Kendin Yap

Şubat 19, 2020



  Efendiiim, herkese merhabalar. Bugün sizlerle daha önce yaptığımdan bahsettiğim el emeği göz nuru tığ işi yatak örtüsünü paylaşmak istiyorum. Biliyorsunuz uzun zaman blog paylaşımlarına ara vermiştik. Bu süre zarfında kendim için yeni hobiler edindim. Bunlardan biri de örgü örmek oldu. Örgü örmek, ciddi bir sanat aslında. Bu konuda çok profesyonel olduğum söylenemez. Bilgilerim yalnızca çocukken anneannem tarafından bana öğretilen birkaç basit tığ işinden ibaret.  Bu konuda bu yaşıma kadar pek bir şey ürettiğim söylenemez. Yani birkaç basit sehpa örtüsü, sabunluk türünde şeyler örmüşlüğüm vardı. Hiç bu kadar büyük bir işe girişip de azimle sürdürüp tamamlayacağım aklıma gelmezdi açıkçası. 😆 Şimdi konunun detaylarına gireceğim ama öncesinde şu çalışmamın fotoğraflarını sizlerle paylaşayım istiyorum. 




   Gördüğünüz üzere renkli yünler kullanarak, ufak sayılacak bir motif ile bu örtüyü tamamladım. 

  




     Oldukça keyifli bir çalışma oldu benim için. Motifleri tek tek örüp ekledikçe, örtünün yavaşça oluşması gerçekten de keyif veriyor insana. Ancak ne kadar zamanımı aldığına gelince, ona hiç girmeyelim bir hayli uzun sürdü.  😆 Hatta Aso'cuğumun eşi sevgili kardeşim Mert, bu konuda ara ara bana takılarak, konuyu bir espri malzemesine dönüştürdü. Ve hatta bu konu hakkında bir iddiaya da girdik kendisiyle. Eğer bunu tamamlamayı başarırsam, gelip yazın beni İstanbul'dan alacak ve Antalya'ya Aso'cuğuma götürecekti. Hatta yolda Afyon'da durup bana sucuk döner ısmarlamayı da kabul etti kendisi. Aso'cuğum şahitsin. Yaza bu sözünü tutmasını bekliyorum Mert kardeşimden. 😆😆


   Şimdi efendim gelelim bu motifin nasıl yapıldığına. Ben aslında bu motifi bir Youtube kanalından öğrendim. Kanalın ismi Tamanne Linkini de şuracığa bıraktım. Örgüye meraklı olanlar mutlaka bu kanalı takip etsin. Hanımefendi gayet açık ve güzel şekilde örneklerin yapılışını anlatıyor. En güzel tarafı da örgüyü hiç bilmeyen biri bile olsanız, hanımefendinin anlatımıyla gayet güzel anlıyorsunuz yapılışını. Bu konularda çok becerikli olduğumu söyleyemeyeceğim lakin ben bile gayet kolay anladım diyeyim siz düşünün yani 😆

  Sırası gelmişken bu motifin yapımına ait videoyu da buraya ekleyeyim. 




       Bu videodan motifin yapımını görebilirsiniz dostlar. Motifin renklerini tamamen kendiniz seçebilirsiniz. Burada yalnızca orta kısımlarında farklı renk ip kullanılmış. Ben bazılarını tek renk yaptım bazılarını daha farklı renklerden yaptım. Tercih size kalmış. Bu kanalda daha birçok farklı örgü var. Şimdi hazır elim alışmışken diyorum bir şal öreyim kendime. Bakalım daha neler üreteceğim. Bir şeyler ördükçe buradan yine sizlerle kendin yap köşemizde paylaşacağım. Tamaanne kanalına bu güzel motif ve detaylı anlatım için teşekkürlerimizi iletelim buradan. 



  Şimdi yatak örtüsünün oluşum aşamalarında çektiğim fotoğrafları da sizlerle paylaşayım istiyorum. Bunları çekerken niyetim blogda paylaşmak değildi. Bu sebeple öyle profesyonel fotoğraflar falan değiller. Fotoğrafları çekerken Aso'cuğuma gönderip, "Asooo baakk! Biraz daha büyüdü örtü" diyebilmek maksadındaydım. 😆





    Aslında her şey bu ilk kareyi yapmayla başlamıştı. Bu aşamada olayın nereye gideceğini bilmiyordum. Yalnızca örüp, motifleri birleştirerek kendimi oyalıyordum. 😇

  



     Sonrasında ortaya böyle bir şey çıkınca bir hayli keyiflendim. Dedim ben bundan yatak örtüsü yapayım en iyisi. Çünkü o anki psikolojim uzun süre elimi oyalayacak bir şeylere ihtiyaç duyuyordu. 

  

   

  


           


      Tabii zaman ilerledikçe ve ben örmeyi sürdürdükçe örtü bu şekilde büyüdü. Son halini aldı. Umarım sizler de beğenmişsinizdir bu çalışmamı. Yorumlardan düşüncelerinizi aktarmayı unutmayın lütfen. Heyecanla bekliyor olacağım yorumlarınızı. Efendim kendin yap köşemizden şimdilik bu kadar. Sağlıcakla kalın, kendinize çok iyi bakın. Sevgiler... 


Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Instagram

Benzer İçerikler

40 yorum

  1. Gülhan hanım dert dinlemekten bu işlerede vakit ayırıyorsunuz başarılı bir çalışma olmuş örgü yatak örtüsü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aslında biraz kendime zaman ayırdığım bir dönemde ortaya çıktı. Ve yapabildiğimi gördüm. Şimdi alışkanlık oldu ve bu bitince hemen başka yeni bir şey örmek ihtiyacı hissettim. Böylelikle yeni bir hobi kazanmış oldum aslında. Çok teşekkür ederim yorumunuz için Yusuf Bey. :)

      Sil
  2. şahane olmuş.bu aralar bende motif örüyorum,bitirince paylaşayım bende.eline ,gözüne sağlık.kanalı takibe aldım bende:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaşın tabii. Bence emek verilen tüm çalışmalar paylaşılmalı bloglarda. Eminim sizinkiler de çok güzeldir. Merakla bekliyorum paylaşımlarınızı. :) Bu kanal güzel tesadüf buldum ve birçok örnek var videolarda. Çok teşekkürler yorumunuz için. Beğenmiş olmanıza sevindim. :)

      Sil
  3. Süper olmuş el örgüsü yatak örtüsü aynı zamanda hamaratım diyorsunuz. Ya bende atkı istiyorum olmaz mı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atkı en kolay örülen örgü Engin Bey. Tabii ki örerim ne demek. :) Valla hamaratmışım galiba ben de yeni fark ettim bu yönümü. :) Beğenmenize sevindim. Teşekkürler. :)

      Sil
  4. çok güzel olmuş ellerine emeklerine sağlık canım benim :) güzel günlerde kullan sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımccıımm nerelerdesin seenn :) Sana geldim blogda yeni paylaşımın yoktu. Özletme kendini fazla. :) Yatak örtümü beğendiğine sevindim. Teşekkür ederim canım benim iyi bak kendine. :)

      Sil
  5. Ellerinize sağlık. Şimdi ki insanlar ve bilhassa gençler sabır işi bu işlere girişmek istemiyorlar. Ama tam bir zevk ve enerji gerektiren uğraşlar.
    Ben egitimci olarak 3D yazıcılarda kendin yap 3D nesneler yapabiliyorum.
    Başarılarınız bol olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız gençler pek meyilli değiller bu çalışmalara. Dediğiniz gibi pek sabır yok şimdiki gençlerde. Teknolojiyle büyüdüler çünkü. Her şeyin birkaç tuşa basarak, saniyeler içinde gerçekleşmesine alışkınlar. Ondan olsa gerek. Bloğunuzu takibe aldım çalışmalarınıza da bir göz gezdirdim. Çok güzeller emeğinize sağlık. :)

      Sil
  6. Kıskanıyorum boyke işler yapıp koymayın ya ben de hiç yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevimciimm ben yaparım senin için cancazım ne demek. :) Senin okuduğum kitapları da hiç birimiz ömrümüz boyunca okumamışızdır. Herkesin bir özel yanı var. Hem örgüyü istersen öğrenirsin çok kolay. Ben bile yapıyorum yahu daha ne diyeyim. :)

      Sil
  7. Milletin derdine derman ol, kitap yaz, yetmez bir de yatak örtüsü yap. Dünyayı kadınlar yönetmeli yemin billah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuya katılıyorum işte Taner Bey. Yüzyıllardır dünyayı erkekler yönetiyor. Etraf savaşlardan açlık ve sefaletten geçilmiyor. Bir kere de kadınlara bıraksalar şu işi bence daha adaletli ve merhametli olabilirler diye düşündüm. Teşekkür ederim güzel sözleriniz için. Sevgiler saygılar...

      Sil
  8. Hımm maharettli ellerden güzel bir iş daha,harika örgüler bence,elinize emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindiim. Teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil
  9. Elinize emeğinize sağlık severim böyle el işi şeyleri harika duruyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. El işi her şeyden önce emek demek. Ben de çok seviyorum. Beğenmiş olmanıza sevindim. Teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil
  10. Ufak mı??? Baya battaniye örmüşsünüzz! Ben de çok özeniyorum patchwork'e, muhteşem olmuşşş :) Ellleriiine sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufak derken motifleri ufak demek istedim canımcım. Kendi bayaaa büyük oldu. :) Yatağın üstüne örttüm şimdilik ama hafif serin günlerde sonbaharda falan battaniye olabilir tabiisi. :) Patchwork candır ben de severim. Hoş geldin bu aradaa :)

      Sil
  11. Bu vesileyle kendinizi keşfetmiş oldunuz, çok güzel olmuş. Renk ve desen seçimin de harika. E artık Afyon sucuğu ve Antalya ziyaretini hakkettin. Yalnız bundan sonraki iddialar bu kadar güçlü olmaz, yapacağını anladı çünkü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet kesinlikle anladı diye düşünüyorum. Hoş 2 haftalık süre vermişti ben o sürede tamamladığımı düşünüyorum ama açıkçası zamanı saymadım ve kendisi şu an zamanında tamamlayamadın diyor ama olsun. :) O gelip almasa da ben bir şekilde gider, yolda o sucuğu yer dünyayı da burnundan getiririm gidince. :) Şaka bir yana Aso'cum da eşi de kardeşlerim benim. Arada böyle takılıyoruz birbirimize. :) Bu arada dediğiniz gibi kendimi keşfetmiş oldum. Şimdi şal örüyorum. Bitsin onu da paylaşacağım. :) Beğenmenize çok sevindim. Çok teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil
  12. oleey eline sağlık seen :) kaplanlı battaniye motifi var mı o kanaldaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem Deep'çim bak istersen. Birçok motif ve battaniye örneği var ama kaplanlı görmedim :) Güzel olmuş diimii. Beğenmene sevindim. :)

      Sil
  13. Yaaa çok beğendim, elinize sağlık harika görünüyor :) bende düşünüyorum bu motiflerden battaniyesini yapmayı umarım başarılı olabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence yaparsınız. Motif dört sıradan oluşuyor ve çok kolay. Bir kere eliniz alıştığı zaman hızlı hızlı gidiyor. Teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil
  14. El işi çalışmalar çok güzel;tebrik ederim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorumunuz için teşekkür ederim Fatih Bey. :)

      Sil
  15. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım. Bende yetenek olsa yapacağım bir şeyler ama nerede:)
    Bu arada bloğuna mail abonelik butonu koyarsan daha rahat takip edebilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde vardı eskiden öyle bir şey sanki. Aso'cuğuma bir söyleyeyim ben. Bizdeki teknik konuları Aso hallediyor. :) Bence yaparsınız baştan biraz zor gelecek tabii ama istedikten sonra insan her şeyi başarabilir. Çok teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  16. Eline emeğine sağlık nefis gozukuyor:)

    YanıtlaSil
  17. heey son yazıma baksanaaa, iki dizi yazdım, ikisi de çok fenaaaa :) nefesim kesildi valla ikisinde de, dizi dediğin bunlar gibi oluuur :) bi de visavis de böyle işteee :) mom ise acaip komik, unutmaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam gelirim birazdan Deep'çim. Mom Aso'da söylemişti. Ben şimdi Versailles izliyorum. Tarihi dizi XIV. Louis'i anlatıyor. O bitsin bakarım dediklerine. :)

      Sil
  18. Gerçekten sabır işi oldu bu biraz. Çok uzun sürdü çünkü. Sona doğru yorucu oldu çünkü örtü büyüdükçe motif sayısı artıyor. Aynı renkteki motiften çok sayıda yapıp, eklemek durumunda kalıyorsunuz. İlk sıralar kolaydı tabii. Hemen bitiyordu. :)Kendin Yap kategorisini Aso başlattı. Ben de katkıda bulunayım dedim. Beğenmenize sevindim. Eğer yapmak isterseniz, kesinlikle siz de yapabilirsiniz.. Dediğim gibi motif zor değil. Ama biraz sabır istiyor tabii. Teşekkür ederim yorumunuz için. :)

    YanıtlaSil
  19. Kurda sormuşlar “neden boynun kalın diye?”, “kendi işimi kendim görürüm de ondan” demiş. DertAnası “kendin yap” diyerek bize hem yol gösteriyor hem de örnek oluyor 🤔 El emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. :)

      Sil
  20. Çok güzel emek ve sabirla yapmişsiniz, maşallah diyorum. Blogunuzu yeni keşf ettim, takibe aldım, artık arada ziyaretinize gelirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş geldiniz aramıza diyelim. Ben sizi takibe aldım. Bugün paylaşımlarınızı okumaya geleceğim. Örtüyü beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  21. Çok güzel olmuş örtü. Eskiden örgü örerdim en son 15 yıl önce oğlum Ada ya battaniye ördüm. Artık hiç sabrım yok 🙈

    YanıtlaSil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe