Yüreğinin Sesini Dinle

Ağustos 04, 2019


Merhaba, kime anlatacağımı bilemedim buraya geldim.Ben yeni mezunum, hangi  
bölüm olduğunu söylemeyeyim ifşa olurum sonra :D Okuduğum bölüme isteyerek  
geldim yani hedefim değildi ama puanıma uyuyordu ben de severim diye  
düşünmüştüm. Ancak okudukça nefret ettim. Bir de ben idealist bir insanım,  
küçüklüğümden beri sevdiğim işi yapacağım derim. Yani benim yaşama amacım  
güzel bir işte çalışayım para kazanayım, evleneyim çoluk çocuğa karışayım  
olmadı hiçbir zaman. İşimle aşk yaşamak istedim. Hala da istiyorum ve  
tutkuyla yapmak istediğim bir iş var. Bunun için illa bölümünü okumak  
gerekmiyor. Hatta bu işi yapanların çoğunluğu o bölümü okumamış. Bu işi  
yapmam için gerekli olan şeyleri de yapıyorum bir yandan tabii. Ama bu  
işten daha önce aileme bahsettiğimde annem ben ne istersem onu yapmamı  
söyledi ama babam şiddetle karşı çıktı kendi mesleğimi yapmamı istedi ona  
göre hangi mesleği yapacaksan o bölümü okumak gerekiyormuş, ben bu mesleği  
yapamazmışım, hayatın gerçekleri vesaire vesaire... evet gözlemlediğim  
kadarıyla ben de biliyorum ki hayat çok zor özellikle iş hayatı ama  
sevdiğin işi yapıyorsan o zorluklara bir şekilde göğüs gerersin diye  
düşünüyorum. Neyse ben daha sonra bu konudan bahsetmedim konu çok uzadığı  
ve ben de çok konuşmayı sevmediğim için. Bu süre içinde babam çoktan unuttu  
bu olayı ya da benim ‘nihayet aklımı başıma aldığımı ve doğru bir karar’  
verdiğimi düşünmüş olabilir. Bu arada ben bir iş teklifi gibi bir şey  
aldım, kendi bölümümle ilgili olduğu için bunu ailemle paylaşmadım ama bu  
iş benim alanımda yani mezun olduğum alanda çok kıymetli aynı zamanda  
çalışma saatleri vesaire rahat yalnız  bunun için bir sınava hazırlanmak  
gerekiyor bu sınava bir yıl çalışmak gerekiyor. Bunu kime söylersem eminim  
bana salak mısın git hazırlan mis gibi iş der. Tamam diyelim hazırlandım  
kazandım o işe girdim, bana saygı gösterilecek orada, maaşı da çok iyi  
bunlar çok  güzel şeyler kötü şeyler değil kesinlikle-beni bu konuda ikna  
etmenize gerek yok-. Ama yaşama amacım ne olacak o zaman. Sadece işe gidip  
geleceğim eminim parayı alınca çok mutlu da olurum ama sonuçta bir gün  
öleceğim. diyelim öbür mesleği yaptım bir şekilde iş buldum daha az para  
kazanacağım belki daha az saygı gösterilecek belki çok yorulacağım ama o  
işi yaptığım her saniyede, bir şeyi şuradan alıp şuraya koymada bile mutlu  
olacağım. Aslında bunun kararını ben çoktan verdim babama da kendi çabamla  
bir iş kapısı bulunca söylerim o zaman kabul eder diye düşünüyordum. Ancak  
dün bana kendi çalıştığı yerden benim bölümüme kısmen uyan bir iş bulduğunu  
söyledi yani bunu yarım saatlik bir konuşma izledi tabii ki. Babam çok  
konuşmayı sever onun da kendine göre haklı sebepleri var elbette ama ben  
tek çocuğum bu kimi zaman çok kötü kimi zaman çok güzel olabiliyor. Ama  
işte bana hiçbir şey sorulmadan benim adıma karar verdikleri zaman çok kötü  
oluyor ve ağlama krizine giriyorum. Dün de öyle bir krize girdim elimde  
olmadan. Eminim beni çok şımarık bulmuşsunuzdur ama böyle yetiştirildim ben  
ne yapayım. Neyse dün öyle yaparak ailemi çok üzdüm bundan dolayı ben de  
çok üzüldüm onları üzmeyi asla istemem. Ama ben orada çalışmayı istemiyorum  
deyince bana istersen çalışma evde yat dedi gururum çok kırıldı. Umarım  
anlatabilmişimdir. Şu an kendimi çok kötü hissediyorum sevgili dert anaları  
size sormak istediğim soru ise şu: yukarıda bahsettiğim iş teklifini babama  
söylemeli miyim? Şimdi söylemek istememdeki amaç şu: Bir yıl bir sınava  
hazırlanmak gerekiyor ya o sırada babam oyalanır - böyle söylediğim için  
kusurabakmayın onu tanımıyorsunuz çok hırslıdır- ben de bu sırada istediğim  
iş için gerekli hazırlıkları tamamlar gerekli başvuruları yapardım. Ama  
söylersem de buna çok sevinir ve bu işten başka işte beni çalıştırmaz ve  
ben orada çalışmak zorunda kalırım diye korkuyorum. Korkulacak ne var çalış  
gitsin demeyin ne olur. Bu cevaptan korktuğum için kimseye anlatamıyorum  
zaten en yakın arkadaşlarıma bile. Onlar bile hayallerimi söylediğim zaman  
mesleğini yap diyor ne meslekmiş ya bunu duymaktan bıktım usandım ve  
kendimi çok yalnız hissediyorum. Anneme söylesem babama söyleme desem o da  
gir çalış para biriktir der. Para biriktirmek iyi güzel de  orda çalışırsam  
istediğim işi bulduğum anda istifa etmek isteyeceğim. Şimdi mi aklına geldi  
bu işi yapmak istemediğin demezler mi ? Ve öyle bir yerden istifa eden  
hayatımda duymadım siz de duymamışsınızdır. Aslında söylememek üzere  
kararımı vermiştim ama dün babam çok üzüldü yani böyle sanki benim çalışmak  
istemediğimi falan düşünmüş olabilir onun bu üzgünlüğünü gidermek için  
söylemek istiyorum şu an ama dediğim gibi bir taraftan korkuyorum sanki  
söylediğimde hayatım bitecek gibi geliyor. Dediğim gibi benim yaşama amacım  
bu. Sizin tavsiyeniz nedir? Aslında bu soru meslekle alakalı değil tamamen  
aileyle alakalı bence ama onları da yazmam gerekti. Çok uzun yazdım sanırım  
kusurabakmayın, sevgiler...

  Merhaba sevgili dertli dostum. Anlaşılan bir hayli üzmüş seni bu olanlar. Uzun yazdığın çok iyi olmuş. İçini biraz olsun döküp rahat hissetmişsindir diye tahmin ediyorum. Bu platformun var olma sebebi zaten dertleri dinlemek olduğuna göre, bence uzun yazmanda hiçbir mahsur yok dostum. 😊 
 Çok zor bir durum bu yaşadığın belli. Bir yanda hayallerin ve ideallerin diğer yanda da baban ve onun senden beklentileri... Böyle durumlarda dengeyi tutturmak çoğu zaman zor oluyor. Ama benim sana dert anası olarak bir tavsiyem olacaksa bu kesinlikle" Yüreğinin sesini dinle" olacaktır. Başlarken sana şöyle güzel bir görsel yayınlayayım ki şu umutsuzluğunu bir kenara bırak bakalım. 





  Bazen insanın yüreği kendisine her zaman doğru olanı, faydalı olanı söylemeyebilir. Ama yine de onun sesini dinlemek insana kendi eylemlerinin sorumluluğunu almayı sağlar. Yani şimdi düşünsene bir, yarın öbür gün bu istemediğin işe girip çalışmaya başladın diyelim. Veya ömrünün bir yılını sevmediğin o işte çalışmak için sınava hazırlanmakla geçirdiğini düşünelim. Sıkıntıdan patlayarak sınava çalışıp,  lanetler yağdırarak her gün gittiğin sevmediğin işinin sebebi, baban olacak. Çünkü tüm bunlara baban istediği için katlanacaksın. Oysa ki kendi seçimlerini yaparsan, mutsuz olsan bile bunun sorumluluğu sana ait olacak. Yani insan tam da bu yüzden kendi seçimlerini yapmak zorundadır. Zira kader dediğimiz şey, insan yaşamındaki yol ayrımlarından hangisini seçeceğine bağlıdır. Tekrar belirteyim ki dostum kesinlikle "yüreğinin sesini dinle". Ama bunu nasıl yapacağını gel şimdi beraberce düşünelim. 

  Mesajından anladığım kadarıyla ailenin biricik kızısın. Baban elbette senin iyiliğini düşünüyor. Ama eminim ki sana kıyamaz da. Annenin de iş konusunda babanla aynı fikirde olacağından bahsetmişsin. Dışarıdan bakıldığında aslında ailenin senin çok para kazanmanı, iyi bir işte çalışmanı istemesi çok normal gibi görünüyor. Bunu her aile ister sonuçta. Ama bir de diğer yönden bakarsak, aileler evlatlarının mutlu olmasını da isterler. Seni mutsuz ettiğini gördükleri bir eylem, emin ol bir süre sonra onları da mutsuz eder. 



 Şimdi sevgili dertli dostum, bence şu sınavına hazırlanman gereken işten şimdilik kimseye bahsetme. Çünkü madem öyle çok getirisi olan bir iş, ailen o sınava çalışman için ısrar edecektir. Madem sen bu sınava hazırlanmak falan istemiyorsun, ömrünün güzel günlerini bu istemediğin şey için harcama derim sana. 
  Babanın söylediği işe girip çalışma konusuna gelince, baban buna daha fazla ısrar edecektir anladığım kadarıyla. Bu ısrardan kurtulman için bir süreliğine bu işe girip çalışabilirsin belki. Her gün işten eve geldiğinde ne kadar mutsuz ne kadar keyifsiz olduğunu gören babanın tavrı değişebilir diye düşünüyorum 

 Dostum, bu konuda babanı ikna etmekten başka bir çaren olmadığını görüyorum. Keşke aileler belli bir yaştan sonra evlatlarına kendi seçimlerini yapma şansı sunsalar. Ama maalesef bizde böyle olmuyor durum. Bu bakış açısını bir anda değiştirmemiz mümkün olmadığına göre babanı ikna etmekten başka çaremiz yok. Böyle durumlarda anneler daha etkili olabiliyor. En iyisi sen ikna işine annenden başla derim. 

 Çalışmak istediğin alan hakkında herhangi bir bilgi vermemişsin. Fakat ailenle konuşurken, bu çalışma alanının da aslında gelecek vaat ettiğini kanıtlaman gerekecek. Onlara o işi ne kadar çok sevdiğini ve o işte çalışman halinde elde edeceğin başarıları anlatmalısın. Eğer buna ikna olurlarsa, sana daha fazla müdahale etmeyebilirler. Sonuçta onların tüm derdi senin kendin için iyi bir gelecek kurman. Bunu başka yollardan da yapacağını bilirlerse, üzerine daha fazla gelmeyeceklerini tahmin ediyorum. 
  Sevgili dertli dostum benim sana söyleyeceklerim şimdilik bu kadar. Okuyucularımız da sana yorumlardan kendi fikirlerini belirtebilirler. Belki onların aklına daha farklı çözümler de gelebilir. Kendine çok iyi bak. Gelişmelerden bizi haberdar etmeyi unutma. 

   Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Instagram

Benzer İçerikler

41 yorum

  1. Çok içten ve yol gösterici bir paylaşım olmuş. Keyifle okudum teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Bence tüm detayları ile konuşmalısınız bunu ailenizle. Hiçbir detayı atlamadan konuştuğunuzda onların size; sizin onlara söyleyecekleriniz daha net olacaktır ve yerine ulaşacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız. Aileyle konuşmak ve açıkça durumu ifade etmekten başka çözüm yok gibi görünüyor. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  3. "Yüreğinin sesini dinle " çok güzel .

    Benim yorumum işsizlik çok kötü eğer imkanınız el verirse işsizlik sorun etmezse " yüreğinin sesini dinle" dert anasının dediği gibi . Ama yok eğer imkanın el vermez ise en sevmediğin bölüm de olsa iş te olsa onu yap çünkü intiharlar gün geçtikçe atıyor sebebi işsizliktir çoğunun . Çok iyi bilirim işsizliği .
    Hayat bizi zorluyor herzaman istediğimizi yapamıyoruz .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef günümüzde bu konuda mağdur olan ve hatta dediğiniz gibi intihar edenler bile var. Arkadaşımızın durumu sanırım biraz daha farklı. Ama durumu değerlendirirken bu bahsettiğinizi göz önüne alarak karar vermeli. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  4. Bir şeyleri saklamak iyi sonuç vermez sınava hazırlanıyormuş gibi yapmak bu gün yaşadıkları kadar yorucu olacaktır. En iyisi kendi isteklerini defalarca da olsa anlatmaya çalışmak konuşmak olmalı. Bir arkadaşım matematik öğretmenliğini son sınıfta bıraktı. İstemeden ailesi istiyor diye okuyordu. Son sınıfa gelince artık daha fazla dayanamadı üstelik 3 yıl da boşuna bekleyip zamanını tüketmiş oldu. Herkes okulu bitirsin mesleğini alsın sonra tekrar okur diye ısrar etti ama dayanamayacak noktadaydı. Son yılın başında ailesiyle istekleri ve mutluluğu hakkında konuştu ve sınava yeniden hazırlanacağını söyledi. Konuşma beklemediğimiz şekilde iyi gitti çünkü ailesi bu konuda gerçekten çok katıydı. Bir yıl boyunca sınava çalıştı ve çok iyi bir puan aldı şimdi. Şimdi istediği üniversiteye ve istediği bölüme gidecek. Yani konuşmak her zaman için en iyi yol bence. Sınava hazırlanıyor gibi yapmak üzerinde daha başka baskılar yaratır diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sınava hazırlanmak veya hazırlanıyor gibi yapmak yorucu bir süreç demek. Arkadaşınızın durumu da ilginçmiş. Üç yıl matematik bölümü okuduktan sonra bırakmak zor olmalı. Ama insan her koşulda hayallerinin peşinden gitmeli. Bence de doğrusunu yapmış. Dertli dostumuza ilham kaynağı olabilecek bir yorum yapmışsınız. Durumunu değerlendirirken bu anlattığınız kendisine cesaret verebilir diye düşündüm. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Verdiğiniz tavsiyeler tam bir yaşam kocu gibi gercekten cok etkilendim ve şunu da söyleyelim bir insanın sevdiği işi yapması için o bölümü okumasına illa gerek yok zaten okulda teorikten baska bişey yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ülkemizde zaten üniversiteyi kazanmak ayrı dert, kazanıp istediği bölümü tutturmak daha ayrı bir dert. Dediğiniz gibi doktorluk, mimarlık, mühendislik gibi çok büyük uzmanlık gerektiren meslekler hariç bence de sonradan bazı işler öğrenilebilir. Hatta işi deneyimleyerek öğrenenler çok daha başarılı olabiliyor teorik bilgilerden. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  6. Malesef benim de birçok arkadaşım benzer şekilde. Mezun olunca elinde sadece diploma, aklında ise gerçek hayalleri..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Sizi yorumlarda görmek ne güzel. Tekrar aramıza hoş geldiniz diyelim. Maalesef o diplomalar çoğunlukla hayalleri yansıtmıyor. Bu durumda imkanlar elverdiğince hayallerin peşinden gitmek gerek diye düşünüyorum. Çok teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  7. Gizli saklı sınava çalışma psikolojik baskı oluşturur. Dediğiniz gibi babasının işinde başlayıp o arada öncelikli annesi olmak üzere babasına hayallerini ilmek ilmek işlemesi, ikna etmesi en iyi yol gibi görünüyor. Hiç olmadı elbet bir gün hayallerin filiz verebileceği ortam oluşacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anneler böyle durumlarda kurtarıcı olabiliyor. Dertli dostumuzun sorusunu yanıtlarken de aklımıza bu geldi. İstemese de bir süre babasının işi onu kendi hayallerine taşıyan bir unsur olabilir. Teşekkür ederim yorumunuzla renk kattınız.

      Sil
  8. Son derece gerçekçi ve makul alternatifler sunulmuş zaten. Başvuru sahibi koşullarına göre en uygun seçeneği belirleyecektir kanımca😊👍🤚. Sevgiler selamlar 😊👍🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu durumda yapılabilecek en mantıklı şeyler bunlar gibi geldi. Umarım dertli dostumuz durumunu çözebilir kısa zamanda. Çok teşekkürler yorumun için Yıldız'cığım.

      Sil
  9. Sevgili Dert Anası'nın tavsiyelerine katılmakla birlikte ben de"Yüreğinin Götürdüğü Yere Git" diyerek Susanna Tamaro'yu anmış olayım :) Son tahlilde herkes yalnızdır ve hayat senin hayatın... Bugün vereceğin karar tüm yaşamını etkileyecek, aklında bulundurman gereken tek şey bu olsun! Umarım her şey gönlünce olur. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Susanna Tamaro'nun kitabını ben de okumuştum. Ne güzeldi. :) Evet insan kendi seçimlerinden sorumludur. Ve doğru olan da bu zaten. Verdiği karar belki yanlış olacak ama denemeden bunu bilemez. Çok teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil
  10. Bence çok büyük ve aşılmayacak bir sorun değil eğer sevdiğin yerde gerçekten mutlu olacağına inanıyor ve yılmayacağına gözün kesiyorsa konuşarak ikna ederek bu işin üstesinden gelirsin. Keza zaman iste eğer yapamazsam diğer mesleğide yapabilirim diye konuşursan daha ikna edici olabilirsin .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu da bir alternatif olabilir tabii. Zaman istemesi babasından mantıklı. Bu sürede kendi istediği işte başarılı olup, bunu yapabileceğini kanıtlarsa, babası da gözüyle görerek ikna olur. Çok teşekkürler bu güzel fikir için Engin Bey. :)

      Sil
    2. Hoacam sizin yanınızda öğrenciyiz ama maksat çorbada tuzumuz olsun saygılar.

      Sil
  11. Aynen ben de kalp huzuru diyenlerdenim. Çok para çok saygınlık ama boşa harcanmış ömürse gerisi hikyae. En güzel sonuç olsun kardeşceğizin :) Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söylediniz, ömürler boşa harcanmamalı ve insanlar sevdiği işi yaparak mutlu olmalı. Dertli dostumuz yorumlarınızı okuyup, sizlerden de ilham almıştır diye düşünüyorum. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  12. Anne babalar farkında olmadan çocuklarının degil kendilerinin istedigi meslege yönlendirmeye çalışıyorlar ama seçimin sonunda mutluluk varsa çocuk da kendi ayakları üzerinde durabiliyorsa müdahale etmek gereksiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef bu durumlar bizde çok fazla görülüyor. İnsanlar kendi hayatlarını yaşamalı...

      Sil
  13. hımms, sölesin babasına, yani açık olmak iyidir, ama babası ile konuşsun ara ara, ona gerçek niyetlerini kabul ettirsin, istediği işi yapsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babasıyla konuşmasından ve onu ikna etmesinden başka çözümü yok gibi görünüyor.

      Sil
  14. bence zor da olsa sevdiğin işi yap. Hayata bir kez geleceksin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle hayata bir kez geliyoruz ve herkesin kendi hayatını kendi istediği gibi şekillendirmeye hakkı olmalı.

      Sil
  15. böyle yol gösterici oluşunuz çok güzel. genç kardeşimiz için dua edelim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler yorumunuz için. Umarım bu sorunu en kısa sürede çözer arkadaşımız.

      Sil
  16. Teşekkür ederiz Güzin ablacığım! :) Malesef ben de mühendislik bölümünden mezun olup işsiz kalanlardanım. Bu sürecin çabuk geçmesi dileğiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en kısa zamanda iş bulursunuz. Bu durum birçok yeni mezunu muzdarip ediyor. Herkesin gönlüne göre bir yaşam dilerim. Sevgiyle kalın.

      Sil
  17. Dert anasına soru sormak için ne yapmak lazım benimde bir sorum olacak burdan açıktan sormak istemiyorum. Cevap verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dert anasına olan sorularınızı yukarıda sayfanın en üstünde yer alan kategorilerin en sağındaki iletişim kutusundan yöneltebilirsiniz. İlginiz için teşekkürler.

      Sil
  18. Git o işte çalış ne var bunda :)
    Çok şey var tabi, iş kararı hayatınızın her alanını etkileyecek önemli bir karar bazıları işsizlik nedeniyle iş ayırt etme bir an önce gir düşüncesinde olacaktır ama çalışacak olan sizsiniz iyisi de kötüsü de size karar sizin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii genellikle ne var gir çalış işte denilir. :) Bulunduğumuz ekonomik koşullar bu söylemin en büyük sebebi. Ama sizin de dediğiniz gibi iş, yaşamın her alanını etkileyen bir unsur. Aslında arkadaşımız bu konuyu bir de size danışsa ne iyi olur. :) Sonuçta siz İş Bu Fikir Bu diyen bu alanda önemli deneyimlere sahip bir dostumuzsunuz. Mutlaka ona sunacağınız farklı fikirler olacaktır diye düşündüm bir an. :) Teşekkürler bu güzel yorumunuz için Erhan Bey. :)

      Sil
  19. Evet kendimden başka kişilere fayda sağlamak noktasında %98 başarı oranına sahibim :) o yüzden beni bul dertli dostum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dertli dostumuz mesajı almıştır umarım. :)

      Sil
  20. Ne kadar güzel bir düşünce böyle bir sayfa açmak. Bence her bir insan arada onu bunaltan problemleri konuşup fikir almak, rahatlamak istiyor. Böyle insanlara dert ortağı olmanız çok manidar.
    Arkadaşa tavsiyem kesinlikle sevdiyi işi yapması. Bu o kadar önemli bir parçası ki hayatın. Sevmediğin bir iş kısa zaman sonra seni yorar, hayatın tadını kaçırır. İnşallah aileniz yalnışını çabuk anlar da kararlarınıza saygı duyup, arkanızda olurlar.🙏
    Sevgiler❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Sizin sayfanız da çok güzel. Azerice bize en yakın Türk lehçesi. Bu alanda özellikle şiir gibi sanatsal yayınlar yapmanız takdir edilesi diye düşünüyorum. Biz burada dertleri dinleyip çözüm sunmaya çalışıyoruz. Ve tabii okuyucularımız da bize destek oluyorlar fikirleriyle. Size katılıyorum kesinlikle insan sevdiği işi yapmalı. Aileler elbette evlatların iyiliğini düşünüyorlar ama sonunda evlatların kararlarına saygı duyarak onları destekleyebiliyorlar yine de. Umarım bu dertli dostumuz için de böyle olur. Teşekkür ederim yorumunuz için. Aramıza hoş geldiniz.

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe