Bloggerlar İçin Google Plus Alternatifi

Ocak 25, 2019



    Merhaba sevgili arkadaşlar. Bildiğiniz gibi Dert Anası olarak kısa bir süre önce bloggerler dünyasına katıldık. Bu zaman zarfında sizlerin de destekleriyle gayet güzel işler başardığımızı düşünüyorum. Paylaşımlarımızın beğeniliyor olması ve sizlerden gelen yorumlar bizi ziyadesiyle mutlu ediyor. Konuya başlarken öncelikle bunu belirtmek ve bizlerden desteklerini esirgemeyen herkese teşekkür etmek isterim.

  Blog içeriklerinin hepsi, emek verilerek oluşturuluyor. Ve tabii bu emeklerin karşılığı da, her zaman daha geniş kitlelere ulaşmak, okunmak, yorumlanmaktır. Bunu sağlamak adına arkadaşlarımızın paylaşım yaptığı birçok ortam mevcut. Bunlar arasında en önemlisi de elbette Google Plus platformu. Burada ciddi bir blogger kitlesinin bulunduğu bir gerçek. Fakat geçtiğimiz günlerde yapılan bir açıklama ile Google Plus platformunun kapatılacağı duyuruldu. Bunun nedeni, bu alanın diğer sosyal medya platformlarının gerisinde kalması. Elbette bunu kapatan Google yerine daha güçlü bir platform açmayı planlıyordur diye düşünüyoruz. Fakat bu yeni platform ne zaman açılır, ya da açılır mı, bunu hiç kimse şimdilik bilmiyor. Bu, yalnızca bir düşünceden ibaret. 



  Peki Google Plus kapandığında, blogger arkadaşlarımız, yaptıkları paylaşımları duyurmak için hangi alanı kullanacaklar? Bu soruya yanıt olarak akıllara hemen Facebook geliyor öyle değil mi? Facebook'ta açılan birçok blogger grubu mevcut. Bunlar arasında yıllardan bu yana var olan, bloggerları sürekli destekleyen, seslerini duyurmalarına yardımcı olan birçok grup da var. 

  Ancak bu grupları incelediğimiz zaman, arkadaşlarımızın bu gruplarda son derece dağınık şekilde bulunduğunu görüyoruz. Oysa hep söylediğimiz gibi "Birlikten kuvvet doğar." Bu düşünceden yola çıkarak sevgili blogger arkadaşımız Erhan Çakırlar güzel bir etkinlik düşünmüş. Bloğunda her zaman "İş bu ise, fikir de bu!" deyip, yaratıcı iş fikirleri sunan Erhan Bey, bu kez de bloggerları bir araya toplama fikrini sundu. 😉 Bunu sağlamak için de geniş bir Facebook grubu kurmuş kendisi. Grup birkaç günden bu yana blogger arkadaşların akınına uğramaya başladı bile. Bu grupta hedef, mümkün olabildiği kadar çok blogger arkadaşa ulaşmak ve bir araya toplanmak.

   Efendim, bu grupta zaman zaman bazı etkinlikler düzenlenecek. Blogger takipleşme etkinlikleri, yorum etkinlikleri, blogların isminin Google aramalarında görüntülenmesi adına yapılacak çalışmalar, blogların sosyal medya sayfalarının desteklenmesi gibi etkinlikler, bu grupta hayli hareketli bir şekilde gerçekleşecek. Bunu sağlamak adına hepimizin aklında oldukça iyi fikirler mevcut. Tabii bu fikirlerin hayata geçmesi için gruba daha fazla katılım bekliyoruz. Tüm bunlara katılmak, bir arada olup, karşılıklı olarak birbirimize destek sunmak adına sizleri bu gruba davet ediyorum.

 Gruba katılmak isteyen arkadaşlar bu linkten gruba ulaşabilirler. Biz dert anaları olarak gruptayız ve sizlerin de katılımını bekliyoruz. Şimdilik hoşçakalın dostlar. Kendinize çok iyi bakın. 

  Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Google+Instagram

Benzer İçerikler

58 yorum

  1. Bildiriminiz için teşekkür ederim bende Blogger gruplarına Facebook üzerinden bağlantı yapmaya çalışıyorum gerek gruplar gerekse kişisel profille takipteyim.

    YanıtlaSil
  2. Başka platformlarda toplanmaktan başka çare yok gibi teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle. Siz de katılmışsınız gruba, gördüm ve çok memnun oldum Fatih Bey.

      Sil
  3. Facebook kullanmıyorum maalesef, daha doğrusu pek sosyal ağlarda takılmıyorum ve etkileşim açısından büyuk bir kayıp olsa da, eğer birgün hesap açarsam mutlaka katılırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya evet, etkileşim adına bir kayıp. Bence bloğun adıyla açın ve yalnızca blog paylaşımları yapın oradan. Bu sayede çok daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz.

      Sil
  4. katıldım az önce.. umarım hepimiz için faydalı olur.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler katılımınız için. Umarım faydalı olacak. :)

      Sil
  5. Hiç haberim yoktu, bakıyorum hemen. Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  6. Güzel olmuş ben katıldım bile saygılar :)

    YanıtlaSil
  7. sizlerle birlikte bu grubun üyesi olmaktan çok mutluyum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de sizlerle olmaktan çok mutluyuz Esra Hanım. Teşekkürler katılımınız için. :)

      Sil
  8. Harika bir dayanışma oldu bu grup bizler için
    🌸🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok güzel bir dayanışma oldu gerçekten de :)

      Sil
  9. Google plusta muhtesem bir kitlem var ustelik yillarca farkinda bile olmadigim iki bin kisilik bir topluluk ard arda bir kac yazimi paylasmam organik 500 tiklanmaya ulasmami sagliyor cok uzuluyorum kapanmasina ama baska caremiz yok facebook cok kullanmama ragmen gruplar olusmasi cok guzel insallah herkes icin hayirli olur sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorsunuz biz daha yeniyiz buralarda ama buna rağmen faydasını çok gördük. Ben de üzülüyorum kapanacak olmasına ama yapacak bir şey yok. Bu grup etkili olacak diye düşünüyorum.

      Sil
  10. ayy bu akşam kelebek etkisi duyurdu büyük blog birliği. aynı grup mu ki acabasııı :) ben de pazartesi yazcaktım kelebek etkisinin duyurduğunuuuu. aynı gruptur o zaman herhaldesiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynı grup Deep'çim. Hep birlikte duyuralım dedik. Şimdiden 2000'e yakın kişi toplandı. Bu çok sevindirici. Sen de duyuru yaparsan çok güzel olur. :)

      Sil
  11. Böylesi deneyimli ve kaliteli bir ekiple güzel bir birliktelik oluşturmak adına çıktık bu yola. Katılan, destek veren herkese teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de size teşekkür ederiz Erhan Bey. Şimdiden sayı çok yükseldi. Duyuruları da yaptık ayrı ayrı bloglardan. Daha da artarız diye düşünüyorum. Güzel bir çalışma olacak bu.

      Sil
  12. çok iyi fikir harika olmuş ben de katılmak isityorum ama blogger kimliğim ile nasıl katılacağım acaba burdan linke tıkladığım zaman normal hesabımla katılmış oluyorum blogger olarak katılmış olmuyorum yanılıyor muyum acaba...cahilliğimi affedin lütfen...yardımcı olursanız çok sevinirim...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogger kimliğinizle açılan bir Facebook hesabınız yoksa katılamazsınız. Benim kendi adıma açılan hesabım var. Onunla katıldım. Ama onun dışında Dert Anası adıyla açılmış bir diğer facebook hesabımız var. Onunla da katıldım. Çünkü Facebook blog paylaşımlarını Dert Anası heesabıyla yapıyoruz. Bloger kimliğiyle katılmak isterseniz, babaannemin takvimi isimli bir facebook hesabı açmanız gerekiyor. Ama kendi hesabınızla da katılmanızda mahsur yok. Biz hepimiz öyle yapıyoruz. Yabancı yok grupta hepimiz oradayız bekleriz :)

      Sil
  13. güzel bir etkinlik aslında ama işte facebook ile aram iyi değil..FB hesabı olanlar hele de profil resmi kendi resimleri olmayanlar çok dikkatli olmalı bence..Çünkü FB, bu tür hesapları takibe alıyor ve "sahte profil" olarak damgalıyor ve bunu ilerde isterse emniyet birimlerine de bildirebiliyor..Benim başıma gelmişti,şu an hesabıma giriş yapamıyom mesela,o yüzden FB kullanırken dikkatli olmak da fayda var..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok benim kendi fotoğrafım var kendi profilimde. Bir de Dert Anası profilimiz var. Onda da blog paylaşımları yapıyoruz. Blog hesabı olduğu belli yani. Sadece bloğun paylaşımları yapılıyor. Siyasi içerik falan paylaşmam ben profillerde zaten. Oradan anlarlar yasa dışı bir şey olmadığını :)

      Sil
  14. Erhan Bey çok güzel bir fikirle gelmiş yine.Beni de haberdar etmişti sağolsun.Daha yeni geri dönüş yapabiliyorum.Kendisine de uğrayacağım şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok güzel bir fikir gerçekten. Bizler de bloglarımızda duyurup destek olmaya çalıştık.

      Sil
  15. Google amcanın twitterı alacağı hakkında bir söylenti var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir o kaldı almadığı zaten. Yakında internet Google'dan oluşacak :)

      Sil
  16. Tek sıkıntı ben Ban yemiştim birden sayfaya bin kişi akın etti aynı anda adsense beni banladı. Facebook'u organik olarak görmüyor Google amca

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa banlandınız mı şimdi! Facebook'u organik görmüyorsa, hepimiz banlanırız. :)

      Sil
    2. 3 yıl önceydi Gülhan hanım şimdi sıkıntı yok

      Sil
  17. Etkisini bir günde bile gösterdi etkinliğimiz 👏🏻👏🏻👏🏻

    YanıtlaSil
  18. Etkinlikleri zevkle katılıyorum ve takip ediyorum 🤗 Teşekkürler 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılımınız ve yorumunuz için ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  19. Bende burdayım. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. Ben de katıldım tüm bloggerları bekleriz

    YanıtlaSil
  21. Cok önemli bir konuya değinmişsiniz ve gruba katıldım faaliyetleri col güzel düşünülmüş dediğiniz gibi birlikten kuvvet doğar birbirimize her zaman destek olarak sayfalarımızı büyütebiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için. Evet birlikten kuvvet doğar ve şimdiden grubun yararlarını görmeye başladık. Bu hayli sevindirici :)

      Sil
  22. Hayirlisi olsun ben de üyeyim. Ancak yillardir var olan ve iletisimde cok fayda gördügümüz diger gruplara da haksizlik etmemeli. Bazen binlerce kisinin oldugu gruplardan ziyade yüz kisilik bir gruptan daha yapici geri dönüs de olabiliyor. Önemli olan birbirini kirmadan, baski altina almadam desteklesmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gayet tabii ki Derya Hanım. Diğer grupları da yabana atamayız. Ve çok haklısınız, her şeyi ben bilirim havasıyla insanların kalbini kırmadan yardımlaşmak çok önemli. Umarım bu grup ve diğerlerinde hep birlikte keyifle yardımlaşırız.

      Sil
  23. Çok güzel düşünülmüş Gülhan hanım hepimiz için faydalı olacağına eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Ayşe Hanım, herkes için faydalı bir etkinlik oldu. Teşekkürler katıldığınız için.

      Sil
  24. google plus kalktıktan sonra yeni bir uygulama gelesiye kadar artık organik girişle bloglarımızı ziyaret edeceğiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle yapacağız. Bunu zaten şimdiden yapıyoruz. Yaşasın blog kardeşliği. :)

      Sil
  25. Bloggerlar için Google Plus alternatifi yaratma fikrini yüzde bir milyon destekliyorum.
    Bloggerlık karşıdan görüldüğü gibi değil; gerçekten her blogger büyük bir zihinsel ve fiziksel efor sarf ediyor blogunu etkin yönetebilmek, okurlara seslenebilmek için.
    "Bloggerlık artık yok olmak üzere"" diyenler gelip tek tek blogları bir dolaşmalı.
    Yok olmak ne kelime; günden güne dayanışmayla güçleniyor blog camiamız.
    Bir de bloggerlık büyük ölçüde yalnız yürütülen bir faaliyet.
    Teknik pürüzler, sosyal medya mecraları yönetimi derken blogger dayanışma ve görüş sorma ihtiyacı hissedebiliyor.
    Tüm bu sebeplerle bloggerları merkezi olarak buluşturan bu özverili oluşuma katılmaktan çok mutluyum.
    Büyük Blog Yazarları Birliği'ni planlayan, yapılandıran, destekleyen, geliştiren, duyuran tüm dostlarıma kalpten teşekkürlerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Shoepera bubyorumunuza kalpten katiliyorum. Her blog bireysel bir mücadele icinde ve tabii ki okunmak ister bubkadar emek verdikten sonra. Blog yazarlarinin.Birbirine destek olmasi en güzeli. Sevgiler 😊

      Sil
    2. Kesinlikle sizlere katılıyorum arkadaşlar. Her blog emeklerle oluşturuluyor ve okunmak da en doğal istek. Bu oluşum ve diğer destekleme çalışmaları sayesinde bloglar daha da güçlenecek. Teşekkür ediyorum değerli yorumlarınızı bizlerle paylaştığınız için. Sevgiyle kalın.

      Sil
  26. evet google plus maalesef kapanacakmıs grup bilgilendirmeniz için tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dün açıklama yapıldı 2 Nisan'da tamamen kapanıyor.

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe