Kendin Yap maaaaa

Ocak 05, 2020

Ya da yap gitsin...




Merhaba arkidişliiirrr 👋

Yeni köşemize hoş geldiniz 😊

  Ben yine ortalıkta yokken neler yaptım neler, size anlatayım mı? Amaaan hayır! deseniz de anlatacağım 😁
Benim hep DIY 'a merakım vardı. Yani Kendin yap projelerine. Ara sıra canım sıkılınca oturup bir şeyler keser, biçer, ekler ve tabii ki dikemem! Hahaha dikme işini çevremde eli yatkın olanlara kitlerim 😀

  Ben de dedim ki, sizinle de paylaşayım yaptığım yada yapmaya çalıştığım projeleri...
Mesela  uzun süre önce sarı boya almıştım niyetim ayakkabılığı sarıya boyamaktı... Tabi bu niyetimi hiç bir zaman gerçekleştiremedim 😂😂

  Hazır evi taşımışken badana ve yerleşmemiz bittikten sonra uzun zamandır gözüme kestirdiğim 4lü zigon sehpamı ve raflığı  boyamaya karar verdim. ("Vermez olaydım!" dediğim anlar oldu)

  Şimdi en basitinden başlayalım. "İyi ki elime boyayı alıp boyadım" dediğim raflığın önceki hali yok. Ama boyama aşaması ve sonrasını size sunayım.




   Şimdi, yere boya bulaşmasın diye altına karton koydum ama ne kadar zekiyim ki, uzunlamasına koymayı akıl etmişim! 😂😂 (Neyse ki tinerle boyayı yerden silmeyi akıl edebildim).


  Bu da son hali. Raflık kanımca güzel oldu en azından ben sonuçtan memnun kaldım.
Bir de benim canım Tocam, her gittiği ülkeden bana böyle ufak tefek hatıra hediyeleri getirir. Geçen sene yanılmıyorsam Senegal'e gitmişti oradan da kendi şekil şukul verdiği bir kokonat getirmişti.
Tabii ben yine onu şöyle süslerim, böyle süslerim! Aaaa sprey boyalarım var. Onu spreyleyim diyerekten 1 yıl geçirdim. Ve boyamadım derken, "Aa raflık güzel oldu bari kokonatımı da boyayım" dedim, onu da sprey boyayla altın rengine boyadım buyurun sizde görün.



Taa taaaa taaaaaaaaaaaammm 😁
Tamam katılıyorum size. Komik duruyor ama bir önceki fotoya göz atarsanız, raflıkta da o kadar sırıtmıyor bence.
Bu ufak projem de benim açımdan başarıyla tamamlamış oldum.




  Şimdi gelelim asıl o başta anlattığım sarı ve zigon sehpama.
Kafamda güzel canlanmıştı sonucu. Taa ki boyamaya başlayana kadar.
Merak edenleriniz varsa, yağlı boya kullandım onu da belirtmiş olayım.

  Zigon sehpam 4'lü olduğu için hepsini sarı değil de, "2 sarı 2 beyaz olarak boyarım" dedim.




  2 şekilde denedim boyamayı. Sehpanın birini zımparalayarak boyadım. Diğerini amaaaağğğğaaaannnn vur boyayı gitsin Aso diyerekten olduğu gibi boyadım 😂😂
Fotoda göründüğü üzere her iki türlü de lanet olası sehpalar boyayı emmekte zorlandı. Ya da daha doğrusu beni zorladı. Beyaz olanları çekmeyi unutmuşum onlar biraz daha çabuk boyandı.
Belki sarı boyayı bir kaç senedir bekletiyordum ondandır diye düşünmedim değil. Boyalar bozulur mu ki? bileniniz varsa beni aydınlatsın lütfen 😊


3-4 kere boyayla üzerinden geçtikten sonra bu hale geldiler.
Memnun muyum? diye sorarsanız kocaman bir 
HAYIR!!! 


  Gördüğünüz üzere boyama işinde pek bir şey beceremedim. 😆 Ama karnabahar köftesini harika yaparım. Üstüme kimseyi tanımam. Tocam öyle diyor. 😆 O yüzden size önce köfteleri sunayım sonra da üstün körü nasıl yaptığımı anlatırım.



  Şimdi yarım karnabahar ve 2-3 büyük boy patatesi haşlıyoruz.
İyice haşlandıktan sonra her ikisini de bir güzel eziyoruz.
Ben ikisini haşlandıktan sonra büyük bir kapta aynı anda eziyorum.
Sonrasında içine bolca kimyon (tabi sevmiyorsanız eklemeseniz de olur diyeceğim. Ama en azından yarım çay kaşığı kadar ekleyin).
Tuz, karabiber ve seviyorsanız pul biber de ekleyebilirsiniz size kalmış.
  Hepsini bir güzel karıştırın. Sonrasında ilk başta 2 yumurta ve kıvamına göre ufak ufak galeta unu ekleyin.
Galeta ununu çok eklerseniz, köfteler kızartılmış galeta tadında olur. Demedi demeyin! O yüzden azar azar ekleyin ve yoğurun.
Ay nasıl diyorlardı kulak memesi kıvamında mı hahaha neyse işte kıvamını size böyle benzetmelerle tarif edemeyeceğime göre, en güzel şu şekilde test edebilirsiniz; bir parça alıp şap şup iki el arasında dövdükten sonra kızgın yağın içine atın dağılmıyorsa kıvamı tamamdır :))))
Ha dağılıyorsa ve galeta unu fazla olur diyorsanız, 1 yumurta daha ekleyip yoğurun ve tekrar öyle deneyin kızartmayı :)










  Size şnitzel sosunun tarifini vermeden edemiyeceğim!! :)

  Bir kabın içine 2 yumurta kırın. Tuz, karabiber, bir tatlı kaşığı hatta 2 tatlı kaşığı HARDAL ve 2-3 diş dövülmüş sarımsak ekleyip bir güzel çırpın.
Sonrasında tavuk göğüslerini ekleyip, kabı streç naylonla kapatıp, en az yarım saat dinlenmeye bırakın. (Bir gece buzdolabında dinlenmeye bırakabilirseniz, daha da güzel olur. İsteğe kalmış)
Sonrasında hepimizin bildiği gibi bir tabağa galeta unu ve isterseniz, benim de eklediğim gibi galeta ununa susam ve tuz ekleyip güzelce karıştırın.
Tavukları sırayla kaptan çıkarıp galeta ununa banıp kızartın gitsin :)
Hardal olur mu hiç demeyin önce bir deneyin ısrarla tavsiye ediyorum!!!




  Ben ne anlarım yemek tarifi vermekten arkadaş! :)
"Kaşına gözüne damağına göre ekle" der geçerim! Hahahaha bir tatlı kaşığıymış, yemek kaşığıymış 3 çimdikmiş yok beceremiyorum 😁
 Tüm yemek tarifi veya herhangi tarif veren arkadaşlar sizi tebrik ediyorum işiniz zor. 💓


Bu yeni köşemiz de böyle oldu siz daha durun 2 tane paspas yaptım ilki 1.5 yıl sürdü bitirmem aynı paspası tekrar yaptım o ise 2 hafta sürdü bitmesi onu da bir daha ki kendin yap yazım da paylaşıcam.


  Gitmeden ufak bir video iliştireyim şuraya.
Hem boya, hem yemek yap, hem video yap ooohhhooooo daha ne istersiniz benden :)




Piço - Yuhum Gelir 😁

Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Instagram

Benzer İçerikler

34 yorum

  1. hoşgeldin canım benim seni görmek çok güzel 😊❤ keyifle bir yazı okudum 😊🌸ve piço yeriiim ben seniii 😘😍benim yerime bir güzel şöyle severmisin lütfen 😁😊raf çok güzel olmuş ama ellerine sağlık 😊 sehpalar olay olmuş 😁😊 sevgiler canım benim 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş bulduk cnm benim 🤗 senin yerine piçoyu sevmekle kalmayıp bir güzel mıncırırım da 🤗 raflık benim de hoşuma gitti ama sehpalar konusunda emin olamıyorum ama beğenmene sevindim 💕

      Sil
  2. Harika olmuşlar.Cocuklardan ve çok sıcak temastan koruduktan uzun süre boyasi kalır.Caydanlik a dikkat...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuk niyetine evimizde bir adet piço var oda şansımıza ilgilenmiyor sehpalarla 🤗 ama evet bak sıcak temastan kuruma konusunu unutmuştum teşekkür ederim hatırlattığın için 🤗🤗

      Sil
  3. Bi sn karnabahar köftesine geçmeden aklımdakileri söyleyeyim, mobilya ve hatta herşey için multisurface boyalar var cadence marka favorim, altta vernik olsa da zımapara gerekmiyor metal ahşap ne olursa olsun zemin en uygun öyle boyarsın hatta sehpalar hoşuna gitmediyse seni bir gün daha mutsuz etmwlerine izin verme kiloluk olan boylardan bir renk al ve de yarı mat vernik en son onu süreceksin, ben yemek masamın dandalyelerini boyadım bloğumda bir yerdedir kahve idi, dantel rengi krem gibibişeyle iki kat boyadım önce sonra çok biliom ya kahve rengi eskitme boya almıştım onu da başka çok kıllı bir fırça ile oraya buraya sürüp eskitme de yaptım en sonda yarı vernikleyip oturma yerlerinin de derisini maviye çevirdim, yağlı boya yapıituğı yerden çıkmıyor ama bu bahsettiğim boyalar su bazdı parkeye dökülmüştü süngerle sildim çıktı gitti yine de yere kalın çöp poşeti ser pratik oluyor🤗 şimdi gidip yemekleri okıyım 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet cadence marka boyalarını çok tavsiye ettiler bir ara onlarada göz geçiririm diye aklımın bir köşesine not ettim :)) tavsiyelerin için çok teşekkür ederim.
      yemek masanızı çok merak ettim bloğunuzu ziyaret edip onu bulacağım :)))

      Sil
  4. Karnabahar köftelerini deneyeceğim çok canım çekti 🤗🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karnabahar seviyorsanız kesinlikle denemenizi şiddetle tavsiye ederim baharatları da damak tadınıza göre ayarlayabiliyorsunuz miss gibi 🤗🤗 şimdiden afiyet olsun 💕💕

      Sil
  5. El emeği gibisi var mı? Denedikçe daha iyiye ulaşacağından eminim. Hardallı şnitzel denenebilir, tarifler için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi ya 🤗 el emeği göz nuru diye boşuna dememişler 😊 bence de şnitzeli deneyin bende tarifi kardeşimden öğrendim çok lezzetli oluyor 💕

      Sil
  6. 10 parmakta 10 marifet mi desek ne yapsak ? :))
    Karnabahar köftesi ve şnitzeli deneyeceğim, gece gece canim çekti vallahi 🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10 parmakta 3 marifet diyelim kimseye haksızlık olmasın 🤗🤗 kesinlikle deneyin çok lezzetli oluyor şimdiden afiyet olsun 💕💕

      Sil
  7. Maharetli ellerden böyle güzel şeyler çıkar bence..Güzel duruyorlar,köftenin kokusu da buralara kadar geldi..Afiyet olsun..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence severek ve eğlenerek yapılan herşey güzel olur 💕 teşekkür ederim 🤗

      Sil
  8. Kendinize haksızlık etmeyin, bence kendin yap işleriniz de yemek tarifleriniz de şahane görünüyor. Ellerinize sağlık.. Video da çok iyiydi :))
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendime haksızlık değil de olmamış olan birseyi sırf yaptım diye de övmek istemiyorum 😊 sehpalar pek olmadı ama yine de olmamış halleriyle de sevdim onları 🤗🤗 tarifleri tavsiye ederim bir deneyin derim tabi içine katılan malzemeleri seviyorsanız 🤗💕💕 güzel yorumunuz için teşekkür ederim 💕

      Sil
  9. Karnabahar köftesi çok güzel görünüyor ellerine sağlık, dıy işlerinde de yeteneklisin gibi görünüyor :D hoş geldin bu arada videoda tatlış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karnabaharın her halini sevdiğim için köftelerine de bayılıyorum sizde seviyorsanız deneyin derim 🤗 diy projelerine oldum olası merakım var ve bir çok denemem de var o yönde hoş çoğu hüsran oldu ama olsundu 😁
      teşekkür ederim hoş bulduk canımcım 💕💕

      Sil
  10. yuhum gelir ne demekkiii :) köfteyi bilmiyodum saool sosu daaa oleey :) maşallah süper dıy olmuşsuuun kiki :) video da saoool :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepcim nette dolaşan bir çizgi film var kız hep yuhum gelir diyip kendini olduğu yere bırakıyor yani uykum geldi diyerek 😂😂 köfteleri kesinlikle denemen lazımmm 🤗🤗 teşekkür ederim deepcim 💕💕

      Sil
    2. hihi çok tatlıymış sevdim :)

      Sil
  11. Harika fikirler buldum.Cok iyi düşünmüşsün .Ellerine sağlık ♥️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fikir verebildiysem ne mutlu bana umarım benim yaptığım hataları tekrarlamazsın canımcım 💕💕 teşekkür ederim güzel yorumun için 🤗

      Sil
  12. gülhaan. atiye haftasonu başlayıp bitirdim. gizem dizisi. son bölüme dek hiçbişi anlamadım :) son bölümde aaa öyle miymiş olduuu :) ikinci sezonu da geliyo. dark dizisini andırıyor. sevdim ben. zaten, beren, akdülger, günsur, üçünü de seviyoree :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dark dizisini andırıyorsa kesin severim. Güvenemediğim tek kısmı, bizimkiler nasıl yapmıştır diye. Yani o uzun uzun bakışmalar, ağlamaklı sahneler varsa bayar beni. Biraz heyecanlı yapmışlarsa ne ala diyeyim. Evet anlaşılması zor oluyor bu tür detaylı kurguların. Dikkatli izlemek gerekli. Öyleyse bir şansımı deneyip izleyeyim ben. :)

      Sil
  13. Güzel olmuş bence yani idare eder :) hepsini siz mi yaptığınız ama beni en çok yemek kısmı cebetti ellerinize sağlık artık işleri de bitirin gelin bence kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de idare eder 😁😁 evet hepsini kendim yaptım. yardım alsaydım belki daha iyi olurlardı diye de düşünmüyor değilim 😁😁 köfteler ve şnitzeli denemenizi tavsiye ederim 🤗 işler bir türlü bitmiyor ki ama daha sık buralarda olmaya gayret edeceğiz 💕💕

      Sil
  14. Gerçekten çok güzel olmuşlar, ellerinize sağlık :=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende güzel yorumunuz için teşekkür ederim 💕💕

      Sil
  15. aso sana birşey sorcam ama kızma çok merak ediyorm sizin güloyla aranızmı bozuk artık yazmıyo ya gülo merak ettim yani bloğa ara vermenizin sebebi bu bence hiç görünmüyo artık gruplarda falanda yok o yüzden merak ettm ay üzülürüm ya siz arkadaştınız blog yüzünden aramızmı bozuldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😁😁😁 yorumu görünce çok güldüm ilahi adsız arkadaş 😁😁 ilk önce soru mu sordunuz yoksa guloyla aramız bozuk olduğuna emin mi oldunuz anlayamadım ama olsun ben yine de açıklık getireyim 😁 guloya 40 kere pıçak saplayıp gelinlik giydirip çalılara atıp mirasına konmaya çalışacaktım ama ilk şüpheliler en yakınların arasında olduğu için foyam ortaya çıkar diyerekten bu cinayeti gerçekleştirmekten vazgeçtim 😂😂😂 şaka bir yana da hayır adsız dostum guloyla kavgalı yada dargın değiliz 10 senelik arkadaşlığımız var hatta birbirimizin ailesiyiz 💕 gulocum daha önce açıklama yazısı yayınlamıştı kendisi sağlık konusunda ufak sıkıntısı var ben ise eylül ayında ki depremden sonra ev taşıdım hemde farklı şehire doğal olarak gülo sağlığı ile ilgilenirken gruplarla yada siteyle eskisi kadar ilgilenemiyor.... bende elimden geldiğince işlerim imkan verdikçe sitede birşeyler paylaşmaya çalışıyorum 🤗 yani bizden kurtuluş yok biz buradayız 😁

      bu arada kızma yazmışsın da kızılacak bir durum yok 🤗

      Sil
  16. hahaha çok keyifliydi, karnabahar köfteleri güzel duruyor gibi sanki denenebilir. Boyama işine bu aralar eşim de ilgi duyuyor, ama henüz eyleme geçmedi. Ne yapayım ne tavsiye edersin, vazgeçireyim mi :))

    YanıtlaSil
  17. Raf ve sehpa çok güzel olmuş. Umarım ikiniz de iyisinizdir. Sevgiler 🤗

    YanıtlaSil
  18. Harika tasarımlar ufkunu açtı bir an önce ise baslamaliyim

    YanıtlaSil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe