Dizi Tavsiyesi- Supernatural

Şubat 10, 2020



  

  Efendiimm herkese merhabalar. Çok uzun zaman oldu değil mi? Eylül ayında Silivri'de deprem, ardından Aso'nun Antalya'ya taşınması, benim sağlık sorunlarım derken bayağı bir zaman geçmiş. Sağlığımı merak edenler için, iyi olduğumu da hemen söylemeliyim. 

 Bu arada Aso'cuğum sağ olsun birkaç paylaşım yaptı sizlere. Neler olduğunu anlattı tabii. Ve artık benim de geri dönmemin zamanı gelmiştir diye düşündüm. Burada bulunmadığımız sürede yorum yapan, halimizi hatırımızı soran herkese teşekkür ederim. Dönemediğim tüm yorumlar için affınıza sığınırım. Bugün itibariyle tüm arkadaşların bloglarını dolaşıp, ziyaretlerde bulunmaya başlayacağım tekrar. Yani artık dert anası geri döndü diyebiliriz. 😃


   Burada olmadığım zaman zarfında birçok şey yaptım. Yeni uğraşlar edindim örgü örmek gibi... Örgü konusunun detaylarını başka bir paylaşımda anlatacağım sizlere. Hali hazırda renkli yünlerden ördüğüm kocaaa bir yatak örtüsünün fotoğraflarıyla beraber. 😊 Ve  tabii burada olmadığım süre zarfında benim için olmazsa olmaz, uzuuun sezonları olan diziler izledim. Bunlardan biri de Supernatural dizisi idi. Şu an ben dizinin 12. sezonundayım. Ve dizi 15 sezondan oluşuyor. Dizinin şu dönemlerde final sezonu yayınlanmaya devam ediliyor. Sanırım birkaç bölüm sonra final yapmış olur. Ben de finale yetişmiş olurum. 


  Şimdi öncelikle belirtmeliyim ki, bu dizinin aşırı fantastik olduğunu düşünüp, kesinlikle izleyemeyeceğimi söylüyor idim. Bu arada Aso'cum bu dizinin sıkı takipçilerinden biridir. Bana da defalarca "Güloo izle seveceksin bak!" dediğini hatırlıyorum. Ama ben ilk bir iki bölümünü izleyip "Yokk yeeaaaa çekilmez bu öcülü böcülü bu da neymiş!!" dediğimi de hatırlıyorum tabiisi 😆 Amma velakin dizinin ilk birkaç bölümünü izledikten sonra ortam çok keyifli bir hal alıyormuş. Geçenlerde "haydi bir kez daha izlemeyi deneneyim" dedim ve başladım. Birkaç bölümü atlattıktan sonra dizi sizi inanılmaz derecede sarıyor. Yani bu bana bir kez daha ders oldu ki eğer Aso bir diziyi tavsiye ediyorsa, boş değildir. 😉Teşekkürler Aso'cum diyeyim ve artık şu diziyi anlatmaya başlayayım. 





   Efendim dizinin konusu, aslında bir aile dramıyla başlıyor. Ailemiz Winchester ailesi. Ailenin çocuklarının isimleri Dean ve Sam. Sam 6 aylık olduğunda ailenin hayatını karartacak bir olay yaşanıyor. Anne Winchester, olağanüstü bir olayla hayatını kaybediyor. Mary, çocuğunun beşiğinin yanına gittiğinde tuhaf bir yaratıkla karşılaşıyor. Bu yaratık, sarı gözlü bir iblis efendim... Kadın daha ne olduğunu bile anlayamadan, alevler içerisinde can veriyor.  Herkes bu olayın sıradan bir yangın olduğunu zannediyor ama, babaları olayın farkında. Baba John Winchester bu olaydan sonra yaşamını bu yaratığın peşine düşerek geçiriyor. Bu arada John demişken, yabancı değil canıım! Bizim The Walking Dead'den tanıdığımız Negan'ın ta kendisi oynuyor baba rolünü. Yeri gelmişken şuraya fotoğrafını bıraktım gitti. 😆





   Hikayede baba John, yaşamını kendi deyişleriyle bir "avcı" olarak geçiriyor. Avcılıktan kastımız, olağanüstü varlıkların yakalanması. Hani insanların bunları gördüğünü söylediğinde, deli muamelesi yapıldığı yaratıklar, bu ailenin hedefinde. John çocuklarını da bir avcı olarak yetiştiriyor. Dean, tam olarak babasının yolundan ilerliyor ve mükemmel bir avcı oluyor. Fakat Sam, biraz daha normal bir hayat yaşamak istiyor. Üniversiteye gidiyor. Jessica adında bir kız arkadaşı oluyor. Onunla evlenip, mutlu mesut yaşama planları içerisinde kendisi. Ama evdeki hesap çarşıya uymuyor. Ve annesinin katili olan sarı gözlü iblis, Jessica'yı da aynı şekilde alevler içerisinde öldürüyor. 


 Durum böyle olunca, Sam de ağabeyine katılarak bu iblisi yakalamanın farz olduğunu düşünmeye başlıyor. Bu kardeşler, olağanüstü olarak görülen olaylarda, sahte FBI ajanı kimlikleriyle olaya müdahil oluyorlar. Ve o kötü yaratıkları yakalayıp, insanları kurtarıyorlar. Tabii asıl hedefleri ailelerinin başına musallat olan sarı gözlü iblisi ele geçirmek. Ancak takdir edersiniz, bu o kadar da kolay olmuyor. Çünkü sarı gözlü iblis yalnızca bir kukla. Olayın ucu cehennemden Lucifer'e kadar uzanıyor. 

 Lucifer cannım, hani şu bizim Adem ve Havva'ı kandırıp cennetten attıran, her besmelede şerrinden Allah'a sığındığımız o kovulmuş, taşlanmış meymenetsiz şeytan var ya! İşte o şeytanın adı Lucifer ve bu dizinin de ana konularından birini oluşturuyor.😆 Diyeyim, ve susayım bundan sonrası artık spoiler demek. İzlerseniz zaten kendiniz neler olduğunu görebilirsiniz. 





  Supernatural hikayesinde neler neler yok ki. Şeytanlar, cinler, periler, vampirler, kurt adamlar şekil değiştiren yaratıklar... Hatta sezonlar ilerledikçe konuya cennetteki melekler, Tanrı katipleri, falan da dahil oluyor. Ve hatttaaa bu hikayede Tanrının bizzat kendisi de var. 😊 Şimdi demeyin "Aman efendim olur mu öyle şey tövbe estağfurullah" diye bu yalnızca bir hikaye. 😆 Ve kaynağını da mitolojilerden, eski hikayelerden insanlık tarihinin en eski efsanelerinden alıyor. Belki de bu diziden bu kadar etkilenmemin sebebi, mitolojik varlıkların ve hikayelerin de ara ara konuya dahil olmasıdır. Mitolojiyi sevdiğim malumunuzdur. 


 Örneğin bir bölümde Zeus ortaya çıkıyor. Bir başka bölümde Fars mitolojisinde karanlık ve ışığın yani Ehrimen ve Hürmüz'ün mücadelesi farklı bir boyutta anlatılıyor. Bir diğer bölüm diş perisinden bahsederken başka bir bölüm, Mısır mitolojisindeki Osiris'ten bahsedebiliyor. Yani aslında Supernatural, tüm insanlığın sahip olduğu kadim öğretiler ve mitlerden yola çıkıyor diyebilirim. Bu nedenle sıradan bir fantastik dizi olmanın çok ötesinde...


  Efendim çok uzattım. Ee malum uzun süredir yokum, yazmaya başlayınca da çenem düştü sanırsam. 😆 Bitirirken size Supernatural'de en çok sevdiğim karakterin bir fotoğrafını bırakayım. 

  



   Bu abimiz, Castiel. Gördüğünüz gibi kanatlarıyla falan, cennetin bir meleği olmaktadır kendileri. 😆 Bakar mısınız boya posa endama. 😆  Hatta hızımı alamamışken bir de kanatsız pozunu paylaşayım şuraya. 😆




   Böyle bir melek düşününüz, tek bakışta içinizi okuyor. Bir dokunuşta, ruhunuzdaki bütün kalp kırıklıklarını üzüntüleri gideriyor. Diyar diyar dolaşıp, Sam ve Dean ile birlikte kötülükle mücadele ederken, diğer yandan da sokakta gördüğü hasta, sıkıntıları olan kimselere yardım ediyor. Örneğin bir bölümde parkta belirip, bebeği sürekli ağlayan bir anneye yardım etmiş, bebeğin kasık fıtığını tek dokunuşta tedavi etmişti.😊 Misha Collins bu rolde inanılmaz başarılı. Aslında diziye birkaç bölüm oynamak üzere gelmiş ama izleyici onu çok sevince kalmış. Ve Misha Collins benim gözümde hep Castiel olarak kalacak. Supernatural tavsiyemi Castiel'e saygı duruşunda bulunarak bitiriyorum. 😆😆😆 Sağlıcakla kalın. Sevgiler... 
  

Benzer İçerikler

26 yorum

  1. Yanıtlar
    1. Geldiim evett :) Supernatural'e bir şey demedin amma izledin mi sen. İzlediysen yorumunu merak ediyorum. :)

      Sil
    2. örgü örerken dizi yaniiii :) supernatural izlemedim ama biliyom yani bikaç bölüm izledimdi ama izlerim mademsi, konu bana uygun zateen, atiye tarzı ha haaa, semboller, şifreler, illumunati hehe :) atiye de finelde dark tarzı oldu :) izlerim bu diziyi de aldım listeye. iki dizi diyim. biri, visavis, kadınlar hapishanesi, müthişli dizi, casa papelin oyuncuları da vaar :) ne aksiyon ama yaa :) çok sezonlu, yenisi de gelcek :) diğeri de, mom, komedi dizisi, anne kız var ama ideal anne kız ha haaa :) çok komikliiii :)

      Sil
    3. Eveett örgü örerken dizi izledim. Örgüyü paylaşacağım ilerleyen günlerde. Tam bitmedi daha. Atiye dediğim gibi ilk birkaç dakikası aşırı yapay geldi izleyemedim onu da bir ara tekrar deneyeceğim. Severim öyle sembolleri gizemleri falan. Mom Aso da demişti. Diğerlerini de not aldım. Senin de dediğin üzere diziler bitmeeez :)

      Sil
  2. Dert anası epey bir dinlendin yani ve bomba gibi bir tavsiye ile dönüş yaptin ama bizdede dertler dağ gibi oldu bizi kimler tabiki dert anası Hosgeldin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dertler dağ oldu o ciddi bir sorun. Gelen dert sorularını en kısa zamanda cevaplayıp yayınlayacağız. Uzun bir aradan sonra dertle başlamayayım dedim. :)

      Sil
  3. Geçmiş olsun evde olunca sezon sezon dizi izlemissin:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. Valla izledim sezonlarca. Bir de 12 sezonluk big bang theory var. Onu da anlatırım bir ara. Eğlenceliydi. :)

      Sil
  4. Hoş geldin, dinlendin enerji depoladın ve harika bir yazıyla dönüş yaptın, çok sevindim. Diziye ait detaylar çok iyi, supernatural dizisinin konusu pek ilgimi çekmemişti ama yazdıklarını okuyunca ona bir şans vereyim dedim. Bakalım sararsa devam ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Supernatural benim de baştan ilgimi çekmemişti ama ilk bölümlerden sonra asıl konuya geçiliyor. Özellikle melekler ve mitolojilerle ilgili kısımlar çok iyiydi. Bence de bir şans vermelisiniz. Seveceğinize inanıyorum. :)

      Sil
  5. Özlemiştik sizi :) selamlar öncelikle ve gelelim Supernatural e sayenizde siz tavisye ediyorsunuz ben de izliyorum. Bakalım Supernatural nasıl meraklandım ve hafta sonu gelsin diye bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Biz de sizleri özledik. :) Bence beğenebilirsiniz bu diziyi. Sanırım siz de benim gibi mitolojileri seviyorsunuz. O hikayelerden çok alıntı var dizide. :)

      Sil
  6. Diziyi izlemedim ancak tam sizin sevdiğiniz tarz bir dizi gibi sanki Gülhan Hanım. Bu arada hoş geldiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fatih Bey. Evet tam da benim tarzımdı. Fantastik hikayeleri severim. :) Siz de hoş geldiniz. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  7. Supernaturali izlemiştim ama tabii tüm bölümlerini deil,bende sıkı izlerdim bunu,taaki tv,den kaldırılıncaya kadar,öyle sinr oluyom ki şu tvlere..😬 Bi daha da izleyemedim diziyi,netten izlemeye pek alışamadım bakalım belki ilerde olabilir.. Bu arada çok geçmiş olsun,tekrar gerş gelmeniz iyi olmuş..Hoşgeldiniz..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TV'de yayınlamaları bile bir mucize bence. Çünkü bizde pek tutmaz bu tarz diziler. Çok fantastik bulunur. Bize bol miktarda dram ve entrika lazım. :) Netten izleyin ama ya gerçekten çok rahat reklam yok uzun uzun. Bazı siteler yalnızca dizi başlarken 1 adet reklam yayınlıyor onun da saniyesi var geçiyorsunuz dolunca. Bir deneyin bizim gibi siz de sonrasında tv den izleyemez hale geleceksiniz. Garanti verdim gitti.:)

      Sil
  8. Geçmiş olsun Gülhan hanım Lucifer'i saçmada olsa izledim. Supernaturali izleme fırsatım olmadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Lucifer'i de ben izlemedim bak iyi hatırlattınız hazır fantastik olaylara girmişken onu da izleyeyim ben. :)

      Sil
  9. feriha hanım 1 ve 2, okudun muuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonradan gördüm o bölümleri yazdım da yoruma zaten. Güzel olmuş o hikaye. Bekliyorum devamını şeker. :)

      Sil
  10. supernatural bu diziyi izlemedim licuferi izledim ben en çok yatak örtüsünü merak ettim örgü istersek kimi bulacağımızı da çözdük böylece çok büyük geçmiş olsun bu arada herşey geçtiartık buradasın bol paylaşımlar bekliyoruz kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lucifer'i izleyebilirim ben de bunun üzerine aslında. Yatak örtüsünün son motifini dün gece ördüm. Birleştirmesi kaldı. Onu da bugün bitirirsem fotoğraflarını koyacağım. Ben de kendime hayretteyim açıkçası nasıl yapabildim diye. 😊

      Sil
  11. bu diziyi sanırım 4. sezona kadar izlemiştim ama yarım kalmıştı çook önceden güncel olarak takip ediyordum ama unuttum tabi baya belki baştan başlarım bi ara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güncel takip etmek hayli zor olsa gerek. Dile kolay 15 yıl :) Bu açıdan bakılınca benimki kolay oldu. Sezonları beklemedim. Şimdi bir tek final bölümlerini bekleyeceğim sanırım. :)

      Sil
  12. Aslında Supernatural konusu tam bana göre ama bir türlü başlayamadım. Bir ara izlemeliyim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Supernatural'e başlarsanız kesinlikle seveceğinize inanıyorum. Yalnızca ilk bölümleri biraz zorluyor hikaye tam oturmadığı için. Sonrası etkileyici. :)

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe