Gençlik Başımda Duman

Mayıs 01, 2019



  Merhaba! Uzun süredir blogunuzu takip ediyorum normalde kimse ile  
dertlerimi, mutluluklarımı, hüzünlerimi paylaşmam ama bu konu canımı çok  
sıkıyor bu nedenle sizinle paylaşmaya karar verdim. E posta adresimi ve  
ismimi sallamamın sebebi de sizin blogunuzu takip eden bir blog yazarı  
olduğum için blogunuzda çok sayıda yorumum olması. Bu nedenle de beni  
tanıma ihtimaliniz olması. Yüz yüze sohbetimiz olmasa bile beni ismen bile  
bilen birisi ile maalesef konuşamıyorum.  İsmim gizli olacağı için de biraz  
olsun içim rahat. Şimdi sorunuma gelecek olursak "1.5 yılı biraz geçkin bir  
süre önce üniversiteye başladım. Okulun ilk haftası okula uyum haftası  
yapılıyor. Bu haftada yanıma o oturdu ve onunla aynı sınıfta olduğumuzu  
öğrendim. O an dedim ki ben bu kızla birlikte olmalıyım. Tabii dersler  
başladı, ben bu kızla konuşmaya başladım ama asla niyetimi belli etmedim.  
Sonuçta onun hakkında hiç bir şey bilmiyordum. Sonunda konuşmamız ilerledi  
ve az çok onun da benden hoşlandığını düşünmeye başladım. Bunu düşünmek  
için de gerçekten çok sebebim vardı. Tabii şimdi bu sebeplere girip sizi de  
sıkmayayım. Sonra gel zaman git zaman. Bu kız ben ve bir kaç arkadaşımız  
daha dolaşırken ben bu kızın sevgilisi olduğunu öğrendim. O an ne  
yapacağımı ne diyeceğimi bilemedim. Yanımda onlar olduğu için belli de  
edemedim ve içine ağlamak ne demekmiş orada öğrendim.  


 O gün bitti. Eve  gittim hüngür hüngür ağladım. İlk defa birisine hayalimde yer vermiştim,  ilk defa birisi ile gelecek hayali kurmuştum. Beraber mutlu olacağımızı  
düşünmüştüm. Tabii ki bunlar benim suçum. salakça bir kaç şeye inanıp onun  
da benden hoşlandığını düşündüm. Sorun ise bundan sonra başlıyor sonuç  
olarak 4 yıllık bir ilişkisi varmış ve gördüğüm kadarı ile de mutlular. Ama  
ben hala onu unutamıyorum. Onun sevgilisi olduğunu öğreneli 6 ayı geçti ama  
hala aklımdan çıkmıyor. Sınıfta samimi olduğum 3-5 kişiden biri o olduğu  
için de ister istemez sürekli onun yanındayım ve bazen sevgilisinden konu  
açılıyor canım yanıyor ama tabii ki bir şey diyemiyorum. Unutmak istiyorum  
ama unutamıyorum. En azından 3-4 gecede bir rüyalarıma giriyor, hiç kimseye  
de bunları söyleyemiyorum ama çok üzülüyorum. Bir yandan ona bu gerçekleri  
söylemek istiyorum bir yandan da benden tamamen uzaklaşmasından korkuyorum.  
Zırb bırt onu rüyalarımda görmekten, sevgilisi olduğunu bile bile onun  
yanında olmaktan çok yoruldum. Başka bir insanla samimi olmaya çalışsam  
bile yapamıyorum. Sürekli aklıma o geliyor. Sizce ne yapmalıyım? Bu kızı  
nasıl unutabilirim? (Unutmak için denemediğim yol kalmadı ama hem aynı  
sınıfta olmamızdan hem de aklımdan hiç çıkmamasından dolayı unutamıyorum)


  Merhaba sevgili dertli dostum. Anlaşılan tam bir " Gençlik başımda duman, ilk aşkım ilk heyecan" durumu ile karşı karşıyayız. Mesajında ifade ettiğin üzere ilk kez biriyle gelecek hayali kuracak kadar ciddi duygulara kapılmışsın. İlk kez birisine hayallerinde yer vermişsin. Ve bu ilkin, böylesine bir olumsuzlukla sonuçlanması, içinde bulunduğun ruh halini açıklamak için yeterli. Üstelik sürekli bu kızla aynı ortamda bulunmak zorunda olman, işi daha da zorlaştırıyor anladığım kadarıyla. 






  Peki şimdi bakalım dert anaları sana neler söyleyebilir. Önce konuyu başından ele alalım. Okul yeni başladığında bu kızla tanıştın, aranızda bir elektriklenme oldu. Tam bu iş olacak diye düşünürken, kızın bir erkek arkadaşının olduğunu öğrendin. Ve aslında bu ilişki, tam dört yıldan beridir devam ediyormuş. Bu konuda hemen şuna değineyim dertli dostum, acaba sen bu kızın davranışlarını yanlış yorumlamış olabilir misin? Belki kızın hiç öyle bir niyeti yoktu. Yalnızca okul yeni başladığından birileriyle arkadaş olarak, tanışma ve kaynaşma derdindeydi. Ama sen kızdan hoşlandığın için onun davranışlarını yanlış değerlendirmiş olabilir misin acaba?
 Çünkü dört yıllık bir ilişkiden bahsediyorsun. Şu an üniversitenin ilk sınıflarındasınız. Demek ki bu kızın erkek arkadaşıyla olan ilişkisi, lise sıralarından bu yana devam ediyor. Bu tür ilişkiler, genellikle kolay kolay bitmez. Dört yıllık bir ilişkisi olan bir kız da öyle kolay kolay bir başkasından hoşlanıp, ona yakınlık göstermez diye düşünüyorum. 
 Ama varsayalım senin dediğin gibi oldu. Kız sana gerçekten yakınlık gösterdi. Peki dertli dostum, dört yıllık bir ilişkisi olan bir kız, henüz ilişkisi devam ederken bir başkasına yakınlık gösteriyorsa, bu hoş bir durum mu? 
 Bir de sana başka bir soru sorayım istiyorum. Eğer bu kız dört yıllık ilişkisini bitirip de seninle birlikte olsaydı, bu ne kadar güven telkin eden bir durum olacaktı senin için? Yani dört yıllık bir ilişkiyi, bir başkası için bitirseydi, bu gelecekte sana da böyle şeyler yapabileceği anlamına gelir miydi? Paranoyalar zaman zaman içini kemirmez miydi? Bunları da kendi içinde düşünmeni, ölçüp tartmanı tavsiye ederim sana. 
 Sevgili dertli dostum, alınma darılma yok. Bilirsin biz dert anası olarak olayları tüm ihtimalleriyle değerlendirmeye çalışırız. Belki bu kötü ruh halinden kurtulman adına senin de olayı tüm derinliğiyle ele alman gerekiyordur diye düşündük. 




  Sevgili dertli dostum, mesajında ifade ettiğine göre, bu kızla üniversitede aynı sınıftasınız. Aynı arkadaş çevresindesiniz. Ve sürekli yüz yüze gelmek durumunda kalıyorsunuz. Bu yüzden sen onu unutamıyorsun. Ama bu ifadelerinden bana, biraz da senin onun yakınında olmak istediğin fikri geldi. Yani eğri oturup doğru konuşalım. Koskoca üniversite değil mi ve koskoca bir sınıf. Bir sürü öğrenci var orada değil mi? İstesen elbette diğer öğrencilerle de arkadaşlık kurabilirsin. Yeni kimseler tanıyabilirsin. Hatta başka kızlarla da tanışabilirsin istesen. Veya belki senden hoşlanan birileri de olabilir çevrende. Ama sen çevrenden haberdar değilsin ve sadece birlikte olmanızın buradan pek de mümkün görünmediği bir kıza yakın olmak için aynı arkadaş çevresinde takılmaya devam ediyorsun. 

  Sana söylemek istediğim şey, kıza durup dururken surat as, selamı sabahı kes falan gibi şeyler değil elbette. Ama ona olan duygularını hafifletmek istiyorsan, kesinlikle o arkadaş çevresinden başka çevrelere doğru kayman gerekli diye düşünüyorum. Veya arkadaş çevreni değiştirmek istemiyorsan, en azından arkadaş gurubunda bu kızın da bulunduğu anlarda oradan uzak kalabilirsin. Başka şeylerle meşgul olabilirsin o sırada. Yoksa üniversite bitene kadar bu kıza olan duygularından kurtulamayabilirsin. Oysa şu sıralar yaşamının aslında en güzel yıllarını yaşıyorsun. Lütfen bu güzel zamanlarını böyle üzülerek geçirmemeye çalış. 

 Mesajından hissettiğim bir şey daha var ki, bunu da söylemeden geçmeyeceğim. Şimdi bu kıza başta yoğun duygular besledin ve onunla bir ilişkin olabileceğini düşündün. Ama aslında böyle olmadı. Ve kız senin gözünde şu anda ulaşılmaz bir halde. İşte sana cazip gelen aslında o ulaşılmazlık dostum. Halbuki kızın sevgilisi olmasaydı, siz onunla çıksaydınız, belki de anlaşamayacaktınız. Belki de çoktan bu ilişkiyi kendi isteğinle bitirmiş olacaktın. Konuyu değerlendirdiğinde, bunları da lütfen düşün derim. 




  Bu süreçte aklını mümkün olduğu kadar başka düşüncelerle meşgul edebilirsin. Kötü ruh halini körüklememek adına bunalım içeren her şeyden uzak durmanı tavsiye ederim. Efendim bunalımlı müzikler, kavuşamayan aşık temalı filmler, diziler, aşk romanları falan bir müddet senden uzak dursun. Bunun yerine seni bu konulardan uzak tutacak kitapları okuyabilir, filmleri, dizileri izleyebilirsin. Derslerinle meşgul olabilirsin. Nerede okuduğundan bahsetmemişsin ama hafta sonları bulunduğun şehri keşfe çıkabilirsin. Şunun bir adım ötesi zaten yaz. Bir süre sonra okullar tatil olacak. Ve yazın tatil moduna geçince, kendini çok daha iyi hissedebilirsin. Okul kapanana kadar, özellikle akşamları kendini filmlerle, kitaplarla oyalamak, uzun uzun onu düşünmene engel olacaktır. 
 Sevgili dertli dostum, şimdilik dert anası tavsiyeleri bu kadar olsun. Bunları bir uygulamaya çalış ve gelişmelerden bizi haberdar etmeyi unutma. Ne zaman istersen, bize yazabilirsin. Bu arada dertli dostlarımız iletişim kutusunu kullanarak bize mesajlarını iletebilir. Okuyucularımız da düşüncelerini yorumlardan aktarabilir. Kendinize iyi bakın ve şimdilik hoşçakalın. 
  
Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Instagram

Benzer İçerikler

40 yorum

  1. Gençlik başımda duman ilk aşkım ilk heyecan kovaladıkça kaçan ateş böceği misin?
    Ben şimdi en çok bu arkadaşımızın kim olduğuna takıldım kaldım 🙄merak ettim kızmayın .
    Zamanla unutursun acısı diner ama ilk aşkın hatırası hiç bir zaman silinmez. Güzel bir anı olarak yaşatırsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de bilmiyoruz kim olduğunu Seyhancım. Gelen mesajı aynen yayınladım. Bize de kimliğini belirtmemiş arkadaşımız. Umarım dediğin gibi ilerleyen zamanlarda güzel bir anı olarak hatırlar bu yaşadıklarını arkadaşımız.

      Sil
  2. güzel kardeşim geçer geçer buda geçer diyor sezen ablam 😊 daha önünde kocaman bir hayat var daha niceleri çıkar karşına 😊 herşey gönlünce olur inşallah güzel kardeşim ....sen üniversitenin keyfini çıkar 😊... çok güzel yazmışsın canim benim sevgiler güzel kadınlar 😊💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa değil mi Sezen Abla böyle durumlar için ne güzel sözler yazmış. Aşk acısına birebir. Bence dertli dostumuz bu ara dinleyebilir kendisini. 😊 Yorumun çok teşekkür ederim canım benim. Sevgiler...

      Sil
  3. Tamamen bu dert ile alakalı değil ama bende toplum gençlerinde düşülen bir yanlışı dile getirmek isterim. O da şu ki bayanlar, naif canlılardır, iyi davranabilirler, gülerler vs. lakin bu onunla çıkmak için gerekli belirtiler değildir. Onun dışında derdinize dert anası çareyi iletmiş teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Erhan Bey, ben de değindim yukarıda buna zaten. Belki dertli dostumuz kızcağızdan çok etkilendiği için onun davranışlarını kendisinden hoşlanıyormuş gibi değerlendirmiş olabilir. Teşekkür ederim yorumunuz için. 😊

      Sil
  4. Hiç bir zaman unutamazsın. Bir yerlerde kalır. Orhan Gencebay'dan ilk göz ağrımı dinleyebilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel şarkı tavsiyeleri geliyor valla 😊 Orhan Baba da bu durumları gayet güzel dile getiriyor. Teşekkürler Yusuf Bey. 😊

      Sil
  5. ''İşte sana cazip gelen aslında o ulaşılmazlık dostum.'' İnsan ulaşamadığı zaman maalesef unutması daha zor oluyor sizin de söylediğiniz gibi.. umarım bu yaz uzak kalarak diğer ders döneminekadar kendini toplayabilirsin dostum, bu psikoloji eğitim hayatını da kötü etkileyebilir haliyle direkt olarak hayatın da etkilenmiş olur.. bunları göz önünde bulundurmanı tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de ulaşılmaz olduğu için arkadaşımız onu unutamıyor bir türlü. Umarım bu yaşadıklarını bir müddet sonra hoş bir anı olarak hatırlar ve kısa zamanda kurtulur acı çekmekten. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  6. Tavsiyeler çok güzel Gülhan Hanım. Ben de dertli dostumuzun arkadaş çevresini değiştirmesinden yanayım. Hatta ''Çivi çiviyi söker.'' mantığı gereği kendisine daha iyi anlaşabileceği başka bir arkadaş bulmasının çözüm olabileceğini düşünüyorum. Çok teşekkürler değerli tavsiyeler için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Fatih Bey, farklı bir arkadaş çevresi edinmesi iyi olacak gibi görünüyor buradan. Ben de yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  7. güzel bir ilk aşk tecrübesi nadirdir sanıyorum ki yanı karşılıklı yaşanan ve de mutlu sonla biten ya çoğu platonik yaşanıp bitiyor ya da platonik olmaktan çıkıp hüsranla bitiyor , kendimden bildiğiimden naçizane farklı uğraşlar için çaba göstermesini tavsiye etmek isterim . kalabalık farklı gruplara katılmak gibi fotoğraf drama ya da farklı insanlarla etkileşime girebileceği gruplara part time iş bile olur zihnini başka yerlere kanalize edebilceğin zira bence üniversite yıları hayatın en güzel geçebilecek sorumluluğun yalnızca ders geçmek olduğu gerçekten de istesek de geri gelmeyecek tasasız yıllar bu yılları farklı bir insanla mutlu olan birini hayal ederek heba etme, sonrasında geriye dönüp bu güzel duygular sana pişmanlıkla yüklenmesin , sevmek çok güzel ve saygı duymuşsun ilişkisine bu senin karakterinin güçlü oluşunu gösteriyor bence bu güç ile aşk tecrübeni de cebine koyup yoluna devam et bu hayat senin :) yaşadıklarını kaleme de dökebilirsin bak bu da bir yöntem bence belki bir öykü olur ve okuruz neden olmasın kolaylıklar dilerim o baştaki dumanlar dağıldığında gülümseyerek hatırlamanı dilerim bu yıllarını

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bu aklıma gelmedi. Yaşadıklarını bir hikayeye dönüştürebilir. En iyi öyküler yaşanmışlıklardan ortaya çıkar değil mi ama 😊 Dediğiniz gibi yaşamının en güzel zamanları bunlar. İnsan yaşarken fark etmiyor ama ileride dönüp baktığında bunu fark ediyor. Ve güzel zamanlarını üzülerek geçirdiği için kendisine kızıyor. Teşekkürler tavsiyeleriniz için.

      Sil
  8. Hepimiz zamanında aşk acısı çektik ya da çektirdik. Hayal kırıklıklarımız da oldu. Eminim yakın zamanda dertli dostumuz yeni bir dilbere gönlünü kaptıracak ve bugün hissettikleri artık umurunda bile olmayacak. Biraz zaman sadece...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız evet zaman her şeye çözüm getirir. Umarım dediğiniz gibi olur. Teşekkürler.

      Sil
  9. Ahhh gençlik ahhh..Önünde daha çokkkk uzun bir dönem var,belki rüzgar ona doğru eser..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama ahh gençlik ahh... Güzel zamanları üzülerek geçirmesin gençler. Dediğiniz gibi önlerinde uzun bir yaşam var.

      Sil
  10. hımm tek taraflı platonik bir bir aşk kokusu aldım sanki..daha genç belki ilerde kısmeti çıkar diyelim,beyaz atlı prensesleri beklemek kolay deil ama beklemeli,başka çare yok gibi..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok güzel oldu bu hep beyaz atlı prens beklenecek değil ya canım, biraz da prensesler beklensin. 😊 Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  11. Darılma terk edip gitti seni. Dokunma ateş olur yakar seni... ahh ah o lise yıllarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkese nasıl da özlem dolu bir aahh çektirdi bu paylaşım böyle 😊 Çok dokunaklı oldu yorumunuz teşekkürler.

      Sil
  12. ahhh gençlik ilerisi için harika bir anı biriktiriyor kardeşimiz :) verdiğin tavsiyeler ve analizler harika. kardeşim sana da şöyle söyleyim her duygunun tadını çıkar acısını değil. bunu hissetmeyen aşkı tatmamış bir sürü insan var bu dünyada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama biraz da iyi yanlarından bakalım olaya. Evet hiç aşık olmamış bir sürü insan var dünyada. Çok teşekkürler yorumunuz için 😊

      Sil
  13. hımmmmm, onu kalbine gömeceeeek, onu sevecek ama daha iyi seveceek, yani gerçek bir sevgi ise buuuu, onu o kızın iyiliği için sevecek, kendisi için değil onun için sevecek, bu işte gerçek sevgi. iyi arkadaş olacak ve o kızın mutluluğu için onu sevecek, kızın ilişkisi kötüye gitse bile onun ilişkisi düzelsin diye sevecek. budur gerçek sevgi. beklentisizdir. aksi taktirdeee, ego oluyi, bencil sevgi oluyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep'çim son noktayı koydun konuya valla. Çok doğru dedin. İnsan genellikle kendisi için sever. Ama bazen onun için sevmek gerekir. Valla bu konuya çok güzel yorumlar geldi. Biri de tabiisi senin yorumun oldu. Sağol canımm. 😊

      Sil
  14. tam zamanındayım :) çabuk mu geçsin yoksa yavaş mı bilemiyorum

    YanıtlaSil
  15. "Gözden ırak olan,gönülden de ırak olur." Yeni arkadaşlıklara yelken aç dostum. Onu arada bir gördüğünde içinde oluşacak acı, ileride hatırlayacağın tatlı bir hatıra olacak. Onu gerçekten seviyorsan onun aşkına da saygı duy. Onu ilk sen sevseydin de sonradan onun karşısına biri çıksaydı sonuna kadar savaş derdim ama tam tersi olunca empati yapmanı öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de yeni çevreler, dertli dostumuza daha iyi gelecek. Ve sonrasında yani çok ileride bu zamanları gülümseyerek hatırlayacak. Tabii buruk bir gülümseme olacak ama onun bile keyfi ayrıdır. Teşekkürler yorumunuz ve desteğiniz için. 😊

      Sil
  16. Belli ki kızımızın ilişkisi uzun soluklu ve evliliğe dönük. Bir kadın yeni girdiği ortamlarda nezaket icabı çevresindekilere dostane davranabilir, üniversite ortamında sosyalleşebilir. Ama bunlar bir Türk Kızı'nın uzun soluklu ilişkisini ve evliliğe dönük duygusal yaşamını, partnerini değiştirmez. Burada sadece yeni girilen ortamda tanışılan bir genç kızın o an sanki herkesten farklıymış, özelmiş ve erişilmezmiş gibi algılanması söz konusu.
    Arkadaş çevresi değiştirilir ve bambaşka özelliklerde kişilerle tanışıldığında bu kızımızın yaşattığı heyecan ve üzüntü tatlı bir anıya dönüşür. Okurunuza naçizane önerim kimseye kendisine verdiğinden daha fazla değer vermemesidir. Kendini geliştirdikçe, sosyalleşip farklı ortamlara girdikçe özgüveni de gelişecek ve bambaşka seçeneklere sahip olduğunu görecektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı Hanım, her zaman geniş bir bakış açısına sahip yorumlarınızla bize ve dertli dostlarımıza destek oluyorsunuz. Evet, kendisine verdiği değerden daha fazlasını kimseye vermemek gerek. Bu bir dönem, mutlaka gelir geçer ve dertli dostumuz bahsettiğiniz başka seçeneklere de ulaştığında kendisini daha iyi hisseder. Çok teşekkürler değerli yorumunuz için. Sevgiler. 😊

      Sil
  17. Herkesin anılarını depreştiren bir yazı olmuş. Zaman her şeye ilaç oluyor. Elbet bunu da unutur arkadaşımız. Yeter ki bu duygulara kapılıp derslerini vb ihmal etmesin. Hepsi bir şekilde geçer elbet tatlı bir hatıra olarak kalır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette dediğiniz gibi arkadaşımız bunu atlatacak ve zaman çare olacak. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  18. Ah gençlik ah... Acısı da tatlısı da ayrı güzel 😊

    YanıtlaSil
  19. Ne desem bilemedim tabii zor bir durum ama zaman her şeyin ilacı. Kendini ve psikolojisini yıpratmaması görüşündeyim. İleride öyle biri çıkacak ki karşısına boşuna üzülmüşüm diyecek eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten hep öyle olur.İleride kendimizi boş yere üzdüğümüz için hep üzülüyoruz maalesef. Ama bir yandana da keyifle hatırlanan anılar kalıyor. Teşekkürler yorumladığınız için.

      Sil
  20. Merhabalar. Samimi paylaşım ve samimi sohbet tarzında yorumlara beni de katarsanız sevinirim. Bloğum yenidir destek olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  21. “Her şeye canını sıkma ey gönül! Ne bu dertler kalıcı, ne bu ömür.” Mevlana

    Hayat daha karşısına neler çıkaracak belli değil umarım sağlıklı bir şekilde bu dönemi atlatır ve doğru kişiyle karşılaşır :)

    YanıtlaSil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe