık konuyla ilgilenmeye başlarsa, telefondan bu konu hakkında yapılan görüşmeler de inceleme altına alınabilir. Bu sayede bu şahsın seni ve diğer esnaf arkadaşlarını dolandırdığı açıkça ortaya çıkabilir. Ama yine de bununla ilgili en doğru bilgileri sana bir avukat verecektir. Bu nedenle daha fazla vakit kaybetmeden, diğer arkadaşlarla birlikte bir avukatın yolunu tutmalısınız. 

   Eşinle olan konuya gelince, evet eşin kızmakta çok haklı. Ama yine de bu meseleyi ondan daha fazla saklayamazsın. Eğer konuyu senden değil de başkalarından duyarsa, bu daha da ağır sonuçları doğuracaktır. Bir an önce onunla konuş. Ve bir daha da kulağına küpe olsun. Hak etmeyen insanlara yardımcı olma. İnsanlara hak ettikleri kadar değer vermek felsefen olsun. Kendini üzmemeye çalış ve bizi gelişmelerden haberdar et.

 Sevgili dostlar, bugün de dert anası olarak bir okuyucumuzun derdine çözümler sunmaya çalıştık. Konu hakkında önerileriniz ve eklemek istedikleriniz varsa, bunları yorumlardan alabiliriz. Şimdilik hoşçakalın. 

  Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Google+Instagram

Benzer İçerikler

47 yorum

  1. Babamın sürekli dile getirdiği sözün neticesini tekrar görmüş olduk. "İyi niyet her zaman iyi sonuçlar doğurmaz." İyilik yapmak istiyorsanız kesinlikle hak ettiğine inandığınız insanlara yardım etmekten yana kullanmalısınız ki aksi tabloda arkadaşın yaşamış olduğu gibi tablolarla karşılaşabiliyoruz. Bir sözüm vardır hep söylerim, "herkesin bende bir tabağı ve bardağı vardır, hakkettiği kadar yemek koyar fazlasını koymam, bardağını da hep yarım su koyar taşırmam." derim. Arkadaşımız tabağı sanırım tabağı çok doldurmuş, suyu içmek kendine kalmış. Geçmiş olsun, değerli yorumlarınızın devam etmesi dileği ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir açıklama getirdiniz böyle. Evet kesinlikle haklısınız. Tabağı hak ettiği kadar doldurmak gerekli. Bir de derler ya "Bir musibet, bin nasihatten iyidir." Bu arkadaş yaşadığı bu musibetten iyi bir ders çıkarmalı diye düşünüyorum. Umarım çözebilir konuyu ve diğer kişi yakalanır... Çok teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  2. Kimselere güvenilemez oldu.
    Umarım her şey yoluna girer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu zamanda maalesef biraz dikkatli olmak gerekiyor. Ben de her şeyin yoluna girmesini umut ederim. Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  3. Canım ,ne güzel de söylemişssin merhametten maraz doğar diye.
    Ama neyseki bir dert de, dert anası tarafından çözülmüş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çözüldü mü çok emin değilim aslında. Umarım arkadaş gerçekten yurt dışına gitmemiştir. Yoksa durum gerçekten zor görünüyor. Evet merhametten maraz doğuyor bazen... Dikkatli olmak gerekli.

      Sil
  4. böyle bir devirde insan babasına bile güvenmiyor artık ne yazık ki ..iyilik yap denize at gibi olmuş inşallah yoluna girer ama zor işi arkadaşın ..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet derler ya babana bile güvenmeyeceksin diye, bu tür olaylar bu sözü doğruluyor maalesef. Umarım bir yolunu bulabilirler düzeltmek için. Teşekkürler yorumladığınız için. :)

      Sil
  5. oy yaaa ne kötü olmuş ama evet hukuki bir yol olmalı. ah bu arkadaşlar ah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de olmalı hukuki bir yol. Belki mesajlardan tuttururlar diye düşündüm. O yüzden avukata danışsınlar diye ısrar ettim. Çok beter bir durum cidden. Umarım çözülebilir.

      Sil
  6. Ya İnan ki çok üzüldüm arkadaşın durumuna 😔
    Sen gerekenleri söylemişsin zaten
    Bence de bir bardak su iç bu borcun üstüne
    Bir daha kine kimseye güvenme kim olursa olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok üzüldüm canım. Umarım bir şeyler yapabilirler. Bu olayları gördükçe insanın hiç kimseye güveni kalmıyor maalesef...

      Sil
  7. SAF MISIN BU DEVİRDE 50 BİN TL BORÇ VERİLİR Mİ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendisi verse yine iyi. 10.000 TL'si kendisinmiş. Gerisini diğer esnaflardan borç almışlar. Ve o borçlar da arkadaşa yüklendi şimdi. Yazık ya çok zor bir durum cidden...

      Sil
  8. İyi niyetinden vurulan insanlar kolay kolay iyileşemezler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel şairane bir yaklaşımda bulundunuz böyle. Eee sokak şairi farkı bu olsa gerek. Yüreğinize sağlık. :)

      Sil
  9. Arkadaş arkadaşa para vermiş hadi yabancıya gitmemiş para arkadaşı dolandırmış da o öbür esnaf nasıl tanışır tanışmaz para vermiş hayret ayrıca para gitti hiç bir hukuki kanıt yok şahit filan onlar boş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öbür esnaf, bu arkadaşın yakın arkadaşıymış. Onun sözüne istinaden vermişler. Çok üzücü bir durum gerçekten... Bana da umutsuz geldi ama yinede de bir şansını denesin arkadaş. Belki mesajlardan tutturabilir.

      Sil
  10. Bu arada evet adam yurt dışında değil Türkiye de her hangi bir akraba ya da motel de kadın kız kumar dediğin gibi soğuk su tek çare belki adamı erken bulurlarsa para bitmeden 3-5 ne kaldıysa başka türlü bir şey alamaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani yakın arkadaşı olduğuna göre nerelere gideceğini biliyor olmalı. Dediğin gibi araştırsın ve en azından kalanı varsa onu kurtarsın. Yazık valla...

      Sil
  11. Kumar oynadığına göre bir erkek olmalı, tabii kadınlar da kumar oynuyo o ayrı bi mesele..Ukrayna'ya gittiyse bence de işi zor..🤔 bir de "yardım etme bahanesi" ile hırsızlık,dolandırıcılık yapanlar var mesela o nedenle sokakta yürürken yardıma muhtaç bazı insanlara yardım ederken de çok dikkatli olmak lazım,hırsızlıkla suçlanma ihtimaliniz de olabiliyor maalsef..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet erkek ortadan kaybolan arkadaş ve yazan kişi de. Dediğiniz gibi zor işleri. Ayrıca ben sokakta yardım isteyen kimseye inanmıyorum. Çünkü gerçekten yardıma ihtiyacı olan insanlar sokakta dilenmiyorlar. Bir de o yardım isteyenlere bakın çoğu sağlıklı. Gidip çalışsınlar. O dilenen kadınlara iş versen yapmazlar. Çünkü alışmışlar böyle geçinmeye. O yüzden kimse bana kızmasın ama insanlara inanmıyorum ve güvenmiyorum. Dediğiniz gibi insanın başına her şey gelebilir. Dikkat etmek gerek.

      Sil
  12. Destek sadece maddi olmaz, keşke nasil biri olduğuna yıllarca şahit oldugu bir adama maddi destek vermek gibi bir cesarete kalkışmasaymis. Sadece manevi olarak destek olsaymiş. Artık insanlar akla gelmeyecek kadar kötü, kaldı ki 40 yıldır aynı olan birine masumca bakmak bile bile ateşe atmak kendini. Karşımıza iyi insanlar çıkar umarımmm😓

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım iyi insanlarla karşılaşırız ama gerçekten bu olayları gördükçe insanın güveni hiç kalmıyor. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  13. Kitap, belgesel ve şov yorumları için https://forestofnoreturn.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke önce takibe alsaydınız ve konuyla ilgili bir yorum yapsaydınız da linkinizi bırakmaya gerek kalmadan ben de size dönüş sağlasaydım!

      Sil
  14. Çok üzücü... Dilerim, o kişiden hakkınızı alırsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten üzücü bir olay. Umut ederim olumlu şekilde çözülebilir. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  15. Gerçekten de çok güzel tavsiyelerde bulunmuşsunuz Gülhan Hanım, kefil olacağımız insanlara dikkat etmeliyiz. Hele hele bu devirde. Çok teşekkürler insanlara ışık tutan bu yazı için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok dikkatli olmak gerekli. Maalesef böyle durumlar yaşanıyor hayatta. Ben de size yorumunuz için teşekkür ederim Fatih Bey.

      Sil
  16. Para konusunda kimseye güvenilmez, az para değil, yazık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten yazık. Dediğiniz gibi basit bir rakam değil. Umarım çözebilirler bu konuyu.

      Sil
  17. Üzücü bir durum 😒

    YanıtlaSil
  18. castle başladım iyimiş. sıkı başladı. dişime göreğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa çok sevindiimm. İyi beraber izleriz işte. Ama sen hızlı izliyorsun galiba. Önden gidersen spoiler verme hee :)

      Sil
    2. :) iki başrolün kimyasını sevdim. yazar biraz rahat ve esprili gibi, detektif ise daha ciddi :) 2. bölümdeyim. eh hafta içinde geceleri bitiririm. ispoyler vermem tabisideee :) hep bişiler çözcekler herhaldesi. mindhunter da da bir psikoloji profu aynı şeyi yapıyordu :) üç dizi var, izlemediysen, the blacklist, power, peaky blinders. üçü de çok iyi. heycanlı, havalı ve bol sezonlu. hatta peaky 2017 de en iyi dizi seçildi. üçünü de öğütlüyore :) al listeye :)

      Sil
    3. Yaa bak blacklist e bi ara başladım 1. bölüm izledim kaldı iyi dedin onu izleyim bak. diğerleri de yazıyorum şimdi. :) Ben senden öndeyim bu dizide 5. bölüm bitti. Hep bir şeyler çözecekler ama nasıl mentalistin bir ana olayı vardı red rohn bunda da bir ana olay çıkar diye tahmin ediyorum. Yani asıl bir suçluları olabilir yakalama hedefinde olacaklar. İyi haydi izleyelim öyleysee )

      Sil
  19. Sevgili Gülhan bu memleketin kerizi ve denizi asla bitmeyecek. Keriz belki hoş olmadı ama saflık diyeceğim o da uymayacak. Asıl dert saflık ve kerizlik kısmında değil. Ahlaksız, vicdansız kalpsiz bu güruh ile her vakit bir yerlerde denk gelme ihtimali hayli yüksek. Çok değil 8-10 yıl önce ev anahtarlarınızı komşuya emanet eder tatile giderdik. Valla artık yapamıyoruz. Kimse kimseye güvenmiyor. Niye? Bu şerefsiz dolandırıcıların yüzünden. Çok sinirlendim Gülhan yaa:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef Taner Bey, dediğiniz gibi eskiden komşuya anahtar verirdik. Ben Şişli' de otururken bir arkadaşa anahtar verdim. Sonra içime bir kurt düştü tabii sebepsiz yere değil. Birtakım entrikaları kulağıma çalındı. Gidip kapının kilidini değiştirmek zorunda kaldım. Böyle olaylar olunca ben de sinirleniyorum. Bu arkadaş umarım bulabilir bu dolandırıcıyı. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  20. hiç kimseye güvenmemek lazım, bir de kişinin kötü alışkanlıkları varsa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok haklısınız. Bile bile lades durumu olmuş bu biraz. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  21. Ne günlere kaldık yarabbi düşene de bir tekme de sen vur mantığında insanlarla yaşar olduk.
    ben artık kendi kabuğuma iyice çekildim. Korkuyorum insanlarrrrrr hepinizdennnnnn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tigris Hanım, çok haklısınız aynen ben de dediğiniz gibi oldum. İnsanlara güvenmek mümkün değil bu devirde. En yakınından bile zarar görebiliyor insan maalesef. Çok dikkatli olmak gerekiyor.

      Sil
  22. Kazık yiye yiye yememeyi öğretiyor hayat :)) Üzücü tabi,insanlığına mı yansın giden birikimine mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef Yeşim Hanım. Giden birikimler bir şekilde yerine geri gelir. Haksızca atılan kazıkların borçları da ödenir ama bu şekilde kaybedilen insanlık geri gelmiyor. Çok üzücü bir zamanda yaşıyoruz...

      Sil
  23. Maalesef güvenmenin hata olduğu devirde yaşıyoruz. Eskilerin sözü vardı "sözüm senet" diye, yine eskiye özlem. Yaş almak bana yaramıyor.

    YanıtlaSil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe