Hastalık Hastalığı

Mayıs 28, 2019


  "Merhaba dert anası. ben uzun bir zamandır sağlığıma kafayı çok taktım ve sürekli sağlığım için endişe ediyorum galiba hastalık hastasıyım ben olay şöyle başladı önce bir arkadaşım ama en yakın arkadaşım ciddi bir hastalık geçirdi ve ameliyat falan oldu onun ameliyatı yaşadıkları beni çok etkiledi şimdi iyi şükür ama onun yaşadıkları ameliyat süreci falan ben hep yanında olduğum için olumsuz etkilendim bunlardan. Ve arkadaşımın hastalığını detaylıca anlatmak istemem uzatmayayım fazla ama onun bu ciddi hastalığının temelinde ihmal vardı yıllarca dikkat etmedi kendine ve belirtileri önemsemedi sonra ameliyatlık olana kadar ilerlemiş durumu. benim basit bir iki rahatsızlığım var benim kolesterol yüksekliği ve kansızlık falan gibi bunları kafaya çok taktım ve doktor doktor geziyorum bi doktor bir şeyin yok dedimi ona inanmayıp başka doktorlara gidiyorum elimde tahlil kağıtlarıyla. sürekli kendimi dinliyorum acaba hastamıyım ben diye en basit bi başım ağrısa en kötüsünü düşünüyorum anneannem beyin anevrizmasından ölmüştü bendede çıkarmı acaba diye. Ve özellikle geceleri sırtımda bacaklarımda korkunç sancılar oluyor bunun için defalarca doktora gittim hiçbir şeyimin olmadığı söylendi. Ama gerçekten ağrıyor nedne yalan söyleyeyim ki ben dimi. nolur dalga geçmesin kimse benimle dışardan komik göründüğünü biliyorum    çok abartmaya başladım farkındayım acaba psikiyatriye falan gitsem faydası olurmu geçen gün kızım dedi anne gidelim psikiyatriye bi ilaç falan yazsınlar sana diye  banada önerilerde bulunurmusun nasıl yenmeliyim bu berbat durumu."

  Merhaba sevgili dertli dostum. Elbette her şeyin başı sağlık. Ve sağlık hakkında biraz kafa yormak şart. Fakat seninki biraz abartılı bir durum olmaya başlamış. Ve işin en önemli kısmı sen de bunun farkındasın. Böyle konularda yaşanan farkındalık, durumu daha kolay atlatmaya yardımcı olur. Madem dışarıdan abartılı göründüğünü fark etmeye başladın, gel beraber bu durumu nasıl aşabileceğine bir bakalım. Anlattıklarını baştan inceleyerek, dert anası olarak sana neler söyleyebiliriz bu durum hakkında, bir gözden geçirelim durumu.  



  Bu yaşadıklarının temelinde, en yakın arkadaşının yaşadığı ciddi hastalık durumu var. Bunu sen de biliyorsun zaten. Ama senin de söylediğin gibi arkadaşın durumu atlatmayı başarmış. Ve şu anda sağlıklı. Bu hastalığın nedeninin ihmal olması da seni daha çok tedirgin ediyor anlaşılan. 
 Elbette her insanın yılda bir kez rutin doktor kontrollerine gitmesi gerek. Bu kontrollerde belli tahliller yapılır. Çıkan değerlere göre eğer bir bozukluk varsa buna müdahale edilir. Sen de bu konuda zaten üzerine düşeni yapıyorsun anladığım kadarıyla. Ancak doktorun söylediklerine inanmayıp, doktor doktor gezmen sorunun başlama noktası oluyor. Bu konuda sana şunu söyleyeyim ki, hiçbir doktor bir problemi gizlemeye çalışmaz. Varsa bir sorun, bunu açıkça söyler. Dolayısıyla sende ciddi bir sorun olsa, gittiğin doktor sana bunu mutlaka söyleyecekti. Haydi biri durumunu hafife aldı diyelim, hepsi de aynı şeyi yapacak değil ya! Dolayısıyla bu konuda bence gönlünü ferah tutmalısın dostum. 



 Sevgili dertli dostum, bu anlattıkların aslında obsesif kompülsif bozukluğun bir türü olarak kabul ediliyor. Obsesyon yani takıntı hali birçok şeye bağlı olarak ortaya çıkar. Bazı insanlarda bu, sağlığa takıntı olarak ortaya çıkıyor. Eğer bu durum seni çok rahatsız etmeye başladı ise, bir terapiste gidip onunla görüşebilirsin. Sana bu konuda bir arkadaşımın bizzat yaşadığı bir şeyi anlatmak istiyorum

  Arkadaşım da senin gibi hastalık konusuna fazlaca takıntılıydı. Sürekli bazı şikayetlerinin olduğunu söyler, hatta bu şikayetler onu geceleri uykularından uyandıracak kadar rahatsız ederdi. Tüm kazancını hastanelerde harcar, doktorlar ona bir şeyinin olmadığını söylediğinde inanmaz, İstanbul'un tüm hastanelerini gezerdi.
 Bir gün bu işin böyle olmayacağını o da anladı. Ve bir terapiye gitmeye karar verdi. Terapist onu dinledi. O, gerçekten fiziksel ağrı ve sancılarının olduğunu doktorların onu anlamadığını söyledi. Terapist ise, ona bu tür obsesyonların insanın kendisini gerçekten hasta hissetmesine neden olduğunu söyledi. Yani çektiği ağrılar gerçekti. Abartılı davranmıyordu, yalan söylemiyordu elbette. Ama kaynağı fiziksel bir neden değildi. Yaşadığı psikolojik baskı yüzünden ağrı, sızı hissediyordu. 
 Terapist arkadaşıma kendisini sakinleştirecek hafif ilaçlar verdi. Bu ilaçlar onun geceleri rahat uyumasını sağladı. Ve psikolojik kaynaklı ağrılar çekmesini engelledi. Ve bir süre sonra da bu durumu atlatmayı başardı. Artık o ilaçları kullanmıyor. Ve hasta olduğunu zannederek doktor doktor dolaşmıyor. Ara ara yine "Acaba hasta mıyım" sorusunu kendisine soracak olsa, yine terapistine giderek sıkıntılarını anlatıyor. Ve tabii yılda bir kez rutin sağlık kontrollerini aksatmıyor. 



  Bu anlattıklarından yola çıkarak, seni dert anası olarak bir uzmana yönlendirmek isterim. Çünkü uzmanlar bu işi gerçekten iyi biliyorlar. Seni bizlerden çok daha doğru yönlendirebilirler. 
 Buna ek olarak sana tavsiyem kendini bir şeylerle meşgul tutmaya çalışmandır. Bir hobi edinebilirsin mesela. Bir hobi kursuna gidebilirsin. Akşamları aklını meşgul tutmak için sevdiğin filmleri, dizileri izleyebilirsin. 
 Sevgili dertli dostum, unutma ki ne kadar boş kalırsan, kendini o kadar fazla dinlersin. Ve bu durumda kendini kötü hissetmen olası bir ihtimal. Benim sana olan tavsiyelerim şimdilik bu kadar. Gelişmelerden bizi haberdar etmeyi unutma. Okuyucularımız da yorumlardan sana kendi tavsiyelerini sunabilirler. Şimdiden geçmiş olsun diyelim....
Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Instagram

Benzer İçerikler

59 yorum

  1. insan hastahaneye çok gittikçe o duygular çok oluşuyor. acaba bende kaç tane hastalık var . o bu şu hastalıkta acaba var mı gibi. hastahaneye zaten sağ giren hasta çıkıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tabii bu da olayın ayrı bir boyutu. Hastaneler ayrı bir terane. Hastane psikolojisi de zor.

      Sil
  2. Herşeyin başı saglik..Dert anası tavsiyeleri harika önemli ipuçlarını içeriyor..
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorumunuz için teşekkür ederim Sibel Hanım.

      Sil
  3. Hastalik hastaligi çok rahatsiz edici olabiliyor, insanin hayat kalitesi bozuluyor. Geçmiş olsun, uzmana danişmak en iyisi 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet insan hasta olmasa bile hasta hissedip, yaşam kalitesini kendi kendine bozabiliyor maalesef. Tabii ki uzmana danışılmalı. Gerçekten faydası oluyor.

      Sil
  4. Çevremizde yaşanan olmsuzluklar bizi de etkiliyor. Her an başıma gelebilecek korkusu bende de oluyor maalesef 😔 Geçmiş olsun diliyorum. Bir Uzman ile görüşmek en güzeli ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizde oluyor bu tür durumlar zaman zaman. Hele ki hastalıklar bu kadar artmışken, insna zaman zaman böyle hissedebiliyor. Uzmanın görüşleri dertli dostumuza yardımcı olacaktır diye düşünüyorum.

      Sil
  5. Arkadaşının yaşadıklarından çok etkilenmiş belli ki. Çok normal . En güzeli bir uzmandan psikiyatrik yardım alması bencede.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Seyhan'cım. Arkadaşının yaşadıkları etkili olmuş bu olayda. Bence de en kısa zamanda uzman yardımı alsın dertli dostumuz.

      Sil
  6. Daha ileri yaşlarda olan insanları sağlık merkezlerinde doktorları yıldırırken görüyorum. Doktor bir şeyiniz yok diyor, nene öyle oldu böyle oldu anlatıyor.Bazen diyorum insanlar kendilerini dinleyecek insan mı atıyor :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa Erhan Bey o teyzeler ömür törpüsü olabiliyor bazen. :) Bence de galiba insanlar dinlenilmek istiyor. Ve ilgiye ihtiyaçları var.

      Sil
  7. Allah yardımcınız olsun fazla da bir şeyi kafamızda takmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Yusuf Bey. Umarım dertli dostumuz bunu atlatacaktır.

      Sil
  8. Yakın çevremde bir hastalık hastası tanıyorum. Maşallah kendisi senelerdir çok iyi durumda ama çevresindeki herkesi bezdirdi. Tavsiyelerinize uyar umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef, çevrelerindeki kimseleri bezdirenler de var bu durumda. Psikolojik olarak herkes üzerinde bir baskı oluşuyor ister istemez. Umarım bir uzmana gider arkadaşımız. Çünkü şahit olduğum olaydan hareketle bunun başka bir yolu gerçekten yok.

      Sil
  9. ayy insanlar bazen galibaaaa takıntıya uygun bir duruma düşüyor olsa gerek. yani hazır oluyolar vee bu örnekteki gibi arkadaş hastalığı gibi bişi tetikliyooo ve güm takıntı. galiba bazen boşluğa düşüyoz yüzer gezer kaygılar oluyooo. evet yaniiii, hobi gibi bişi ile faydalı bişiye takmalı kafayıııı :) normaldeee hasta olmadıkça hastalık düşünmemeli benceee. düşünce çeker yaaa iştee ondaan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzer gezer kaygı ne güzel bir ifade oldu böyle beğendim. :) Evet hastalığı tetikleyen bir şey mutlaka oluyor. Benim anlattığım olayda da arkadaşımın başına benzer bir durum gelmişti. Ondan sonra hastalıklara takıntısı başlamıştı. Bir şeylerle meşgul olmak çok önemli bu süreçte. İnsan boş kaldıkça kafaya takabiliyor yoksa. :)

      Sil
  10. UZMANA GİTME VE BİR ŞEYLERLE UĞRAŞMA FİKRİ BENCE DE ÇOK DOĞRU TAVSİYELER GÜLHAN HANIM. ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorumunuz için teşekkür ederim Fatih Bey.

      Sil
  11. Allah sağlık versin inşallah. Benimde çevremde var böyle insanlar. Beni deli ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tabii bu tür takıntılar çevresindeki insanları da olumsuz etkilemeye neden oluyor. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  12. Hastalık hastası sözünü duyunca Moliere'in "Hastalık Hastası" adlı oyunu canlanır hep zihnimde. Hipokondriyak sendromu yani hastalık hastalığı olan Argan'ın hikayesi inanılmaz esprili ve güldürürken düşündüren cinsten... Okumayan varsa bu eseri mutlaka tavsiye ederim :)
    Belli ki dertli dostumuz da hipokondriyak sendromdan muzdarip. Bir insanın sağlıklı olduğu halde kendini hasta hissetmesi ve bunu etrafındakilere de kabullendirmeye çalışması, bu sorunu yaşayandan çok yakınları için sanırım çok daha zor ve yıldırıcı. Neyse ki dertli arkadaş durumunun farkında, böylece bu sorundan kurtulması nispeten daha kolay olacaktır. Önerdiğiniz üzere, kendini meşgul edecek bir şeyler bulması ve elbette bir danışmanla görüşmesi şu durumda en iyi çözüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moliere'in bu oyununu izlemiştim yıllar önce. Çok başarılı anlatmıştı durumu cidden. Yorumunuz sayesinde hastalığın tıbbi adını da öğrenmiş olduk. Meşgul olmak çok önemli. Bir şeylerle uğraştıkça dertli dostumuz buna artık kafasını takmadığını görecektir. Ve tabii uzman yardımı da şart. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  13. bu tür kuruntuların çokça arttığını duymuştuk bi ara,genel kanaatimiz sağlık sistemimiz kötü olunca,bu tür rahatsızlıkların artması da normal olması yönünde..yani sağlık sistemimizin genelindeki bozukluk, toplum sağlığını da ciddi anlamda bu şekilde olumsuz etkiliyor ama onlara sorsanız "suç sadece hastalarda,vatandaşların kendisinde.." işin ilginç ve üzücü yanı ise vatandaşların büyük çoğunluğu bu sorunu maalsef göremiyor,göremediği için de asıl suçlunun kendisinde olduğunu düşünüyor yada sorunlu olan diğer hasta vatandaşlarda olduğunu.. böyle bir durumda tabii ki toplum sağlığı ve sağlık sistemimiz hiçbir anlamda düzelmez,maalsef.. sizin tavsiyelerinize uysun bizce çok anlamlı,elinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii bir de işin bu boyutu var. Yetersiz doktorlar, asistan sıfatındaki eğitimlerini tamamlayamamış kimseler de var görev başında. Bizzat devlet hastanesinde arkadaşımın başına geldi, doktor sedef hastalığı ilacının adını bilmiyor. İlaç yazdırmaya arkadaşım gitmişti. İlacın adını söyledi o ne diyor! İnanabiliyor musunuz, çok şaştım yazık valla. Ve onların yaptıkları hatalar o kadar fazla ki insanlar bunları göre göre şüpheye düşebiliyor. Konuya farklı bir açıdan yaklaştınız Ertuğrul Bey. Teşekkürler.

      Sil
    2. yeni yazı vamı diye baktım ama yomuş,neyse size iyi bayramlar efenim..😊

      Sil
    3. Size de iyi bayramlar Ertuğrul Bey. Yeni yazı şimdi geldi. Ben de az sonra blogları dolaşmayı planlıyorum. Size de hemen uğrayacağım. :)

      Sil
  14. herkesin içinde olan bir şey bence bu :) önemli noktaya değinmişsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet herkes yaşayabilir böyle bir durumu. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  15. Bir aralar öksürsem kanser, halsiz hissetsem başka bir şey hep bu pisikolojideydim ve cidden hastaneye sağlam girip hasta çıkıyodum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman zaman herkese olabilir böyle şeyler. Atlatmış olmanız önemli. Teşekkürler yorumladığınız için.

      Sil
  16. en yakın arkadaşım kanserden vefat ettiğinde ( 6 ay sürede hastalandı ve kaybettik )bütün hayat durmuş gibiydi. Tüm olaylara bakış açım değişti. Önceleri olumsuz gibi olsa da bana hayatı dolu dolu yaşamam gerektiğini hatırlattı. Ne kirlenen evin ne kafama taktığım şeylerin öneminin olmadığını hatırladım. Klasik bir başak burcuyum ve günlük cam silerdim bu huylarımı bıraktım. Sevdiklerime daha çok vakit ayırmaya başladım. Hayallerime ulaşmak için de elimden geleni çok şükür yaptım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En doğrusunu yapmışsınız Lerzan Hanım. Arkadaşınıza rahmet dileriz. Böyle olaylar olduğunda insan çok kötü hissediyor elbette. Ama ölümden bile alınacak dersler var. Kendimizi çok gereksiz şeyler için ne kadar da yorup üzüyoruz aslında. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  17. Benim annemde hep hasta olduğunu düşünüyor aslında sporunu falanda hiç ihmal etmiyor kızımda da var aynı durum en ufak şeyde hastamıyım diye ağlıyor ama bende yok ölüm nedense bana korkutucu gelmiyor hatta bir kurtuluş olarak düşünüyorum doktora gitmemek için direniyorum bir kere tam 4 ay öksürdüm ve kaburga kemiğim çatladı.Hasta olursak oluruz o kadar önemli değil bütün işi gücü bırakıp göçmekte korkutucu değil bence doğanın kanunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki doğanın bir gerçeği ölüm. Ama sağlığa da dikkat etmek şart. Dengeyi sağlamak gerekiyor. Yorumladığınız için teşekkür ederim.

      Sil
  18. Bu kadarı fazla ama bende hiç bir zaman 1-2 doktorun dediğiyle iş yapmam çünkü başımdan geçenlerden büyük dersler çıkardım teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu kadarı cidden fazla tabii. Dertli dostumuz durumu abarttığını zaten farkında. Umarım düzelecektir. Ama sizin dediğiniz çok doğru. Doktor hataları yüzünden yaşananları düşününce birkaç doktorun fikrini almak gerekebilir bazen. Ben teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  19. Hepimizde biraz da olsa var aslında, ama bu normalin dışında ciddi sorunlar doğuruyor. Bir insan kendisinde bir rahatsızlık olduğunu bir süre düşünürse gerçekten o hastalığın semptomlarını yaşıyor. Parmak bastığınız konular ve verdiğiniz öneriler çok güzel. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız hepimizde az da olsa var böyle takıntılar. Ama aşırıya kaçıldığında ciddi bir soruna dönüşebiliyor. Ben de yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  20. Bence en etkili çözüm terapiste gidip içini dökmesi ve rahatlaması gerek. Buraya yazması da zaten rahatlamak istediğinin göstermesi. Yazının son kısmındaki takıntıyı giderecek çözümler de güzeldi. Eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet terapist bu tür durumlarda en etkili yol yoluyor. Beğenmenize sevindim. Teşekkürler.

      Sil
  21. BİLGİLENDİRME İÇİN TEŞEKKÜRLER, RAMAZAN BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.

    YanıtlaSil
  22. hastamıyım diye düşünürsem hasta olurum bende... değişik...
    kendimi de hatırlamadım deyil yani konuda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet herkeste zaman zaman olabiliyor böyle takıntılar. Teşekkürler yorumladığınız için.

      Sil
  23. uzun süreçten beridir blog ortamına ilk defa ayak basıyorum ve sizleri tekrardan görmek güzel admin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin. Biz de merak ediyorduk nerelerdeydin diye. Dönüşüne sevindim.

      Sil
  24. nerdesin ayolcuuum sen yaa iyi bayramlaaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geldim geldim Depp'çimm. Sana da iyi bayramlar. Şimdi dolaşmaya başlıyorum blogları. Sana da gelicem hemenn :)

      Sil
  25. o.c. cok severiiim. eskiden izlediim. mischa barton oyuncuu bayılırıım yaa. the village adlı diziyi kaçırma sakın. new amsterdam adlı diziyi de kaçırmaa. what/if de kaçırma :) suits gelmiş geçmiş en iyi dizilerden yaa :) ay rookie sakın kaçırmaaa :) castledaki castle oynuyoii :) dix pour cent de biricik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa castle oynarsa izlerim bak. :) Bunları yazıyorum şimdi. İzlerim The O C bitince. Onun da sezonları çok uzun izle izle bitmedi. Ama iyi geldi bu ara bana. Julie Cooper nasıl da fettan. Entrikalar falan var sevdim yani. :)

      Sil
  26. bazı dizi yazılarımı görmemişsin diye söledim yanii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya gördüm aslında Suits'i falan okudum. Ama bütün yazılarını okuyamadım. Yarın gelip kalanlarını da okurum. Bu akşam çok dolaştım anca :)

      Sil
  27. gençlik ve komedi bulamazsan söle banaa :) izlemediysen, friends, dawsons creek, skam, ayrıca big bang theory ve gelmiş geçmiş en sevdiğim dizi how ı met de var tabii. ah bi de fringe yaa :) yine istersen sölerim yaa gençlik ve komediii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Big Bang Theory biliyorum. Arada izlerim bir iki bölüm. Young Sheldon'u da izlemeye niyetim var. Friends'i Aso da seviyor. Ara ara komedi falan iyi oluyor izlerim tabii. Bunları da not alayım şimdi. :)

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe