Zencefilli Mercimek Çorbası

Nisan 07, 2020



   Merhaba sevgili dostlar. Bugün sağlıklı bir tarif ile karşınızdayım. Malum Corona virüsü salgını yaşamlarımızı olumsuz etkilemeye devam ediyor. Bir çoğumuz uyarılara kulak vererek, evlerimizde zaman geçiriyoruz. Tabii bunun yanı sıra çalışmak zorunda olan dostlarımız da var. Onlara da kolaylıklar diliyorum. İster evde olalım, ister çalışmak zorunda olalım, şu zamanları sorunsuz atlatmak için öncelikle hijyen kurallarına dikkat etmek şart. Ve bağışıklık sistemini de güçlü tutmamız gerekiyor. Bu nedenle bugün sizlere şöyle sağlıklı ve lezzetli bir çorba tarifi vermek istedim. Efendim bugün huzurlarınızda zencefilli mercimek çorbası tarifi var. 




  Bu arada belirtmek isterim ki ben zencefili sürekli kullanırım. Hatta akşamları siyah çay içmek yerine hep limonlu zencefil çayı içerim. Fakat bu kez zencefili posasını da tüketebilmek adına bir çorba tarifinde kullanmak istedim.  Çünkü zencefil denince her ne kadar aklımıza hemen çayı geliyor olsa da, yemeklerde ve çorbalarda da kullanılıyor kendisi. Özellikle et yemeklerine çok yakıştığını söyleyebilirim. 
 Çorbanın tarifine geçmeden önce size biraz zencefilin faydaları hakkında bilgi vereyim isterseniz. 

 Zencefilin Faydaları

 1. Zencefil öncelikle bağışıklık sistemini güçlü tutmak için son derece elzem. Vücuttaki iltihap oluşumlarına, enfeksiyonlara karşı birebir fayda sağlıyor. Hatta yapılan araştırmalar kansere karşı koruma sağladığını da ortaya koymakta. 

2. Sindirim sistemi sorunları mide ağrısı, bulantı, kabızlık gibi sorunlarda mükemmel sonuçlar elde edildiği biliniyor. Özellikle ülser ve reflü gibi sorunları olanlar için rahatlatan bir etkiye sahip. 

3. Vücudun ısısını yükselten zencefil, toksinleri kolayca atmayı sağlıyor. Yani detoks etkisi sunuyor. 

4. Kötü kolesterolün düşürülmesinde faydalı. 

5- Doğal bir ağrı kesici olarak görev yapıyor. Özellikle kas ve eklem ağrılarının giderilmesi için kullanılıyor. 

  Bunca faydası olan zencefil, taze, kuru ve toz halde satılıyor. Ben genellikle taze halde almayı tercih ediyorum. Bu tarifimiz için de taze zencefil kullandım. Bu da tarife geçmeden ufak bir bilgi olsun sizlere... 




 Zencefilli Mercimek Çorbası Tarifi 

 Efendiim, bu tarifimiz aslında bildiğimiz mercimek çorbasından çok da farklı bir yöntemle yapılmıyor. Ben sadece tarifi biraz değiştirip, içerisine birkaç malzeme ekledim. Çok da lezzetli bir çorba oldu. Dilerseniz önce malzemelerimizi vererek başlayalım. 

 Zencefilli Mercimek Çorbası İçin Malzemeler

- Bir su bardağı kırmızı mercimek
- Bir adet orta boy havuç
- Bir adet büyükçe pırasa
- Bir parça taze zencefil
- Bir adet orta boy kuru soğan
- Birkaç diş sarımsak
- Bir çay bardağı bulgur 
- Bir çorba kaşığı salça
- Yarım kahve fincanı organik zeytinyağı
- Bir tatlı kaşığı tuz
- Birer çay kaşığı karabiber, kırmızı pul biber
- İsteğe göre nane ve kekik

 Zencefilli Mercimek Çorbasının Yapılışı

  - Tarifimize başlarken öncelikle soğanı soyup, küçük şekilde doğruyoruz. Sarımsakları da aynı şekilde soyup, doğrayabilirsiniz. Ama yok ben istemem öyle çorbanın içinde parça parça sarımsak derseniz, sarımsağı rendeleyebilirsiniz. 

  - Bu sırada havucu ve zencefili de rendeleyelim. Zencefil için ben miktar belirtmedim. Zencefilin tadını çok yoğun isterseniz veya daha az olsun derseniz, o belirttiğim parçanın büyüklüğünü kendi damak tadınıza göre belirleyerek seçiniz. Son olarak pırasayı da minik minik doğradık mı tamamdır. Artık çorbamızı yapmaya geçebiliriz. 

- Öncelikle tencereye zeytinyağını alıyoruz. Soğanı ve sarımsağı üzerine koyup, şöyle hafif bir kavuruyoruz. Ardından pırasayı da tencereye alıp, aynı şekilde hafif bir çevirelim tencerenin içinde... 

- Sonrasında salçamızı tencereye alalım. Onu da diğer malzemelerle beraber hafifçe kavuralım. 

- Bu işlemler tamamlanınca tenceremize havucu, zencefili, mercimeği ve bulguru da koyalım. Tüm malzemeyi tencerede şöyle bir harmanladıktan sonra üzerine suyumuzu koyalım. Hatta bu aşamada et suyu veya tavuk suyu kullanabilirsiniz. Bu sayede çok daha faydalı bir çorba elde etmiş olursunuz. 




- Son olarak tencereye tuzu ve baharatları ekleyelim. Tenceremizin kapağını kapatıp, çorbamızı pişmeye bırakalım. Yaklaşık bir 25 dakikada çorbamız hazır hale gelecektir. 

- Baharat tercihlerinde tamamen kendi isteğinize göre davranabilirsiniz. Ben bu tarife biraz kimyon da eklemiştim. Eğer kimyonun tadını severseniz siz de ekleyebilirsiniz. 

- Çorbamız piştikten sonra üzerine nane ve bol limon ekleyip, servis yapabiliriz. Bu çorbayı sıcak sıcak içtiğinizde gerçekten iyi geldiğini göreceksiniz dostlar. Şimdiden afiyet olsun diyelim. 

 Bir başka paylaşımımızda daha görüşünceye dek, kendinize çok iyi bakın. Ve mümkün olduğunca lütfen #evdekal çağrısına uyup, hijyen kurallarına dikkat edelim. Sevgiler, saygılar herkese... 

   Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Instagram

Benzer İçerikler

34 yorum

  1. Yiyenlere afiyet olsun. Bana hitap etmiyor bu yemek. Ellerinize sağlık diyelim. Çorbadan sonra ne var tatlı olarak? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeker bağışıklık sistemini düşürür özellikle şu sıra tavsiye etmiyoruz efendim :) Ama bunun yanına şöyle güzel bir tavuk veya et sote olabilir. :)

      Sil
  2. Bin derde devadır zencefil derler. Sütlaç hariç her şeyini severim. Elma kabuğu ile bitki çayını yapıyorum ben de. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sütlacını bilmiyordum. İlk kez sizden duydum. Elma kabuğu da şifadır. Hatta ben bazen ıhlamur, elma, tarçınla beraber zencefil çayı yapıyorum. Afiyetler olsun efendim. Sağlıkla kalın. :)

      Sil
  3. Hiç zencefilli olarak denemedim, damak zevkime uyar mı bilemedim. Denemek görmek lazım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Yeşil mercimekli olsa nasıl olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabii olmaz mı. Hatta yeşil mercimekli ve kimyonlu çorba da yaparım zaman zaman çok güzel oluyor. :)

      Sil
  5. Zencefil her yerde kullanılmayı başladı özellikle bu sıralar ben genellikle çay olarak tüketmekle beraber çorba da hoş olur diye düşünüyorum ellerinize sağlık zencefilli mercimek çorbası tarifiniz içinde çok teşekkür ederiz sonuçta şifa kaynağı gibi olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çay olarak kullanırım ama zaman zaman bu tür tariflerde de kullanmak lazım. Bu şekilde posasını da tüketebiliriz. Beğenmenize sevindim teşekkürler. :)

      Sil
  6. mercimek çorbası en güzel çorbamız yaa. doktorlar zencefil ve zerdeçal yemeyin salgın geçinceye dek diyolar amaa korona içeriyomuş. ayrıca, çinko, c ve d vitamini alın diyolar, 1000'lik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep'çim bu ara her kafadan bir ses çıkıyor da çok tınlamamak lazım o sesleri. Benim doktorum özellikle tavsiye etti. Korunma amaçlı. Tabii Çinden veya uzak doğunun herhangi bir yerinden geliyorsa zencefiller üzerinde virüs varsa onu bilemem. Ama benimkiler balkonda yetişti. Bizzat annem eliyle ekti ve tuttu zencefil. Şimdi balkondakileri kullanıyoruz. Oraya corona daha gelmedi kesin bilgi he.:)

      Sil
  7. feriha hanım yeni bölüm geldi hanııım :)

    YanıtlaSil
  8. yum yum yum zencefilli bala bayılırım ama bu zencefilli çorba hele bu havalarda nefisss. ellerinize sağlık .. napıyorum demekki tarifi not edip hemen yapıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yapın çok beğeneceğinizden eminim. Zencefili seven biriyseniz, bu çorba tam size göredir. :) Afiyet olsun şimdiden. :)

      Sil
  9. Şu sıralar zencefilden bahsediyor herkes. Bizim buralardaki attarlarda zencefil bırakmamışlar. Pek alışkın olduğumuz bir lezzet olmamakla beraber denemekte fayda olduğunu düşünüyorum, afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tür durumlarda çok faydalı oluyor. Normal grip olduğunuzda bile boğazı rahatlatan ve nefesi açan bir etkisi var. Bu sayede halkımız zencefille tanışmış oldu. Sadece virüs zamanı değil her zaman kullanırsak, bağışıklık sistemini güçlendirir. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  10. Hımmmm! Oldu mu şimdi,zencefilli mercimek çorbasının kokusu buraya kadar geldi..😊 Ellerinize sağlık,afiyet olsun..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla tarifi çok kolay hemen yapıp içebilirsiniz siz de. :) Size de afiyet olsun diyelim. :)

      Sil
  11. Deniz Hanım, tam Xhayat'a yakışan detaylı ve bilgi verici bir açıklamada bulundunuz. Ve yüreğime su serptiniz. Size sevgilerimi ve saygılarımı yolluyorum buradan. :) Gerçekten ortalık bilgi kirliliğinden geçilmiyor. Ve herkesin aklı karışıyor böylelikle. Zencefili ben yalnızca corona virüsü başladığından beri değil yıllardır kullanırım. Hiçbir zararını görmedim. Üstelik tiroit hastası olduğumu bilirsiniz. Doktoruma da bunu danıştım, kullanmakta hiçbir sakınca olmadığını ifade etmişti. Kesinlikle zencefil antiviral ilaçlardan daha etkili. Çayı bile içilse anında rahatlatıcı etki veriyor. Kaldı ki zaten ilaç içeriklerinde bu tür bitkilerden yararlanıyor insanoğlu yüzyıllardır. Çok teşekkür ederim bu detaylı açıklamanız için. Sevgiyle ve sağlıklı kalın. :)

    YanıtlaSil
  12. Tabii buna da dikkat etmek gerekli. Özellikle kan sulandırıcı ilaçlar alanlar ve ciddi kronik hastalığı olanlar doktora danışmadan hiçbir şey kullanmasınlar. Teşekkürler bu konuya da dikkat çektiğiniz için. :)

    YanıtlaSil
  13. Hayat Gemisi8 Nisan 2020 15:57

    Harika şifa deposu bir çorba olmuş,elinize emeğinize sağlık. Buaralar böyle şifalı yemeklere çok ihtiyacımız var tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. Zencefili şu an inanılmaz tüketiyorum ama mercimek çorbasıyla buluşturmak hiç aklıma gelmemişti. Mercimek çorbasını çok severim çünkü içine istediğin kadar limon at iç tadı değişmez, bakalım zencefil nasıl duracak. Tarif için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zencefil gayet yakışıyor mercimek çorbasına. Evet limonla da tadı güzel oluyor. Beğeneceğinizi umuyorum. Teşekkürler. :)

      Sil
  15. Mercimek çorbası genelde severim zencefilli hiç denemedim tadını merak ettim

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel bir tarif olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  17. Zencefil tüketiyoruz ama çorba içerisinde hiç denememiştim. Deneyeceğimç Tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  18. Çok net ve açıklayıcı bir anlatim olmuş. Tebrik ederim. İlgi cekici ve yeni icerikler uretip ortaya koyabilmek gerçekten harika. İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe