Kendin Yap

Mart 18, 2020


                    Deniz Kabuğu Süslemeli Lambalar

    Herkese selamlar, sevgiler. Kendin yap köşemizde anlatacak o kadar çok şey birikti ki, nereden başlayacağıma karar vermek zor oldu gerçekten. Örgüye tam gaz devam ediyorum. Tığ işi yatak örtüsü paylaşımımdan sonra bir adet şal, iki adet şapka ve bir adet de tığ işi çanta ördüm.😉 Şimdi de ebruli mavi iplerden baharlık bir panço örmeye çalışıyorum. Bu konuda kendimi keşfetmiş olmaktan mutluyum açıkçası. Eskiden "Ben uğraşamamam öyle şeylerle, amann nasıl sabır işi" dediğim örgü konusunda kendimi bir hayli ilerlettim. Her seferinde farklı bir şeyler örüp, öğrenmeye çalışıyorum. Bu da gerçekten keyifli oluyor. Örgülerimi sizlerle kendin yap köşemizde, ilerleyen günlerde, başka yayınlarda paylaşacağım. Bugün ise, yapımı daha kolay ve bir o kadar da keyif veren başka bir şey paylaşmaya karar verdim. 

  Bugün sizlerle deniz kabuğu süslemeli lamba çalışmalarımı paylaşmak istiyorum. Yalnız hemen ifade edeyim, ben bu çalışmalarımı bir hayli zaman önce yapmıştım. Hatta o zamanlarda bloğumuzun var olduğuna bile emin değilim. Yani geçen sene miydi, ondan önceki sene miydi bu çalışmayı yaptığım zaman? İnanın hiç hatırlamıyorum. Aso'cum hatırlar belki. 😊

  Yani o zamanlar, olur da bir gün blogda yayınlarım, yapım aşamasının fotoğraflarını tek tek çekeyim gibi bir derdim olmamıştı. Bu sebeple sizlerle lambaların eski halini paylaşamayacağım. Fakat bu lambalar oldukça eski, kenarda duran ve atıp atmamakta kararsız kaldığım şeylerdi. Hatta kaç kez "Boşu boşuna tozlanıyor, kullanmıyorum da zaten. Görünümü de berbat! Atayım gitsin" dediğimi hatırlıyorum. Ancak sonra aklıma bu lambaları yenileme fikri geldi. Ve bakınız neler yaptım. İşte efendim huzurlarınızda deniz kabuğu süslemeli lambalarım. 




    Sevgili dostlarım, bu lambalar iki tane. Ben özellikle bundan memnun kaldım. Sanırım zemininin yeşil olmasının etkisi var. Ve tipi, diğerine nazaran daha hoş bu lambanın. Bir de yakılmamış halini bırakayım şuraya. 




   Bu şekilde daha net göründü sanırım. Deniz kabuklarının aralarına eski bir kolyeden dağılan inci görünümlü boncukları kullandım. Lambanın alt kısmında kullandığım süsler ise, yine eski, kullanılmaz hale gelen bir şalın kenarlarındaki objelerdi efendim. Yani tam bir değerlendirme çalışması oldu bu. 😉 Şimdi ben bunu özellikle beğendiğimi söyledim ama diğeri de fena olmadı kanaatindeyim. Hemen diğerinin de fotoğrafını paylaşıyorum.  




     Bakınız, krem rengi eski tip bir lamba. Üzerine özellikle krem rengi deniz kabuklarını seçtim ki uyumlu olsun diye. Bunun zemini önceden oldukça kötü görünüyordu. Çok eskimişti. Deniz kabuklarıyla bu görünümü kapatmış oldum. Bunun içerisinde şu an ampul olmadığından, yanarken nasıl göründüğünü çekemedim. Fakat emin olun oldukça güzel görünüyor yakıldığı zaman da...

   Şimdi gelelim bunları nasıl yaptığıma. Yapımı son derece basit. Bu çalışma için ihtiyacınız olan malzemeler yalnızca,

- Bir adet silikon tabancası
- Dilediğiniz her tür deniz kabuğu
- Deniz kabuğu dışında aralara benim gibi boncuklar ve çeşitli süsler de katabilirsiniz. Her şey tamamen sizin zevkinize kalmış. 

  Peki deniz kabuklarını nereden temin edeceğiz? Bunlar bazı ucuz ürün satan mağazalarda satılıyor. Hani eskiden bir milyoncu dediğimiz mağazalarda. Ancak emin olun bunlara para vermenize hiç ama hiç gerek yok. Yazın tatile gittiğiniz zaman deniz kenarında bunlardan fazlasıyla var. 
 Ben Silivri'de denize çok yakın bir yerde yaşıyorum. Ve sahile her gittiğimde bu kabuklardan toplayıp getiriyorum. Hatta kış aylarında buralar sessiz sakin olduğundan sahile kimsecikler gitmiyor. Şu zamanlarda sahile gittiğimde bunlardan fazlasıyla bulabiliyorum.  Yazın kabuk bulmak mümkün ama fazla değil. Çünkü herkes topluyor bu güzel şeyleri hemen. 😊 Yeri gelmişken hemen size bomboş kumsalın fotoğrafını paylaşayım. Bakar mısınız güzelliğe ve dinginliğe....




   Kabuk toplamaya gittiğimde, bomboş bir kumsalda sahil köpeklerinin yarenliği eşliğinde yürümek bana terapi gibi geliyor. Ayrıca her gidişte o kuçucuklara mama götürmeyi de ihmal etmiyorum tabii. Kışın sahil tarafında kalan iyi yürekli aileler var. Onlar bu köpekçikleri düzenli olarak besliyorlar. Ama ben mama götürdüğümde de hayır demiyorlar tabii. Hatta hemen sahil kankam olan Pamuk isimli paticiğin fotoğrafını paylaşayım size. Bu kuçucuk beni yazın da yalnız bırakmaz sahilde. Yazın onunla birlikte denize girip, yüzeriz biz. 😊

  




      Yalnız konuyu kendin yap çalışmasından sahile ve köpeklere nasıl getirdiğime hayretler içerisindeyim şu an. 😆 İnsanın çenesi düşük olunca böyle oluyor a dostlar. İdare ediniz artık caanıım. Ne yapalım. 😊 

   Yani sözün özü, ben deniz kabuklarını bu sahilden topluyorum. Ve zaman zaman bu tür çalışmalarda kullanıyorum. Siz de tatile gittiğiniz yerlerden kabuk toplayabilirsiniz. Yapmanız gereken tek şey, onları silikon tabancası kullanarak çeşitli objelerin üzerine yapıştırmak. Bunun farklı teknikleri var. Alt zeminde kurdele, tül gibi malzemeler kullanılabilir. Ama bu lamba olduğu için ben cesaret edemedim açıkçası. Hani lamba yakıldığında çok ısınır da, tülü yakar mı acaba diyerekten, kabukları direk olarak lamba üzerine yapıştırdım. İlerleyen günlerde deniz kabuklarıyla yaptığım tül ve kurdele kullandığım diğer çalışmaları, bu kez size detaylarıyla anlatacağım. Hani aşamalarının fotoğraflarıyla birlikte... Ama isterseniz şimdi elinizde böyle eski, atmak istediğiniz lambalar varsa, onları bu şekilde değerlendirebilirsiniz. 

  Lambalarım hakkındaki düşüncelerinizi çok merak ediyorum. Yorumlardan düşüncelerinizi ifade etmeyi unutmayınız. Şimdilik hoşçakalın dostlar. Kendinize çok iyi bakın. Sevgiler... 


 Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Instagram

Benzer İçerikler

31 yorum

  1. deniz kabuğu süslemeli lamba çalışmalarınız harika olmuş,emeğinize sağlık..Fotografları siz mi çektiniz,ilk sahil resmi nostalji olmuş sankikinci resimdeki o köpekcik de ne güzel de poz vermiş,harika resimler ve çalışmalar bence,emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet fotoğrafları ben çektim Ertuğrul Bey. :) Sahil bomboşken güzel fotoğraflar çekilebiliyor. O köpekçik kankam benim. Orada mamasını yedikten sonra hafif uyuklamaya geçmişti. Yakaladım ben de pozunu hemen. :) Onlar birkaç tane arkadaş orada. Ne zaman gitsem beraber dolaşırlar benimle. Ben de mama veririm. Geçinip gideriz yani. :) Lambaları beğenmenize sevindim. Sahilde hem gezinip hem kabuk toplayıp, hem de bu tür çalışmalar yapıyorum güzel oluyor. Terapi gibi. Çok teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
    2. Lambalarla ilgili çalışmalarınızı görünce,aklıma tvde gördüğüm bir çalışma gelmişti..Dmax kanalında "Nasıl yapılmış" diye bir program vardı,orda dün bazı süslemeleri cam içine hapsediyorlardı,böyle güzel eserler bırakıyorlardı,sizin bu çalışmanızı görünce o aklıma geldi nedense..Bu deniz kabuklarını cam içine gömün dicem ama o biraz zordur,mesleğin inceliklerini iyi öğrenmek gerekir..Yinde d çalışmalarınız bence harika olmuş,tekrar elinize sağlık..😊😊

      Sil
    3. Siz anlatınca ben de merak ettim şimdi. Bir yapım tekniği vardır herhalde. Öğrenmek lazım. Araştırayım bu konuyu ben. Teşekkürler. :)

      Sil
  2. Deniz kabuğu süslemeli lamba çalışmanız tek kelimeyle harika olmuş, ellerinize, emeğinize sağlık, ayrıca fotoğraflar çok hoş çekilmiş.sahilde dolaşmak kabuk toplamak insana gerçekten terapi gibi geliyor. İnsanın kendisini mutlu eden şeylerle uğraşması helede bu ugraşlardan bu kadar güzel şeyler ortaya çıkması daha da güzel bir terapi oluyor bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle en iyi terapi bir şeylerle meşgul olmak ve ortaya bir şeyler çıkarabilmek. İnsan o zaman çok keyiflenmiş hissediyor. Lambaları beğenmiş olmanıza çok sevindim. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  3. yakın oturuyormuşuz , bende yazın ara ara kaçıp gelirim Silivri'ye ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kışın da gelin bazen. Her yer mis gibi sessiz sakin valla. Ben kış halini daha çok seviyorum buraların :)

      Sil
    2. bu viruüs olayı bitsin, balık yemeğe gelecez zaten ... planımızı yaptık :)

      Sil
  4. deniz kabuğuna bayılırım zaten lambalara ayrıca bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok memnun oldum. Teşekkürler. :)

      Sil
  5. el emeği her şey bence çok özel ve güzel. Lambaların ikisine de bayıldım ama yeşil olan ayrı güzel geldi bana ellerine sağlık tatlım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşil olan daha gösterişli oldu sanki Lerzan Hanım. Beğenmenize sevindim. Teşekkürler. :)

      Sil
  6. Atmak yerine yenileme fikri çok yaratıcı bence. Sonuçlar da çok hoş olmuş, emeklerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle atmak çok kolay ama bu şekilde uğraşıp yenileyince ortaya çok güzel şeyler çıkabiliyor. Teşekkürler. :)

      Sil
  7. elinize sağlık, güzel olmuş lambalar. eldeki imkanlardan yeni şeyler üretebilmek ne güzel:)
    bi de deniz kabuklarından tablo yapıyolar onları da çok seviyorum.
    Pamuuuk ne tatlısın sen:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pamuk çok iyidir. Buralarda birçok kimse sever omu. Ama sevmeyen kötü niyetliler de var maalesef. Sırtında sanki taş atılmış gibi bir yarası vardı. Bizim burada sitedeki bir hanım veterinere götürdü onu. Yarası çok zor iyileşti. Ama şimdi iyi. Deniz kabuklarından tablo yapıyorlar evet. Ben henüz o işi çözemedim. Zemin olarak ne kullanılıyor tablo için onu araştırmak lazım. Lambaları beğenmenize sevindim. Teşekkürler. :)

      Sil
  8. Çok hoş olmuş bu ara evden çıkamayanlar için önerilebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evden çıkamayanlar bu tür uğraşılarla güzel zaman geçirebilir. Teşekkürler öneriniz için. :)

      Sil
  9. Böyle paylaşımlar görünce "acaba evde kullanmadığım ama yenileyerek kullanabileceğim neler var" diye düşünmeye başlıyorum. Her şey bir bir gözümün önünden geçiyor :) Eski lambaları deniz kabuğuyla süsleme fikri de fikrin hayata geçmiş hali de süper. Bayıldım :) Fotoğraflar da çok iyi. Elinize emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de evde eski şeyler varsa bunlardan harikalar çıkabiliyor ortaya. Eski insanlar hiçbir şeyi atmazmış, değerlendirirmiş. Bu sayede belki tüketim çılgınlığı da bir son bulabilir diye düşünüyorum. Beğendiğinize sevindim. Çok teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  10. Deniz kabuğunu biz de Bursa'da ücretsiz bir şekilde bulabiliyoruz ama nedense bizimkiler küçük oluyor. İri olanlar yaşamıyor herhalde bizim buralarda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük kabuklardan olsa bile onları kapan çok oluyor. :) Bir de dediğiniz gibi bölgeye göre değişiyor. Buralarda ben çok buluyorum. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  11. ay pamuk ne tatlıymış. deniz kabuğu ve çakıltaşları en sevdiğim şeylerdeen. lambalar da hoş olmuş. herhalde görmedim böle bişi daha önce. bana bu lambalar sanki eski gibi geldi, yani daha doğrusu retro, vintage gibi :) eski bir ruhu var sankii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lambalar çok eski Deep'çim. Dediğin gibi vintage tam. Üzerindeki kumaş falan o kadar kötü olmuştu ki yer yer tiftik tiftik olmuştu bazı kısımlar. Ama kapandı böyle güzel oldu. Beğenmene çok sevindim. :) Pamuk güzeldir ne zaman görse beni dili bir karış dışarıda üzerime koşup sevdiriyor kendisini. :)

      Sil
  12. Lambalar harika olmuş. Benimde var lambalarım böyle eski yapabilirim bende sanırım. Bu arada size birşey sormak istiyorum. Sizin face linki bir ara spamlanmıştı dimi yanlış hatırlamıyorsam siz o sorunu nasıl çözdünüz. Adımı gizlediğim için kusura bakmayın. Benim linki birileri şikayet etmiş bayağı zamandır açılmıyor ne yapayım bilmiyorum. Yardım ederseniz sevinirim kızlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcım, biz sorunu spamcıları direk engellemekle çözdük. :) Blogdan ve tüm sosyal medya hesaplarından engelledik manyakları ve sorun çözüldü. :):) O şahısları engellediğimizden beri rahatız. Az çok bilirsin kimlerin bunu yapabileceğini. Şüphelendiğin her kim olursa olsun bas engeli gitsin. Facebook profiline eklenmekle blogger dayanışması olacak diye bir kaide yok. Şart mı tanımadığım etmediğim birilerinin sürekli arkadaşlık talebi yollaması sanki... Ben kabul etmiyorum. Profillerinde şüpheli tipleri barındırma, fake hesapları ekleme. Ve sık sık Facebook'a link hakkında bildirimde bulun spam değil diye. Facebook bir süre sonra linkten spamı kaldırıyor. Sonrasında ise sık sık Facebook'ta link paylaşımı yapma. Sadece bir iki güvendiğin blog grubuna at paylaşımlarını. Ve birkaç günde bir yap bunu. Sürekli link paylaşmak iyi değil. Geçmiş olsun umarım atlatırsın...

      Sil
  13. Gerçekten harikalar yaratmışsınız, elinize sağlık. Deniz kabuğu süslemeli lambayı ben çok beğendim. Keşke elim biraz yatkın olsa da ben de böyle güzel süslemeler yapsam...

    YanıtlaSil
  14. Deniz kabuklarından faydalanarak yapmış oldugunuz gece lambası harika olmuş bence böyle çalışmalara devam etmelisiniz elinize saglık

    YanıtlaSil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe