Dünden Bugüne Mim-2019

Mart 16, 2019


  
 Merhaba sevgili dostlar. Bugün yine bir mim etkinliği ile sizlerleyiz. Bu mim sevgili Derya Hanım tarafından başlatıldı. Ve diğerlerinden aslında biraz daha farklı. Hani mim denilince akıllara genellikle sorular geliyor ya, bu mim öyle değil. Bu mimin hedefinde geçmişten günümüze, fotoğraflarla modanın bizi nasıl etkilediğini gözler önüne sermek var. 
 Derya Hanım'ın Deli Kızın Bohçası isimli bloğundaki Dünden Bugüne Mim paylaşımını okuyabilirsiniz. Ayrıca bizi bu etkinlikte mimleyen Sevgili Tigris Hanım'ın Dünden Bugüne Mim başlıklı paylaşımını da buradan görebilirsiniz. Buradan Tigris Hanım'a bu etkinlikte bize de görev verdiği için teşekkür ederiz. Ayrıca görevi yerine getirmede geç kaldığımız için de özür dileriz. Malum biz dert anasıyız. Ve dolayısıyla ancak vakit bulabildik etkinliği gerçekleştirmek için. 😊

  Efendim, fotoğraflara geçmeden önce hemen belirtmemiz gereken bir durum var. Burada paylaşmak üzere dert anaları olarak Aso'cuğumla fotoğraflarımızı gözden geçirirken aslında bizim modayla pek alakadar olmadığımız gerçeğini bir kez daha fark ettik. Yani bize göre moda bizi rahat ettiren kıyafetlerdir. Yıllar yılı ikimiz de ne modayla ne makyajla, süsle püsle pek alakadar olmadık. Hatta ilk gençlik yıllarımızda da bu böyle olmuş fotoğraflara bakılırsa. İkimizin de bu konu hakkındaki fikri, "rahatlık, candır." oldu. 😊 Neyse, sözü daha fazla uzatmadan artık fotoğraflara geçelim isterseniz.  Yalnız hemen belirteyim, benim çocukluğuma ve eskilere ait fotoğraflar şu an nerelerde bilemiyorum. Bu nedenle Aso'nun çocukluk fotoğraflarıyla başlıyoruz. Fotoğraflardaki anlatımı da Aso yapsın bakalım. 😊








1983- Kız çocuğu olduğum için annem pembe giydirmeyi tercih etmiş. 😊













  Bu dörtlü fotiler 85-86 yıllarından. Alçılı olduğum zamandaki dağınık görüntüm harici diğer fotoğrafları incelerseniz, annem pembe giydirmeye gayret ediyor.😆 Bunlar pembenin son demleriydi. Sportif zamanlarda ise, Adidas takımları giydiriyorlarmış. Ve tabii ki de plajlarda boy gösterirkene- bir karış boyumla😆- son modaya uygun bikinilerimle sahnede yer alıyordum. 





 İsrail'de 90 yılının başı. Burada da annem müdahale edip bana etek giydirmiş. Kendisi beni İsrail'in modasına uydurmaya çalışıyordu sanırım. 😆




 Türkiye'de 90 yılının sonu :) Türkiye'nin modasına göre bu kez de annem beni böyle giydirmiş. Ama bu müdahalesinin sonuydu. 😆




  
  96 yılı, hala masum ve düzgün giyiniyordum göründüğü üzere. 




   90'larda 6. sınıf gezisi. O zamanlarda resimli tişörtler modaydı. Giymişim ben de....





90'ların sonu 8. sınıfın son okul gezisi. O zamanda uzaylı gözlükleri modaydı. Ve ben de o modaya maruz kaldım. 😆 Ama üstüme başıma bakarsanız bol, alakasız ve salaş giyinmeye başladım. Anne, pembe giysili kızını kaybettin!  😅





                                         Lisenin ilk yılı yani 2000lerin başı :) Soldaki fotoğrafa bakarsanız, aslında ben olduğumu anlayamazsınız. Ama o yerde oturan, bu sefer siyah uzay gözlüklü, erkek görünümlü çocuk benim. 😆 Sağ taraftaki fotoğrafa baktığınızda ise, yukarıda söylediğimiz gibi eşofmanlar içinde rahatına düşkün bir Aso görüyorsunuz. 













Lise yılları. Üst fotoğrafta boyalı saçım, gotik mağazadan alınmış bol, siyah ve yandan fosforlu turuncu renginde pantolon. Bir alt fotoğrafa baktığınızda, şort ve kamuflaj desenli tişört. Bunlar birbirinden alakasız, aynı döneme ait fotiler. 😊




 Burada 19 yaşımdayken 2 farklı görünüme bürünmüştüm :)
Rahatlık çooohhh önemli o yüzden bol bol eşofman ve şortlarla fotilerim boldur :) O dönem hiç beceremediğim halde yine modaya uymak adına İspanyol paça kot pantolon giymiştim.






2009'da çekilen bu fotoğrafta beni sıkça göremeyeceğiniz bir halde görüyorsunuz. Çünkü sıkça etek giymem. Ama etek 2000'lerin başındaki modaya ait. 



2011- Ara sıra böyle bir tarafımı kırıp da, bu şekilde kendi kendime moda üretebiliyorum. 😅



2014- Kendi kendime ürettiğim moda tarzım. Şort yoksa paçalarınızı birbirine bağlayabilirsiniz. Atletiniz yoksa havlunuzu bağlayabilirsiniz. Bence çok hoş duruyor. 😆😅



2014- Bu da ikimizin beraber geçirdiği günlere ait fotoğraflar. Modaya uymayız ama kırmızı saç ikimiz için de vazgeçilmezdir. Zaman zaman saçlarımızı kızıl yapmayı çok severiz. Tabi saçlar isyan bayrağını açıp, dökülünce buna son vermemiz gerektiğini anlarız. Bir süre ara verir sonra yine kızıl yaparız. Bu da Gülo'nun kızıl günlerinden kalma bir foti. 😆


2014- Bu da aslında aynı günden bir fotoğraf.



2015- Modaya uygun olan tek giysim, yırtık kotum. 😆




2015- Kendi kendime plaj modası yaratırken buna yeğenimi de alet ediyorum. Şort ve atlet üzerine mayokini giyiyorum. Böylece hem mayokini giyiyoruz hem de göbeğimizi gizliyoruz. Harika durmuyor mu sizce de?😆






2016- Dediğim gibi eşofmanlardan vazgeçemiyorum. Üzerimde illa ki rahat bir eşofman olacak. Bence moda beni takip etmeli. 😆



03.10.2017- Veeee karşınızda tocaammm. Ta ta ta taaaa. Nikah salonuna da eşofmanlarla gidemediğim için mecbur elbise giydim ve makyaj da yaptım. 😆 Bu da elbiseyi o zamandan beri son giyişimdi. Ama modaya uygun mu değil mi ona siz karar verin. Benim aksime Gülo'cuğum elbise giymeyi sever. Ve bu onu elbiseyle görüşünüzün sonu değil. 😊




2018'in son fotisi. Evdeyiz. Gülo'cuğuma dönemin modasına uygun peluş pijama takımı giydirdim. Bana gelirsek ise, kapişonlu eşofman, her zaman modaya uygundur. En azından benim moda anlayışıma uygun. 





2019'un ilk fotisi :) Gülo'cuğum yılbaşı gecesi tekrar elbise giydi. 😆 Simli, geniş yakalı, gayet şık. Bence modaya uygun bir harekette bulundu. Bana bakarsak, altımda yine vazgeçilmezim olan kot pantolon, üstümde yine vazgeçemediğim renklerden biri siyah. Sırt dekolteli bir bluz. Sağ köşeye bakarsanız, o gece modaya en uygun olan Piço idi. Çünkü kendi kıyafetini hep üzerinde taşıyor. 😆

Bu da dünden bugüne Aso'nun albümü demeyi çok isterdim ama aslında bu bir mim. Bize fotoğraf mimi verirken çok dikkatli olun. 😆 Çünkü ben bir fotoğraf manyağıyım. Bilgisayarda 20 GB'dan fazla fotoğraf arşivim var. Bu mimde insaflı davranmaya gayret ettim. Ama sonraki fotoğraflı mimlerde bu kadar insaflı olacağımı sanmıyorum. Seçmek zor oluyor hepsini yayarım önünüze. 😆
Şimdi gelelim mimlere. Fazla heyecan yaratmadan, hemen açıklayalım. 


Eveet, mim görevimizi bu arkadaşlarımıza devrettik. Bakalım onlardan nasıl fotoğraflar çıkacak. Ve yılların moda anlayışı, kendilerini nasıl etkilemiş. Hep birlikte göreceğiz. Şimdilik hoşçakalın.




Benzer İçerikler

59 yorum

  1. çok eğlendim :))) davetini zevkle kabul ediyorum bakalım neler çıkacak dediğin gibi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de merakla bekliyorum fotoğraflarınızı. :)

      Sil
  2. 😂😂😂 kizlar bayiliyorum enerjinize. Genctiniz tabii siz o yillarda biz antik olduk artik bastet bloguna yakisiriz 😃. Rahatlik en güzeli. Hepimiz garip garip seyler giyinip en sonunda raHatligi seciyoruz. Ama Gülhan pek elegant yani onu da belirteyim 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya Hanım'cığım güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim. Siz de gayet şık ve güzel bir hanımefendisiniz. :) Bastet evet yüzyıllara dayanan bir mitolojik karakter ama bir yandan sevgiyi, neşeyi ve gençliği de temsil ediyor. Yani hepimizi temsil edebilir aslında. :) Evet rahatlık çok önemli zaman zaman farklı moda akımları bunu bozabiliyor ama sonunda herkes bir gün eşofmanın dayanılmaz hafifliğini tercih edecek. :) Teşekkürler bu keyifli mimi hazırladığınız için. Sevgiler...

      Sil
  3. Kızlar fotiler Harika ����
    ASO kaç kere kırdın kolunu kuzum sen ��ben iki kol bir bacak kırdım ������
    Çok keyifli bir mim olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyhan'cım buna Aso cevap verir birazdan. Ben onu tanıdığımdan bu yana yalnızca kolunu kırdı. Ve daha o kol kırma meselesinin alçı çıkartma kısmı var ki, doktora gitmeye korktuğundan alçıyı evde ilkel yöntemlerle kendisi çıkarıp bunu Facebook hesabından canlı yayınlamıştı. :) Bir gün de o fotoğrafları yayınlar belki. Sen de az değilmişsin kol bacak kırma konusunda. Aman dikkat edin arkadaşım. Siz bize lazımsınız. İyi insanlar iyi olsunlar lütfen. :)

      Sil
  4. 20 gb müthiş bir arşiv :)) Modayı annneler belirler, siz sadece model olabilirsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Erhan Bey, Aso'nun arşiv sağlamdır. Hatta ben ölen kedim Maviş Paşa'mın fotoğraflarını bile bazen Aso'dan istiyorum. Benim laptopa format atılınca hepsi gittiydi. O yüzden fotoğraf söz konusu oldu mu Aso'ya emanet ediyorum. Çok teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için. :)

      Sil
  5. Düzenli olarak kırık modası 😱😱 aman dikkat edinnn. Bende modaya uymayanlardanim ne içime sinerse fakat bence tam bir dünden bugüne arşivi olmuş çok iyi 😊😊 20Gb bilgisayar isyan etmiyodur umarım benim ki olsa çökerdiiii:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aso'nun bilgisayar sağlamdır canım benim. Kırık modası fenaa oluyor yaa. Aso o konuda hayli başarılı. Sen yeni paylaşım yapmıyordun uzun zamandır, baktım şimdi yapmışsın. Akşam gelip okuyacağım. Özletme kendini fazla cancazım :)

      Sil
  6. Çok harika bir mim hazırlamışsınız. Elinize sağlık. Nostalji her zaman için insanı başka diyarlara götürüyor. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz Fatih Bey. Sizinkini de bekliyoruz en kısa zamanda. Bakalım moda sizi nasıl etkilemiş. Fotoğraflarınızı yayınlayın da görelim. :)

      Sil
  7. Ne kadar güzel geçmişte dönmüşsünüz tüm hayatınızı izlemişsiniz güzel olmuş çok beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Beğenmenize çok sevindim. Hoş geldiniz aramıza. :)

      Sil
  8. Çok keyifli bir dünden bugüne paylaşımı olmuş :) Fotoğraflara bayıldım, çok tatlısınız :) Aso'nun alçı çıkarma macerasını da merak ettim doğrusu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Aso'nun alçı çıkarması çok alemdi. O ayrıca fotoğraflarla ele alınacak bir konu. Belki bir Aso'nun gözünden paylaşımında yayınlar o fotoğrafları. :)

      Sil
  9. ne güzel renkli hayatın varmış,80,ler 90,lar bi başka bence de , fotograflarla nostalji yapmış olduk, elinize sağlık efenim..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz efenim. :) Kesinlikle o yıllar başkaydı. Mutluyduk ve sanki her şey daha farklıydı...

      Sil
  10. Harikasınız kızlar
    Tekrar teşekkür ederim
    Fotograflar insanı geçmişe yokculuğa çıkarıyor. Tarihlerine bakınca o yılları yeniden yaşadım
    Rahatlık en güzel moda olmuş
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tigris Hanım, biz de size teşekkür ederiz tekrar. Biraz geç oldu mimi yapmamız ama sonuçta yapabildik. Evet o yıllarda yolculuğa çıkmak keyifli oluyor. Rahatlık ise, bizim modamız her zaman. Teşekkürler yorumladığınız için.

      Sil
  11. vav ne kadar güzel yıllar olmuş çok güzeldi gerçekten zaman yolculuğunda gittik bu sayede ve enerjinize hayran oldum güzel hanımlar :) sevgiler güzel hanımlar :)

    YanıtlaSil
  12. Ben aslında blogunuzun ana temasının dertli dostumun ideol kaynağını bu mim sayesinde çözdüm sanırım 'Kırıklar' :) acısını çektiğiniz hayatın keyfini sürme modu bu sobeledim sizi Gülhan hanım . Bu arada keyifli bir yazı okudum ayrıca teşekkür ediyorum teşekkür ederiz efem süpersiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla değil mi amaa sizden de bir şey saklanmıyor Ersin Bey:) Yalnız kırıklar bana değil Aso'ya ait. Benim de kırmızı saç boyasından oluşan saç kırıklarım etkili olmuş olabilir belki. :) Beğenmenize çok sevindim. Teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil
  13. ha haaaa valla enerji fotolardan bile taşıyoooo ha haaa alçılı fotolar ve toplam galiba iki foto var elbiseli ha haaa elbilesi ik foto bir efsane valla :) ha haa asonun dönemleriiii, pembe dönem, mavi dönem, eşofman dönemi, ha haa picasoo gibiii renk veriyon sen hayataaa ay çok eğlenceliiii, enerji fotolardan ve notlardan fışkırıyoo ve notlar çok tatliştiiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Deep'çim alçılı 2 fotoğraf var. 2011'de olan kırık vakasını ben biliyorum. O çubukla alçının altından kolunu kaşıya kaşıya bir hal olduydu. Alçıyı açtırmaya da doktora gitmedi. Evde oturup, kovaya su doldurup, suda açtı alçıyı. :):) Bütün fotoğrafları da Facebook'tan yayınladı. Asojum alem yaa :) Valla Picasso gibi renk veren hatundur kendisi. Doğru tespit :)

      Sil
  14. ayrıcanaa, en üstteki ilk foto en güzeliii, annen de güzelmiş ayrıcaaa maşallah onaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diimi o fotoğrafı ben de çok beğendim. Annesini şimdi görsen sen, sarı saçlı falan çok daha süper görünüyor. :) Yılbaşında kameradan konuştuk, hepimizden daha havalıydı valla.:)

      Sil
  15. resmen arşiv çalışması olmuş :)) eşofman sevmeyen bizden değildir zaten..harikasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki eşofman sevmeyen bizden değildir Sevda'cım. :) Beğenmene çok sevindim. Teşekkürler yorumun için. :)

      Sil
  16. Başarılı bir yazı olmuş sıkılmadan okudum. :)

    YanıtlaSil
  17. Rahatlık kesinlikle candır :)))

    YanıtlaSil
  18. Ayy Gülhan Ablacım, harika bir mim olmuş keyifle okudum :) eline sağlık izlemeye alıyorum hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım benim. Ben seni zaten izlemedeyim. Sanırım Bastet'in Mabedi bloğundan karşılıklı takipteyiz. Bizim burası da var. Teşekkür ederim takibin için. Dertli Dostum'a hoş geldin. :)

      Sil
  19. Bunlar harika fotoğraflar lisede benim belime kadar saçlarım vardı çok havalı görünüyor diye babam açmamı yasaklamıştı bende tepki olarak kestirdim amerikan traşı ile erkek çocuğu gibi uzun süre gezdim birde kravat takıyodum ya asilik zamanları işte:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa değil mi ama o asilik dönemlerinde insan çok ilginç şeyler yapabiliyor. Sırf babanıza tepki için güzelim saçlarınızı bile kestirmişsiniz. Ben de Yonca Evcimik'in dişilik sembolü kolyesini takardım. Herkes cahilliğinden onu haca benzetirdi. Ben de sırf inadına takardım. :)

      Sil
  20. Resimler de yazı da muhteşem olmuş :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  21. Elinize sağlık :) Yazınız enerjiniz kadar güzel ve heyecan verici olmuş. Devamını bekliyoruz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Beğendiyseniz ne mutlu bizlere. Bu bir mim etkinliğiydi ama fotoğrafların devamı Aso'nun gözünden paylaşımlarında gelecektir. :)

      Sil
  22. Resimleri güzel seçmece yapmışsınız. Anlatımınızdaki içtenlik de bir başka. Güzel yazı olmuş. Tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmişten bugüne konulu mim olunca biz de elimizden geldiğince güzel fotoğraflar seçmeye çalıştık. Beğenmenize çok sevindim. Çok teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  23. Muhteşem bir yazı ve muhteşem nostaljik fotolar yazıyı okurken baya keyif aldım ahh o eski günler nerede kaldı dimi ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa eski günler güzeldi. Daha samimiydi sanki o zamanlar. Şimdi samimiyet kalmadı maalesef. Teşekkürler yorumun için.

      Sil
  24. Çok güzel ve eğlenceli olmuş. 90'lı yıllara her fırsatta özlem duyan beni, geni o yıllara götürdünüz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yılları ben de çok severim. Güzel zamanlardı. Beğendiyseniz ne mutlu bize. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  25. çok eğlendim güldüm okurken Allah da sizi güldürsün süpersiniz..insanları ağlatmak kolaydır da güldürmek çok zordur bunu siz başarabiliyorsunuz...sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkürler, bunu sizden duyabilmek ne kadar güzel. :) Bizden de sevgiler... Çok teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  26. Buradan da anlaşılıyor ki, nostaljik çalışmalar çok beğeniliyor. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok beğenildi eski fotoğraflar. Geçmişe özlem duyuyoruz çünkü. Özellikle 80'li yıllara falan. O nedenle ilgi görüyor o zamanlara ait paylaşımlar. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  27. Çok güzel fotoğraflar. Zamanda yolculuk yapmak güzeldi:)

    YanıtlaSil
  28. Çok içten, keyifli bir mim olmuş. tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  29. the oa, en sevdiklerimdeeen :) birinci sezon son bölüm son onbeş dakkasını hep açıp izliyom.

    ikinci sezonun tamamı var nette, geçen ay yayınlandı.

    https://dizimag6.co/the-oa/2-sezon-1-bolum-izle-dizi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci sezonun altıncı bölümündeyim şu an. Üçüncü sezonu merak ettim ben. Çekilmedi herhalde ne zaman çekileceği de belli değilmiş sanırım. Ama onay aldı demişler. İlk sezon ve ikinci sezon arasında çok ara vermiş. Yine öyle olmasa ya. :)

      Sil
  30. Güzel bir mim olmuş. Eskiye dair fotoğraflar da geleceğe güzel izler bırakmış 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de yazarken çok keyif almıştık. Teşekkürler. :)

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe