Kitap Projesi 4. Bölüm 5. Parça

Ocak 18, 2020




    Telefondaki tuhaf, itici sesin sahibiyle Umay'ın aralarında aynen şu diyalog geçmişti.


-Alo, Hikmet Bey’in ofisi mi?
-Evet buyurun!
-Hikmet Bey orada mı?
-Hayır şu anda burada değil.
-Nerede acaba?
-Üniversiteye ders için gitti?
- Siz kimsiniz?
-Hikmet Bey’in yardımcısıyım.
-Asistan mısınız?
-Öyle de denebilir tabii. 
-Yeni mi başladınız işe?


 Bu tuhaf sorular Umay’ın sinirini bozmaya başlamıştı.


-Beyefendi siz kimsiniz?


  Bu soru üzerine bir sessizlik oldu. Telefondaki adam  için beklenmedik bir soruydu bu galiba.  Derin bir nefes aldı bu esnada telefondaki adam.

-Şey, ben Hikmet Bey’in bir arkadaşıyım. Üniversiteden...

Umay daha ciddi bir ses tonuyla konuşmaya başlamıştı. Ve ona kısa kesmesini telkin edercesine...


-Evet buyurun ne istemiştiniz?

-Şey, ben Hikmet’in yeni aldığı araştırmayı merak ettim de... Nasıl gidiyor acaba? Biraz anlatmıştı da bana.

 Umay bir şeyler döndüğünü fark etmişti. Profesör ona daha iş görüşmesindeyken araştırmadan kimseye bahsetmemesini söylemişti.  Bu yüzden temkinli olmakta yarar vardı.


-Hikmet Bey’in üniversiteden arkadaşısınız değil mi?

-Evet evet, çok iyi arkadaşız biz. Bana geçen gün yeni araştırma aldığını söylemişti de bir arayıp sorayım dedim nasıl gidiyor diye. Ben de üniversitedeyim zaten şu an.  Aynı üniversitedeyiz yani...

-Hikmet Bey de şu an üniversitede. Niçin kendisine sormuyorsunuz?

Adam  bu cevabın üzerine bir duraksamıştı. Belli ki böyle bir cevap beklemiyordu. Yine de kıvırmaya çalışacaktı.

-Ya, Hikmet’in derste olduğunu sanıyorum ve ne zaman dersten çıkar bilmiyorum.

   Umay bu kadar tutarsız ve basit bir numarayla ağzından laf alınacağını zanneden bu adama iyice sinirlenmişti. Ağzının payını vermek istiyordu ama ya onu yanlış anlıyorsa, ya gerçekten de profesörün yakın bir arkadaşıysa o zaman profesöre karşı hoş olmayacağını düşünüp, sakin kalmaya çalışıyordu. Hoş bu konuşmalardan herhangi bir ciddiyet beklemiyordu. Hangi iyi niyetli arkadaş, özellikle adamın ofiste olmadığı bir saatte arayıp da yaptığı araştırmayı sorsun ki...


  Hikmet’in ofiste ders programı çizelgesi asılıydı. Oturduğu koltuğun hemen yanındaki duvarın boyası aşınmış kısmına bantla, özensizce, eğreti bir şekilde  tutturulmuştu. O gün, günlerden çarşambaydı. Saat ise, üç buçuktu.  Çizelgeye baktı Umay. Neyse ki dersler saatleri ve sınıf yerlerine kadar detaylarıyla yazılmıştı. Bu çizelgeye göre Hikmet o saatte dersteydi. Ve çıkışına on beş dakika kalmıştı.

-Hikmet Bey şu anda üçüncü sınıflar için ana binada A koridor 36 numaralı sınıfta derste. Ve çıkmasına tam 15 dakika var. 

 Telefondaki adam, bu kadar net bir cevap beklemiyordu. Şaşkındı ve şimdi durumu nasıl kıvıracağını da bilmiyordu.

-Yaaa öyle mi çok teşekkür ederim. Yanlış anlamayın ben arkadaşıyım onun öylesine bir arayayım diye... Hem araştırma için heyecanlıydı kendisi o yüzden sormuştum ama...

 Cümleleri tamamlayamıyordu adam...

-Evet birazdan dersten çıktığında kendisiyle konuşursunuz.
-Teşekkürler dedi adam tam kapatacaktı telefonu Umay sordu.
-Kim aradı diyeyim Hikmet Bey’e?
-Şey sorun değil ben birazdan görürüm onu diyerek telefonu Umay’ın yüzüne kapattı. Bu konuşma Umay’ın hiç ama hiç hoşuna gitmemişti...




Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Instagram

Benzer İçerikler

22 yorum

  1. Araştırma gizliliğine kaybetmeye doğru yol alıyor ama Umay çok iyi cevap vermiş, bizler çoğu zaman referansı duyunca hemen çözülüyoruz, uyanık olmak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef, ama böyle durumlarda dikkatli olmak gerek.

      Sil
  2. Umay telefondaki adam arasındaki diyalog güzeldi ama en çok ta umayin uyanık olması

    YanıtlaSil
  3. Telefondaki kendini tanıtmadan hiçbir bilgi verilmemeli zaten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve maalesef günlük telefon konuşmalarında buna benzer durumları çok yaşarız. En sevmediğim durum da telefonu açınca kimsiniz diye soran kişiler. Arayanın kendisini tanıtması gerekir önce değil mi ama :)

      Sil
  4. hımmm, dürümler karışıyooooo :)

    YanıtlaSil
  5. Umayın verdiği cevaba bayıldım :))

    YanıtlaSil
  6. Telefondaki adam,ismi olmayan üniversiteden arkadaş gizemli adam..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok gizemli adam o :) Kötü karakter yok demişlerdi buyurun size kötü :)

      Sil
  7. Umay kıvrak zekası ve her daim açık algısıyla tuhaflığı sezer ve gayet profesyonel bir şekilde problemi defeder... Demek ki, profesörün araştırması ile ilgilenen başkaları da var. Gizem arttıkça artıyor.
    Devamını heyecanla bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devamı en kısa zamanda gelecek. Zaten kesin dönüş yapıyorum bloğa bugün itibariyle. :)

      Sil
  8. Umayın verdiği cevap harika, zeki kızmış :)

    YanıtlaSil
  9. haha adam kendini çok zeki sanıyor galiba sinsi :) bu arada nerelerdesiniz ses soluk yok arada ses verin kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geldik geldik Engin Bey. Bugün itibariyle döndüm. İşleri toparladım yiter artık gaari deyip dönüyorum. :)

      Sil
  10. Umay çok uyanıkmış bravo 😅

    YanıtlaSil
  11. Umay ismi çok güzelmiş......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umay ismi eski Türk mitolojisinden gelir. Doğum yapan kadınları ve bebekleri koruyan güçtür kendileri :)

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe