Zorbalığa Son Verme Yolları

Mart 28, 2020

"dert anaları bende derdimi sizinle paylaşmak istedim. adımı gizlerseniz sevinirim. 20 yıllık bir ilişkim vardı ilişkim diyorum çünkü hiç evlenmedik beraber yaşadık. bu kişi 20 yıl boyunca beni ailemden çevremden arkadaşlarımdan uzaklaştırdı onun izni olmadan annemle kardeşlerimle bile konuşamıyordum. ilk yıllarda beni seviyor kolluyor diye düşünüyordum çok büyük bir boşluktaydım sonra  aileme birebir küfürler etmeye tehdit etmeye başladı bana karşı da şiddet gösteriyordu zaten kardeşlerim onu suçladığında can havliyle de onu savunuyordum onun şiddet uygulamasının sebebi ben olduğumu düşünüyordum ben onu bu hale soktum sanıyordum. geçen sene bu kişiden ayrılmaya karar verdim ve baya sıkıntılı bir şekilde o evden çıktım kardeşim ve polisler eşliğinde. çıkar çıkmaz o evden uzaklaştırma çıkarttık 15 günlük uzaklaştırma veriyorlarmış daha uzun bir süre için mahkemeye gitmem gerekiyormuş. şikayetçi de olacaktım ama ifademi alan polisin yanlış yönlendirmesi ve o anın şokuyla bende şikayetçi olmadım. neredeyse 1 sene oldu o evden kurtulalı ailemle birlikteyim ama bu adam bizi aramaya devam ediyor bütün ailem onun numaralarını engelledik bu sefer ise farklı numaralardan arayıp bir kadına aratıyor çok huzursuzum nerede yaşadığımı bilmiyor ama rahatsızlık veriyor onun da tanıdığı arkadaşlarımla bağlantımı kestim yerimi öğrenmesin diye ama bu telefonlar konusunda çok tedirginim mahkeme salonlarına gitmeden polise başvurmadan kendi çapımda nasıl kurtulurum bundan tamamen? belki birini bulur da peşimi bırakır dedim ama yok arada bir aramaya çalışıyor yada birilerine aratıyor. ne yapabilirim?"


  Merhaba sevgili dertli dostum. Başlarken hemen ifade edeyim ki, elbette adını gizleyeceğiz. Bu platformda dert sahiplerinin dertlerine çözüm ararken onların gizli kalması birinci kuralımızdır. Bu açıdan gönlün rahat olsun. 

  Bu yaşadıklarına gerçekten üzüldüğümü belirterek başlamak istiyorum. Öncelikle sana büyük geçmiş olsun diyelim. Ama aynı zamanda bu ilişkiyi bitirip, bu adamdan kurtulma kararı verdiğin, verebildiğin ve bunu uyguladığın için de seni tebrik etmek istiyorum. Çünkü bu tür durumlarda, böyle ciddi kararları vermek ve bunu uygulamaya koymak hayli zordur. Anlattığın gibi hallerde, zorba bir erkek tarafından sindirilen, şiddete maruz kalan kadınlar maalesef senin gibi önemli bir kararı verip, uygulamakta zorlanır, korkar. Sen bu aşamayı geçebilmiş isen, bundan sonra sana ilk tavsiyem kesinlikle tavrını koruman, bu adamın karşısında dik durman olacaktır. Çünkü zaten asıl zor olan kısmı atlatmışsın. Şimdi bakalım bundan sonra neler yapabileceğine...




  Sevgili dertli dostum, olayların geliştiği günlerde bu adamdan şikayetçi olmamışsın. Belki korkmuşsun ve dediğin gibi yanlış yönlendirmenin de etkisi olmuş olabilir. Keşke şikayetçi olsaydın o zaman, bugün bu adam seni hala uzaktan da olsa taciz etmeye devam edemezdi. Polisleri, mahkemeyi karıştırmadan nasıl kurtulacağını soruyorsun fakat gerekirse polisi bu olaya karıştırmaktan, sakın ola hiç çekinme derim. Çünkü böyle adamların kanunlar nazarında cezalarını çekmeleri şart. Bugün sen onunla yolunu ayırdın ama bir süre sonra başka bir kadına aynı şeyleri yapmayacağından emin olmamız mümkün değil. Sen ondan şikayetçi olmadığın için, senin hayatının 20 yılını çalan, sana yaşamı zindan eden şahıs, şimdi elini kolunu sallaya sallaya ortalıkta dolaşıyor. Ve üstelik hala yüzsüzce seni telefonla taciz etmeye devam ediyor. Bu sebeple eğer olayların boyutu ağırlaşırsa, lütfen polise başvurmaktan çekinme. 

  Sevgili dostum, mesajından anladığım kadarıyla şu anda bu adamla yaşadığın yerden daha farklı bir yerde yaşıyorsun. Nerede yaşadığını bilmediğinden söz etmişsin. Bu senin için ciddi bir avantaj aslında. Lütfen yerin gizli kalmaya devam etsin. Hani olur da bu adam seni eski tanıdıklara falan aratır, yerini öğrenmeye çalışır diye ortak arkadaşlarınızla bağlantını kesmen çok akıllıca olmuş. Sakın böyle oyunlara kanma dostum.

  Yerini bilmiyor ise, bu adamın yapmaya çalıştığı şey yalnızca kuru gürültüden ibaret. Yani son bir kez şansını deniyor olsa gerek. Acaba seni bir kez daha kandırabilir mi diye. Senin eskisi kadar savunmasız olduğunu, ondan korkmaya devam ettiğini sanıyor çünkü. 




   Sen şimdilik bilmediğin, yabancı numaraları açma. Ve şüpheli bulduğun numaraları da telefonundan engelle gitsin. Bu aşamada sinirlerinin onunla yeniden muhatap olmayı kaldırabileceğini hiç sanmıyorum. Zaten telefonu açarsan, onunla konuşursan muhakkak sana "Son bir kez görüşmek istiyorum" diyecektir. Sen de belki yaşanmış bunca yılın hatırı var diye düşünüp, son kez onunla görüşmeye gitmek isteyebilirsin o anki ruh halinle. Onunla görüşmeye gitmek de senin için ağır sonuçlara yol açabilir. Sakın böyle şeylere kanma dertli dostum. Sen ondan tamamen uzakta kal. Güvende olman için şimdilik bu yeterli. Fakat aileni aradığı veya birilerine arattığı zaman ailenin buradaki tavrı çok önemli. Zira bu aşamada konuyu çözecek olanlar sen değil de ailen bence...  

   Aile bireylerinden herhangi birisi arandığı zaman, kesinlikle bu adama "sert ve net" bir üslup takınmalı. Yabancı numaralardan gelen çağrıları cevaplamaktan korkmasın ailen. Açsın telefonu. Senin bir daha asla onunla görüşmeyeceğini, zaten ailen olarak buna sıcak bakmadıklarını söylesinler. Bununla birlikte eğer bir kez daha bu şekilde rahatsız ederse, savcılığa hakkında suç duyurusunda bulunacaklarını söylesinler. 

 Karşısında böyle bir tavır görürse, eminim kendisini geri çekecektir. Çünkü bugüne kadar o seni yalnız, savunmasız biliyordu. Onunla birlikte olduğun zaman zarfında seni ailenden uzak tutmaya çalışmasının sebebi de buydu. Ama artık yalnız değilsin, yanında ailen var. Bu durumu kesinlikle bilmeli bu adam. 




  Tabii tacizler devam ederse, gerçekten savcılığa bu durumu bildirmekten de geri kalmayın lütfen. Çünkü böyle adamlar, kanunlar karşısında zoru gördüklerinde zayıftırlar. Aslında onlar zaten zayıftır. Etrafa, kendisinden daha zayıf gördükleri insanlara şiddet ve dehşet saçmalarının sebebi, kendilerini olduklarından daha farklı, güçlü göstermektir. Hani bir söz vardır, "Zalimler korkak olur" derler. İşte bu söz çok doğrudur. Bir kere polisler gidip onu evinden alsınlar bakalım "Hakkında şikayet var" diyerek... Bakalım o zaman ne yapacak? Böyle bir olay yaşadığında bir daha seni veya ailenden herhangi birini aramaya cesaret edeceğini hiç sanmıyorum. 

 Sevgili dertli dostum, emin ol bu ilişkiyi bitirerek doğru kararı vermişsin. Sana bundan sonraki yaşamında huzur ve mutluluk diliyorum. Bundan sonraki gelişmeleri bize yazarsan gerçekten seviniriz. Kendine çok iyi bak. Okuyucularımızın bu konuda önerileri varsa yorumlardan sana bunları belirtecektir. Şimdilik hoşçakalın dostlar. Gerekmedikçe şu sıralar evden çıkmayalım ve #evdekal  uyarısına kulak verelim. Sevgiler... 


Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Instagram

Benzer İçerikler

27 yorum

  1. Ben de bir ekleme yapmak istiyorum. Bu dönemde malesef ev içi şiddet vakaları çok büyük artış gösteriyor (dar ve kapalı alanda kalmanın doğal getirisi) lütfen komşudan gelen seslere kulak verelim, biraz "ben karışmam"cı olmayalım, mazlum varsa gerekirse polisi çağırmaya çekinmeyelim.. Bilmem yanlış mı düşünüyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış düşünmüyorsunuz tabii. Maalesef normal zamanlarda bu tür olaylar zaten vardı şimdi evde kapalı olunca iyice artmaya başlayabilir. Bu karantina günlerinde zaten yeterince sinirleri gerginken bir de böyle olayların olması ne acı...

      Sil
  2. ofof yaaa çok üzücü bu kişinin yaşadıkları. 20 yıl boyunca kurtulamamış olması da ne kötü. ah keşke çok daha önce uyanabilseymiş ama neyse geçmiş artık. eh senin de dediğin gibi, tüm iletişimi kesmeli tabii, adam zarar vercek biri gibi durmuyor, yani öldürecek biri gibi değil, ama belli olmuyor, korkaklar bile bir anda öldürebiliyor. şimdilik korkcak bişi yok gibi. ama adam yerini bulursa evet polis lazım. hatta polise sölense bile polis korumada geç kalabiliyor. sürekli şikayet gerekebilir belki, ya da bir avukata sormalı bunu. sokağa hiç yalnız çıkmasın bence. ve yanında bıçak filan taşısın, yani adam yerini bulursa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef Deep, bu konuda ağır cezalar verilmezse şiddet uygulayanlara bunun önüne geçilmiyor. Evet avukata danışabilir dertli dostumuz. Ben bunu söylemeyi unuttum. İyi yapmışsın hatırlatmakla. Umarım kendisini tamamen kurtarmayı başarır...

      Sil
  3. Adamı gözüm tutmadı. Kadın cinayetleri böyle oluyor işte! Kadının yaşadığı yeri bilmediğinden kesin olarak eminse bir parça şanslı. O zaman öncelikle telefonunu değiştirsin. Yine de adamla tesadüfen bir yerde karşılaşma olasılığı yok değil. Belki tipini değiştirebilir kolay tanınmasın diye. Birkaç yıl sonra ümidini keser adam, başka kurbanlar bulmuş olur zaten. Polise de güven olmuyor. Belki de kadın bu yüzden polise, savcılığa şikayet etmiyor zaten. Bence bunda haklı. Ne olacak, adamın ifadesi alınacak, sonra serbest bırakılacak. Şikayette bulunduğu takdirde adres vermesi gerekecek. O zaman bunu birilerine para yedirerek falan öğrenebilir. Adam sapık ruhluysa, kadına yenilgiyi kabul etmez. Al sana cinayet!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, ilk anda polis zaten doğru yönlendirmediği için olay bu hale gelmiş. Polis şikayetçi olmasına teşvik etseydi keşke. Bu önerilerinizi göz önünde bulundursun dertli dostumuz. Umarım kurtarabilir kendisini. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  4. Böyle adamlar bir şey beceremeyip zorunu kadınlardan alan korkaklar oluyor genelde. Kurtulmak ödül.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen dediğiniz gibi, kendisini ifade edememiş toplumda kabul görmemiş tipler ancak etrafa dehşet saçarak saygı gördüğünü zannediyor...

      Sil
  5. Off kardeşim vallah üzüldüm

    YanıtlaSil
  6. Aklıma gelenler,şiddet gören bayan ne yapabilir? Telefon hattını değştirebilir..(Şiddetçi ailesinin oturduğu yeri biliyorsa oraya gelebilir o yüzden) bilinmeyen bir şehire gidebilir yada imkanı varsa yurtdışına çıkabilir..Olmadı "ben niye kaçıyom,o kaçsın" diyosa savcılığa "hayatım tehlikede" diye başvurabilir..Bir de sizin tavsiyelerinize uyabilir,bence uysun..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tür durumlar gerçekten çok zor. Bu insan görünümlü yaratıklara karşı çok ağır cezalar verilmeli. Yasalar bu yönde düzenlenmeli... Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  7. Nerede yaşadığını bilmiyorsa komple herkes telefon numaralarını değiştirsin ailedekilerle birlikte, sorun çözülmüş olur sanki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu da bir çözüm olabilir tabii. Teşekkürler.

      Sil
  8. Üzücü bir durum insan olmayan birine denk gelmişsin kardeşim sana verilen tavsiyelere uy

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef insan görünümünde olmak insan olmaya yetmiyor. Umarım dertli dostumuz bu konuyu çözmeyi başarır. Teşekkürler.

      Sil
  9. Kendini kadının sahibi sanan şu zorbalar bir bitmedi yahu.. Cesaretlerinin kaynağını biliyoruz da, neyse burası değil dillendirilecek yer. Daha en baştan telefon numaraları değişmeliydi. Kafan rahat etsin istiyorsan, ilk olarak bunu yapmayı dene sevgili dertli dost. Sonrasında farklı yollarla tacize devam ederse yapılacak şey belli; vakit kaybetmeden savcılığın yolunu tutmak. Hem Dert Anası Gülhan hem de yorum yapan herkes bu konuda hemfikir. Aklın yolu bir. Geç olmadan harekete geçmek lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız, yapılacak şey belli. Bu tür insanlar ancak kanunlarla sindirilir. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  10. Zorbalık maalesef ülkemizde bir gerçek...bu konuda iyi yönlendirme şart.. Aile ve sosyal bakanlığımız bu konuda iyi çalışmalar yürütüyor.. Tabiiki orf adet töre mahalle baskıları ile çok örtbas ediliyor...
    Bu konudaki yazınız güzel bir çıkış noktası ve rehber olmuş...
    Editöre teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zorbalığa sessiz kalmamak, yapılması gerekenleri uygulamak gerekli. Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  11. Çok acı bir hikaye, bence erkek evlat yetiştirirken biraz daha özenli olsak böyle tipler türemez :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet asıl konu bu zaten. Doğurmakla iş bitmiyor eğitmek, topluma yararlı insanlar yetiştirmek şart.

      Sil
  12. Çok zor bir durum Allah yardımcın olsun.

    YanıtlaSil
  13. Günümüzde sosyal medyadaysan bi şekilde ulaşılıyor. En iyisi başkası üzerine hat alıp, sosyal medyada da nickler kullanıp video ve görsel paylaşım yapmasın. Bir süre sonra olayın sıcaklığı geçecek belki de herkes kendi yoluna gidecektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız bir de sosyal medya kısmı var işin tabii. Dertli dostumuzun bu aşamada dikkatli olması gerekiyor her açıdan. Çok teşekkürler önerileriniz için.

      Sil
  14. Geç kalınmış bir kurtuluş ama nedenlerini bilemeyiz tabi şuan yapması gereken telefon numarası değiştirmek tanımadığı numaraları açmamak sosyal medyadan uzak kalmak belli süre ailesinin numarasını engellemesini sağlamak ama ısrarla rahatsızlık vermeye devam ederse savcılığa suç duyurunsun da bulunmak. Geçmiş olsun

    YanıtlaSil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe