Portakallı Kereviz Tarifi

Mart 16, 2020



    Herkese merhabalar. Yeni haftaya başlarken size şöyle sağlıklı ve lezzetli bir yemek tarifi vereyim istedim. Malum şu sıralar Corona virüs tehlikesi herkesi endişeye sevk ediyor. Hastalıklardan korunmanın en güzel yolu ise, sağlıklı ve faydalı yiyeceklerle beslenmek. Bu nedenle bugün lezzeti çok farklı ve güzel olan portakallı kereviz tarifi ile huzurlarınızdayım. 😉 

 Daha önce Kereviz Mücveri tarifi verdiğimi hatırlayanlar, "Amaann yine mi kereviz" diyebilir şimdi. 😊 Ama demeyiniz öyle efendim, bu kış çıkmadan size kerevizi sevdirmeye kararlıyım ben.😊 Daha önceki tarifimizde size kerevizin faydaları hakkındaki bilgileri vermiştim. Dolayısıyla bu sağlıklı yiyeceği ara ara tüketmek gerekli. Özellikle şu sıralar bağışıklık sistemini güçlü tutmak lazım. 






   Bu yemeğin tarifine geçmeden önce hemen belirtmeliyim ki, eğer kerevizin kokusunu sevmiyorsanız, bu tarifte kullanılan portakal, kerevizin o hoşlanmadığınız kokusunu ortadan kaldırıyor. Lezzeti ise hafif tatlımsı, yani hani zeytinyağlı yemeklerin şöyle hafif şekerli bir tadı olur, aynen onun gibi oluyor. Tabii bunu sağlamak için içerisine şeker falan eklemiyoruz. Tamamen portakal suyundan gelen doğal bir lezzet olacak. Hazırsanız hemen başlayalım tarifimize. Önce malzemeleri verelim. 

 Portakallı Kereviz İçin Malzemeler

- 2 adet orta boy kereviz

- 3 adet orta boy havuç
- 1 adet portakal
- 1 adet kuru soğan
- 5-6 diş sarımsak
- Bir kahve fincanı organik zeytinyağı
- Bir tatlı kaşığı tuz
- Bir çay kaşığı karabiber veya dilediğiniz kadar tane karabiber


 Portakallı Kerevizin Yapılışı


  1- Öncelikle kerevizin kabuklarını soyup, yıkıyoruz. Ve yemekte kullanılmaya hazır hale gelecek boyutta doğruyoruz. 


 2- Havucun dış yüzeyini bir bıçak yardımıyla kazıyarak temizliyoruz. Havuçları da minik minik doğruyoruz. 

 3- Ardından soğanı ve sarımsakları soyarak, onları da doğruyoruz. Eğer isterseniz sarımsağı rendeleyebilirsiniz. Ama ben rendelemek yerine minik minik doğradım. Böylelikle yemeğin içinde daha hoş görünüyorlar. 

4- Doğrama işlemimiz bittikten sonra tencereye zeytinyağını koyuyoruz. Üzerine soğan ve sarımsakları ekleyip, kavurmaya başlıyoruz. 

5- Soğan ve sarımsaklar kavrulurken, siz diğer yandan portakalın suyunu sıkmaya başlayabilirsiniz. Portakalı ben bir adet olarak kullandım. Siz daha yoğun bir portakal tadı isterseniz, daha fazla kullanabilirsiniz. Veya daha az olsun derseniz, yarım portakal da kullanılabilir. Siz portakalın miktarını ve boyutunu, kendi tercihinize göre ayarlayın. 

6- Soğan ve sarımsak kavrulunca, kereviz ve havuçları tencereye alalım.. Onları da tencerenin içinde şöyle bir harmanladıktan sonra portakal suyunu ekleyip, hepsini karıştıralım. 

7- Sonrasında tenceremize tuzu ve karabiberi ekleyelim. Bu tarifte tane karabiber kullanmak, çok daha hoş oluyor. Ben bir keresinde denemiş ve çok beğenmiştim. Aklınızda bulunsun. 

8- Son olarak tencereye bir miktar su eklemek gerekecek. Suyu kerevizlerin üzerini biraz geçecek şekilde eklemek yeterli olacaktır. 




9- Tüm aşamalar tamamlandıktan sonra tencerenin kapağını kapatalım. Çok harlı olmayan bir ateşte yaklaşık yarım saat kadar pişirelim. Kereviz ve havuçlar tamamen yumuşadığında yemeğimiz pişmiştir efendim. Şimdiden afiyet olsun. 

 Bu tarifin yanında ben zerdeçallı ve mantarlı bulgur pilavı yapmıştım. Bu da çok değişik ve güzel bir tarif oluyor. Bir gün bu tarifi de sizlerle paylaşabilirim. 


 Portakal Yağı Yapımı
  Şimdi başlığı görenler, hoppalaa portakallı kerevizden portakal yağına nasıl geldik diyebilir doğal olarak. 😊 Yemeğimiz hazır ama gitmeden size ufak bir bilgi daha vermek istiyorum. Hani portakalı kullandık ya bu yemekte. Peki kabuklarını ne yapacağız onun? Çöpe mi atacağız hemen? Hayır! Kesinlikle atmıyoruz. O kabukları kullanarak şimdi kendi elcağızlarımızla ev yapımı organik portakal yağı yapacağız. Bakınız ben yaptım, hemen şuraya görselini bırakayım izninizle. 




   Portakal yağı yapımı çok basit. Kullandığımız portakalın kabuğunun içindeki posayı tamamen çıkarıyoruz. Hani kabuğun içindeki o beyaz doku var ya, işte o dokuyu rahatça görebilmemiz gerekli. Kabukta posa kalırsa, yağı elde edemiyoruz maalesef. Çürümeye ve asitlenmeye başlıyor. Bilginiz olsun. 

 Portakalın kabuklarda kalan posasını tamamen temizledikten sonra, kabukları küçük küçük doğrayıp, bir cam kavanoza alıyoruz.  Ama mutlaka cam kavanoz olmalı. Bu işi kesinlikle plastik bir kapta yapmayınız. Plastik zaten zararlı, bu tür işlemlerde de daha çok zararlı olabilir. Plastik kullanırsanız, organik portakal yağı yerine, halis munis kimyevi plastik karışımı elde edersiniz ona göre... 😆

  Portakal kabuklarını cam kavanoza koyduktan sonra, üzerine kabukları biraz geçecek kadar saf zeytinyağı ekliyoruz. Yalnız burada da lütfen dikkat! Zeytinyağı gerçekten de saf ve doğal olmalı. Kötü kaliteli bir zeytinyağında bu işlemi yapmak, faydadan çok zarar getirir. Benden söylemesi... 

 Kavanozun kapağını kapatıp, mutfakta bir dolap içerisinde bekletiyoruz. Ara ara açıp durumunu kontrol edebilirsiniz. Hatta bazen kavanozu şöyle bir çalkalayın ki kabuklar ve zeytinyağı iyice harmanlansın. Bu şekilde yaklaşık 3 hafta kadar bekleyen karışımı, daha sonra süzerek kullanabilirsiniz. 

 Peki ne işe yarıyor bu portakal yağı, hemen aktaralım. 

 Portakal Yağının Faydaları

1- Bir kere yazın sizi sivrisinek istilasından korumak için birebir. Şöyle biraz sürseniz, kokusuna sivrisinekler yaklaşamıyor. Yok ben sürmem öyle yoğun kokulu şeyler derseniz, bir pamuğa damlatıp, yastığınızın kenarına da koyabilirsiniz. Bu kokuyu duyan sivrisinekler, toplu göçe falan başlıyorlar. O kadar etkili yani. 😉

2- Bir pamuğa damlatıp odanın bir köşesine koyarsanız, buyurun size doğal oda kokusu. 😉  Üstelik sinirleri gevşetip, rahatlamaya yardım ediyor portakal yağının kokusu aklınızda olsun. Eğer gece yastığınızın kenarına koyarsanız, sivrisinekten korunmanın yanında kolayca uykuya dalmanızı sağlıyor. 

3- Yüzdeki sivilcelere iyi geliyor. Sivilcenin üzerine bir miktar portakal yağı sürmeniz yeterli. 

4- Doğal bir selülit yağı olarak kullanabilirsiniz. 

5- Hindistan cevizi yağı, susam yağı gibi yağlarla karıştırıp, saç bakım yağı olarak kullanabilirsiniz. 

 Tabii ben bunları yapın diyorum ama portakal yağına karşı bir alerjiniz olabilir belki. Böyle bir durumu olanlar, bir uzmana danışmadan uygulama yapmasınlar efendim. Vallahi sorumluluk falan kabul etmem ona göre. 😆 

 Sevgili dostlar, yine benim çenem düştü. Anlattıkça anlattım en iyisi susayım artık. 😆 Bu nedenle bugünlük paylaşımımı tamamlıyorum. Kendinize çok iyi bakın. Görüşmek üzere, sevgiler... 

  Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Instagram

Benzer İçerikler

21 yorum

  1. Hiç unutmuyorum Antalyada okuduğum yıllarda bir gün kereviz yemeği vardı menüde bütün öğrenciler patates yemegi diye kapış kapış tabağımızı doldurmustuk, ama daha sonra kereviz olduğunu fark edenler tabağını kenara bıraktı. O gün bütün öğrenciler aç kalmıştık. Ben kerevizi çok çok faydalı olduğu için çiğ salata olarak kullaniyorum.portakalli olanini deneyeceğim, güzel şifalı bir tarife benziyor, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence çok haksızlık ediliyor bu yararlı sebzeye. O kadar da aç kalınacak gibi kötü değil.:) Bir de öyle yerlerde fazla fazla alınıp, sonra dökülen yemeklere çok acırım ben. Öğrencilik dönemleri malum, o dönemde gençler bu tarz şeyleri pek sevmiyor. Değeri sonradan anlaşılıyor yararlı yiyeceklerin. Kerevizin yoğurtlu çiğ salatası da çok güzel oluyor. Zaman zaman yaparım ben de. Portakallı tarifi deneyin mutlaka seversiniz diye düşünmekteyim. :)

      Sil
  2. Çoğunluğun aksine ben severek tüketiyorum kereviz yemeklerini. Portakallı denememiştim, tarifinizi deneyeceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten kerevizi seviyorsanız, buna bayılacaksınız bence. Kesin deneyin bir gün. :)

      Sil
  3. portakal yağı duymadıydım aklımda olsun. eh kereviz en sevdiğim sebze yemeği, demiştimdi, ikinci de enginarlı bakla :) portakallı da dabıyom evet. bu tarifine de bakarım yaparkene. yerelması yap bi deeee o da kereviz gibi lezzetli ve faydalı. benziyo kerevize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Portakal yağı öyle güzel kokuyor ki yap bir dene bence. Kullanırsın yazın özellikle sivrisineklere doğal kovucu oluyor. :) Yer elmasını bilirim çok güzeldir. Yaparım bazen. Ama her yerde her zaman bulunmuyor. Pazarda bulmuştum birkaç kez. Bulduğumda alıp yapıyorum. Enginarlı bakla da mis olur ya. :) Bak yemek zevklerimiz de benziyormuş Deep. Yoksa kardeş miyiz. :)

      Sil
  4. Elinize sağlık Gülhan hanım pek işim olmaz zeytinyağlılarla arada bir yemek lazım

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüyor Tadıda güzeldir diye tahmin ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı da güzel oluyor evet. Tavsiye ederim. Seversiniz mutlaka. :)

      Sil
  6. Portakal ve kereeviz,kornavirüs bağıiıklık sistemini güçlenndiren önemli etkenler..Harika yemek tarifleri olmuş,portakala yağıdda güzelmiş,denemek lazım..Ekmeğinize sağlık,tarfiler harikamış..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Corona virüse karşı bağışıklık sistemini güçlendirmek şart. Sebze yemekleri bu konuda fayda sağlıyor. Tabii protein almayı da ihmal etmemeli. Paça çorbası içmek en iyisi şu sıralar bence. :) Portakal yağı yazın doğal sivrisinek kovucu olabiliyor. Tavsiye ederim. Yapımı çok kolay. Beğendiğinize sevindim. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  7. İki gündür kerevizden gidiyoruz başımıza bir şey gelmese bari. 2 gün önce Çok Güzel Hareketler Bunlar'da da bi' kereviz muhabbeti vardı. Şimdi burada da karşıma çıktı. Gerçeğini sen sevenleriyle buluştur YaRabbelÂLemîn!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok gelmez başınıza bir şey, kereviz iyidir. :) Çok Güzel Hareketler'deki konuyu bilmiyorum. İzlemedim maalesef.:)

      Sil
  8. feriha hanım yeni bölüm geldiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelirim birazdan Deep'çim. Bakalım ne yapmış Feriha Hanım. :)

      Sil
  9. waw... look so yummy. like it

    YanıtlaSil
  10. Yaaa bunu bilmiyordum gerçekten de! Çok süper bir bilgi verdiniz şu sıralar herkesin bu tür bilgilere çok ihtiyacı var. Duyduk duymadık demesin kimse vallahi :):) Aslında siz böyle bir yazı kaleme alsanız blogda. Antibakteriyel özelliği olan ürünler hakkında. Dediğiniz gibi marketlerde kalmadı. Ve gerçekten tuhafız bu konuda. Yani 1 tane kolonya her evde bulunsun tabii ve bu, şu zamanda değil her zaman olması gereken bir şey. Ama bu kolonyayla banyo yapacağız demek değil ki. Kolonyalara zam yapılmış falan... Cidden her konuda olduğu gibi bu gibi ciddi bir konuyu bile bir fırsata çeviriyoruz. Ve insanların bilinçsiz davranışları buna imkan tanıyor. Üzücü gerçekten... Portakallı kerevizi seversiniz diye tahmin ediyorum. Farklı bir tadı oluyor. Çok teşekkürler değerli bilgileri bizlerle paylaştığınız için. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Çok sevmeyen mevcut sanırım ama ben yiyorum ve seviyorum kerevizi hem sağlık açısıdan hemde tadı bana o kadar kötü gelmiyor ayrıca portakallı kerevizi hiç denemedim . Siz yaptığınıza göre bir denemek gerekli gibi geldi herkes sağlıklı beslensin ayrıca yemek tarifleriniz çok güzel oldu ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerevizi seviyor olmanız bir avantaj bence. Şu günlerde özellikle faydalı olur diye düşünüyorum. Bu tarifi de beğeneceğinize eminim.:) Ben buradan yapıp beğendiğim, çok bilinmeyen tarifleri paylaşıyorum. Beğenmenize çok sevindim. Teşekkürler. :)

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe