İdeal Güzellik ve Pazarlama Aldatmacası

Mayıs 14, 2019


"Sevgili dert anası, ben bir olay yaşadım. Aslına bakarsan basit bir olay ama düşündükçe moralimi bozuyor. Ve insanlara içten içe kızıyorum. Geçen gün aktara gittim. Alacaklarım vardı. Aktar geniş bir dükkandı bir sürü bitki vardı tezgahlarda. bende bitkilere meraklıyım aktar istediklerimi hazırlarken bitkilere bakıyodum bir ikisi için bu ne diye sorunca biri cilde iyi geliyormuş aktar kadın cillten konu açılınca başladı benim cildimi kötülemeye yok leke varmış cildimde yok kaz ayağı çizgileri çok belirginmiş saçım seyrelmiş cildim mat görünüyormuş kırmızımsı lekeler varmış cildimde yaşıma göre çok yaşlı duruyormuşum bana hemen birkaç ürün vermesi lazımmış saç için bilmemne özlü şampuan cilt için ozon yağlı krem vs vs bende dedimki ben sadece birkaç bitki almaya geldim bunlar bana lazım değil kadın başladı kendini metetmeye yok kendisi estetisyen doktorla çalışıyomuş onun sattığı ürünler çok etkiliymiş doktor bile kullanıyomuş o an sinirlendim dedimki madem o kadar etkili sattığınız ürünler kendi cildinize niye kullanmıyorsunuz gördüğüm kadarıyla sizinde cildiniz mükemmel değil dedim kadın çok bozuldu hemen aldığım şeylerin parasını verdim çıktım sonrada içime dert oldu aynaya bakıp duruyorum cildimde leke ve kırışıklıklara bunları ben hiç kafama takmazdım ama kadın öyle deyince bi tuhaf oldu bu psikolojiden nasıl kurtulayım ben yani ne cüretle gelen müşteriye böyle davranıyorlar anlamıyorum psikolojim çok bozuldu. bana bi tavsiyede bulunun kurtulayım bu kötü ruh halinden."






  Merhaba sevgili dertli dostum. Sinirlenmekte yerden göğe kadar haklısın. İnsanlar iki tane ürün satacaklar diye, başkalarının psikolojisini bu şekilde bozma hakkına sahip olamazlar. Bir de şöyle düşün istersen, evet senin psikolojin bozuldu. Ama öyle okkalı bir cevap vermişsin ki, bence o aktarın psikolojisi senden çok daha fazla bozuktur diye düşünüyorum. Hatta o beraber çalıştığı estetisyen doktora gidip "beni baştan yarat" diyebilecek kadar etkili olmuşsun zannımca. 😆 O yüzden canını hiiç sıkma derim. 




 Sevgili dertli dostum, bu yaşadığını gözden geçirdiğimizde aslında yabancı olmadığımız bir mantıkla karşılaşıyoruz. Bu mantık, çağımızın ürün satma ve pazarlama mantığı. Televizyonda yayınlanan reklamlara falan bir baksana. Sanki insanlar o satılan ürünler olmasa yaşayamaz havası veriliyor. Yani bizler o kadar beceriksiz, akılsız, güçsüz ve aptalız ki, birileri bizim yerimize düşünüp, yaşamımızı sürdürmemiz için çeşitli ürünler üretiyor. Biz de o ürünler sayesinde mutlu mesut yaşıyoruz. Verilmeye çalışılan algı tamamen bundan ibaret. 

  Tabii söz konusu durum, bizim algıladığımızdan çok daha derin konuları içermekte. Sistemin çarklarının kusursuz işlemesi için her şey en ince detaylarıyla hesaplanıyor ve önümüze sürülüyor. Güzellik ürünleri dünyada en çok kazandıran sektör. Ürün reklamlarına bak, hep güzelliğiyle nam salan ünlüler oynar o reklamlarda. Güzel dediğime de bakma hepsi estetik güzeli tabi 😆 Bastırıyorlar parayı, yaptırıyorlar estetik ameliyatları sonra "Güzelliğimi bu ürüne borçluyum" gibi bir yalanla o ürünün satılmasını sağlıyorlar. O ünlüler, reklamlardan bizim aklımızın hayalimizin almayacağı paraları kazanır, o firma servetine servet eklerken, bizler de üç kuruşluk maaşlarımızla gidip o ürünleri satın alıyoruz. Ve sistemin çarklarının dönmesine yardım ediyoruz. Olay bundan ibaret. Bu aktar kadının sana yaptığı da, bundan çok farklı bir şey değil aslında. Ne var ki kendisi ünlü ve üstelik güzel olmadığından oyunu fenaa ters tepmiş. 😆




  Günümüzün güzellik kavramını bir inceleyelim şimdi. Hollywood ünlülerinden mankenlere, şarkıcılara, televizyon sunucularına kadar herkesi inceleyelim. Nasıl da hepsi tek bir makastan çıkan kağıt bebekler gibiler değil mi? Çünkü ideal bir güzellik algısı yaratılmaya çalışılıyor. Ve yapılan estetik operasyonlar, satılan cilt güzellik ürünleri bu güzellik algısını destekliyor. Yani yine aynı çarkların işlemesi, yöntemler değiştirilerek sağlanıyor. 
 Neymiş efendim elmacık kemikleri yüksek, burun hokka, dudaklar ağzına kürek yemiş gibi şişkin, botokstan gerilmek yüzünden ölü balık ifadesi taşıyan manasız gözler, ifadesiz bir yüz😆 Bu mu güzellik şimdi? Ama bak, yüzlerinde tek bir leke yok! Olmaz tabii o kadar fondöteni ben de suratıma çalsam, bende de tek bir leke görünmezdi. 😆 Ama sor falanca güzellik ürününü kullanmışlar, ondan mükemmel görünüyorlar! Oldu! Yalancıyı buradan Fizan'a kadar kovalasınlar mı anacım?😆 
 Arada bir makyajsız yakalandığında o ünlüler, herkes dumura uğruyor değil mi? Bu gayet doğal. Çünkü kimsenin aslında cildi kusursuz, mükemmel falan değil. İşin daha önemlisi, dünyadaki tek dert de bu değil zaten. Her geçen gün daha da insanlığını kaybeden, görünüşe, maddeye, para ve pula önem veren insanlar haline gelmeye başlıyoruz. Öyle ki, senin gittiğin aktar kadının yaptığı gibi, sırf iki tane ürün satacağım diye gelen bir müşterinin dış görünümünü eleştirme hakkını kendilerinde bulabiliyor insanlar. Yeter ki sistem ilerlesin, çarklar dönsün diye... Bence ciltteki iki lekeden daha önemli bu sorunlar. 

 Sevgili dertli dostum, bana sorduğun sorunun cevabını aslında sen benden daha iyi biliyorsun. Nasıl daha önceden cildindeki sorunları kafana takmıyorsan, bundan sonra da takmayabilirsin. Bir densiz sana "cildin kusurlu" dedi diye, moralini bozman gerekmez. Tabii söylediklerim yanlış anlaşılmasın, elbette herkesin cildinin zaman zaman bakıma ihtiyacı olabilir. Bunları fazla para harcamadan, birilerinin sisteminin çarkına yardımcı olmadan, evdeki yani mutfakta kullandığın malzemelerle bile yapabilirsin. 




 Örneğin, karbonat maskesi, pirinç unu maskesi gibi maskeler ciltteki lekeler için birebir. Ben denedim, güvenle tavsiye edebilirim sana. Eğer cildinde büyük bir hassasiyet, alerjik durum falan yoksa bunları sen de kullanabilirsin. Saçların seyrek ise, Hindistan cevizi yağı, badem yağı, çam terebentini yağı saçları güçlendirir. Tabii cilt ve saç sorunlarının bir de içsel sebeplerden kaynaklandığını unutma. Belki vücudundaki bazı vitaminlerin veya maddelerin eksikliğinden bu sorunlar oluyordur. Bu nedenle "gerçek" bir cilt doktoruna görünmeni de sana tavsiye ederim.  Yani öyle hiçbir uzmanlığı olmayan bir aktarın söylemesiyle olmaz o işler. 

 Sevgili dertli dostum, dert anasının sana tavsiyeleri şimdilik böyle. Moralini bozma, bundan sonra alışveriş için gideceğin dükkanlarda benzer tavırlarla karşılaşırsan, yine gereken cevabı vermekten de hiç çekinme. Bazen bazı kimselere haddini bildirmek gerekebilir çünkü. Kendine iyi bak dostum. Okuyucularımız da yorumlarda sana bazı tavsiyelerde bulunabilirler. Şimdilik hoşçakalın. 

 Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Instagram

Benzer İçerikler

50 yorum

  1. Dediğiniz gibi dertli dost verilebilecek en iyi tepkiyi vermiş ürün satıcısına. O otursun kendi derdine yansın, üstelik müşteri kaybetti. Böyle 2 kuruş kazanacağım diye insanların canını sıkmaya devam ederse, kazanmak bir yana çok şey kaybeder.

    Sevgili dertanası, kısa bir yazıyla koskoca kozmetik sektörünü alaşağı ettiniz, bayıldım buna😘 Eminim dertli arkadaşa da ilaç gibi gelmiştir bu değerli tavsiyeler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama gerçekten güzel bir cevap vermiş dertli dostumuz tebrik etmek lazım. Tepkiyi gizlediğiniz zaman insanlar daha da abartıyor daha da üstüne gitmeye başlıyor başkalarının. Evet kozmetik sektörünün özeti bu zaten. Dünyadaki en büyük dert ciltteki lekeler değil ki ama onlar ünlü hayran olunan kişileri kullanıp, bu türlü şeyleri önemsetmeye çalışıyor. Teşekkürler yorumunuz için beğenmenize sevindim.

      Sil
  2. Bence dertli dost aktara hakettigi yaniti vermis. Hatta alacaklarini bile almasaymis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de almasaymış keşke. Cevap süper olmuş cidden. :)

      Sil
  3. Ablacığım yaşlanıyorsun, yaşlanıyoruz. O kadın dükkandan ürün satmak için işi abartmış. Kafana takma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii kaçınılmaz gerçek elbette yaşlanıyoruz. Cildimizde lekelerin olması, saçlarımızın beyazlaması gayet normal. Ve satıcılar tüm bunları olağan dışı şeyler gibi gösterip ürün satma derdindeler. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  4. ha haa yaaa satıcıya bak seeeen ha haaa müşteriyi iyice bi üzeyim deeee bir sürü satış yapayım yaaa :) ay üzülmesin tabii yaaa satıcı iştee ne dediğini bilmiyoooo hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa satış yapayım derken müşteriden de oldu amaa :)

      Sil
  5. Evet pazarlama mantığı insanları kendi hallerine bile bırakmıyor. Çok güzel tavsiyeler için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Fatih Bey. Beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  6. kadın da geçekten hokkalı bi cevap vemiş..😁 bence de anlattığınız gibi doğal yöntemlere başvursun,denesin bişicik kaybetmez..kadının güzelliği doğal haliyle olursa,bu doğal güzellik olur bence..geçen sene Cirkin kadın yoktur,bakımsız kadın vardır diye bi yazı yazmıştık,bu kadın mesela doğal hali var, yani püf nokta yiyeceğine,içeceğine dikkat etmeli ve doğal güzellik yöntemlerine başvurabilir ama tabii ciddi sağlık problemleri,alerji malerji vs varsa,bir cilt doktoruna görünmeli,nolur nolmaz ters bir etki falan olabilir.. neyse sizin önerilerinize kulak versin bence..güzel yazıydı,elinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben okumamıştım o yazınızı galiba. Gelip okurum birazdan. :)Kesinlikle doğal yöntemler en güzeli. Hem fazla para harcamaya gerek olmuyor. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  7. Bu tarz insanlar hayatımızın her alanında var maalesef. İki kuruş kazanıcam diye demedikleri şey kalmıyor. Ana gereken cevabı vermiş zaten. Bende olsam aynını derdim ama aldıklarımı da geri bırakırdım. Aktar mı yok anacım 😏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç yani anacım aktardan bol ne var diimi ama :) Ya eskiden insanlar böyle şeyler diyemezdi. Şimdi herkes bi yüzsüz oldu Seyhancım. Ben de çok sinirleniyorum böyle tiplere. Boş boğaz derler ya hani aynı ondan :)

      Sil
  8. karbonat maskesini çok merak ettim. yüzümdeki lekeler gerçekten sinir bozucu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Büşra Hanım, dert analarımız da mutlaka kendi tariflerini vereceklerdir ama mesajı görünce ben de katkı sunmak istedim. Düzenli olarak kullandığım en pratik karbonat maskesi tarifi için: 2 yemek kaşığı yoğurt (ev yoğurdu mümkünse), 1 tatlı kaşığı karbonat, 1-2 damla limon suyu. Malzemeleri karıştırın ve cildinize dairesel hareketlerle uygulayın. 15-20 dakika bekleyin ve ılık suyla durulayın. Haftada 2 kez yapmanız yeterli. Daha ilk kullanımda farkı göreceksiniz ve düzenli kullanımla hem lekelerin görünümü hafifleyecek hem de daha canlı bir cildiniz olacak 😊 Sevgiler.

      Sil
    2. Çok iyi yapmışsınız tarifi vermekle. Ben de zaten aynısını söyleyecektim. Gerçekten iyi geliyor. Bir kez kullanmayla bile ciltte bir aydınlık oluyor. Ancak uygulama sırasında hafif bir yanma olabilir. Çok hassas ciltlere tavsiye edilmiyor sanırım. :)

      Sil
    3. Evet, hatırlatmanız iyi oldu, ben unutmuşum eklemeyi. Hassas ciltler bu tür karışımlar kullanırken biraz daha dikkatli olmalı. Ben de hassas bir cilde sahibim, bu nedenle haftada 1 uyguluyorum ve bekletme süresini kısa tutuyorum (en fazla 10 dk.) Tabi yine cilt hassasiyetine göre 10-15 günde bir de yapılabilir bu bakım. Bu şekilde uygulanırsa sorun olmayacaktır :)

      Sil
  9. Aynı olay benimde başıma geldi 250 liralık krem satıyor doğrudan satış temsilcisi kendi suratı kırış kırış dedim önce sen kullan değişim görürsem alırım:))

    YanıtlaSil
  10. Bence cevabı vermiş iş tamam ama söylediklerine takılmaya gelince o tamam değil. kendine tam inanmayan insan kolay şüpheye düşer. Mesela "bugün solgun görünüyorsun" dediklerinde "yoo gayet iyiyim" diyemez çoğu kişi. Genelde "öyle mi gerçekten, niye acaba?" vs diye kendini sorgulamaya başlıyor kendine inancı olmadı için. Bu örnekte de dediğiniz gibi pazarlama taktiği deyip gülüp geçeceksin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslında güçlü durmak lazım böyle durumlarda. Dediğiniz gibi birçoğumuz acaba gerçekten hasta mıyım gibi düşünebiliyor. Çünkü başkalarının düşüncelerini haddinden fazla önemsiyoruz galiba. Çok teşekkürler bu değişik bakış açısını bizlerle paylaştığınız için. Eminim dertli dostumuza da faydalı olacaktır. :)

      Sil
  11. heey nasılsın iyimisin yaaa, sessizsin ya biraz, sağlıktan mı, geçmiş olsuun yaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol Deep'çim. Aslında kötü sayılmam. Tirotim normale döner gibi. Ona bağlı olarak yükselen bazı değerler var vücutta. Onları dengelemeye çalışıyorlar şimdi. :) Yazın biraz daha iyi hissedermişim gibi geliyor. Sağ ol canım benim. Halimi hatırımı soran dost, iyi ki varsın seviyorum seni ben bee :)



      Sil
  12. Pazarlamanın acımasız yönünü yaşamışsınız adeta. Bu saldırılar her gün her yerde ancak kişiselleşince çok belirginleşmiş. Cevap çok iyi olmuş, ağzınıza sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bayağı bir acımasız yanını yaşamış dertli dostumuz. Ve cevap ta dediğiniz gibi çok iyi olmuş. Teşekkürler yorumladığınız için. :)

      Sil
  13. İşim pazarlama ve marka yönetimi olduğu için beni çok yakından ilgilendiriyor bu paylaşımınız.
    Okurunuz çok üzücü bir deneyim yaşamış gerçekten. Maalesef görsel bir çağda yaşıyoruz; Instagram Çağı da diyebiliriz buna. Dışında kalmaya çalışmak da bir çıkıştır.
    Bakım, temizlik, özenli görünüm elbette hoştur ama hiçbir ürün insanı güzel ya da genç yapamaz. Doğanın kuralları daima baskın çıkar. Kozmetik ürün alırken bir kadının beklentisi temiz pak, nemli ve bakımlı görünmek olmalı. Bunun ötesindeki gerçekçi olmayan beklentiler üzer. Genç ve güzel görünüm yüzde 80 genetiğe bağlıdır çünkü.
    Bir diğer boyut da, bu olumsuz sözleri sarf edenin bir aktar olması. Ben de detoks çaylarımı v.b. almaya hep giderim aktara ama şunu da akılda tutmak gerek: Aktarlar doğal ve kadim bazı bilgilere sahip olsa da doktor değil. Kendi adıma dermatologun uyarmadığı hiçbir konuda tavsiyeleri dikkate almıyorum. Aktar bir dermatolog olmadığı için moral bozarak ürün satmaya çalışmış maalesef.
    Bakımlı özenli olalım tabii hoş bir şey. Hepimiz bakımlı insanla sohbet edince moralimiz yükselir ama bakımlı olacağız diye kendimize eziyet etmenin, kötü hissetmenin hiç gereği yok. Herkes belli kalıplara da uyacak diye bir şey de yok.
    Okurunuzun bence dikkate alacağı tek ölçüt aynadır. O aynada gördüğü kadını seviyor, beğeniyorsa kimseye laf söz düşmez başka.
    Biz kadınlar ne hassasız değil mi? Bir aktarın tek cümlesi bir kadının bütün moralini çökertebiliyor. Her kadın özeldir ve değerlidir.

    YanıtlaSil
  14. Dertli arkadaş fazla kafaya takmasın. Hepsi pazarlama hilesi. İnsan, şartlar ne olursa olsun kendisiyle barışık olmalı...

    YanıtlaSil
  15. evet ya pirinç unu maskesini ben de biryerde okuyup uyglamıştım gerçekten düzenli kullanınca işe yarıyor

    YanıtlaSil
  16. İnsanların aklında olmayan şeyleri aklına getiren yine bir bayan olur genellikle o bayanda bu şekilde satış yapmayı adet edinmiş sanırım. Siz en iyisi dert anasını dinleyin.

    YanıtlaSil
  17. Para için ne yapacaklarını şaşırdılar. Yazık.

    YanıtlaSil
  18. Gayet guzel cevap vermiş ������ insanlar birilerinin canını yakmayı adet haline getirdiler. Hak etmiş aktar��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birilerinin psikolojisini bozarak ürün satmaya çalışmak gerçekten çok yazık...

      Sil
  19. Günümüzün derdi bir şey satmak için insanları kandırmak. Arkadaşımız gayet güzel cevap vermiş. Hak edenlere cevap vermek onları biraz kendine getirir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle hak edene, hak ettiği gibi davranmak gerekiyor bazen...

      Sil
  20. satış yapmak için söylemiştir bence. Çok takılmamak lazım :)

    YanıtlaSil
  21. Yanıtlar
    1. İyiyim Deep'çim. Bu ara vakit bulamadık buralarla uğraşmaya. Tiroitim normale döndü ama onun alt üst ettiği diğer sistemler var. Kolesterol çok yüksek çıkıyor. Ağır bir diyet yaptım falan hiç halim yoktu buralara bakacak. Çok sağ ol canım seviyoz seni. :)

      Sil
  22. heeey iyi gezdin bak bu akşamüstüüüüü :) kendi bloguna da uğra bir ara :) çoktandır gitmedin bastetee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gezdim blogları dün iyi oldu uzun zamandır gidememiştim. Kendi bloğum hak getire oldu cidden. :) Önce burayı toparlamamız gerekli. Paylaşım yapmayınca gelen giden de olmuyor haliyle. Sorular gelmiş onları cevaplamak lazım sırasıyla. Bir de bir fikrim var burası için. Birkaç gün içinde söyleyeceğim. :)

      Sil
  23. heey, kürk mantolu madonna demişsin yaa, demek üniversitede maria puder konusunda yazarın hatalı olduğunu konuştunuz yaa. bunu hiç bir yerde duymadım okumadımdıı. ben de ben buldum sanıyodum bu teknik hatayıııı :) ay çok şaşırdım sevindim bi deee. teknik bir hata olarak düşündümdü. yazar yani kendi düşüncelerini puder ağzından sölemeye fazla kaptırmış kendiniii :) ama müthiş bir roman ve puder müthiş bir karakter yaaa. tiyatroda onu oynayan kız mesela hiç uygun değil pudere. tuba ünsal. filmini de bi çekemediler. puderi oynayacak genç artist bulmak kolay değil bence de. onun havasını verecek yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuba Ünsal'ı duydum yaa bence de hiç uygun değil. Hiç değilse eğitimli bir tiyatrocu oynasaydı. Hoş onun eğitimi var mı bilmiyorum ama mankendi yanlış hatırlamıyorsam. Hiç olmamış cidden. Evet seneler önce İstanbul Üniversitesinde Sabahattin Ali ve Toplumcu Gerçekçi yazarlar hakkında bir sempozyum yapılmıştı. Orada profesörler değinmişti bu konuya. Maria Puder romanda yazarın yansıtıcı karakteri. Yansıtıcı karakter, romanlarda yazarın düşüncelerinin söyletildiği karakterlerdir. Yazar düşüncelerini ona söyletmiş ama kızın yaşı, geldiği nokta bunları söylemeye uygun değil aslında. Bunu düşünememiş yazar. Ve teknik açıdan kusur oluşmuş eserde.

      Sil
  24. Bence çok güzel bi cevap vermiş dertli arkadaş ağzına sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle güzel bir cevap olmuş. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  25. Nice artikel i like this and goog job for you

    Saya baru update sebuah kisah menarik untuk di baca Kisah Admad Bin Miskin " Nafsu Yang Tersembunyi Please Follow Back and Thanks YOU

    YanıtlaSil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe