Kadına Şiddete Hayır!

Nisan 23, 2019



Değerli dert anaları size derdimi anlatmak istiyorum umarım bana da diğer  
dertli dostlara yardım ettiğiniz gibi edebilirsiniz.
Derdimi nasıl anlatacağımı bilmiyorum aslında biraz uzun ama kısa tutmaya  
gayret edeceğim.
15 senedir evliyim bu 2. evliliğim. ilk evliliğimi evden kaçıp ve eve  
dönmemek için çaresizlikten o dönemki nişanlımla yaptım. ondan 1 çocuğum  
oldu ve bana şiddet uyguladığı için çocuğum 3 yaşındayken boşandık.
ailemin yanına döndüm ama annem de 2. evliliğini yapmıştı o dönem ve  
evlendiği adam zaten kardeşlerim evde kalıyor bir de bu kızınla torununa  
bakamam dediği için kendime ayrı ev tutup yaşamaya başladık. neyse fazla  
uzatmadan anlatayım ilk evliliğim bitti ayrı evde yaşadım ama çocuğuma  
bakamadığım için çocuğumu babaannesine bırakıp başka bir şehre gittim ilk  
baş eski görümcemde kaldım sonra bir bayan arkadaşımın yanına yerleştim o  
sıralarda o arkadaşımın arkadaşlarından biri şu an evli olduğum kişi ile  
tanıştım ve evlendim.
ilk başlarda herşey çok güzeldi, beni seviyor kolluyor savunuyordu ama  
sonraları rahmetli babamdan kalan ev vardı tutturdu orayı kiraya verelim  
parasını sen al hakkın senin demeye başladı ki benim daha 3 tane daha  
kardeşim var onların da hakkı sonra bir gün abimle telefonda konuştu abime  
küfürler etti ve abimle aramı bozdu 15 senedir konuşmuyoruz.
sonra annemi ve kardeşlerimi aramaya başladı ve onlara beni kerhaneden  
aldığını söyledi ki öyle bir şey kesinlikle olmadı!!
diğer kardeşlerimle de aramı bozdu 5-6 sene benimle konuşmadılar.
tüm ailemden akrabalarımdan arkadaşlarımdan soyutladı beni ama ben yine  
bir şey demedim beni seviyordu çünkü ve bende onu.
annem hep iletişim kurmaya çalıştı benimle belki geçmişte yaptığı hataları  
telafi etmek istedi bilmiyorum ama beni bırakmamaya gayret etti ama bu adam  
beni öyle doldurdu ki anneme karşı ben kin ve nefret duymaya başladım.
aradan 5-6 sene geçti kız kardeşlerimden biri büyüdü ve benimle barıştı  
konuşmaya başladı. Hatta yanıma bile geldi ama eşim bizde bedavaya kalamaz  
çalışacak ben işe giderken o yatamaz diyerek küfürler etti. Kız kardeşim de  
gitti ama bu sefer iletişimini kesmedi benimle.
kardeşlerim yada annem beni aradığında önce onunla konuşmak zorundalar ve  
bu yüzden pek sık aramıyorlar bu durumdan hoşnut olmadıklarını söylüyorlar.
oğlum biraz büyüdüğünde bizde kalmaya başladı ergenlik çağında olduğu için  
anne oğul ufak tefek kavgalarımız oluyordu ve eşim de bana dedi ki oğlunu  
ya gönder yada bir gün elimde kalır öldürürüm onu bende oğlumu göndermek  
zorunda kaldım.
Oğlum gelmeden önce beni dövmeye de başladı bi keresinde o kadar ağır  
dövmüştü ki oğlum babaannesine gitmişti geleceği gün yüzüm mosmor olmuştu  
oğluma biz çalışıyoruz oğlum bir kaç gün daha babaannende kal demek zorunda  
kaldım.
her gün alkol içiyor ve açıkçası utanarak söylüyorum bende onunla sık sık  
içmeye başladım...
esrar da kullanıyor ki bana da baskı yaparak kullandırttı. bir keresinde  
yılbaşında evde onun arkadaşlarıyla parti yapmaya karar vermiştik  
arkadaşları hap getirmiş onu da kullandım... beni bu pisliklere baskı ve  
tehditler ederek bulaştırdı. şu an hiç birini kullanmıyorum alkol hariç oda  
ara sıra.
kız kardeşim bu durumu biliyor ondan nefret ediyor bana her konuşmamızda  
yalvarıyor çık gel bırak onu diye.
bu arada eşim kız kardeşimle de kavga ettiğinde arayıp küfür edip tehditler  
savurdu bir kaç kere kardeşim de hep sustu ses etmedi sonra bana  
saldırmasın bu adam diye ama 4-5 sene önce artık kardeşimin de canına tak  
etti eşim onu tekrar tehdit edip küfür edince ona kimsenin onu sevmediğini  
ailemizin bir parçası olamayacağını söyledi eşim laptopu kırdı ve hışımla  
çıktı evden.
aradan bir kaç ay geçti kardeşimin oturduğu şehre gittik eşim kardeşime  
benim ağzımdan mesaj atmış buradayız adresini yaz sende kalıcaz diye.
kız kardeşim de cevap olarak abla senin başımın üstünde yerin var sen gel  
ama o adamı kapımda köpek olarak bile yatırmam dedi eşim kıyameti kopardı  
kardeşimi arayıp tekrar tehdit etti kardeşim de beni bir daha arar rahatsız  
edersen artık ablam da olsa susmucam ve senin o esrarlarını her şeyini beni  
tehdit ettiğin mesajları ses kayıtlarını hepsini savcılığa vericem dedi  
eşim de sustu korktu bir daha kardeşimi rahatsız etmedi...



3 sene önce eşimle artık aramız iyice bozuldu aslında ben biraz gözümü açar  

gibi oldum sanırım. bir gün ben uyurken beni boğazlayarak uykumdan  
uyandırıp dövmeye başladı bahanesi de sen benim yemeğime içeceğime ilaç  
koyup uyutup eve erkek alıp onunla şey yapıyorsundu. ilk defa öleceğim  
sandım çünkü beni öldürmek istercesine dövüyordu. beni dövdükten sonra beni  
öylece bırakıp işe gitti bende giysilerimi toplayıp bir arkadaşıma gittim  
ve ondan kız kardeşimi aradım hiçbir şey dememe gerek kalmadı hemen bana  
otobüs bileti aldı ve yanına gittim.
eşim beni arayıp durdu annem de kız kardeşim de yalvardı cevap verme diye  
ama eşim silah alıp oğlumun okuduğu okula gidip onu öldürmekle tehdit  
etmeye başladı.... 2-3 gün kardeşimde kaldım sonra eşimin yanına dönmeye  
karar verdim yoksa eşim oğluma zarar verecekti.
oğlum da annem de kardeşlerimde dönmemem için yalvardı hatta kızdılar da  
dönüyorum diye ama onları korumak zorundayım. kız kardeşim bana giderken  
dedi ki abla bu son sağ çıkışın oradan bir dahakine bu adam seni ya sakat  
bırakacak gitmeyesin diye yada öldürecek.
eve döndüm aramız düzeldi hatta kardeşime de anlatmaya çalıştım eşim  
aslında kötü biri değil çocukluğu kötü geçti diye ama kardeşim anlamıyor  
oda diyor ki o zaman her tecavüzcü katil terörist de aslında iyi ama zor  
çocukluk geçirmiş saçmalama kötü olan kötüdür bizde kolay bir çocukluk  
geçirmedik ee bizde asalım keselim ama özümüzde iyi olalım olur mu öyle  
birşey diyor... anlatamıyorum ki.
şimdi biraz okumaya, ailemin yaşantısına o küçük kardeşlerimin kurdukları  
kendi ailelerine hayatlarına bakınca anlamaya başladım aslında ben  
yanılıyormuşum sevgi bu değil! kardeşlerimin eşlerine bakıyorum mükemmel  
insanlar ve gerçekten kardeşlerimi seviyorlar şiddet yok baskı yok  
imreniyorum.
bir kaç kez daha eşim beni dövdü bende ona döv bakalım ama canıma kıyıcam  
elinde kalıcam sende içeride çürüyeceksin dedim şimdi korkuyor benden ama  
gitmeme asla izin vermiyor.
çok uzun anlattım sevgili dert anaları kusuruma bakmayın çok doluyum çözüm  
yolu bulamıyorum.
kardeşlerim ve eşleri de abla gel çık gel bize yada biz gelip alalım seni  
diyorlar ama benim yüzümden eşimin onlara zarar vermesini yada sıkıntıya  
sokmasını istemiyorum bu adam bela kurtulamıyorum.
siz söyleyin bana ne yapabilirim bu adamla kavga etmeden olaylar büyümeden  
aileme saldırmadan nasıl kurtulabilirim?
sorunsuz bir şekilde kurtulmak istiyorum.
polise gitsem kardeşlerime çocuğuma saracak rahatsız edecek.
çekip gitsem yine aynı.
onu ikna ederek konuşarak yumuşatarak bitirmek istiyorum ama ne diyeceğim  
nasıl diyeceğim bilmiyorum.

  Merhaba sevgili dertli dostum. Öncelikle hemen belirteyim ki, iyi ki uzun uzun anlatmışsın. Bizler burada dertleri dinlemek için varız. Dolayısıyla kusur olur mu hiç... Anladığım kadarıyla bayağı yorucu bir yaşamın olmuş. Çok yıpranmışsın. Hiç kimsenin asla hak etmeyeceği muamelelere maruz kalmışsın. Bak dertli dostum, her ne kadar reenkarnasyon, farklı boyutlar vs gibi düşünceler olsa da, bunların hiçbir kanıtı yok. Ve elimizdeki bilgilere göre dünyaya yalnızca bir kez geliyoruz. Öyleyse bu kadar acıyı çekmek niye? Çok doğru bir karar vermişsin, artık bu ilişki bitmeli! Hem de acilen bitmeli! Şimdi biraz sakin olalım da bakalım senin için neler söyleyebiliriz...




 Sana dert anası olarak tavsiyelerimize geçmeden önce mesajındaki bir bölüme dikkat çekmek istiyorum. Mesajında eşinin aslında kötü biri olmadığını ve kötü bir çocukluk geçirdiği için böyle olduğunu yazmışsın. Buna ben de kardeşin gibi kesinlikle katılmıyorum dertli dostum. Hiç kimsenin yaşamı mükemmel değildir. Hepimizin çocukluk  evrelerine inilecek olursa, dört dörtlük bir çocukluk geçiren insanların sayısı çok azdır.  Çoğumuzun çocukluğunda maddi problemler, anne baba arasındaki ilişkilerde kopukluk, ebeveynlerle yaşanan sorunlar vardır. Bunları yaşadık diye hiçbirimiz kalkıp kimseye şiddet uygulamadık. Sana bunları yapan adamın da kötü geçen çocukluğunun ardına gizlenerek, bu zulmü yapması hak değil. 

 Anladığım kadarıyla bu ilişkinin bitmesini istiyorsun ama bir yandan da eşinin eylemlerine kılıf uydurmaya, onu aklamaya çalışıyorsun. Sevgili dertli dostum, bu eylemlerin aklanacak yanı gerçekten yok. Bir insan hem uyuşturucu hem alkol kullanıp, hem eşine türlü türlü zulümleri reva görüyorsa, bence kesinlikle bunun cezasını çekmelidir. Bunların altında iyi niyet aramak, sana daha fazla zarar verir. 

 Gelelim çözümlere, aslında kız kardeşin sana gereken tüm çözümleri sunmuş. Ve bence böyle bir kız kardeşin olduğu için çok şanslısın. Bu adamdan ayrıldığın takdirde zaten sana gereken tüm desteği sağlayacaktır. Buna karşın senin korkularını da anlıyorum. Eşin senin gözünü korkutmayı öylesine başarmış ki, sen onun her türlü kötülüğü yapabileceğine inanıyorsun. Oğluna, kardeşlerine, annene zarar verebileceğini düşünüyorsun. Ve korkuyorsun doğal olarak. Ama korkma. Sana bir şey söyleyeyim mi, bu tür insanları iyi tanırım ben. Çevremde bahsettiğin türde olayları yaşayanlar oldu. Ve onlardan gördüklerimden yola çıkarak sana diyebilirim ki, etrafa şiddet ve dehşet saçan insanlar aslında korkağın tekidir. O kadar güçsüz kişilerdir ki, çevrelerinde saygı görmek için ancak şiddete başvurabilirler. Şiddet, asmak, kesmek onların güç sembolüdür. Ve bundan başka da hiçbir işe yaramazlar zaten. 

 Bu söylediğim şeye inanmıyor olabilirsin şimdi. Ama bunu sana, senin yazdığın mesajdan yola çıkarak ispatlayabilirim. Mesajında kız kardeşinin, eşine onun uyuşturucu kullandığını, tehdit mesajlarını, şiddet olaylarını savcılığa bildireceğini söylediğini ve buna karşılık eşinin sustuğunu, hatta korktuğunu yazmışsın. Ve bir daha kardeşini rahatsız etmediğini belirtmişsin. Gördün mü bak? Sert kayaya çarptığı zaman, hele ki karşısında yasalar olduğu zaman nasıl da süt dökmüş kediye dönüyor? Öyleyse korkma dertli dostum! Sakın korkma ve bugünden tezi yok, yapılması gerekeni yap. 




 İşe nereden başlayacağını bilmiyorsan, sana şunu söyleyeyim sakın onu karşına alıp konuşmaya falan kalkma. Çünkü bu tür adamlar, konuşarak anlaşmaktan yoksundur. Onlara kendilerinin anlayabileceği tarzda muamele etmek gerekir. Öncelikle eşyalarını toplayıp, hemen kız kardeşine git. Ardından da savcılığa başvurarak, bu insanlık yoksunu adam hakkında suç duyurusunda bulun. 
 Bu suç durusunda kız kardeşinin elinde olan kanıtları, tehdit mesajlarını, uyuşturucu kullandığına dair delilleri de savcılığa sunun. Eğer evde uyuşturucu saklıyorsa, bunu da savcılığa bildirmeyi ihmal etme. Ve mesajının bir bölümünde silahtan bahsetmişsin. Varsa evde sakladığı silahlar, onların da yerlerini savcılığa bildir. Bu durumda savcılık ev için bir arama emri çıkarıp, onu suç üstü yakalayabilir. Ve savcılıktan koruma talep et. Hem kendin hem oğlun için. Can güvenliğinin olmadığını, bu adamın yıllardır seni dövdüğünü, oğlunu öldürmekle tehdit edip, seni evde zorla alıkoyduğunu söyle. 
 Bunları yaparken de zerre kadar pişmanlık duyma. Tıpkı onun seni döverken, yaşamını sana zehir ederken hiç pişmanlık duymadığı gibi...
 Mesajından anladığım kadarıyla oğlun çok küçük değil. Kendisini koruyabilecek yaşta. Ve sana tavsiyem bir suç duyurusu da oğlun yapsın. Varsa kendisini tehdit ettiği mesajlar veya herhangi bir kanıt, bunu da savcılığa sunsun. Siz bunları yaptıktan sonra da görsün bakalım, el mi yaman bey mi yaman! Tıpkı kardeşini bir daha arayıp sormadığı gibi eminim seni de arayıp sormayacak. Ve belki işlediği suçlardan ötürü hapis cezası alacak. Bundan adım gibi eminim. Ama sen susarsan, korkarsan, tıpkı kardeşinin dediği gibi bir sonraki seferde bu kadar şanslı olmayabilirsin. 

 Sevgili  dertli dostum, sana bunca zamandır yaşadığın şiddet ve kötü muamele için geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Ve bundan sonrası için sana rahat, huzurlu bir yaşam diliyorum. Bu söylediklerimi uygularsan, aslında o kadar da korkulacak bir şey olmadığını, bu adamın ne kadar da korkak olduğunu, senelerdir seni  kuru gürültüyle sindirdiğini göreceksin. Benim sana tavsiyelerim şimdilik bunlar. Okuyucularımız da sana tavsiyelerini yorumlardan aktarabilirler. Şimdilik hoşçakalın. Dertli Dostum'u takip etmeyi unutmayın. 





 Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Google+Instagram

Benzer İçerikler

66 yorum

  1. Böyle insanlara tahammül etmek daha fazla şiddete davetiye çıkarır. Size sonuna kadar katılıyorum Gülhan Hanım, bundan sonrası bence de yasal yollara baş vurmaktır. Paylaşım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorumunuz için teşekkür ederim Fatih Bey. Evet mutlaka yasal yollara başvurulmalı. Bazı kimseler güzellikten anlamıyor maalesef.

      Sil
  2. Güçsüz kişilere şiddet uygulayanlar kokrkağın tekidir ifadesine katılıyorum. Konuşarak anlaşılamaz, kesin ve net olarak tavır koyup yasal hamleleri yapmak gerek.Saygı duymayanın sevgisi güdüktür,anlamsızdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Sevgi ve saygı bir arada olmalıdır. Aksi düşünülemez. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  3. Güçlü olan güçsüz olana şiddet uygulayip egosunu kendince tatmin ediyor.Kimse susmamalı .Yasal haklarını sonuna kadar kullanıp bu aciz yaratıklara cezaları verilmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadınlar bu şiddetin karşısında sustukça, bu yaratıkların egosu güçleniyor. Haklısınız. Hiçbir şekilde susulmamalı. Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  4. Hanımın bu erkeğe duyduğu zaaf, tepki verememesi, mücadele edememesi, önlem alamaması adama ön vermiş. Zaten karaktersiz olan bu insanın yaptıklarına şaşırmak abes olur.Çözümü yine kardeşimizde.Kendisine geçmiş olsun diyoruz.Aslında çok yakınım da böyle şeyler yaşamıştı ve "keskin sirke küpüne zarar" misali ancak o adam öldüğünde kurtulmuştu. Hâlâ kendine gelemedi.
    Paylaşım ibret hikayesi Gülhan. Üzülerek okudum.Allah kardeşimizin yardımcısı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece Hanım, görüşlerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler. Maalesef bazı insanların ölümü, başkaları için kurtuluş olabiliyor. Çünkü bu kimselerin yaşamları çevrelerine zarar vermekle geçiyor. İyilikle anılacak hiçbir yanları olmuyor. Benim de yakınımda biri bu olayları yaşamıştı. Çok zor gerçekten. Umarım bu dertli dostumuz yasal yollara başvurur ve mücadele yolunu seçer.

      Sil
  5. Okurken bile yorulup üzüldüm yaşayanları düşünemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de düşünemedim. Bir insan yıllarca buna nasıl katlanabilir anlaşılır gibi değil. Umarım bundan sonrası iyi olur.

      Sil
  6. Bayanın durumuna çok üzüldüm. Ama bu şekilde hayat geçmez kesinlikle şikayet etmeli ve bu adamla tüm ilişkisini bitirmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de Seyhancım. Hayatının zaten önemli bir bölümünü bu şekilde yaşamış. Bundan sonrasını düzeltmek de kendi mücadelesine bağlı. Korkmamalı ve mücadeleyi seçmeli.

      Sil
  7. mor çatı kadın sığınma evi böyle durumlarda bildiğim kadarıyla avukat tutmak yol göstermek sığınma yeri sağlamak iş bulmak gibi bir çok konuda yardımcı oluyor yanılmıyorsam...Allah yardımcısı olsun....okurken yoruldum ..korktum...ürktüm...bu adam yorum yazdık falan diye bizlere bile musallat olur bi de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet böyle bir sığınma evi vardı eskiden. Hala var mı bilmiyorum. Araştırılabilir tabii. Dertli dostumuzun kimliğini belirtmedik ama bu karakterde bir adam eminim hakkında böyle şeylerin konuşulduğunu bilse, herkese saldırmayı seçerdi. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  8. Şiddetin her türlüsüne ve uygulanan her canlıya HAYIRRRRRR

    YanıtlaSil
  9. of amanın bu nasıl hayat yaaa yazık ama tüh tüh yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sorma Deep kim bilir insanlar daha bilmediğimiz duymadığımız ne berbat hayatları yaşamak zorunda kalıyor bu hasta ruhlu yaratıklar yüzünden.

      Sil
  10. değil kadına hiçbir canlıya şiddeti tasvip etmek mümkün değil,yani sıkıntılı ciddi bi sorun..umarım sorun bir an önce düzelir diyelim..işe yarar mı bilemiyorum ama bir tavsiye olarak "aile bakanlığına başvursun" diyebiliriz..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bende bilmiyorum Ertuğrul Bey. İşe yarayacak her yöntemi denemeli bu arkadaş. Ben mikrop yayan, hastalıkları saçan bir sineği bile öldürmek istemem çoğu zaman. Onun bile yaşama hakkının olduğunu düşünürüm. Bunu yapan yaratıklar nasıl bir tehlikeli ruh haline sahipse, güçsüz bir kadını bu hale getirebiliyor. Çocuğunu öldürmekle tehdit ediyor. Eline silahı alıp sağa sola dehşet saçabiliyor hiç düşünmeden. Caydırıcı yasalar düzenlenmeli bu konuda.

      Sil
  11. Bıktık artık kadına şiddet ve özellikle çocuklara yapılan tacizlerden. İnsan olmak bu kadar mı zor? Hiç anlam veremiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğadaki hiçbir canlı dişisine ve yavrularına bu şekilde zarar vermez. Belki de insan olmak tam da bu yaratıkların yaptığı şeydir. Bilmiyorum ki... Ben de anlam veremiyorum ve gerçekten bıktık artık yeter...

      Sil
  12. off ne kadar da zor bir durum :((

    YanıtlaSil
  13. Kadına şiddet çoçuklara tecavüz ne ara böyle bir hale geldik anlamadım gitti. Allah yardımcısı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum ki Yusuf Bey ne ara bu kadar aşağılık yaratıklar türedi aramızda. Çocuklara yapılan ayrı bir yara zaten. Caydırıcı yasalar düzenlenip, bu sapıklara ciddi cezalar verilmeli. Yetkililer duysun sesimizi lütfen.

      Sil
  14. Şu an bir yerlerde bu dertli dost gibi niceleri var, yardıma muhtaç ama sesini duyuramayan.. Off her gün kötü haberler, kötü olaylar duyar olduk. Bu dertli arkadaş da bir an önce ayağa kalkıp, silkinip harekete geçmeli, çok geç olmadan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın. Bu sapkınlığa susmak, korkmak bu yaratıkların daha da güçlenmesine neden oluyor. Haklarını aramalı bir an önce.

      Sil
  15. Böyle başlıklı bir paylaşım yapılması bile ne acı,utanç verici..İnanın yazacak birşey bulamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet geldiğimiz nokta bu tür başlıklı paylaşımlar yapmaya neden oluyor. 21. yüzyılda insanlar Mars'ta yaşam kolonileri kurmanın yollarını ararken, biz hala çocuğa tecavüzden kadına şiddetten bahsediyoruz. İlkelliğimizin kanıtı bu başlıklar yazık...

      Sil
  16. dix pour cent (yüzde on, call my agent) adlı fransız komedi dizisini kaçırmaaaa sakııın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlerim Deep'çim. Şimdi Stranger Things izliyorum. Sardı bayağı. Bitsin başlarım hemen. :)

      Sil
    2. instada 7 nisanda var porçiko, kulahta, biri limonlu beyaz olan, diğeri bal bademli sarı olan, alttaki de porçiko, çikolata ve portakallı :)

      Sil
  17. http://www.birtutamkarinca.com/2018/08/ucretsiz-ingilizce-ogrenebileceginiz.html

    bak bizim krakowlu bir tutam karıncanın yazısı, yaseminin, çok faydalı yazı bu, öğrencilerime yaptırıyom bunları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa iyiymiş bakarım ben bunlara hemen. Sağol Deep'çim.

      Sil
  18. https://okulsuzingilizce.blogspot.com/

    bu da yine onun, yaseminin ders blogu, bilale anlatır gibi anlatıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahhah öyle anlatıyorsa iyiymiş. Hoş ben o kadar anlayışsız değilim caannıım. :)

      Sil
  19. https://sendenbendenbizden5.blogspot.com/2019/02/ingilizce-ve-korece-ucretsiz-online-kurslar.html

    yine bizim minnoşlardan bak ankaralı cicimiz :)

    udemy iyi bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anaamm Korece de varmış. Aslında şu İngilizceyi tüm detaylarıyla tamamen öğrenip, başka bir dili öğrenmeyi de çok isterim. Tamam bunda da bakıcam. :)

      Sil
  20. benim instada vardı, reader at work 1, odtünün kitabı. bu kitabı al. bütün öğrencilerime şart koştuğum kitap. bunu okumaya başla, yavaş yavaş ama. en basitten başlıyor. yani to be'den, simple present tense'den. okuma kitabı bu. bizde birçok sınavda bu kitaptan soruluyor. nette, ders sitelerinde çalışma yolu var. yani işte, to be, prepositions, tense ler gibi gider bu. reader at work 1 yanında bir de bir gramer kitabı al veya netten çalış grameri. kitap rehber olcak sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun basitten başlasın. Daha iyi eksiklerim varsa gidermiş olurum. Basit tenslerden yana sıkıntım yok ama bazı zaman kalıpları var. Onlarda hata yapıyorum. İyiymiş bu kitap. Dur alayım ben bunu. Sağol Deep'çim araştırayım ben bunları. İyi oldu valla. Süpersinn. :)

      Sil
  21. telden şeyi indir, e yds cepte, bunu çalış, kelimeler için. daha önce kullanmadıysan duo lingo ya başla. meslektaşım çilem akar var nette videoları. onu dinle izle, yutuptan. sonra yutupta bir dolu ders var. örneğin, remzi baba iyi. bir de, yine ankaradan, akın dil videoları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cengiz Sakmanlı diye bir hoca vardı. Onun videoları iyidi. Sonra kaldırdı videoları. Ücret istemiyordu ama insanlar sömürmeye başladılar adamı iyice. Çileden çıktı sanırsam, kaldırdı videoları. Bakarım bu dediğin videolara.

      Sil
  22. bunlardan bir başla ve havaya gir sen. bak istersen, sana yol çizebilirim. şimdi bak şöyle başla. yani her şeyi yap da bi yandan da benim dediğimi yap sen. şöyle başla. bu dediklerimi netten bulup çalışabilirsin. önce bir deftere yazarak çalış. sonra netten açıp testleri çöz. şu sırayla git bak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarak çalışmak çok önemli zaten. Dedim ya ben hep duyarak öğrendim dizilerden birçok kelimenin yazımında hata yaparım o yüzden. Tamam dediğin gibi yapıcam. Hay sağolasın canım benim beaa. Seviyom seni benn. :)

      Sil
  23. to be (present hali) yani am is are. bu dır eki oluyor. hayat güzel-dir. bildirme eki. yani iki türlü fiil var. aktif fiiller, gitmek gelmek gibi, bir de yardımcı fiiller, eylem yok bildirme var, bu yani to be:)

    is it nice?
    they are teachers gibi

    no, she isn't.

    bunlar, bu konu.

    ikinci konu, prepositions, in on at below above near filan :)

    üçüncü konu da zamirler,

    yanii, ı me my mine myself
    she her her hers herself


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunları biliyorum ben Deep'çim yaa :) Sana diyorum ya The Walking Dead'i alt yazısız izledim ve genel olarak anladım. :) Bana gereken şey, kullanılan mecazlar, çok kelime öğrenmek ve ileri seviye zaman bilgileri. Dur bi bakayım ben bu dediklerine akşam bi dolaşayım verdiğin siteleri. Sağolasın. :)

      Sil
  24. bu üç konuda ustalaş, defter al, bu her bir konu bir sayfada olsun, sonra kendince yeni kelimelerle bu konularda cümleler kur. sonra nette testleri çöz. o kadar çok var ki. çok çok iyi olmadan yeni konuya geçme. unutma ingilizce ve türkçe ters. ben yerim 1 eat it, ingilizce bak ben yerim onu oluyor türkçeye göre şöyle olmalı, ı it eat :) halbüse ı eat it.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiisi devrik cümle yapısı var İngilizcede. Ve tüm Hint Avrupa dillerinde aynı durum. Kurallı cümle yapısı bizim dilimizin bir özelliği. Ural Altay dillerinde görülen bir durum. Çözerim testleri falan. Bi bakayım başlayayım. :)

      Sil
    2. kim tutar seniiiii :)

      Sil
  25. sen gir bir olaya, iyice yardır. sonra sana yeni konuları sölerim :) bikaç ayda düzelirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet başladım mı gerisi gelir zaten. Sorarım arada sana :)

      Sil
  26. biliyorum demeee. ileri seviye zaman bilgileri için bunları bi geçmen lazım hızlıca. bunları iyi bildiğini düşünüyorsan başka şeyler sölücem. bir hafta içinde hiç bilmediğin bir dolu şey olcak ama. ileri seviye zaman bilgileri için de, yani sadece öyle çalışmak istiyorsan, nette bir dolu ders var bak, bunun için netten yds, toefl, ielts çalışman lazım. veya sana bir kitap önereyim, onu al, cesur öztürk, building skills, bu kitabı iyi çalışır ve anlarsan rahat rahat, zamanlar da ileri seviye olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam geçerim yav hocanın sözünün üstüne söz söylenmez tabiisi :) Unutmuş olduğum şeyler vardır. Tekrar iyidir. Bulayım o dediğin kitabı ben. Heveslendim şimdi bak. Valla çalışcam söz :)

      Sil
  27. mecazlar için ise kitapçılarda kitaplar var, idioms, deyimler, iki kelimeli fiiller diye. onlarda var hepsi. kelime için ise önce e yds cepte demiştim ondan başla. telden, redhouse, collins, ingilizceden ingilizceye sözlükleri indir. ayrıca telden googla dan kelime programlarını indir. ayrıca, kitapçıda vocabulary kitapları var.

    YanıtlaSil
  28. biliyom diyosun amaa bi teste girsene nette. amerikan kültürün veya ingiliz kültürün. bunlar benim kurumlar işte. nette ücretsiz online testler var. bak bakalım bi seviyen ne? veya kuruma gidip bi taste girsene, yani seviyen a1, a2, b1, b2, c1, c2, bi görelim yaniii :)

    YanıtlaSil
  29. sona da bana gelişmeleri söle amaa :) sen biraz gir çalışmaya, reader at work'u okumaya başla. ilk kitabı. bi bak bakalım, o seri dört kitap. kitapçılarda da kelime çalıştıran setler çok. aslında nette hepsi var pdf olarak. toefl vocabulary, ielts vocabulary. cesur öztürk'ü de al. gir bi olaya seeen :)

    YanıtlaSil
  30. üstte 3 konu yazmıştım. devam olarak. a an the/singular plural nouns/this that these those/there is there are. bunları bir kontrol et. bizde herkes biliyorum der. bak biliyorsan o zaman bana bunlarla ilkili bir pasaj yaz. blogda bir yazın gibi. veya, örneğin bana bir essay yaz. kadına şiddet. ama önce yazdığım 3 konu ve şimdi yazdığım yeni konuları ve yeni öğreneceğin konularla. bunlarla çok rahat makale yazıyosan tamam biliyorsun o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam kitapların hepsine bakarım. O dediğin yerlerden seviye tespit sınavı yapmam. Çünkü sonucu göstermek için telefon numarası mail istiyorlar sonra zırp pırt arayıp şu kurs var bu indirim var diye mesaj atıp rahatsız ediyorlar. Ben sana daha sonra yazarım ama burada değil tabii. Dertli dostumuzun konusu bir hayli dağıldı çünkü. Face den yazarım ben sana. :)

      Sil
  31. Of bu bayan nasıl bir bataklığa düşmüş öyle çok üzüldüm terk etmeli bence ama canını nasıl kurtarır hiç bilemedim:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zor bir durum ama bence bu kadar korkmamak gerek bu yaratıklardan. Korktukça onlar daha çok güçleniyor çünkü. Umarım halledebilir sorununu.

      Sil
  32. Kadına şiddet tek başına kadına şiddet değildir kadına şiddet Belkide erkeğe şiddet anlamına gelmektedir

    YanıtlaSil
  33. Son dönemlerin en içinden çıkılmaz sorunlarından bir tanesi sanırım. Umarım her şey yoluna girer.

    YanıtlaSil
  34. Güçlünün güçsüze şiddet uyguladığı bir dünya midemi bulandırıyor. Sadece kadına şiddete değil şiddetin kendisine hayır!

    YanıtlaSil
  35. Okurken daraldim. Roman olacak bir hayat hikayesi. Yine en dogru tavsiyeleri vermissiniz. O eziyeti cekmektense mücadele vermek ve koruma talep etmek en dogrusu. Kadin kuruluslari da yol gösterebilir.

    YanıtlaSil
  36. Hayat çok kısa. Hiçbir kadın duygusal dengesi bozuk, öfke kontrolü olmayan erkeklerin anormalliklerine tahammül etmek zorunda değil. Kadınlarımızı güçlendirmeliyiz; eğitimlerle kendini takviye eden, hayatını kazanabilen kadınlar haline geldikçe, muhtaçlık durumu ortadan kalktıkça kadınlarımız kabul edilemez tutumlara ses çıkartabilecektir.

    YanıtlaSil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe